arrow1 Pagină principală arrow1 Cercetare arrow1 Apariții editoriale arrow1 Crumpei-Tanasă Irina  
EN


NOUTÄȚI
LEGĂTURI RAPIDE
e-Sims - programul pentru gestiunea scolaritatii BlackBoard - aplicatia pentru invatamant la distanta oferita de MediaEc Bazele de date APA - acces la articole si publicatii 
                                        stiintifice
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi 360.uaic.ro - Noutati la UAIC ALUMNI - Fundatia absolventilor UAIC
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului Colegiul Psihologilor din Romania Despre orasul Iasi
Cărți publicate de cadrele didactice ale Facultății de Psihologie și Științe ale Educației

Crumpei-Tanasă Irina

Titlu: Stresul traumatic secundar. Efectul advers al empatiei
Autori: Irina Crumpei
Editura: Institutul European
Anul apariției: 2014
ISBN: 978-606-24-0053-8

Descriere:
Studiile arata ca (de-a lungul vietii) noua din zece persoane vor fi supuse cel putin unui eveniment traumatic ce le va pune existenta in pericol. Evenimentele traumatogene pun sub semnul intrebarii relatiile umane de baza; ele slabesc sistemele de credinte ce ofera inteles experientei umane, altereaza credinta persoanei intr-o ordine divina sau naturala si izoleaza victima intr-o stare de criza existentiala. Domeniul traumatologiei a recunoscut, in ultimii ani, ca indivizii care vin in contact cu supravietuitorii evenimentelor traumatice sunt expusi ei insisi unei forme de stres traumatic ("stresul traumatic secundar" - STS). Anumite categorii profesionale (terapeutii ce lucreaza cu victime, specialistii ce intervin in situatii de urgenta, politistii, pompierii, medicii s.a. prezinta un risc crescut de a dezvolta stres traumatic secundar, ei intra regulat in contact cu victime ale evenimentelor traumatice. Categoriile profesionale afectate sunt tocmai acelea care au un rol esential in supravietuirea victimelor. Un bun echilibru psihic poate determina uneori diferenta dintre viata si moarte. Calitatea ingrijirii, empatia, intelegerea si gradul de implicare vor fi conditionate de starea psihica a specialistilor.
Lucrarea de fata incearca sa propuna solutii pentru aceasta dilema printr-o informare adecvata asupra acestei tulburari.
   

Pagina personală

 

Actualizat: 6 octombrie 2014
© Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației