Skip to content

Intrebări frecvente

This content is not available in your language yet.

1. Înscrierea la admitere se face online sau la sediul facultății?

1. PREINSCRIERE on-line în perioada 31.03.2025-06.07.2025. Parcurgerea procesului de preînscriere nu este obligatorie.

2. INSCRIERE ON-LINE (recomandat) în perioada 07-12 IULIE 2025. OBLIGATORIU! Candidații trebuie să își creeze un cont pe platforma de admitere înainte de a se prezenta la sediul facultății. Pașii pentru crearea contului sunt prezentați în ghidul de utilizare a platformei.

3. INSCRIERE FIZICĂ asistată tehnologic la sediul facultății în perioada 07-12 IULIE 2025. OBLIGATORIU! Candidații trebuie să își creeze un cont pe platforma de admitere înainte de a se prezenta la sediul facultății. Pașii pentru crearea contului sunt prezentați în ghidul de utilizare a platformei .

2. Care este programul de depunere a dosarelor și în ce săli se fac înscrierile?

Înscrierile la Licență
ActivitateaPerioadaLocaţia
Înscriere online

La completarea fişei este necesar a se alege DA sau NU la opţiunea “Sunt de acord să-mi fie afişat numele şi prenumele pe listele de admitere”

7-12 iulie 2025 UAIC eAdmitere
Înscrierea fizică/ online, asistată tehnologic la sediul facultății, <

doar pentru candidații care nu dețin resurse proprii informatice pentru înscrierea online. Candidații se vor prezenta cu toate documentele necesare înscrierii salvate în format PDF, pe un stick de memorie.

OBLIGATORIU! Candidații trebuie să își creeze un cont pe platforma de admitere înainte de a se prezenta la sediul facultății. Pașii pentru crearea contului sunt prezentați în ghidul de utilizare a platformei .

7-12 iulie 2025Corp D, sala
Înscrierile la Master
ActivitateaPerioadaLocaţia
Înscriere online

La completarea fişei este necesar a se alege DA sau NU la opţiunea “Sunt de acord să-mi fie afişat numele şi prenumele pe listele de admitere”

14-19 iulie 2025 UAIC eAdmitere
Înscrierea fizică/ online, asistată tehnologic la sediul facultății, <

doar pentru candidații care nu dețin resurse proprii informatice pentru înscrierea online. Candidații se vor prezenta cu toate documentele necesare înscrierii salvate în format PDF, pe un stick de memorie.

OBLIGATORIU! Candidații trebuie să își creeze un cont pe platforma de admitere înainte de a se prezenta la sediul facultății. Pașii pentru crearea contului sunt prezentați în ghidul de utilizare a platformei .

14-19 iulie 2025Corp D, sala

3. Cum ajung la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației

Adresă

Corp D, UAIC

Str. Toma Cozma, nr. 3, 700554, Iaşi, jud. Iaşi, România

Mijloace de transport în comun care ajung în Copou:

Tramvai

  • Traseul 1: Copou – Universitate – Tg.Cucu – Podu Roș – Baza 3 – Țesătura- Filarmonică – Copou
  • Traseul 8: Copou – Tudor Vladimirescu – Țuțora – Copou
  • Traseul 9: Copou – Podu Roș – Tehnopolis – Tg.Cucu – Copou
  • Traseul 13: Copou –Tătărași – Podu Roș – Copou

Autobuz

  • Traseul 28: Triumf – Universitate – Tg.Cucu – Podu Roș – Gara Internațională – Piața Alexandru cel Bun – Dacia
  • Traseul 42: Copou – Independenței – Elena Doamna – Tudor Vladimirescu – Primăverii – Frigorifer – Poitiers – CUG I
  • Traseul 36: Dacia – Gara – Copou – Breazu
  • Traseul 52: Piața ACB – Pasaj Octav Băncilă – Copou

Mai multe informații despre transportul public din Iași găsiți AICI.

4. Ce înseamnă locuri la admitere pentru Absolvenți de licee situate în mediul rural?

Locurile pentru Absolvenți de licee situate în mediul rural sunt locuri finanțate de la bugetul de stat dedicate absolvenților cu diploma de bacalaureat proveniți de la licee situate în mediul rural. Lista liceelor din mediul rural se găsește AICI.

5. Ce înseamnă locuri la admitere destinate formării cadrelor didactice?

Locurile destinate formării cadrelor didactice sunt locuri finanțate de la bugetul de stat și sunt repartizate programelor de studii care asigură formarea cadrelor didactice pentru specializările aferente învățământului preuniversitar.

6. Care sunt pașii pe care trebuie să îi parcurg dacă vreau să mă înscriu online?

Dacă vreți să vă înscrieți online, va trebui să vă creați cont pe platforma .

Puteți face acest lucru respectând pașii indicați în ghidul de utilizare a platformei : pentru început trebuie să completați formularul de înregistrare și să acceptați prelucrarea datelor cu caracter personal. Vă sfătuim ca înaintea completării formularului să vă asigurați că aveți o adresă de email validă pe care să o introduceți CORECT în formular și că aveți spațiu suficient în căsuța de email, pentru a primi mesaje. La acea adresă se va purta corespondența între dvs. și comisia de admitere de la facultate.

Dacă v-ați exprimat acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, este necesară validarea contului dvs. Accesați contul tău de email și validați adresa de email utilizată în completarea formularului.

Fiecare candidat poate avea un singur cont pe platformă, de aceea vă rugăm să folosiții o singură adresă de e-mail pentru solicitarea creării contului.

Scrieți-ne la adresa inscriere@uaic.ro dacă nu ați primit mail-ul de validare și sunteți sigur(ă) că ați introdus corect adresa de email în formularul de creare cont și ați verificat și spam-ul.

7. Cum procedez dacă nu am primit datele de autentificare pe platformă?

Verificați și în Spam/Junk sau în foldere precum Oferte/Actualizări, dacă nu îl vizualizați direct în Inbox. E-mailul are ca subiect „Validează adresa de e-mail” și este transmis de pe adresa inscriere@uaic.ro.

ATENȚIE! Dacă nu găsiți e-mailul de validare sau întâmpinați probleme cu crearea contului, ne puteți trimite un e-mail la adresa inscriere@uaic.ro.

8. De ce nu mă pot conecta după ce mi-am creat cont pe platforma de înscriere?

Te rugăm să accesezi pagina securizată (si nu versiunea http), asigură-te că browserul acceptă cookies și șterge cache-ul browserului folosit de tine.

De asemenea, asigură-te că ai introdus corect numele de utilizator și parola.

9. Preînscrierea este obligatorie?

Preînscrierea (1 aprilie-14 iulie 2025 ) nu este obligatorie. Totuși, sunt câteva avantaje ale preînscrierii și acestea sunt legate de timpul și resursele informatice consumate de tine și de echipa care se ocupă de admitere.

Înscrierile candidaților la admitere se fac (online și la sediul facultății) în perioada 6-9 septembrie 2025.

10. Pot să mai fac modificări după ce am completat dosarul de înscriere?

Te rugăm să verifici statusul dosarului tău. Dacă acesta este în procesul de verificare (Dosar înregistrat), nu mai poate fi editat. Dacă nu este depus, mergi în secțiunea Dosarele mele – alege dosarul pe care vrei să îl completezi, editează informațiile dorite și salvează modificările. Dacă ai fost notificat de comisie să modifici o secțiune din dosar ai acces doar la secțiunea menționată în mesaj și nu la întreg dosarul. Dacă nu poți edita te rugăm să ne transmiți:

  • numărul (ID-ul) dosarului
  • numele facultății la care te-ai înscris
  • pe ce locuri te-ai înscris (cetățeni români sau români de pretutindeni)
  • la ce nivel de învățământ te-ai înscris (licență sau master)

11. De ce nu reușesc să încarc documentele anexate?

Te rugăm să te asiguri că fișierele pe care vrei să le încarci respectă toate condițiile (format de fișier: jpg, png, pdf compatibil, dimensiunea fișierului să nu fie mai mare de 10 MB și să nu folosești diacritice în denumirea fișierelor).

Este important să știi că dosarul poate fi modificat doar în condițiile în care nu este încă trimis spre verificare (depus), de aceea asigură-te că ai completat totul corect înainte de a-l depune.

12. De ce nu apare butonul „Finalizează și depune”?

Butonul ”Finalizează și depune” este activ și apare atunci:

  1. când trebuie să trimiți pentru prima dată dosarul spre verificare (fie că l-ai creat acum sau în perioada de preînscriere)
  2. atunci când comisia îți cere să îl completezi cu date suplimentare / să corectezi câteva informații.

Dacă NU îți apare acest buton înseamnă că:

  1. ai trimis deja dosarul spre verificare (ai depus dosarul), deci ai apăsat butonul (în acest caz statusul dosarului trebuie să fie „Înregistrat”)
  2. nu ai completat dosarul cu toate informațiile cerute / nu ai încărcat documentele necesare / ai introdus un spațiu undeva (ex. fie înainte sau după adresa de email) – (în acest caz statusul rămâne tot ”Incomplet”)

Dacă ai completat dosarul și statusul este în continuare ”Incomplet”, acesta nu poate fi depus (nu va intra în concursul de admitere). E necesar să îl completezi cu toate informațiile și documente până statusul se modifică în „Complet”. În acel moment, va apărea butonul „Finalizează și depune”, ulterior statusul fiind „Înregistrat”. Pașii pe care trebuie să îi parcurgi pentru a trimite dosarul la verificare sunt:

  1. Accesează secțiunea Dosarele mele
  2. Selectează Dosarul dorit
  3. Completează informațiile necesare – în fiecare secțiune din dosar. Verifică cu atenție dacă toate datele completate de tine sunt corecte, vezi dacă ai atașat documentele cerute, asigură-te că nu ai introdus spații înainte și după adresa de email menționată de tine în dosar
  4. Dacă dosarul este complet statusul acestuia va deveni „Dosar complet”.
  5. Un dosar complet poate fi depus la verificare către comisie prin apăsarea butonului apasă pe butonul – ”Finalizează și depune”

Pentru a evita schimburi lungi de email-uri între noi și timpi de așteptare, te rugăm ca înainte de a apăsa butonul ”Finalizează și depune” să te asiguri că ai introdus corect toate informațiile solicitate. Nu te grăbi în completarea informațiilor necesare și salvează de mai multe ori înainte de a face click pe ”Finalizează și depune”.

După ce ai făcut click pe ”Finalizează și depune”, vezi care este statusul dosarului în contul tău. Acesta ar trebui să fie acum ”Înregistrat”. Asta înseamnă că dosarul urmează să fie verificată de comisia de admitere de la facultatea la care te-ai înscris.

Dacă dosarul este în regulă și comisia îl validează, când vei intra în contul tău, vei vedea că are statusul ”Validat”. Acest lucru înseamnă că ești înscris(ă) în concursul de admitere și trebuie să aștepți afișarea rezultatelor în perioada 10-11 septembrie 2025.

Dacă dosarul nu este în regulă, comisia te va contacta și îți va spune ce să completezi / modifici. Așadar, te sfătuim să verifici platforma de înscriere și adresa de email măcar o dată pe zi în perioada înscrierilor.

13. Ce înseamnă că dosarul are statusul „Înregistrat”?

Dacă dosarul tău are status ”Înregistrat” înseamnă că urmează să fie verificat de comisia de admitere de la facultatea la care te-ai înscris.

Dacă dosarul este în regulă și comisia îl validează, vei primi un mesaj prin care ți se comunică acest lucru. De asemenea, când vei intra în contul tău, vei vedea că dosarul are statusul ”Validat”.

Dacă dosarul nu este în regulă, comisia te va contacta și îți va spune ce să completezi / modifici. Când statusul este „Corecție”, dosarul necesită intervenția ta. pentru a răspunde la solicitările comisiei de admitere.

14. Cum aflu dacă dosarul meu este în verificare?

Dacă statusul dosarului tău este „Înregistrat” te rugăm să ai răbdare pentru că:

  • Dacă dosarul este în regulă și comisia îl validează, vei primi un mesaj prin care ți se comunică acest lucru. De asemenea, când vei intra în contul tău, vei vedea că dosarul are statusul ”Validat”. Acest lucru înseamnă că ești înscris(ă) în concursul de admitere și trebuie să aștepți afișarea rezultatelor.
  • Dacă dosarul nu este în regulă, comisia te va contacta și îți va spune ce să completezi / modifici. Când statusul este „Corecție” și comisia te-a contactat deja pe email pentru a-ți spune ce să completezi / modifici.

Așadar, te sfătuim să verifici platforma de înscriere și email-ul măcar o dată pe zi în perioada înscrierilor.

15. Mi-am completat dosarul în perioada de preînscriere, însă nu este activ butonul „Finalizează și depune”. Când pot realiza această operațiune?

În perioada de preînscriere (1.04.2025 – 14.07.2025), dosarele de admitere pot fi completate de către candidați.

Poți să completezi dosarul integral, iar dacă nu ai toate informațiile/documentele necesare trebuie să revii pentru a edita/încărca documente. Nu uita să completezi toate informațiile necesare și să trimiți dosarul la verificare prin apăsarea butonului „Finalizează și depune”, începând din iulie 2025.

Procesul de verificare și validare a dosarelor va începe în data de 6 septembrie 2025 odată cu debutul sesiunii de admitere. După această dată comisiile de admitere de la fiecare facultate vor verifica dosarele din sistem.

Dacă statusul dosarului tău este ”Înregistrat” înseamnă că dosarul tău urmează să fie verificat de comisia de admitere de la facultatea la care te-ai înscris.

Dacă dosarul este în regulă și comisia îl validează, vei primi un mesaj prin care ți se comunică acest lucru. De asemenea, când vei intra în contul tău, vei vedea că dosarul are statusul ”Validat”.

Dacă dosarul nu este în regulă, comisia te va contacta și îți va spune ce să completezi / modifici. Când statusul este „Corecție”, dosarul necesită intervenția ta. pentru a răspunde la solicitările comisiei de admitere.

Așadar, te sfătuim să îți verifici contul din platforma de înscriere și email-ul măcar o dată pe zi în perioada înscrierilor.

16. Ce trebuie să fac dacă am plătit taxa online pe platforma

În cazul în care email-ul cu confirmarea plății on-line nu ajunge nici in SPAM, te poți adresa celor de la euplatesc.ro la adresa suport@europayment.services pentru a-l trimite/retrimite.

De asemenea, confirmările de plată pot fi obținute și de pe site-ul euplatesc.ro

Fișierul pe care trebuie să îl atașezi fișei trebuie să conțină acel cod lung de multe cifre.

17. Cum procedez dacă îmi apare eroare la editarea dosarului de înscriere?

Încearcă să ștergi cache-ul browserului folosit de tine și apoi intră încă o dată în cont pentru a începe să editezi. Te sfătuim să folosești un browser compatibil cu platforma de înscriere (Edge, Firefox, Chrome)

Ai grijă să completezi toate informațiile și să încarci toate documentele solicitate așa cum este indicat pe fișă.

Ca să nu mai primești mesaje de eroare verifică:

  • să nu ai spații înainte sau după adresa ta de email
  • să nu ai spații înainte sau după adresa ta de email
  • să nu folosești ENTER în editarea fișei
  • să nu fi completat un câmp care nu trebuie sau nu e cazul să-l completezi
  • să nu ai documente mai mari de 10Mb
  • să nu ai diacritice în denumirea fișierelor atașate dacă ai bifat Da sau Nu la câmpul „Sunt de acord să-mi fie afișat numele și prenumele pe listele de admitere”

În timp ce editezi, salvează (click pe Save/Salvare) și nu uita ce este mai important: după ce termini de adăugat tot și mai verifici o dată ce ai scris, dosarul tău ar trebui să aibă statusul „Dosar complet”, la final nu uita să apeși pe butonul ”Finalizează și depune”! Dacă nu trimiți dosarul la verificare (nu apeși butonul „Finalizează și depune”) acesta nu va ajunge să fie văzut de comisia de admitere de la facultatea la care te-ai înscris.

18. Cum completez fișa de înscriere dacă sunt scutit(ă) de taxă?

În acest caz, alege ca metodă de plată în platformă „scutire taxă” și încarcă documentul care atestă faptul că ești eligibil pentru scutirea taxei .

19. Pot să realizez plata taxei cu cardul altcuiva?

Se poate realiza plata cu cardul altcuiva, însă trebuie sa completezi formularul cu datele tale, ale candidatului la admitere.

20. Care este valoarea taxei de înscriere la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, în cazul în care doresc să depun mai multe dosare?

La Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, taxa de înscriere pentru primul dosar este de 300 lei, iar pentru orice alt dosar suplimentar este 150 lei.

21. La înscrierea online din septembrie pot folosi contul creat la înscrierea din iulie?

Conturile create pentru sesiunea de admitere din luna iulie sunt valabile și pentru sesiunea de admitere din luna septembrie.

22. Nu pot selecta specializarea la care doresc să aplic în etapa Opțiunile mele. Cum pot proceda pentru a finaliza Preînscrierea?

În acest moment platforma de admitere permite doar încărcarea de documente (Preînscriere - 1 aprilie - 14 iulie 2025), urmând ca în iunie (orientativ) să puteți selecta și specializarea la care doriți să aplicați.

23. Confirmarea / retragerea locului se poate face de către altă persoană, prin procură?

Da, confirmarea / retragerea locului trebuie făcută de către candidat sau de către o altă persoană, în numele candidatului, pe bază de procură notarială.

24. In contul de candidat din Republica Moldova (sau orice tara din afara Romaniei), nu pot sa completez liceul

Atunci cand candidatul este din afara Romaniei, isi selecteaza tara, apoi are posibilitatea sa scrie orasul. La institutia absolvita, prima optiune este “ALTA OPTIUNE”. Daca o selecteaza, ii apare un camp liber in care sa scrie liceul absolvit.

25. Cum poate fi retras un dosar?

Candidatul nu are posibilitatea de a retrage un dosar, ci trebuie sa trimita o cerere prin email catre comisie, care, in baza cererii, retrage dosarul.

26. Nu pot schimba CNP-ul romanesc cu unul moldovenesc

CNP-ul este legat de cetatenie. Singurul CNP pe care il valideaza aplicatia este cel romanesc. Prin urmare, daca un candidat trece CNP-ul moldovenesc (sau din alta tara), cetatenia trebuie sa fie cea a tarii respective.

27. Plata cu cardul eșueaza de mai multe ori. Ce pot face?

Probabil este o problema cu cardul, prin urmare va rugam sa faceti plata prin ordin de plata, apoi sa incarcati dovata platii in platforma.

28. Doresc să finalizez preînscrierea dar nu pot trece de secțiunea Opțiuni. Lista de opțiuni este goală

Opțiunile vor apărea după ce va fi publicat numărul de locuri.

29. Cum se trimit fișa de înscriere și contractul de studii?

Datele completate pe platforma de admitere țin locul fișei de înscriere. Aceasta nu trebuie trimisă separat.

Contractul de studii se va completa online sau la facultate în funcție de tipul locului pe care ați fost admis: finanțat de la bugetul de stat sau în regim cu taxă. Puteți consulta secțiunea După afișarea rezultatelor pentru mai multe detalii: