arrow1 Acasă arrow1 Actualități științifice  
EN


NOUTÄȚI
LEGĂTURI RAPIDE
e-Sims - programul pentru gestiunea scolaritatii BlackBoard - aplicatia pentru invatamant la distanta oferita de MediaEc Bazele de date APA - acces la articole si publicatii 
                                        stiintifice
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi 360.uaic.ro - Noutati la UAIC ALUMNI - Fundatia absolventilor UAIC
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului Colegiul Psihologilor din Romania Despre orasul Iasi
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »

Performanțele școlare ale băieților pot fi mai bune în școlile unde
învață mai multe fete

Experiențele școlare sunt diferite pentru fiecare elev în parte. De asemenea, diferiți sunt și factorii care influențează performanțele. Un studiu publicat în revista School Effectiveness and School Improvementa investigat modul în care compoziția pe genuri din școală, gradul de educație al profesorilor, dar și condițiile și practicile educaționale influențează performanțele la citit ale fetelor și pe cele ale băieților.

Cercetătorii au luat în considerare rezultatele obșinute la testele PISA a peste 250 000 de elevi din 33 de țări. Rezultatele au arătat că un număr mai mare de fete în școală poate să influențeze pozitiv performanțele băieților la citit. În școlile în care peste 60 % din elevi sunt fete, băieții înregistrau rezultate mai bune la citit. Acest lucru poate fi explicat de contextul mai competitiv creat de performanțele fetelor, dar și de cadrul educațional mai propice existent în clasele cu mai multe fete. În general, băieții înregistreză performanțe mai slabe la citit, iar înscrierea lor în școli unde populația este majoritar masculină ar putea determină scăderi mai accentuate ale rezultatelor.

Studiul citat a verificat printr-o analiză multi-level și influența altor factori, cum ar fi educația profesorilor, statutul părinților sau nivelul educațional din școală. Niciunul dintre acești factori nu acționeză mai puternic asupra băieților, în timp ce statutul socio-economic al elevilor din școală le influențează în mod pozitiv doar pe fete (acestea au rezultate mai bune când statutul elevilor este mai ridicat).

Sursa:


Studiul poate fi citit accesând adresa.


Articolul anterior Articolul următor
Biasurile implicite legate de rasă pot să apară și la copii De ce ar putea fi mai sănătoși orășenii care locuiesc lângă o pădure

Publicat: 10 noiembrie 2017
© Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației