arrow1 Acasă arrow1 Actualități științifice  
EN


NOUTÄȚI
LEGĂTURI RAPIDE
e-Sims - programul pentru gestiunea scolaritatii BlackBoard - aplicatia pentru invatamant la distanta oferita de MediaEc Bazele de date APA - acces la articole si publicatii 
                                        stiintifice
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi 360.uaic.ro - Noutati la UAIC ALUMNI - Fundatia absolventilor UAIC
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului Colegiul Psihologilor din Romania Despre orasul Iasi
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »

Reacțiile fiziologice ale mamei pot prezice stilul de atașament al copilului

Teoria atașamentului, formulată de către John Bowlby (fig.), continuă să primească suport experimental. Acest lucru este demonstrat de un studiu publicat în 2017 în revista Child Development. El pune în legătură răspunsurile fiziologice ale mamei și starea emoțională a acesteia cu tipul de atașament dezvoltat de copil.

127 perechi formate din mamă și copil cu vârsta de 6 luni au fost studiate în diferite situații neutre sau de stres. În timpul interacțiunilor au fost măsurate aritmia sinusală respiratorie (o aritmie normală, cauzată de fazele ciclului respirator -  frecvența bătăilor inimii crește la inspirare și scade la expirare) și starea emoțională a mamelor. Scăderea aritmiei sinusale respiratorii în situațiile de stres denotă o mai bună reglare emoțională. După încă șase luni a fost investigat stilul de atașament al copilului. Rezultatele au arătat o legătură între aritmia mamei și stilul de atașament al copilului. Mamele care au avut o scădere mai puțin pronuțată a aritmiei în situația de stres (și deci o reglare emoțională mai slabă)  au șanse mai mari de a avea un copil evitant. De asemenea, o stare emoțională neutră în timpul interacțiunilor (comparativ cu una pozitivă) a dus la aceleași rezultate.

Acest studiu este important pentru că ne arată cum o mai slabă reglare emoțională din partea mamei, măsurată printr-un indicator fiziologic, poate conduce la dez­vol­ta­rea unui stil de atașament non-adaptativ de către copil.

Sursa:

Mai multe detalii puteți găsi accesând adresa.


Articolul anterior Articolul următor
Care este substratul genetic al tulburărilor alimentare Ritmul în care respirăm poate influența memoria și recunoașterea fricii

Publicat: 22 august 2016
© Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației