arrow1 Acasă arrow1 Actualități științifice  
EN


NOUTÄȚI
LEGĂTURI RAPIDE
e-Sims - programul pentru gestiunea scolaritatii BlackBoard - aplicatia pentru invatamant la distanta oferita de MediaEc Bazele de date APA - acces la articole si publicatii 
                                        stiintifice
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi 360.uaic.ro - Noutati la UAIC ALUMNI - Fundatia absolventilor UAIC
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului Colegiul Psihologilor din Romania Despre orasul Iasi
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »

Ritmul în care respirăm poate influența memoria și recunoașterea fricii

Cercetătorii de la Northwestern University din Chicago au publicat un articol care sugerează că ritmul respirației influențează activitatea sistemului limbic, dar și o serie de răspunsuri comportamentale. Mai exact, atunci când inspirăm, neuronii aflați în zona amigdalei și a hipocampusului sunt stimulați mai intens.

Acest lucru poate să influențeze funcționarea cognitivă asociată zonelor mai sus amintite (ex: amigdala este zona responsabilă pentru procesarea emoțională a fricii). O serie de experimente a arătat că atunci când oamenii inspiră pe nas, ei recunosc mai repede expresiile de frică de pe alte fețe. Aceste rezultate nu au apărut în timpul expirației. De asemenea, oamenii și-au amintit mai ușor imagini pe care le-au văzut în timpul inspirării pe nas. Rezultatele nu au fost semnificative în timp ce se respira pe gură. Descoperirile pot astfel sugera și o funcție a­dap­ta­ti­vă a respirației pe nas în cazul situațiilor pe­ri­cu­loa­se. Cum ritmul inspirației crește în aceste mo­men­te, activitatea creierului se poate intensifica, oferind astfel răs­pun­suri mai rapide la stimulii aversivi.

Sursa:


Mai multe detalii puteți găsi accesând adresa.


Articolul anterior Articolul următor
Reacțiile fiziologice ale mamei pot prezice stilul de atașament al copilului Un nou training online poate ajuta familiile copiilor cu CES

Publicat: 7 decembrie 2017
© Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației