Sari la conținutul principal
Master
Studii de masterat

Caledarul admiterii - MASTER - sesiunea SEPTEMBRIE

Locuri disponibile pentru sesiunea de admitere SEPTEMBRIE 2024 - Studii universitare de MASTER


Liste etapa II
Rezultatele concursului de admitere septembrie 2024 - MASTER

Români de pretutindeni:

Oferta de admitere

  • Au dreptul să participe la concursul de înscriere pentru studiile universitare de master numai absolvenții cu diplomă de licență obținută în România sau echivalentă, indiferent de anul absolvirii programului de licență.
  • Cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene candidează la admitere în aceleași condiții prevăzute de lege pentru cetațenii români, inclusiv în ceea ce privește taxele de școlarizare.
  • Admiterea cetățenilor din statele terțe ale Uniunii Europene se realizează în baza metodologiilor special elaborate de către Ministerul Educației.
  • Admiterea românilor de pretutindeni* se realizează în baza metodologiilor special elaborate de către Ministerul Educației.

* Din categoria românilor de pretutindeni fac parte, conform Legii nr. 299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:

  • Persoanele care îşi asumă în mod liber identitatea culturală română, persoanele de origine română şi cele aparţinând filonului lingvistic şi cultural românesc (armâni, armânji, aromâni, basarabeni, bucovineni, cuţovlahi, daco-români, fărşeroţi, herţeni, istro-români, latini dunăreni, macedoromâni, macedo-români, maramureşeni, megleniţi, megleno-români, moldoveni, moldovlahi, rrămâni, rumâni, valahi, vlahi, vlasi, volohi, macedo-armânji) care locuiesc în afara frontierelor României (R. Moldova, Albania, Bulgaria, Croaţia, Grecia, Israel, Macedonia, Serbia, Ucraina, Ungaria) – etnici români;
  • Românii emigraţi, fie că au păstrat sau nu cetăţenia română, descendenţii acestora, precum şi cetăţenii români cu domiciliul stabil sau reşedinţa în străinătate – diaspora.

Școlarizarea românilor de pretutindeni se realizează cu respectarea strictă a capacităţii de şcolarizare, astfel:

  • fără plata taxelor de şcolarizare, dar cu bursă, la programe cu predare exclusiv în limba română;
  • fără plata taxelor de şcolarizare, dar fără bursă, la programe cu predare exclusiv în limba română;
  • cu plata taxei de şcolarizare în lei, în cuantumul stabilit pentru cetăţenii români.

Tabel domenii, specializări, forme de învățământ și limba de predare
*IF = învățământ cu frecvență
  • Domeniul de master:
    • Psihologie
      • Programe de studii:
        • Psihologie clinică și psihoterapie, IF
        • Evaluarea, formarea și consilierea psihologică a personalului, IF
        • Evaluarea clinică, consiliere și psihoterapie de cuplu și familie, IF
        • Evaluarea clinică, consiliere și psihoterapie de cuplu și familie (Focșani), IF
        • Psihologie educațională și consiliere, IF
    • Științe ale Educației
      • Programe de studii:
        • Diagnoză și intervenție la persoanele cu cerințe speciale, IF
        • Didactici aplicate pentru învățământul primar, IF
        • Educație timpurie, IF
        • Politici și management în educație, IF
        • Masterat didactic în Biologie, IF
        • Masterat didactic în Educație fizică și sport, IF
        • Masterat didactic în Fizică, IF
        • Masterat didactic în Geografie, IF
        • Masterat didactic în Teologie (Teologie ortodoxă), IF
  • Limba de predare: română
  • Durata studiior este de 2 ani, 120 ECTS.

IMPORTANT!

  • Un program de masterat se va organiza numai în condiţiile în care numărul de candidaţi admişi şi înmatriculaţi va fi de minim 25.
  • Programul de masterat didactic pentru o anumită specializare se va organiza numai în condiţiile în care numărul de candidaţi admişi şi înmatriculaţi va fi de minim 10.
  • Lista finală a programelor de masterat care se vor organiza în anul universitar 2024-2025 va fi publicată pe 11 sep. 2024, după a II-a sesiune de admitere (6 sep.-9 sep. 2024).
  • Candidaţii admişi pe locuri de la buget, în sesiunea din septembrie, care semnează Contractul de studii îşi păstrează forma de finanţare, în condiţiile în care programul de master întruneşte numărul minim de candidaţi.
  • Candidaţii admişi la un program de masterat, care nu se va organiza în anul universitar 2024-2025, vor putea opta pentru un alt program de masterat unde au rămas locuri disponibile. Candidaţii nu îşi vor păstra forma de finanţare de la programul de masterat la care s-au înscris iniţial. Pentru redistribuire candidaţii trebuie să depună la secretariatul facultăţii o cerere scrisă, cu semnătură, în data de 11 septembrie 2024, în care vor solicita redistribuirea la unul din programele de masterat ce va fi organizat în anul universitar 2024-2025. Cei care nu vor depune această cerere nu vor fi luaţi în calcul la redistribuirea din septembrie 2024.
  • Locurile bugetate de la programele de masterat ce nu se vor organiza, se vor redistribui celorlalte programe care vor funcţiona în anul universitar 2024-2025.
  • În condiţiile suplimentării numărului de locuri bugetate, candidaţii admişi în regim cu taxă (inclusiv cei redistribuiţi), pot ocupa un loc bugetat în funcţie de ierarhizarea după mediile de admitere.

Candidaţii care au fost exmatriculaţi de la studii universitare de masterat au dreptul să se înscrie la un nou concurs de admitere numai pe locuri cu taxă, indiferent de forma de învăţământ, conform HG nr. 404/2006 (art. 25) şi Regulamentului studiilor universitare de masterat.

Numărul de locuri va fi afișat ulterior.

Scroll orizontal Derulează pe orizontală
Calendarul admiterii master
ActivitateaPerioadaLocaţia
Preînscriere on-line (opțional)

În acest moment platforma de admitere permite doar încărcarea de documente, urmând ca în iunie (orientativ) să puteți selecta și specializarea la care doriți să aplicați.

1 aprilie
-
14 iulie 2024
UAIC eAdmitere
Înscriere online

La completarea fişei este necesar a se alege DA sau NU la opţiunea "Sunt de acord să-mi fie afişat numele şi prenumele pe listele de admitere"

15 - 20 iulie 2024

Conturile de acces pe platforma de eadmitere.uaic.ro vor putea fi create până cel târziu sâmbătă, 20 iulie 2024, ora 12, completarea și finalizarea dosarelor putându-se face până la ora 13.

UAIC eAdmitere
Înscrierea fizică, asistată tehnologic la sediul facultății,

pentru candidații care nu dețin resurse proprii informatice pentru înscrierea online. Candidații trebuie să se prezinte cu toate documentele necesare înscrierii salvate în format PDF, pe un stick de memorie.

OBLIGATORIU! Candidații trebuie să își creeze un cont pe platforma de admitere înainte de a se prezenta la sediul facultății. Pașii pentru crearea contului sunt prezentați în ghidul de utilizare a platformei .

  • 15 - 19 iulie 2024, interval 9-16
  • 20 iulie 2024, interval 9-13
Corp D, sala

Doar pentru specializarea Psihologie Clinică şi Psihoterapie

Calendarul de desfăşurare a probei de interviu ONLINE, doar pentru specializarea Psihologie Clinică şi Psihoterapie
Precizări suplimentare interviu

22 - 25
iulie 2024
online
Afişarea rezultatelor (etapa 1) 26
iulie 2024
*Semnarea contractului de studii (confirmarea locului) pentru candidaţii declaraţi ADMIŞI la BUGET și TAXĂ în etapa 1

Candidaţii admişi la Filiala Focşani se vor prezenta la sediul facultăţii (Clădirea fostei Prefecturi Putna - Str. Republicii, nr. 71, Focșani, Județul Vrancea - Telefon: 0237 892 324)

  • 27 - 28 iulie 2024, interval 9-14
  • 29 iulie 2024, interval 8-12 și 14-16

Corp D UAIC, sala


Corp D UAIC, sala D207, pentru Masterul Didactic

Filiala Focşani- Clădirea fostei Prefecturi Putna

Afişarea rezultatelor (etapa 2) 30 iulie 2024
*Semnarea contractului de studii (confirmarea locului) pentru candidaţii declaraţi ADMIŞI la BUGET și TAXĂ în etapa 2

Candidaţii admişi la Filiala Focşani se vor prezenta la sediul facultăţii (Clădirea fostei Prefecturi Putna - Str. Republicii, nr. 71, Focșani, Județul Vrancea - Telefon: 0237 892 324)

31 iulie
-
01 august 2024
interval 8-12 și 14-16

Corp D UAIC, sala


Corp D UAIC, sala D207, pentru Masterul Didactic

Filiala Focşani- Clădirea fostei Prefecturi Putna

Afişarea rezultatelor FINALE 02
august 2024

*Confirmarea locului se face de către titular (candidat) sau de către o altă persoană împuternicită, pe bază de procură notarială.

Locurile rămase NEOCUPATE se vor scoate la concurs în sesiunea Septembrie!

Calendarul admiterii master, sesiunea septembrie 2024
ActivitateaPerioadaLocaţia
Afişare locuri rămase disponibile, după sesiunea Iulie 2024 23
august 2024

Vor fi afişate pe Site

Înscrierea la sesiunea de admitere din septembrie 2024 06 - 09
septembrie 2024

Vor fi afişate pe Site

Selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor 10 - 11
septembrie 2024

Vor fi afişate pe Site

Taxa de înscriere

  • 300 lei
  • 150 lei pentru depunerea celui de-al doilea dosar (la a doua specializare din cadrul facultății – studii universitare de masterat) ATENȚIE ! Pe platforma de admitere - în secțiunea Efectuare plată - se va afișa suma de 300 lei pentru taxa de înscriere, indiferent dacă este primul sau al doilea dosar pe care îl depuneți.
  • Pentru a plăti suma de 150 lei pentru al doilea dosar, urmați indicațiile din secțiunea Plata prin virament bancar din Ghidul pentru plata taxei de înscriere

Taxa de înmatriculare - pentru candidații admiși la buget

  • 100 lei

Candidații declarați admiși pe locurile finanțate de la buget au obligația de a depune, conform calendarului stabilit de facultate, dosarul cu actele de studii în original, de a semna Contractul de studii și de a achita taxa de înmatriculare în cuantum de 100 lei. Aceasta nu se restituie în cazul renunțării la școlarizare.

Taxa anuală de școlarizare pentru seria 2024 - 2026 - pentru candidații admiși la taxă

  • 3600 lei (1800 lei / semestru)

Taxa de şcolarizare se achită în patru rate astfel:

  • o primă rată la semnarea contratului de studii pentru confirmarea locului cu taxă*
  • a doua rată până la începerea sesiunii de examene din iarnă,
  • a treia rată în termen de două săptămâni de la începerea semestrului II,
  • a patra rată până la începerea sesiunii de examene din vară.

*Candidații declarați admiși pe locurile cu taxă au obligația să achite cel puțin 30% (900 lei) din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar 2024/2025 și să semneze Contractul de studii. Candidații care nu și-au îndeplinit aceste obligații vor fi declarați respinși. Locurile eliberate astfel vor fi ocupate de următorii candidați care îndeplinesc condițiile de admitere sau vor fi scoase la concurs într-o nouă sesiune. Candidaților admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare.

Ultimele medii din 2023
Ultimele medii din 2022

Cum te înscrii

Dacă vă înscrieți la mai multe facultăţi

Întrucât candidaţii au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe specializări, în vederea admiterii în învăţământul superior:

  • În cazul în care vă înscrieți online trebuie să aveți în vedere doar plata taxelor de înscriere la admitere la fiecare dintre facultăţi conform înstrucţiunilor de pe site-ul fiecărei facultăţi, întrucât veți duce documentele după ce sunteți admis pentru a vă confirma locul.
  • În cazul în care alegeți să vă înscrieți fizic, dosarul cu actele originale se depune la prima opţiune, iar înscrierea pentru celelalte specializări se face pe baza documentelor, prezentate în copie simplă (dacă au fost deja depuse în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza”) sau în copie legalizată (dacă au fost deja depuse în cadrul altei universități), la care se adaugă o adeverinţă de înscriere de la facultatea unde s-a depus dosarul cu actele originale.

După afișarea rezultatelor

PAŞII DE PARCURS LA CONFIRMARE-MASTER 2024

  1. Achitaţi taxa aferentă formei de finanţare la care aţi fost admis (chitanța se va încărca pe aplicația de admitere):

    • taxa de înmatriculare (100 lei) - BUGET;
    • taxa de școlarizare (900 lei) - TAXĂ

    Taxele se pot achita la orice agenţie BRD din ţară sau on-line (pe platforma admiterii).

  2. Candidaţii ADMIŞI la BUGET / TAXĂ se vor prezenta, la sediul facultăţii, Corp D, personal sau printr-o terţă persoană împuternicită prin procură notarială în acest sens, în perioada 12 septembrie-13 septembrie 2024.

  3. Completaţi şi semnaţi Contractul de studii - la sediul facultăţii, Corp D

    • original Diploma de bacalaureat, obţinută în România, sau Atestat de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.
    • original Diploma de licenţă obţinută în România şi Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă sau Atestat de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.
    • original Adeverinţa eliberată de facultate pentru candidaţii care au promovat examenul de licenţă în sesiunea iunie-iulie 2024, putând-o prezenta la înscriere, în locul Diplomei de licenţă.
    • fotocopie după un act legislativ Dovada acreditării specializării absolvite de către candidaţii absolvenţi de studii universitare de licenţă de la Universităţile particulare.
    • dacă sunteţi admis şi la o altă specializare (licenţă/master/doctorat) Adeverinţa din care să rezulte ocuparea acelui loc.
    • în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor de la o altă specializare de masterat Adeverința de la specializarea de master, din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget / taxă şi numărul de semestre în care a beneficiat de bursă.
    • Scrisoarea de intenţie.
    • Curriculum Vitae.
    • original* şi fotocopie Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) sau Paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).
    • original* şi fotocopie Certificatul de naştere.
    • original* şi fotocopie Certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul).
    • Adeverinţa medicală tip (eliberată în ultimele 6 luni care să menţioneze starea de sănătate a candidatului).
    • o fotografie format 2/2,5.
    • Chitanţa de achitare a taxei de înmatriculare (100 lei) / şcolarizare (900 lei) (chitanța se va încărca pe aplicația de admitere).
    • Extrasul de cont bancar al candidatului (exceptând Revolut, CEC Bank, Unicredit).
    • Dosar plic.
    • În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.

    * Originalul documentului se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.

    Candidaţii care nu semnează Contractul de studii (NU confirmă locul) vor fi declaraţi RESPINŞI.

    Lista finală a candidaţilor admişi se va afişa pe data de 14 septembrie 2024.

Dacă se doreşte retragerea dosarului, acesta se restituie titularului sau altei persoane doar cu împuternicire prin notariat.

Vor fi declaraţi RESPINŞI candidaţii care nu au depus la dosar actele de studii în original, conform Metodologiei de admitere la studii universitare de master 2024-2025.

Neprezentarea actelor de studii în original, din vina exclusivă a candidatului admis, în termenul stabilit de către Facultate, duce la pierderea locului şi la neînmatriculare la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi.

Procedura CNRED de recunoaștere a studiilor pentru cetățenii români cu acte de studii superioare obținute în străinătate
Dosarul pentru echivalarea CNRED se depune la confirmarea locului.
Dosarul va conține:

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate, vor depune la facultăţi la comisiile de admitere, sau online pe site-ul de admitere:eadmitere.uaic.ro , în perioada confirmărilor, dosarele pentru echivalarea diplomei de licență obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatului de echivalare a studiilor emis de către C.N.R.E.D.

Înscriere online: În momentul înscrierii online (eadmitere.uaic.ro ) candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în secțiunea Documente necesare/Dosar pentru obținerea documentului de recunoaștere a studiilor efectuate in străinătate. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.

Înscriere la sediul facultăţii: Candidatul va depune două dosare din care unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea studiilor efectuate în străinătate (conform programului de înscriere al facultății).

Dosarul pentru echivalarea diplomei de licență obţinută în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED: https://cnred.edu.ro/echivalare-studii-superioare-de-licenta-efectuate-in-strainatate/

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la şcolarizare după semnarea Contractului de studii:

  • în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea Contractului de Studii, li se va reţine 10% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.800 lei/semestru), an universitar 2024-2025.
  • după depăşirea termenului de 5 (cinci) zile de la semnarea Contractului de Studii, dar înainte de începerea celei de-a doua sesiuni de admitere (06 septembrie 2024), li se va reţine 15% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.800 lei/semestru).

Candidaţilor admişi care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere (06 septembrie 2024), dar înainte de începerea anului universitar li se va reţine 20% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.800 lei/semestru).

Candidaţilor admişi care se retrag după începerea anului universitar nu li se mai restituie taxa de şcolarizare.

  • Candidaţii care au fost admişi iniţial la Taxă şi care au trecut la Buget trebuie:

    • să achite taxa de înmatriculare la buget (100 lei) – chitanța se va încărca pe aplicația de admitere. Taxa se poate achita la orice agenţie BRD din ţară sau on-line (pe platforma admiterii).
    • să depună actele de studii, în original, în cazul în care nu au fost depuse în etapa I.
    • să trimită electroniic, cererea de restituire a taxei de şcolarizare (900 lei), la adresa restituiritaxe.fpse@uaic.ro, ataşând documentele solicitate în cerere:
      • Cartea de identitate;
      • Dovada achitării taxei de şcolarizare (900 lei)
      • Extrasul de cont al candidatului (exceptând Revolut, CEC Bank, Unicredit).

  • Candidații care iniţial, în etapa 1, au fost pe Listele de aşteptare, iar în etapa 2 sunt admişi la Buget / Taxă trebuie să îşi confirme locul în perioada 31 iulie - 01 august 2024, astfel:

    • să achite taxa de înmatriculare (100 lei) pentru cei admişi pe locurile la Buget sau taxa de şcolarizare (900 lei) pentru cei admişi pe locurile cu Taxă. Chitanța se va încărca pe aplicația de admitere. Taxele se pot achita la orice agenţie BRD din ţară sau on-line (pe euPlătesc.ro).

    • să se prezinte personal, sau reprezentată printr-o terţă persoană împuternicită prin procură notarială în acest sens, să completeze şi semneze Contractul de studii (la sediul facultăţii, Corp D),

    • să depună dosarul cu următoarele documente:

      • original Diploma de bacalaureat, obţinută în România, sau Atestat de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.
      • original şi fotocopie Diploma de licenţă obţinută în România şi Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă sau Atestat de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.
      • original și fotocopie Adeverinţa eliberată de facultate pentru candidaţii care au promovat examenul de licenţă în sesiunea iunie-iulie 2024, putând-o prezenta la înscriere, în locul Diplomei de licenţă.
      • Dacă sunteţi admis şi la o altă specializare (licenţă/master/doctorat), trebuie să aduceţi:

        • fotocopii legalizate ale actelor de studii,
        • adeverinţa din care să rezulte ocuparea acelui loc.
      • fotocopie după un act legislativ Dovada acreditării specializării absolvite de către candidaţii absolvenţi de studii universitare de licenţă de la Universităţile particulare.
      • în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor de la o altă specializare de masterat Adeverința de la specializarea de master, din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget / taxă şi numărul de semestre în care a beneficiat de bursă.
      • Scrisoarea de intenţie.
      • Curriculum Vitae.
      • original* şi fotocopie Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) sau Paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).
      • original* şi fotocopie Certificatul de naştere.
      • original* şi fotocopie Certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul).
      • original* şi fotocopie Adeverinţa medicală tip (eliberată în ultimele 6 luni care să menţioneze starea de sănătate a candidatului).
      • o fotografie format 2/2,5.
      • Chitanţa de achitare a taxei de înscriere sau dovada scutirii.
      • Chitanţa de achitare a taxei înmatriculare (100 lei) / şcolarizare (900 lei) (chitanța se va încărca pe aplicația de admitere).
      • Extrasul de cont bancar al candidatului (exceptând Revolut, CEC Bank, Unicredit).
      • Dosar plic.

      * Originalul documentului se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.

      Candidaţii care nu semnează Contractul de studii (NU confirmă locul) vor fi declaraţi RESPINŞI.

      Lista finală a candidaţilor admişi se va afişa pe data de 02 august 2024.

Beneficii

Printre punctele forte ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei de la Iaşi pot fi menţionate următoarele:

  • Cadrele didactice au o vastă expertiză de cercetare ştiinţifică, expertiza probată de un număr mare de lucrări publicate şi de derularea constantă a unor proiecte naţionale şi internaţionale;
  • În cadrul facultăţii funcţionează două asociaţii studenţeşti care organizează o varietate de activităţi de dezvoltare academică, profesională şi personală;
  • Cadrele didactice au şi o consistentă experienţă practică asociată disciplinelor pe care le predau studenţilor;
  • Se acordă burse pentru studenţii care vor să studieze (temporar) la universităţi din străinătate.