Skip to content

Cum te inscrii la Licență

This content is not available in your language yet.

1. PREINSCRIERE on-line în perioada 31.03.2025-06.07.2025. Parcurgerea procesului de preînscriere nu este obligatorie. ( În perioada preînscrierii plata taxei nu este disponibilă . Pentru finalizarea procesului de înscriere , vă rugăm să reveniți în perioada ÎNSCRIERILOR ONLINE).

2. INSCRIERE ON-LINE (recomandat) în perioada 07-12 IULIE 2025. OBLIGATORIU! Candidații trebuie să își creeze un cont pe platforma de admitere înainte de a se prezenta la sediul facultății. Pașii pentru crearea contului sunt prezentați în ghidul de utilizare a platformei.

3. INSCRIERE FIZICĂ asistată tehnologic la sediul facultății în perioada 07-12 IULIE 2025. OBLIGATORIU! Candidații trebuie să își creeze un cont pe platforma de admitere înainte de a se prezenta la sediul facultății. Pașii pentru crearea contului sunt prezentați în ghidul de utilizare a platformei .

Pentru inscrierea la cursurile universitare de licenta , va rog urmariti urmatorii pasi :

1. Plata taxei de înscriere la admitere

Consultați Ghidul pentru plata taxei de înscriere

Cuantum taxă 2025

Ciclul de studii Prima specializare A doua specializare din cadrul facultății – studii universitare de licență
Licență 300 lei 150 lei

Modalități de plată a taxei de admitere:

  1. Poți plăti taxa de admitere online, în contul BCR, pe platforma de plati taxe. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.
  2. Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul:
    • RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere.

Informatii plata taxa admitere

Numele şi prenumele Numele şi prenumele candidatului
Codul numeric personal CNP-ul candidatului
Banca BRD – Groupe Société Générale
Titular cont Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi
Cod IBAN RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400
Cod taxă (taxă de admitere) 28
Forma de învățământ Licență ZI Licență ID
Cod formă de învățământ 01 02
Cod facultate 1341 2203
  • Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă (300 lei - primul dosar, 150 lei - al doilea dosar).
  • Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • Dacă te numeri printre candidații scutiţi de plata taxei de înscriere, alege ca metodă de plată în platformă „Scutire taxă” și încarcă documentul care atestă faptul că ești eligibil pentru scutirea taxei. Vezi AICI categoriile de candidați scutiţi de plata taxei de înscriere.
  • Românii de pretutindeni (Republica Moldova, Ucraina, diaspora) sunt exceptaţi de la plata taxei de înscriere.

2. Depunerea dosarului de admitere

În perioada 07-12 iulie 2025 se poate face înscrierea atât online cât și la sediul facultății, asistată tehnologic:

Acte necesare înscrierii învățământ (IF/ID)


  • Original si copie Diploma de bacalaureat, obţinută în România, sau atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.

  • Original si copie Foaia matricolă (dacă diploma de bacalaureat este din seriile mai vechi, cu mediile anilor de studiu din liceu trecute pe verso, nu mai este necesară foaia matricolă) – pentru media anilor de studii din liceu.

  • Original si copie Diploma de licenţă/absolvire, pentru absolvenţii care doresc să se înscrie la o a doua specializare.

  • Pentru studenţi/absolvenţi/exmatriculaţi Adeverinţă de la facultatea la care are/a avut calitatea de student/absolvent/exmatriculat, din care să rezulte următoarele:

    • diploma de bacalaureat, în original, este la acea facultate;
    • diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă, în original (pentru absolvenţi);
    • numărul de semestre urmate la buget/taxă;
    • numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, doar pentru învaţământ cu frecvenţă.

  • Original si copie Certificat de naştere.

  • Original si copie Certificat de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul).

  • Original si copie Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) sau Paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).

  • Adeverinţa medicală tip (eliberată în ultimele 6 luni de către medicul de familie/medicul de dispensar studenţesc/medicul şcolar care să menţioneze starea de sănătate a candidatului).

  • Chitanţa de achitare a taxei de înscriere sau dovada scutirii. (documentul se va încărca pe aplicația de admitere)

  • două fotografii format 2/2,5.

  • Dosar plic


*Originalul documentului se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei, în cazul înscrierii fizice asistate tehnologic.

  • Pentru candidații pe locurile speciale, se va include în dosarul de concurs, dovada situației avute în vedere, astfel:
    • candidați proveniți din sistemul de protecție socială - adeverință emisă de DAGSPC;
    • candidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități – formularul A5 eliberat de medicul de specalialitate, în baza diagnosticului/diagnosticilor stabilite sau certificatul de încadrare în grad de handicap;
    • etnici romi - recomandare scrisă emisă de o organizaţie legal constituită a romilor, indiferent de domeniul de activitate, care atestă faptul că respectivul candidat face parte din etnia romă;
    • candidați olimpici - diplomă atestând premiul obținut;
    • candidați cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene, precum şi cetăţenii britanici şi membrii familiilor acestora, ca beneficiari ai Acordului privind retragerea Regatului Unit al marii Britanii şi Irlandei de Nord din UE şi din Comunitatea Europeană a Energiei Atomice 2019/C/ 384 l/01, vor prezenta la înscriere, documentele enumerate mai sus şi traducerea legalizată a acestora în limba română.

IMPORTANT! Candidatul își asumă pe propria răspundere, cunoscând consecinţele administrative şi juridice (inclusiv penale) ale declaraţiilor inexacte/false, următoarele:

  • datele furnizate în fişă și documentele anexate sunt conforme cu realitatea;

  • a luat cunoştinţă de prevederile Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea admiterii la studiile universitare de licenţă şi de masterat pentru anul universitar 2025-2026;

  • a luat cunoștință de faptul că taxa de înscriere nu se restituie; Candidatul are obligația de a completa/preciza/depune documentele solicitate de comisia de admitere, conform mesajelor primite prin comunicare la distanta in perioada comunicată. Dosarele necompletate vor fi respinse.

Atenționare! Rugăm candidații care au dosarul cu statusul „Validat” să verifice conformitatea notelor în contul de concurs de pe platforma admiterii în secțiunea „Rezultate obținute”. În cazul în care sunt identificate neconcordanțe, vă rugăm să ne transmiteți un email pe adresa admitere.fpse@gmail.com., în care să menționați numărul dosarului și deficiența observată.


* Precizări privind echivalarea diplomei de bacaluareat obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate, vor depune la facultăţi la comisiile de admitere, sau online pe site-ul de admitere , în perioada înscrierilor, dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatului de echivalare a studiilor emis de către C.N.R.E.D.

Înscriere online: În momentul înscrierii online candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în secțiunea Documente necesare/Dosar pentru obținerea documentului de recunoaștere a studiilor efectuate in străinătate. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.

Înscriere la sediul facultăţii: Candidatul va depune două dosare din care unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea studiilor efectuate în străinătate (conform programului de înscriere al facultății).

Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obţinute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED.

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

Dacă se doreşte retragerea dosarului, acesta se restituie titularului sau altei persoane doar cu împuternicire prin notariat.

Vor fi declaraţi RESPINŞI candidaţii care respectă prevederile art. 20-21 din Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea admiterii la studiile universitare de licenţă şi de masterat pentru anul universitar 2025-2026.

Dacă vă înscrieți la mai multe facultăţi

Întrucât candidaţii au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe specializări, în vederea admiterii în învăţământul superior:

  • În cazul în care vă înscrieți online trebuie să aveți în vedere doar plata taxelor de înscriere la admitere la fiecare dintre facultăţi conform înstrucţiunilor de pe site-ul fiecărei facultăţi, întrucât veți duce documentele după ce sunteți admis pentru a vă confirma locul.
  • În cazul în care alegeți să vă înscrieți fizic, dosarul cu actele originale se depune la prima opţiune, iar înscrierea pentru celelalte specializări se face pe baza documentelor, prezentate în copie simplă (dacă au fost deja depuse în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza”) sau în copie legalizată (dacă au fost deja depuse în cadrul altei universități), la care se adaugă o adeverinţă de înscriere de la facultatea unde s-a depus dosarul cu actele originale.