Admitere Master, iulie 2018

I. Cine se poate înscrie?

* Din categoria românilor de pretutindeni, fac parte:

  1. Persoanele care îşi asumă în mod liber identitatea culturală română, persoanele de origine română şi cele aparţinând filonului lingvistic şi cultural românesc care locuiesc în afara frontierelor României (R. Moldova, Albania, Bulgaria, Croaţia, Grecia, Israel, Macedonia, Serbia, Ucraina, Ungaria) – etnici români;
  2. Românii emigraţi, fie că au păstrat sau nu cetăţenia română, descendenţii acestora, precum şi cetăţenii români cu domiciliul stabil sau reşedinţa în străinătate – diaspora.

II. Calendarul admiterii – sesiunea iulie 2018

Activitatea Perioada Interval orar Locaţia
Perioada de înscriere depunerea dosarelor)
ÎNSCRIERILE SE POT FACE ŞI ONLINE!
16 – 20 iulie 2018 9-18 D III bis
21 iulie 2018 9-13
Afişarea rezultatelor (etapa I) 25 iulie 2018 Avizier+site facultate
Semnarea contractului de studii (confirmarea locului) pentru candidaţii declaraţi ADMIŞI în etapa I 25-27 iulie 2018 9-12
13-16
D208
Afişarea rezultatelor (etapa II) 28 iulie 2018 Avizier+site facultate
Semnarea contractului de studii (confirmarea locului) pentru candidaţii declaraţi ADMIŞI în etapa II 30-31 iulie 2018 9-12
13-16
D208
Afişarea rezultatelor FINALE 1 august 2018 Avizier+site facultate
Locurile rămase NEOCUPATE se vor scoate la concurs în Sesiunea Septembrie 2018!
Înscrierea 10 – 12 sep. 2018
Selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor 13 sep. 2018

III. Oferta facultăţii în anul universitar 2018-2019 pentru studii universitare de master

a. Domenii, specializări, forma de învăţământ şi durata studiilor

Domeniul Programul de master Forma de învăţământ* Durata studiilor
PSIHOLOGIE Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP) IF 2 ani
Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP) IF 2 ani
Psihologie educaţională şi consiliere (PEC) IF 2 ani
ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS) IF 2 ani
Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP) IF 2 ani
Educaţie timpurie (ET) IF 2 ani
Politici şi management în educaţie (PME) IF 2 ani

* IF = învăţământ cu frecvenţă (zi)

b. Număr de locuri

Cetăţeni româniCetăţeni de etnie rromăCandidaţi români de pretuntideni

Cetăţeni români

Domeniul de master Programul de studii Forma CANDIDAŢI ROMÂNI, UE ŞI SEE
Locuri repartizate statistic 2018/2019 Domenii prioritare de dezvoltare ale României Total BUGET ROMÂNI/ UE/SEE Taxă Total români
Buget+Taxă
PSIHOLOGIE Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP) IF* 37 2 128 50 178
Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP) IF* 58 2
Psihologie educaţională şi consiliere (PEC) IF* 27 2
ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS) IF* 31 1 128 50 178
Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP) IF* 31 1
Educaţie timpurie (ET) IF* 31 1
Politici şi management în educaţie (PME) IF* 30 2
TOTAL 245 11 256 100 356

Candidaţi de etnie rromă

Domeniul de master Programul de studii Forma Nr. Locuri
PSIHOLOGIE Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP) IF 1

Candidaţi români de pretuntideni

Domeniul de master Programul de studii Forma Tip locuri
Buget, cu bursă Buget, fără bursă Total buget români de pretudindeni Taxă Total români de pretudindeni,
Buget+Taxă
PSIHOLOGIE Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP) IF* 2 0 4 2 6
Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP) IF* 2 0
Psihologie educaţională şi consiliere (PEC) IF* 0 0
ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS) IF* 2 1 3 2 5
Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP) IF* 0 0
Educaţie timpurie (ET) IF* 0 0
Politici şi management în educaţie (PME) IF* 0 0
TOTAL 6 1 7 4 11

Detalii privind admiterea candidaţilor români de pretutindeni pot fi obţinute accesând următorul link.

IMPORTANT!

  • Un program de masterat se va organiza numai în condiţiile în care numărul de candidaţi admişi şi înmatriculaţi va fi de minim 35-40.
  • Lista finală a programelor de masterat care se vor organiza în anul universitar 2018-2019 va fi publicată pe 13 septembrie 2018, după a II-a sesiune de admitere (10-12 septembrie 2018).
  • Candidaţii admişi pe locuri de la buget,  în sesiunea din iulie, care semnează Contractul de studii îşi păstrează forma de finanţare, în condiţiile în care programul de master întruneşte numărul minim de candidaţi.
  • Candidaţii admişi la un program de masterat, care nu se va organiza în anul universitar 2018-2019, vor putea opta pentru un alt program de masterat unde au rămas locuri disponibile. Candidaţii nu îşi vor păstra forma de finanţare de la programul de masterat la care s-au înscris iniţial. Pentru redistribuire candidaţii trebuie să depună la secretariatul facultăţii o cerere scrisă, cu semnătură, în intervalul  13-14 septembrie 2018,  în care vor solicita redistribuirea la unul din programele de masterat ce va fi organizat în anul universitar 2018-2019. CEI CARE NU VOR DEPUNE ACEASTĂ CERERE NU VOR FI LUAŢI ÎN CALCUL LA REDISTRIBUIREA DIN SEPTEMBRIE 2018.
  • Locurile bugetate de la programele de masterat ce nu se vor organiza, se vor redistribui celorlalte programe care vor funcţiona în anul universitar 2018-2019.
  • În condiţiile suplimentării numărului de locuri bugetate, candidaţii admişi în regim cu taxă (inclusiv cei redistribuiţi), pot ocupa un loc bugetat în funcţie de ierarhizarea după mediile de admitere.

Candidaţii care au fost exmatriculaţi de la studii universitare de masterat au dreptul să se înscrie la un nou concurs de admitere numai pe locuri cu taxă, indiferent de forma de învăţământ, conform HG nr. 404/2006 (art. 25) şi Regulamentului studiilor universitare de masterat.

c. De ce să studiezi la noi

Printre punctele forte ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei de la Iaşi pot fi menţionate următoarele:

  • Cadrele didactice au o vastă expertiză de cercetare ştiinţifică, expertiza probată de un număr mare de lucrări publicate şi de derularea constantă a unor proiecte naţionale şi internaţionale;
  • Cadrele didactice au şi o consistentă experienţă practică asociată disciplinelor pe care le predau studenţilor;
  • În cadrul facultăţii funcţionează două asociaţii studenţeşti care organizează o varietate de activităţi de dezvoltare academică, profesională şi personală;
  • Se acordă burse pentru studenţii care vor să studieze (temporar) la universităţi din străinătate.

d. Cui se adresează

EFCP PCP PEC
Preponderent licenţiaţilor în psihologie, ştiinţe economice, sociologie şi asistenţă socială care doresc să lucreze în posturi asociate problematicii gestionării resurselor umane şi să îşi dezvolte competenţele profesionale asociate acestui domeniu de activitate. Absolvenţi ai secţiilor de psihologie şi psihopedagogie specială precum şi
absolvenţilor altor specializări şi permite abordarea unei cazuistici variate de populaţii clinice de la copii la vârstnici.
Se pot înscrie licenţiaţi în:
– psihologie
– pedagogie;
– psihopedagogie specială;
– pedagogia învăţământului primar şi preşcolar;
– alte specializări din domeniul ştiinţelor socio-umane.
Absolvind acest master poţi obţine atestatul de liberă practică, în calitate de psiholog şcolar, de la Colegiul Psihologilor din România, cu condiţia să ai diploma de licenţă în Psihologie.

DAIP

PME

– Absolvenţilor cu licenţă (pe sistemul Bologna) în specializarea Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar;
– Absolvenţilor cu licenţă în domeniul Ştiinţe ale Educaţiei pe sistemul Bologna (3 ani) sau anterior sistemului Bologna.
– personal de conducere pentru instituţiile educaţionale preuniversitare şi universitare;
– profesori de la toate specialităţile;
– experţi evaluatori;
– consilieri pe probleme de educaţie;
– consilieri şi experţi din organizaţii naţionale/internaţionale;
– jurnalişti cu expertiză în câmpul educaţional;
– coordonatori de proiecte/programe cu finanţare naţională şi internaţională.

e. Discipline studiate

EFCP PCP PEC
Analiza postului şi a muncii
Metode de cunoaştere a persoanei
Diagnosticul şi negocierea conflictelor
Formarea şi dezvoltarea personalului
Evaluarea psihologică a personalului
Psihologia aplicată în transporturi
Tehnica construirii şi validării instrumentelor psihologice
Metode avansate de cercetare
Analiza climatului organizaţional şi managementul schimbării
Evaluarea şi stimularea performanţei profesionale
Consilierea psihologică
Coaching organizaţional
Analiza socio-instituţională
Psihologie pozitivă aplicată în organizaţii
Competenţe şi proceduri specifice inspectorului de resurse umane
Relaţii publice şi promovarea firmei
Practică de specialitate
Psihoterapie. Orientări şi tendinţe actuale
Introducere în psihotraumatologie
Psihopatologia copilului şi adultului
Analize cantitative complexe în cercetarea psihopedagogică
Consiliere psihologică
Psihoterapie ericksoniană şi hipnoză clinică
Metodologia cercetării ştiinţifice
Evaluare psihologică: metode psihometrice
Sexualitate normală şi patologică
Terapia tulburărilor de limbaj
Evaluarea psihologică a personalităţii prin tehnici proiective
Evaluare şi intervenţie psihoeducaţională la
persoanele cu nevoi speciale
Psihologia şi terapia cuplului şi a familiei
Evaluare psihologică şi psihodiagnostic clinic
Terapie sistemică
Modele de predicţie şi intervenţie în psihologia sănătăţii
Stagiu clinic
Metodologia cercetării ştiinţifice
Metode calitative în ştiinţele socio-umane
Psihologia transculturală a dezvoltării
Teorii moderne ale dezvoltării copilului şi adolescentului
Fundamentele cunoaşterii psihologice a preşcolarului şi şcolarului
Evaluare şi intervenţie psihoeducaţională la persoanele cu nevoi speciale
Psihologia comunicării în educaţie
Tulburări de dezvoltare a copilului şi adolescentului
Psihodiagnosticul preşcolarului şi şcolarului
Psihologia învăţării
Competenţe sociale şi emoţionale
Consiliere educaţională
Terapii cognitiv-comportamentale
Orientare vocaţională
Consiliere psihologică
Psihosociologia comunităţii şi a familiei
Stagiu de practică
DIPCS DAIP ET PME
Psihoterapie. Orientări şi tendinţe actuale
Metod în ştiinţele educaţiei
Terapii ocupaţionale, complementare şi corectiv compensatori
Metode şi tehnici de diagnostic şi intervenţie pentru persoanele cu deficienţe intelectuale
Metode calitative în evaluarea şi diagnoza persoanelor cu cerinţe speciale
Prevenţie şi intervenţie timpurie
Tehnici speciale de terapia limbajului
Tulburări de dezvoltare a copilului şi adolescentului
Dificultăţi de învăţare – metode şi tehnici de intervenţie
Metode şi tehnici de diagnostic şi intervenţie pentru copilul victimizat
Metode şi tehnici de diagnostic şi intervenţie pentru persoanele cu deficienţe senzoriale şi motrice
Elaborarea şi aplicarea programelor de incluziune/integrare şcolară a copiilor cu cerinţe speciale
Modele de predicţie şi intervenţie în psihologia sănătăţii
Consiliere psihologică
Managementul şi design-ul serviciilor de asistenţă şi intervenţie psihopedagogică
Comunicare alternativă şi augmentativă la persoane cu nevoi speciale
Terapii de grup la persoanele cu nevoi speciale
Stagiu clinic
Metode avansate de cercetare în ştiinţele educaţiei; aplicaţii pentru învăţământul primar
Consiliere curriculară pentru învăţământul primar
Tehnici discursive şi teatrale utilizate în învăţământul primar
Strategii didactice interactive
Dezvoltări ale domeniului didactica limbii şi comunicării în învăţământul primar
Dezvoltări ale domeniului didactica matematicii în învăţământul primar
Fundamente epistemologice ale noilor educaţii
Managementul proiectelor educaţionale
Sisteme educaţionale alternative pentru învăţământul primar
Strategii de dezvoltare a creativităţii şcolarului mic
Cerinţe educaţionale speciale şi programe de incluziune şcolară
Educaţie pentru sănătate şi igienă
Utilizarea multimedia şi TIC în predarea matematicii şi ştiinţelor
Fundamente etico-deontologice ale educaţiei
Educaţie pentru protecţia mediului şi ecologie aplicată în învăţământul primar
Activităţi integrate în predarea muzicii şi a educaţiei fizice
Strategii şi tehnici de educaţie estetică în învăţământul primar
Socializare şi parentalitate
Laborator de didactici aplicate şi practică pedagogică
Metode avansate de cercetare în ştiinţele educaţiei
Curriculum pentru educaţie timpurie
Limbaj şi comunicare expresivă
Strategii didactice de formare a reprezentărilor matematice elementare
Etică şi responsabilitate socială
Consiliere educaţională în învăţământul preşcolar
Educaţia părinţilor
Managementul proiectelor educaţionale
Dezvoltarea socio-emoţională a preşcolarilor
Educaţie pentru sănătate şi igienă
Cerinţe educaţionale speciale şi programe de incluziune şcolară
Tehnici creative de formare a abilităţilor practice
Cunoaşterea lumii şi educaţia ecologică
Manifestare ludică şi succes educaţional
Muzică şi mişcare în educaţia timpurie
Strategii şi tehnici de educaţie estetică în educaţia timpurie
Socializare şi parentalitate
Paradigme şi teorii contemporane ale educaţiei timpurii
Orientări moderne în psihologia învăţării
Practică pedagogică în învăţământul preşcolar (4 semestre)
Fundamente teoretice şi metodologice ale politicii educaţiei
Management educaţional
Metode avansate de cercetare în ştiinţele educaţiei
Analize computerizate de date în domeniul politicilor şi managementului educaţional
Politici educaţionale de promovare a talentelor şi creativităţii
Politici şi management de dezvoltare profesională
Management financiar şi administrativ în institu iile educaţionale
Sisteme de management educaţional în spaţiul internaţional
Medierea conflictelor în educaţie
Leadership şi managementul instituţional
Managementul calităţii în educaţie
Dezvoltarea mediilor virtuale în educaţie (collaborative learning, elearning, blended learning, MOOCs etc.)
Paradigme contemporane ale educaţiei
Sisteme de etică şi deontologie în educaţie
Politica şi managementul curriculum-ului
Politici şi strategii de educaţie interculturală
Comunicare interinstitu ională
Managementul resurselor umane i marketing educa ional
Practica în domeniul managementului educaţional
Practica de cercetare

f. COMPETENŢE PROFESIONALE ale programelor de studii universitare de MASTER

Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP)

  • Analiza nevoilor clientului şi definirea scopului intervenţiei;
  • Evaluarea/diagnoza situaţiei clientului;
  • Proiectarea intervenţiei şi dezvoltarea instrumentelor necesare;
  • Realizarea intervenţiei psihologice planificate;
  • Evaluarea procesului şi a rezultatelor obţinute;
  • Comunicarea rezultatelor (competenţă în comunicare orală şi în redactarea de rapoarte);
  • Respectarea standardelor deontologice ale profesiei de psiholog.

Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP)

  • Evaluarea psihologică a deteriorării în funcţionarea emoţională, cognitivă sau socială a unui copil, adult şi a unei familii;
  • Familiarizarea cu principiile de etică şi deontologie profesională;
  • Stabilirea psihodiagnosticului clinic potrivit clasificării nosologice;
  • Redactarea rapoartelor de evaluare psihologică;
  • Psihoterapie individuală şi de grup a familiei, copiilor şi adulţilor.

Psihologie educaţională şi consiliere (PEC)

  • Utilizarea instrumentelor de psihodiagnoză pentru surprinderea dezvoltării cognitive, afective şi psiho-sociale a copiilor şi tinerilor;
  • Elaborarea strategiilor de consiliere şi intervenţie psihologică;
  • Aplicarea metodelor şi tehnicilor de identificare a aptitudinilor, valorilor şi intereselor profesionale;
  • Identificarea dificultăţilor de învăţare ale elevilor;
  • Conceperea de strategii individualizate de depăşire a dificultăţilor de învăţare ale elevilor;
  • Elaborarea strategiilor de consiliere educaţională şi vocaţională;
  • Conceperea strategiilor de consiliere şi intervenţie educaţională în instituţii, organizaţii şi comunitate;
  • Participarea la elaborarea de studii şi rapoarte de cercetare.

Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS)

  • Evaluarea sistematică şi diagnoza copiilor cu diferite tipuri de dizabilităţi, tulburări ale limbajului, tulburări comportamentale şi dificultăţi de învăţare;
  • Interpretarea şi utilizarea rezultatelor evaluărilor complexe în activităţile de intervenţie psihopedagogică, terapie şi recuperare a persoanelor cu cerinţe speciale;
  • Elaborarea şi aplicarea de programe educaţionale adecvate nivelului de dezvoltare al fiecărui copil/elev, nivelului de vârstă şi cultural al acestuia;
  • Elaborarea, aplicarea, monitorizarea şi evaluarea unor programe de servicii personalizate şi/sau a unor proiecte de intervenţie personalizate pentru copiii/elevii cu diferite dizabilităţi;
  • Consiliere psihopedagogică a persoanelor cu dizabilităţi, a familiilor, a personalului din instituţiile incluzive.

Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP)

  • Conceperea de programe educaţionale specifice învăţământului primar (IP);
  • Realizarea activităţilor de formare cu elevii prin utilizarea unor strategii didactice eficiente, adaptate  diverselor situaţii educaţionale din IP;
  • Evaluarea prin metode şi instrumente diverse a proceselor de învăţare, a rezultatelor şi a progresului înregistrat de şcolarii mici;
  • Utilizarea principiilor şi strategiilor managementului educaţional în desfăşurarea activităţilor de formare din IP;
  • Autoevaluarea şi dezvoltarea continuă a practicilor profesionale în domeniul IP.

Educaţie timpurie (ET)

  • Conceperea de programe educaţionale specifice domeniului ET;
  • Realizarea activităţilor de formare prin utilizarea unor strategii didactice eficiente, adaptate diverselor situaţii educaţionale din învăţământul preşcolar;
  • Evaluarea prin metode şi instrumente diverse a proceselor de învăţare, a rezultatelor şi a progresului înregistrat de preşcolari;
  • Utilizarea principiilor şi strategiilor managementului educaţional în desfăşurarea activităţilor de formare din învăţământul preşcolar;
  • Elaborarea şi desfăşurarea de proiecte de cercetare ştiinţifică adecvate domeniului ET;
  • Autoevaluarea şi dezvoltarea continuă a practicilor profesionale în domeniul ET.

Politici şi management în educaţie (PME)

  • Analiza multicriterială a sistemelor de învăţământ naţionale şi a reformelor educaţionale;
  • Evaluarea impactului schimbărilor de politici educaţionale şi de management, utilizând metode cantitative şi calitative, tehnici şi instrumente specifice analizei de impact;
  • Analiza comparată a politicilor educaţionale sectoriale la nivelele instituţional, naţional şi internaţional;
  • Proiectarea planificării, organizării, finanţării şi a monitorizării funcţionării instituţiei educaţionale;
  • Dezvoltarea de resurse şi talente pentru management, leadership şi guvernanţă în educaţie;
  • Elaborarea de proiecte de cercetare, rapoarte în domeniul  politicilor şi managementului în educaţie.

IV. Condiţii de admitere

Domeniul Programul de master Condiţiile de admitere (concurs de dosare)*
PSIHOLOGIE Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului Media de admitere:

  • 60% media de la examenul de licenţă
  • 40% nota la portofoliul argumentativ (scrisoare de motivaţie şi CV).
Psihologie clinică şi psihoterapie
Psihologie educaţională şi consiliere
ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale Media de admitere:

  • 60% media de la examenul de licenţă
  • 40% nota la portofoliul argumentativ (scrisoare de motivaţie şi CV).
Didactici aplicate pentru învăţământul primar
Educaţie timpurie
Politici şi management în educaţie

* Criteriile de departajare pentru candidaţii admişi cu aceeaşi medie, aflaţi pe ultimele locuri: Media generală a anilor de studii de licenţă.

V. Taxe

a. Taxa de înscriere la admitere

    • 200 lei/program primul dosar;
    • 100 lei/program al doilea dosar (în cazul în care se optează pentru a doua specializare în cadrul Facultăţii).

Informaţii utile privind taxa de înscriere a candidaţilor care se înscriu on-line pot fi obţinute accesând acest link.

b. Taxă de şcolarizare pentru anul I, an universitar 2018-2019

  • 3.300 lei (1.650 lei / semestru): pentru studenţii admişi pe locurile cu taxă

Taxa de şcolarizare se achită în patru rate astfel:

  • o primă rată în termen de două săptămâni de la începerea semestrului I,
  • a doua rată până la începerea sesiunii de examene din iarnă,
  • a treia rată în termen de două săptămâni de la începerea semestrului II şi
  • a patra rată până la începerea sesiunii de examene din vară.

Excepţie face prima rată a semestrului I din anul I care se achită imediat după afişarea rezultatelor de la admitere, la semnarea contractului.

Ocuparea locurilor la buget şi la taxă se face semestrial:

  • în funcţie de media de la admitere (pentru semestrul I) şi
  • în funcţie de punctajul obţinut după fiecare sesiune de examene (pentru celelalte semestre).

Programul casieriilor din corp D

Casieria din corpul D, parter – aripa dreaptă Camera D309, etaj, corp D
  • 16-20 iulie 2018, interval orar 9.00-17.00 (pauză de masă: 12.30-13.00);
  • 21 iulie – 2018, interval orar 9.00-12.00;
  • 25 iulie – 31 iulie 2018, interval orar 9.00-15.00 (pauză de masă: 12.30-13.00);
  • 10-12 septembrie 2018, interval orar 9.00-15.00 (pauză de masă: 12.30-13.00).
  • 16-20 iulie 2018, interval orar 9.00-17.00 (pauză de masă: 12.00-12.30);
  • 21 iulie – 2018, interval orar 9.00-12.00;
  • 25 iulie – 31 iulie 2018, interval orar 9.00-15.00 (pauză de masă: 12.00-12.30);
  • 10-12 septembrie 2018, interval orar 9.00-15.00 (pauză de masă: 12.00-12.30).

VI. Cum te înscrii

Acte necesare la înscriere

  • DIPLOMA de BACALAUREAT, obţinută în România, în original sau ATESTAT de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.
  • DIPLOMA de LICENŢĂ obţinută în România şi Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă în original sau atestat de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.
  • Candidaţii care au promovat examenul de licenţă, în sesiunea iunie-iulie 2018, pot prezenta la înscriere, în locul Diplomei de licenţă, Adeverinţa eliberată de facultate.
  • Candidaţii absolvenţi de studii universitare de licenţă de la Universităţile particulare, vor prezenta, la înscriere, o dovadă a acreditării specializării absolvite (copie după un act legislativ).
  • Scrisoare de motivaţie.
  • Curriculum Vitae.
  • original* şi fotocopie – Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) sau Paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).
  • original* şi fotocopie – Certificat de naştere.
  • original* şi fotocopie – Certificat de căsătorie sau document care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul).
  • adeverinţa medicală tip (eliberată în ultimele 6 luni care să menţioneze starea de sănătate a candidatului).
  • În cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor: adeverinţă de la o formă de master, din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă şi numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, dacă este cazul.
  • două fotografii format 2/2,5.
  • chitanţa de achitare a taxei de înscriere (taxa se achită la Casieria Facultăţii sau agenţiile BRD).
  • fişa de înscriere aflată în sala de înscrieri. Pentru a se reduce timpul de aşteptare în sala de înscrieri, fişa poate fi descărcată de mai jos şi prezentată la înscriere, completată:             Fişa de înscriere master.
    Fişa de înscriere master – candidaţi de etnie rromă.
  • dosar plic.

NOTĂ: Întrucât candidaţii au dreptul să se înscrie concomitent la două sau mai multe domenii/facultăţi/instituţii, în vederea admiterii în învăţământul superior, dosarul cu actele originale se depune la prima opţiune. Înscrierea pentru celelalte domenii se face pe baza documentelor mai sus menţionate, prezentate în copie, la care se adaugă o adeverinţă de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate/instituţie.

* se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.

VII. Rezultate

Situaţia cumulată a înscrierilor

Cetăţeni româniCetăţeni de etnie rromă

CANDIDAŢI ROMÂNI, UE ŞI SEE

Domeniul de master PSIHOLOGIE ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI TOTAL
Programul de studii Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului Psihologie clinică şi psihoterapie Psihologie educaţională şi consiliere Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale Didactici aplicate pentru învăţământul primar Educaţie timpurie Politici şi management în educaţie
Acronim EFCP PCP PEC DIPCS DAIP ET PME
Data Forma IF* IF* IF* IF* IF* IF* IF*
16 iul Buget* 10 18 1 4 2 2 6 43
Taxă
Total români Buget+Taxă 10 18 1 4 2 2 6 43
17 iul Buget* 17 37 6 10 4 4 16 94
Taxă
Total români Buget+Taxă 17 37 6 10 4 4 16 94
18 iul Buget* 29 66 13 18 9 5 27 167
Taxă
Total români Buget+Taxă 29 66 13 18 9 5 27 167
19 iul Buget* 39 95 19 21 13 9 32 228
Taxă
Total români Buget+Taxă 39 95 19 21 13 9 32 228
20 iul Buget* 54 125 25 34 25 16 43 322
Taxă
Total români Buget+Taxă 54 125 25 34 25 16 43 322
21 iul Buget* 66 145 28 38 26 20 46 369
Taxă
Total români Buget+Taxă 66 145 28 38 26 20 46 369

* Buget:
– Locuri repartizate statistic 2018/2019
– Domenii prioritare de dezvoltare ale României

Cetăţeni de etnie rromă

Domeniul de master PSIHOLOGIE
Programul de studii Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului – IF* (EFCP)
Data
16 iul
17 iul 1
18 iul 1
19 iul 1
20 iul 1
21 iul 1

* IF – învăţământ cu frecvenţă

Rezultate (etapa I)

Rezultate în ordinea descrescătoare a mediilor Rezultate în ordine alfabetică
PSIHOLOGIE

24.07.2018 | 12:30 Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP)

24.07.2018 | 12:30 Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP)

24.07.2018 | 12:30 Psihologie educaţională şi consiliere (PEC)

ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI

24.07.2018 | 12:30 Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS)

24.07.2018 | 12:30 Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP)

24.07.2018 | 12:30 Educaţie timpurie (ET)

24.07.2018 | 12:30 Politici şi management în educaţie (PME)

25.07.2018 | Rezultate

Recomandăm candidaţilor de pe listele de RESPINŞI (ÎN AŞTEPTARE) să nu-şi retragă dosarul în prima perioadă de confirmări (25-28 iul 2018) pentru a putea beneficia de un loc pe listele cu ADMIŞI, după eventualele retrageri/neconfirmări ale candidaţilor admişi iniţial.

Rezultate (etapa a II-a)

Rezultate în ordinea descrescătoare a mediilor Rezultate în ordine alfabetică
PSIHOLOGIE

28.07.2018 | 14:30 Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP)
28.07.2018 | 14:30 Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP)
28.07.2018 | 14:30 Psihologie educaţională şi consiliere (PEC)

ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI

28.07.2018 | 14:30 Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS)
28.07.2018 | 14:30 Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP)
28.07.2018 | 14:30 Educaţie timpurie (ET)
28.07.2018 | 14:30 Politici şi management în educaţie (PME)

28.07.2018 | Rezultate

Rezultate finale

Rezultate în ordinea descrescătoare a mediilor Rezultate în ordine alfabetică
PSIHOLOGIE

01.08.2018 | 11:00 Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP)
01.08.2018 | 11:00 Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP)
01.08.2018 | 11:00 Psihologie educaţională şi consiliere (PEC)

ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI

01.08.2018 | 11:00 Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS)
01.08.2018 | 11:00 Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP)
01.08.2018 | 11:00 Educaţie timpurie (ET)
01.08.2018 | 11:00 Politici şi management în educaţie (PME)

01.08.2018 |13:05 | Rezultate

VIII. Ce faci după ce eşti admis

Calendarul confirmărilor pentru runda I, II.

Activitatea Perioada Interval orar Locaţia
Semnarea contractului de studii (confirmarea locului) pentru candidaţii declaraţi ADMIŞI în etapa I 25-27 iulie 2018 9-12
13-16
D208

Care sunt paşii pe care candidatul trebuie să-i parcurgă la confirmare.

  1. Achitaţi, la casieria facultăţii (sau la BRD), taxa aferentă formei de finanţare la care aţi fost admis, după cum este redat mai jos.
  2. Semnaţi Contractul de studii universitare, la sala D 208 (parter, aripa stângă)
  3. Depuneţi actele de studii, în original.

Dacă sunteţi admis la taxă şi mai ocupaţi un loc la buget la o altă specializare, trebuie să aduceţi o copie legalizată după actele de studii şi o adeverinţă din care să rezulte ocuparea acelui loc la buget.

Dacă se doreşte retragerea dosarului, acesta se restituie titularului sau altei persoane doar cu împuternicire prin notariat.

Vor fi declaraţi RESPINŞI candidaţii care:

  • NU AU îndeplinit cele trei cerinţe de mai sus (punctele 1, 2, şi 3) sau
  • nu al la dosarul de înscriere actele de studii în original, conform art. 27 din Metodologia de admitere la studii universitare de master /2018-2019.

Plata taxei de înmatriculare / taxei de şcolarizare

  • Candidaţii admişi la buget vor avea de plătit taxa de înmatriculare, în valoare de 50 lei.
  • Candidaţii admişi pe locurile cu taxă vor achita prima tranşă din taxa de şcolarizare, în valoare de 600 lei.

Ce trebuie să facă acei candidaţi care, în urma redistribuirilor,  trec de la taxă la buget

Candidaţii admişi pe locurile cu taxă, care după etapa de confirmare din 25-28 iulie 2018 trec pe locuri de la buget, se vor prezenta la secretariatul facultăţii în perioada 1-12 octombrie 2018, când vor achita taxa de înmatriculare. Vor prezenta la secretariat chitanţa taxei de înmatriculare şi vor depune un set de documente pentru restituirea taxei de şcolarizare achitate în luna iulie 2018:

  • cerere tip ,
  • chitanţa în original,
  • extras de cont al contului personal.

Candidaţii admişi cu taxă, care renunţă la şcolarizare după încheierea Contractului de studii

Candidaţilor admişi cu taxă, care renunţă la şcolarizare după încheierea Contractului de studii în termen de:

  • 5 (cinci) zile, li se va reţine 10% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I  (1650 lei taxă/semestru-anul universitar 2018-2019).
  • după depăşirea termenului de 5 (cinci) zile de la semnarea Contractului de Studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (10-12.09.2018), li se va reţine 15% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1650 lei/semestru-anul universitar 2018-2019).
  • după începerea celei de-a doua sesiuni de admitere (10-12.09.2018), dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1650 lei/semestru-anul universitar 2018-2019.
  • după începerea anului universitar taxa de şcolarizare prevăzută pentru confirmarea locului de admitere nu se restituie.

IMPORTANT!  Candidaţii care NU şi-au îndeplinit obligaţiile vor fi declaraţi RESPINŞI.
Locurile eliberate vor fi scoase  la concurs în sesiunea SEPTEMBRIE 2018 (perioada înscrierilor: (10-12.09.2018).

Informaţii despre procură, pentru cei care au nevoie.

În cazul în care altă persoană decât candidatul solicită ridicarea dosarului de candidat are nevoie de procură.

IX. Metodologie şi regulamente

X. Cazare

a. Cazare pe perioada admiterii

  • Pentru a beneficia de cazare, este necesară descărcarea şi completarea cererii de cazare . Ulterior, cererea va fi trimisă prin email la: liliana.marciuc@uaic.ro sau ana.amariei@uaic.ro, până în ora 16.00 a fiecărei zile lucrătoare. Alternativ, poate fi adusă la Direcţia Servicii Sociale Studenţeşti (Căminul C12, camera 5 – Biroul Social).
  • Puteţi beneficia de cazare în timpul admiterii în căminele C5 şi C6 din complexul studenţesc „Titu Maiorescu” şi în căminul C2 din complexul studenţesc „Târguşor Copou”.Sunaţi până în ora 16.00 pentru a rezerva o cameră.
  • Tarifele de cazare pentru absolvenţii de liceu care urmează să se înscrie la examenul de admitere sunt în cuantum de:
    • 25 lei/loc/zi în căminele C5 şi C2 şi
    • 15 lei/loc/zi în căminul C6.
  • Pentru studenţii Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, care urmează să se înscrie la examenul de admitere, tarifele de cazare sunt de:
    • 20 lei/loc/zi în căminele C5 şi C2 şi respectiv
    • 10 lei/loc/zi în căminul C6.
  • Contact informaţii suplimentare: 0232 201102 / int. 2571

b. Informaţii despre cazarea din timpul anului universitar


Program cazare – An universitar 2018/2019: clic pentru detalii.


  • Vă rugăm să acordaţi atenţie la completarea fişei de înscriere la admitere.
  • Este necesar să bifaţi opţiunea referitoare la cazare:
    • a. dacă veţi solicita cazare pe fişa de înscriere, atunci în cazul favorabil admiterii dumneavoastră, veţi avea şansa să beneficiaţi de loc în cămin în anul universitar 2018 – 2019 în funcţie de media de admitere şi de numărul locurilor primite, cu condiţia să nu aveţi domiciliul stabil în municipiul Iaşi;
    • b. dacă nu veţi solicita cazare pe fişa de înscriere, atunci se va considera că nu aveţi nevoie de cazare în anul universitar 2018–2019.
  • Studenţii orfani de ambii părinţi, proveniţi din casele de copii sau plasament familial beneficiază de prioritate în primirea unui loc de cazare.
  • După ce aţi fost admişi la facultatea noastră, vă rugăm să vă informaţi pe site-ul facultăţii asupra subiectului cazare: studenţii anului 1 se vor prezenta la facultate, într-o zi a lunii  septembrie 2018 la ora programată pentru a-şi alege căminul şi camera (vezi secţiunea cazare de pe site, respectiv programul de cazare).
  • Dacă sunteţi un caz special (art 14. din Regulamentul de cazare) sau orfan de ambii părinţi, proveniţi dintr-o casă de copii sau dintr-un centru de plasament familial, în perioada 3–5 septembrie 2018, între orele 10.00-12.00, la cam D 207, parter,  corp D, veţi prezenta un dosar care să conţină actele ce susţin cazul dumneavoastră (lista actelor se află pe site-ul facultăţii):
  • Studenţii orfani de ambii părinţi, cei proveniţi din casele de copii sau din centrele de plasament familial vor prezenta copii ale actelor de deces ale părinţilor sau adeverinţe doveditoare de la casa de copii sau de la centrul de plasament.

Regulamentul Serviciilor pentru Studenti

XI. Date de contact cu privire la admitere

Adresa: Str. Toma Cozma, nr. 3, 700554, Iaşi, jud. Iaşi, România
Telefon:

  • 0232-201298 (comisie de admitere)
  • 0232-201028 (secretariat)

E-mail: secretariat@psih.uaic.ro

Site-ul UAIC

Admitere.UAIC.ro