arrow1 Pagină principală arrow1 Cercetare arrow1 Apariții editoriale arrow1 Gherasim Loredana  
EN


NOUTÄȚI
LEGĂTURI RAPIDE
e-Sims - programul pentru gestiunea scolaritatii BlackBoard - aplicatia pentru invatamant la distanta oferita de MediaEc Bazele de date APA - acces la articole si publicatii 
                                        stiintifice
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi 360.uaic.ro - Noutati la UAIC ALUMNI - Fundatia absolventilor UAIC
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului Colegiul Psihologilor din Romania Despre orasul Iasi
Cărți publicate de cadrele didactice ale Facultății de Psihologie și Științe ale Educației

Gherasim Loredana

Titlu: Performanța școlară. Determinanți individuali și contextuali în adolescență
Autori: Loredana Ruxandra Gherasim, Simona Butnaru
Editura: Polirom
Anul apariției: 2013
ISBN: 978973-46-3136-0

Descriere:
Cum pot fi ajutati elevii sa-si optimizeze performantele scolare? Exista diferente culturale in ceea ce priveste practicile educationale aplicate in familie si efectele lor asupra invatarii? Cum pot fi evitate starile afective negative si cum pot fi stimulate starile pozitive asociate invatarii? Volumul raspunde la aceste intrebari, prezentind tendintele de evolutie a performantei scolare, abordarea ecologica a succesului scolar, precum si rolul suportului scolar si familial in determinarea performantelor scolare. Pe linga rezultatele cercetarilor contemporane privind rolul orientarii motivationale asupra performantei scolare, sint expuse cercetari originale recente realizate la nivelul populatiei scolare romanesti si strategii educationale ameliorative.

   

Titlu: Neajutorarea învățată. Concepte și aplicații
Autor: Ruxandra Loredana Gherasim
Editura: Universității "Alexandru Ioan Cuza" Iași
Anul apariției: 2009
ISBN: 978-973-703-417-5

Descriere:
Ce se întâmplă atunci când un organism este supus unor rezultate incontrolabile? Va persevera în obținerea controlului sau va renunța? Vor avea aceste experiențe un impact asupra funcționării organismului în sarcinile sau situațiile ulterioare sau nu? În încercarea de a răspunde acestor întrebări, Seligman și colaboratorii săi au expus animalele unor stimuli aversivi incontrolabili și au constatat că acestea se supun pasiv șocurilor. Aceste comportamente, care reflectă efectul produs de rezultatele incontrolabile, au fost etichetate ca indicatori ai neajutorării învățate. Pornind de la experimentul realizat de Seligman au fost scrise numeroase articole despre neajutorarea învățată. Fenomenul a fost generalizat la specii diferite, folosind diferite sarcini, stimuli și răspunsuri diferite. De asemenea, multe studii au explorat efectele neajutorării învățate în încercarea de a explica problemele umane adaptative.

   

Pagina personală

 

Actualizat: 6 martie 2014
© Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației