Cum te inscrii la Master
This content is not available in your language yet.
1. PREINSCRIERE on-line în perioada 31.03.2025-13.07.2025. Parcurgerea procesului de preînscriere nu este obligatorie.
2. INSCRIERE ON-LINE (recomandat) în perioada 14-19 IULIE 2025. OBLIGATORIU! Candidații trebuie să își creeze un cont pe platforma de admitere înainte de a se prezenta la sediul facultății. Pașii pentru crearea contului sunt prezentați în ghidul de utilizare a platformei.
- Recomandăm înscrierea online, întrucât vă scutește de timpul și costurile alocate deplasării până la facultate pentru procesul de înscriere.
- Dacă alegi să te înscrii online , te rugăm să citești cu atenție ghidul de utilizare a platformei unde sunt descrişi toţi paşii de urmat şi secțiunea Întrebări frecvente.
3. INSCRIERE FIZICĂ asistată tehnologic la sediul facultății în perioada 14-19 IULIE 2025. OBLIGATORIU! Candidații trebuie să își creeze un cont pe platforma de admitere înainte de a se prezenta la sediul facultății. Pașii pentru crearea contului sunt prezentați în ghidul de utilizare a platformei .
Pentru inscrierea la cursurile universitare de licenta , va rog urmariti urmatorii pasi :
1. Plata taxei de înscriere la admitere
Consultați Ghidul pentru plata taxei de înscriere
Cuantum taxă 2025
Ciclul de studii | Prima specializare | A doua specializare din cadrul facultății – studii universitare de masterat |
---|---|---|
Master | 300 lei | 150 lei |
Modalități de plată a taxei de admitere:
- Poți plăti taxa de admitere online, în contul BCR, pe platforma de plati taxe. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.
- Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul:
- RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere.
Informatii plata taxa admitere
Numele şi prenumele | Numele şi prenumele candidatului | |
Codul numeric personal | CNP-ul candidatului | |
Banca | BRD – Groupe Société Générale | |
Titular cont | Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi | |
Cod IBAN | RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400 | |
Cod taxă (taxă de admitere) | 28 | |
Forma de învățământ | Master ZI | |
Cod formă de învățământ | 03 | |
Cod facultate | 2414 |
- Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă.
- Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
- Dacă te numeri printre candidații scutiţi de plata taxei de înscriere, alege ca metodă de plată în platformă „Scutire taxă” și încarcă documentul care atestă faptul că ești eligibil pentru scutirea taxei. Vezi AICI categoriile de candidați scutiţi de plata taxei de înscriere.
- Românii de pretutindeni (Republica Moldova, Ucraina, diaspora) sunt exceptaţi de la plata taxei de înscriere.
2. Depunerea dosarului de admitere
În perioada 14 - 19 iulie 2025 se poate face înscrierea atât online cât și la sediul facultății, asistată tehnologic:
Înscrierea online (recomandat)
- Recomandăm înscrierea online, întrucât vă scutește de timpul și costurile alocate deplasării până la facultate pentru procesul de înscriere.
- Dacă alegi să te înscrii online , te rugăm să citești cu atenție ghidul de utilizare a platformei unde sunt descrişi toţi paşii de urmat şi secțiunea Întrebări frecvente.
Înscrierea online la sediul facultății, asistată tehnologic (Înscrierea fizică)
OBLIGATORIU! Candidații trebuie să își creeze un cont pe platforma de admitere înainte de a se prezenta la sediul facultății. Pașii pentru crearea contului sunt prezentați în ghidul de utilizare a platformei.
3. Acte necesare înscrierii
-
Original si fotocopie Diploma de bacalaureat, obţinută în România, sau Atestat de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.
-
Original si fotocopie Diploma de licenţă obţinută în România şi Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă sau Atestat de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.
-
Original si fotocopie Adeverinţa eliberată de facultate pentru candidaţii care au promovat examenul de licenţă în sesiunea iunie-iulie 2024, putând-o prezenta la înscriere, în locul Diplomei de licenţă.
-
fotocopie dupa un act legislativ Dovada acreditării specializării absolvite de către candidaţii absolvenţi de studii universitare de licenţă de la Universităţile particulare.
-
dacă sunteţi admis şi la o altă specializare (licenţă/admitere/master/doctorat) Adeverinţa din care să rezulte ocuparea acelui loc.
-
în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor de la o altă specializare de masterat Adeverința de la specializarea de master, din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget / taxă şi numărul de semestre în care a beneficiat de bursă.
-
Scrisoarea de intenţie.
-
Curriculum Vitae.
-
Original si fotocopie Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) sau Paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).
-
Original si fotocopie Certificatul de naştere.
-
Original si fotocopie Certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul).
-
Adeverinţa medicală tip (eliberată în ultimele 6 luni care să menţioneze starea de sănătate a candidatului).
-
o fotografie format 2/2,5.
-
Chitanţa de achitare a taxei de înscriere sau dovada scutirii. (documentul se va încărca pe aplicația de admitere)
-
Dosar plic.
-
În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
* Originalul documentului se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
Dacă vă înscrieți la mai multe facultăţi
Întrucât candidaţii au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe specializări, în vederea admiterii în învăţământul superior:
- În cazul în care vă înscrieți online trebuie să aveți în vedere doar plata taxelor de înscriere la admitere la fiecare dintre facultăţi conform înstrucţiunilor de pe site-ul fiecărei facultăţi, întrucât veți duce documentele după ce sunteți admis pentru a vă confirma locul.
- În cazul în care alegeți să vă înscrieți fizic, dosarul cu actele originale se depune la prima opţiune, iar înscrierea pentru celelalte specializări se face pe baza documentelor, prezentate în copie simplă (dacă au fost deja depuse în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza”) sau în copie legalizată (dacă au fost deja depuse în cadrul altei universități), la care se adaugă o adeverinţă de înscriere de la facultatea unde s-a depus dosarul cu actele originale.