arrow1 Acasă arrow1 Actualități științifice  
EN


NOUTÄȚI
LEGĂTURI RAPIDE
e-Sims - programul pentru gestiunea scolaritatii BlackBoard - aplicatia pentru invatamant la distanta oferita de MediaEc Bazele de date APA - acces la articole si publicatii 
                                        stiintifice
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi 360.uaic.ro - Noutati la UAIC ALUMNI - Fundatia absolventilor UAIC
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului Colegiul Psihologilor din Romania Despre orasul Iasi
1 2 3 4 5 6 7 8 »

Biasurile implicite legate de rasă pot să apară și la copii

Noile teorii ale atitudinilor rasiale implicite spun că ele nu se dezvoltă în urma expunerii repetate la informații, ci că ele pot să apară de la o vârstă foarte fragedă. Noi cercetări vin în sprijinul acestei afirmații.

O serie de studii având ca participanți peste 350 de copii albi au verificat dacă ei favorizează implicit persoanele albe sau pe cele de culoare. Rezultatele au fost diferite în funcție de vârstă (5-8 ani, 9-12 ani), dar și de sarcina primită.

În primul rând, toții copii au demonstrat un bias pro persoane albe când sarcinile au presupus categorizarea stimulilor. Astfel, copiii asociau mai rapid imaginii în care apăreau copii albi, pe de-o parte, și situații fericite, de cealaltă, decât o făceau în cazul perechilor copil de culoare-situație fericită. De asemenea, ei erau mai rapizi în condiția copil de culoare-situație negativă decât în cea copil alb-situație negativă.

În al doilea rând, copiii au fost puși să categorizeze stimuli neutri ca fiind pozitivi sau negativi. Înainte de acest lucu, copiii erau expuși la un priming constând în figuri de copii albi sau de culoare. În acest caz, doar copiii din grupa inferioară de vârstă au arătat un bias legat de culoare, ei acordând o valență pozitivă stimulilor precedați de poze cu fețe albe. În schimb, aceștia nu au arătat un bias negativ către fețele de culoare. La copiii din grupa mai mare de vârstă diferențele nu au fost semnificative.

În final, când pozele adulților au fost folosite ca priming, nu s-au înregistrat diferențe între condiții sau între etapele de vârstă.

Rezultatele studiilor arată că nu este în mod necesar corect ca programele anti-discriminare să încerce reducerea biasului negativ, întrucât acesta ar putea sa nu apară la copii. În același timp, ele s-ar putea concentra pe formarea unei atitudini pozitive prin expunerea la modele benefice din toate rasele și culturile.

Sursa:


Studiul poate fi citit accesând adresa.


Articolul anterior Articolul următor
Emoțiile pozitive nu sunt benefice pentru sănătate decât în anumite culturi Performanțele școlare ale băieților pot fi mai bune în școlile unde învață mai multe fete

Publicat: 27 noiembrie 2017
© Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației