arrow1 Acasă arrow1 DBT&SEM  
EN


NOUTÄȚI
LEGĂTURI RAPIDE
e-Sims - programul pentru gestiunea scolaritatii BlackBoard - aplicatia pentru invatamant la distanta oferita de MediaEc Bazele de date APA - acces la articole si publicatii 
                                        stiintifice
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi 360.uaic.ro - Noutati la UAIC ALUMNI - Fundatia absolventilor UAIC
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului Colegiul Psihologilor din Romania Despre orasul Iasi

Școala de vară


”Psihoterapia dialectic-comportamentală și
Modelarea prin ecuații structurale”


Dialectical Behavior Therapy (DBT)  &  Structural Equation Modeling (SEM)
9-13 iulie 2018
Amfiteatrul D4, Corpul D al Universității ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași

Formatorii, foști studenți absolvenți de acum peste 20 de ani ai facultății noastre, revin ca voluntari, pentru a ne împărtăși cu pasiune, cunoștințe prețioase. Ei sunt Bogdan Balan, doctor în psihologie, psiholog psihoterapeut, profesor la Université du Québec en Outaouais, Canada și Cristian Opariuc-Dan, lector universitar doctor la Universitatea Ovidius, Constanța, România.

Această școală de vară este organizată de Facultatea de Psihologie și Știinte ale Educației a Universității "Alexandru Ioan Cuza" din Iași,  în colaborare cu  Asociația "Institutul de Formare în Terapie Cognitivă și Comportamentală".

Sumele colectate prin sponsorizările oferite de participanții înscriși vor fi utilizate pentru a sprijini Facultatea de Psihologie și Ștințe ale Educației în organizarea Conferinței Internaționale de Psihologie Aplicată din 2019.

  • Luni 9 iulie 2018
  • Marți 10 iulie 2018
  • Miercuri 11 iulie 2018
  • Joi 12 iulie 2018
  • Vineri 13 iulie 2018

DIMINEAțA

DBT (9:00 – 11:00) – 2 ore

  • Introducere în DBT. Bazele teoretice.
  • Terapia dialectic-comportamentală (Linehan) – istoric, evoluție, principii generale.
  • Structura unui program DBT.
  • Terapia dialectic-comportamentală, o metodă terapeutică bazată pe dovezi empirice.

SEM (11:00 – 12:00) – 1 oră

  • Când și cum devine psihologia știință?
  • Despre modele și planuri. Ce este acela un modelul ipotetic și cum îl folosim în viața de zi cu zi. Când modelul teoretic devine un model real și cum?
  • Dimensiuni, constructe, variabile observate, variabile latente și reziduuri. Variabilitate, varianță și... să vedem, totuși, ce este SEM.
  • Ingineria inversă a unui model SEM folosit în cercetările DBT – Modelul efectului traumelor interpersonale asupra evitării disfuncționale propus de Briere și echipa sa.

PAUZĂ DE MASĂ (12:00 – 13:00)

DUPĂ AMIAZĂ

SEM (13:00 – 14:00) – 1 oră

  • Cum construi un model SEM și care sunt „cărămizile” și „mortarul”.
  • Traducerea cercetării lui Briere în termeni de ipoteze și variabile. Un prim model SEM – modelul de măsură.
  • Reguli de specificare a modelelelor și diagrama de cale. Indicatori și itemi, erori de măsură.

DBT (14:00 – 17:00) – 3 ore

  • Modelul biosocial al TPL.
  • Strategii de validare în DBT.
  • Exerciții și jocuri de rol

DIMINEAțA

DBT (9:00 – 11:00) – 2 ore

  • Competențe DBT: Prezența conștientă (mindfulness). Exemple, exerciții, jocuri de rol

SEM (11:00 – 12:00) – 1 oră

  • Ce înseamnă un model SEM valid. Diferențe dintre corelații și covarianțe și ce este matricea de covarianțe. Care sunt datele de intrare într-un model SEM. Alte reguli de specificare a modelelor SEM.
  • Tipuri de varianțe și interpretarea lor.
  • Cum se specifică, în definitiv, modelele SEM. Astfel de analize pot fi și amuzante?

PAUZĂ DE MASĂ (12:00 – 13:00)

DUPĂ AMIAZĂ

SEM (13:00 – 14:00) – 1 oră

  • Iar variabile. De data aceasta endogene și exogene și identificarea lor în modelul SEM al lui Briere.
  • De ce sunt importante aceste variabile și care este legătura lor cu identificarea modelului. În definitiv, ce este identificarea. Modele neidentificate, saturate și supra-identificare.
  • Grade de libertate și regula gradelor de libertate non-negative.
  • La final, un film.

DBT (14:00 – 17:00) – 3 ore

  • Competențe DBT: Toleranța suferinței (Crisis survival).
  • Exemple, exerciții, jocuri de rol.

DIMINEAțA

DBT (9:00 – 11:00) – 2 ore

  • Competențe DBT: Gestionarea emoțiilor.
  • Exemple, exerciții, jocuri de rol.

SEM (11:00 – 12:00) – 1 oră

  • Scala variabilelor latente și stabilirea metricii acesteia.
  • Indicatori ai unităților de încărcare și indicatori ai unităților de varianță.
  • Alte reguli de identificare și pași pentru asigurarea identificării adecvate a modelului.
  • Asigurarea unor măsurători corecte a variabilelor manifeste. Identificarea modelului lui Briere.

PAUZĂ DE MASĂ (12:00 – 13:00)

DUPĂ AMIAZĂ

SEM (13:00 – 14:00) – 1 oră

  • Asumpțiile modelelor de ecuații structurale și verificarea acestora.
  • Schema unei analize preliminare de asigurarea datelor pentru SEM.
  • Cum se testează un model SEM. Teste globale și indicatori ai aproximării.
  • Pași în testarea și analiza modelelor SEM.
  • Respecificarea modelelor.
  • Testarea modelului lui Briere.
  • La final, un nou model și un nou film

DBT (14:00 – 17:00) – 3 ore

  • Competențe DBT: Eficiența interpersonală.
  • Exemple, exerciții, jocuri de rol.

DIMINEAțA

DBT (9:00 – 11:00) – 2 ore

  • Intervenția individuală în DBT. Conceptualizarea de caz, analiza comportamentală în lanț, strategii stilistice. Exemple, exerciții, jocuri de rol.

SEM (11:00 – 12:00) – 1 oră

  • Estimarea parametrilor modelului SEM. Cum utilizăm metodele de estimare în conformitate cu specificul analizei.
  • Estimarea parametrilor și interpretarea datelor în cazul celor două modele de ecuații structurale.
  • Din nou, un film

PAUZĂ DE MASĂ (12:00 – 13:00)

DUPĂ AMIAZĂ

SEM (13:00 – 14:00) – 1 oră

  • Modelul analizei de cale. Relația de mediere, efectele directe și efectele indirecte.
  • Medierea parțială și medierea completă. Buclele de control reciproc, modele recursive și modele non-recursive.
  • Modele de tip arc și modele de tip panel cu erori autocorelate.
  • Analiza relației de mediere în cazul modelelor de ecuații structurale studiate. Evident, cu film

DBT (14:00 – 17:00) – 3 ore

  • Intervenția în context de criză suicidară.
  • Implementarea unui program DBT în contextul românesc.
  • Discuții, studii de caz.

DIMINEAțA

SEM (09:00 – 12:00) – 3 ore

  • Puterea analizelor SEM. Calculul puterii.
  • Respecificarea și compararea modelelor ierarhice și non-ierarhice. Indicatori comparativi și utilizarea lor.
  • Modele echivalente. Relația de moderare, efecte principale și efecte de interacțiune.
  • Multicoliniaritatea, centrarea mediilor și centrarea reziduurilor. Analiza relației de moderare în cadrul celor două modele SEM studiat (Film).
  • Raportarea cercetărilor în care se folosește metodologia SEM.
  • Discuții, întrebări, probleme.

PAUZĂ DE MASĂ (12:00 – 13:00)

DUPĂ AMIAZĂ

DBT (13:00 – 17:00) – 4 ore

  • Studii de caz în DBT.
  • Discuții libere. Jocuri de rol.

Detalii suplimentare puteși solicita la adresa hendres@uaic.ro

 

 

Actualizat: 4 iulie 2018
© Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației