După afișarea rezultatelor la Licență
PAŞII DE PARCURS LA CONFIRMARE-LICENTA 2025
Pentru semnarea Contractului de studii universitare: candidaţii candidaţii ADMIŞI la BUGET/TAXĂ vor completa contractul de studii în Corpul D, conform calendarului de confirmari din sesiunea iulie 2025.
Plata taxei de înmatriculare / taxei de școlarizare
-
Candidaţii admişi la buget vor avea de plătit taxa de înmatriculare , în valoare de 100 lei.
-
Candidaţii admişi pe locurile cu taxă vor achita prima tranşă din taxa de școlarizare , în valoare de 900 lei.
-
Pentru restituirea taxei de şcolarizare , completati cerere restituire taxa si trimiteti la adresa restituiritaxe.fpse@uaic.ro
CANDIDAŢI ADMIŞI BUGET, învătământ cu frecvenţă (IF)
- Achită taxa de înmatriculare buget (100 lei) (chitanța se va încărca pe aplicația de admitere)
- Completează şi semnează Contractul de studii - la sediul facultăţii, Corp D
- Depune dosarul cu documentele solicitate:
-
Original si copie Diploma de bacalaureat, obţinută în România, sau atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.
-
Original si copie Foaia matricolă (dacă diploma de bacalaureat este din seriile mai vechi, cu mediile anilor de studiu din liceu trecute pe verso, nu mai este necesară foaia matricolă) – pentru media anilor de studii din liceu.
-
Original si copie Diploma de licenţă/absolvire, pentru absolvenţii care doresc să se înscrie la o a doua specializare.
-
Pentru studenţi/absolvenţi/exmatriculaţi Adeverinţă de la facultatea la care are/a avut calitatea de student/absolvent/exmatriculat, din care să rezulte următoarele:
- diploma de bacalaureat, în original, este la acea facultate;
- diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă, în original (pentru absolvenţi);
- numărul de semestre urmate la buget/taxă;
- numărul de semestre în care a beneficiat de bursă.
-
Original si copie Certificat de naştere.
-
Original si copie Certificat de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul).
-
Original si copie Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) sau Paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).
-
Cerere înmatriculare în an superior, în regim de plata taxei de şcolarizare, numai pentru candidaţii care au acumulat credite transferabile în calitate de student însoţită de copie după supliment la diplomă/foaie matricolă/situaţie şcolară.
-
Adeverinţa medicală tip (eliberată în ultimele 6 luni de către medicul de familie/medicul de dispensar studenţesc/medicul şcolar care să menţioneze starea de sănătate a candidatului).
-
Chitanţa de achitare a taxei de înscriere sau dovada scutirii. (documentul se va încărca pe aplicația de admitere)
-
două fotografii format 2/2,5.
-
Dosar plic
-
Pentru candidații pe locurile speciale, se va include în dosarul de concurs, dovada situației avute în vedere, astfel:
- candidați proveniți din sistemul de protecție socială - adeverință emisă de DAGSPC;
- candidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități - adeverință;
- etnici romi - adeverință emisă de asociația reprezentând interesele comunității rome;
- candidați olimpici - diplomă atestând premiul obținut;
-
În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
Neprezentarea actelor de studii în original, din vina exclusivă a candidatului admis, în termenul stabilit de către Facultate, duce la pierderea locului şi la neînmatriculare la Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi
*Originalul documentului se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
IMPORTANT! Candidatul își asumă pe propria răspundere, cunoscând consecinţele administrative şi juridice (inclusiv penale) ale declaraţiilor inexacte/false, următoarele:
- datele furnizate în fişă și documentele anexate sunt conforme cu realitatea;
- a luat cunoştinţă de prevederile Metodologiei de admitere;
- a luat cunoștință de faptul că taxa de înscriere nu se restituie; Candidatul are obligația de a completa/preciza/depune documentele solicitate de comisia de admitere, conform mesajelor primite prin comunicare la distanta in perioada comunicată. Dosarele necompletate vor fi respinse.
Atenționare! Rugăm candidații care au dosarul cu statusul „Validat” să verifice conformitatea notelor în contul de concurs de pe platforma admiterii în secțiunea „Rezultate obținute”. În cazul în care sunt identificate neconcordanțe, vă rugăm să ne transmiteți un email pe adresa admitere.fpse@gmail.com., în care să menționați numărul dosarului și deficiența observată.
CANDIDAŢI ADMIŞI TAXĂ, învătământ cu frecvenţă (IF)
- Achită taxa de şcolarizare (900 lei) -TAXĂ (chitanța se va încărca pe aplicația de admitere)
- Completează şi semnează Contractul de studii - la sediul facultăţii, Corp D
- Depune dosarul cu documentele solicitate:
-
Original si copie Diploma de bacalaureat, obţinută în România, sau atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.
-
Original si copie Foaia matricolă (dacă diploma de bacalaureat este din seriile mai vechi, cu mediile anilor de studiu din liceu trecute pe verso, nu mai este necesară foaia matricolă) – pentru media anilor de studii din liceu.
-
Original si copie Diploma de licenţă/absolvire, pentru absolvenţii care doresc să se înscrie la o a doua specializare.
-
Pentru studenţi/absolvenţi/exmatriculaţi Adeverinţă de la facultatea la care are/a avut calitatea de student/absolvent/exmatriculat, din care să rezulte următoarele:
- diploma de bacalaureat, în original, este la acea facultate;
- diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă, în original (pentru absolvenţi);
- numărul de semestre urmate la buget/taxă;
- numărul de semestre în care a beneficiat de bursă.
-
Original si copie Certificat de naştere.
-
Original si copie Certificat de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul).
-
Original si copie Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) sau Paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).
-
Cerere înmatriculare în an superior, în regim de plata taxei de şcolarizare, numai pentru candidaţii care au acumulat credite transferabile în calitate de student însoţită de copie după supliment la diplomă/foaie matricolă/situaţie şcolară.
-
Adeverinţa medicală tip (eliberată în ultimele 6 luni de către medicul de familie/medicul de dispensar studenţesc/medicul şcolar care să menţioneze starea de sănătate a candidatului).
-
Chitanţa de achitare a taxei de înscriere sau dovada scutirii. (documentul se va încărca pe aplicația de admitere)
-
două fotografii format 2/2,5.
-
Dosar plic
-
Pentru candidații pe locurile speciale, se va include în dosarul de concurs, dovada situației avute în vedere, astfel:
- candidați proveniți din sistemul de protecție socială - adeverință emisă de DAGSPC;
- candidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități - adeverință;
- etnici romi - adeverință emisă de asociația reprezentând interesele comunității rome;
- candidați olimpici - diplomă atestând premiul obținut;
-
În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
Neprezentarea actelor de studii în original, din vina exclusivă a candidatului admis, în termenul stabilit de către Facultate, duce la pierderea locului şi la neînmatriculare la Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi
*Originalul documentului se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
IMPORTANT! Candidatul își asumă pe propria răspundere, cunoscând consecinţele administrative şi juridice (inclusiv penale) ale declaraţiilor inexacte/false, următoarele:
- datele furnizate în fişă și documentele anexate sunt conforme cu realitatea;
- a luat cunoştinţă de prevederile Metodologiei de admitere;
- a luat cunoștință de faptul că taxa de înscriere nu se restituie; Candidatul are obligația de a completa/preciza/depune documentele solicitate de comisia de admitere, conform mesajelor primite prin comunicare la distanta in perioada comunicată. Dosarele necompletate vor fi respinse.
Atenționare! Rugăm candidații care au dosarul cu statusul „Validat” să verifice conformitatea notelor în contul de concurs de pe platforma admiterii în secțiunea „Rezultate obținute”. În cazul în care sunt identificate neconcordanțe, vă rugăm să ne transmiteți un email pe adresa admitere.fpse@gmail.com, în care să menționați numărul dosarului și deficiența observată.
PAŞI DE URMAT DE CĂTRE CEI CARE, ÎN URMA REDISTRIBUIRILOR, TREC DE LA TAXĂ LA BUGET
Candidaţii care au fost admişi iniţial la Taxă şi care au trecut la Buget trebuie:
- să achite taxa de înmatriculare la Buget (100 lei) – chitanța se va încărca pe aplicația de admitere
- să depună actele de studii, în original, în cazul în care nu au fost depuse în etapa I
- să trimită electronic, cererea de restituire a taxei de şcolarizare (900 lei), la adresa restituiritaxe.fpse@uaic.ro, ataşând documentele solicitate în cerere:
- Cartea de identitate;
- Dovada achitării taxei de şcolarizare (900 lei)
- Extrasul de cont al candidatului (exceptând Revolut, CEC Bank, Unicredit).
Candidaţii care nu semnează Contractul de studii (NU confirmă locul) vor fi declaraţi RESPINŞI.
Lista finală a candidaţilor admişi se va afişa pe data de 14 septembrie 2025.
CANDIDAŢI ADMIŞI TAXĂ, învătământ la distanţă (ID)
- Achită taxa de şcolarizare (900 lei) -TAXĂ (chitanța se va încărca pe aplicația de admitere)
- Completează şi semnează Contractul de studii - la sediul facultăţii, Corp D
- Depune dosarul cu documentele solicitate:
-
Original si copie Diploma de bacalaureat, obţinută în România, sau atestat de echivalare emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.
-
Original si copie Foaia matricolă (dacă diploma de bacalaureat este din seriile mai vechi, cu mediile anilor de studiu din liceu trecute pe verso, nu mai este necesară foaia matricolă) – pentru media anilor de studii din liceu.
-
Original si copie Diploma de licenţă/absolvire, pentru absolvenţii care doresc să se înscrie la o a doua specializare.
-
Pentru studenţi/absolvenţi/exmatriculaţi Adeverinţă de la facultatea la care are/a avut calitatea de student/absolvent/exmatriculat, din care să rezulte următoarele:
- diploma de bacalaureat, în original, este la acea facultate;
- diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă, în original (pentru absolvenţi);
- numărul de semestre urmate la buget/taxă;
- numărul de semestre în care a beneficiat de bursă.
-
Original si copie Certificat de naştere.
-
Original si copie Certificat de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul).
-
Original si copie Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) sau Paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).
-
Cerere înmatriculare în an superior, în regim de plata taxei de şcolarizare, numai pentru candidaţii care au acumulat credite transferabile în calitate de student însoţită de copie după supliment la diplomă/foaie matricolă/situaţie şcolară.
-
Adeverinţa medicală tip (eliberată în ultimele 6 luni de către medicul de familie/medicul de dispensar studenţesc/medicul şcolar care să menţioneze starea de sănătate a candidatului).
-
Chitanţa de achitare a taxei de înscriere sau dovada scutirii. (documentul se va încărca pe aplicația de admitere)
-
două fotografii format 2/2,5.
-
Dosar plic
-
Pentru candidații pe locurile speciale, se va include în dosarul de concurs, dovada situației avute în vedere, astfel:
- candidați proveniți din sistemul de protecție socială - adeverință emisă de DAGSPC;
- candidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități - adeverință;
- etnici romi - adeverință emisă de asociația reprezentând interesele comunității rome;
- candidați olimpici - diplomă atestând premiul obținut;
-
În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
Neprezentarea actelor de studii în original, din vina exclusivă a candidatului admis, în termenul stabilit de către Facultate, duce la pierderea locului şi la neînmatriculare la Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi
*Originalul documentului se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
IMPORTANT! Candidatul își asumă pe propria răspundere, cunoscând consecinţele administrative şi juridice (inclusiv penale) ale declaraţiilor inexacte/false, următoarele:
- datele furnizate în fişă și documentele anexate sunt conforme cu realitatea;
- a luat cunoştinţă de prevederile Metodologiei de admitere;
- a luat cunoștință de faptul că taxa de înscriere nu se restituie; Candidatul are obligația de a completa/preciza/depune documentele solicitate de comisia de admitere, conform mesajelor primite prin comunicare la distanta in perioada comunicată. Dosarele necompletate vor fi respinse.
Atenționare! Rugăm candidații care au dosarul cu statusul „Validat” să verifice conformitatea notelor în contul de concurs de pe platforma admiterii în secțiunea „Rezultate obținute”. În cazul în care sunt identificate neconcordanțe, vă rugăm să ne transmiteți un email pe adresa admitere.fpse@gmail.com., în care să menționați numărul dosarului și deficiența observată.
CANDIDAŢII ADMIŞI CU TAXĂ IF, CARE RENUNŢĂ LA ŞCOLARIZARE DUPĂ ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE STUDII
Candidaţilor admişi cu taxă IF care renunţă la şcolarizare după încheierea Contractului de studii în termen de:
- 5 (cinci) zile de la semnarea Contractului de Studii, se va reţine 10% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.650 lei/semestru), an universitar 2025-2026.
- după depăşirea termenului de 5 (cinci) zile de la semnarea Contractului de Studii, dar înainte de începerea celei de-a doua sesiuni de admitere (06 sept 2025), li se va reţine 15% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.650 lei/semestru).
- Candidaţii admişi la învăţământ cu frecvenţă care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere ( după 06 sept 2025), dar înainte de începerea anului universitar li se va reţine 20% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.650 lei/semestru).
- Candidaţii admişi la învăţămţământ cu frecvenţă, care se retrag după începerea anului universitar nu li se mai restituie taxa de şcolarizare
CANDIDAŢII ADMIŞI CU TAXĂ ID, CARE RENUNŢĂ LA ŞCOLARIZARE DUPĂ ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE STUDII
Candidaţilor admişi cu taxă ID care renunţă la şcolarizare după încheierea Contractului de studii în termen de:
- 5 (cinci) zile de la semnarea Contractului de Studii, se va reţine 10% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.650 lei/semestru), an universitar 2025-2026.
- după depăşirea termenului de 5 (cinci) zile de la semnarea Contractului de Studii, dar înainte de începerea celei de-a doua sesiuni de admitere (06 sept 2025), li se va reţine 15% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.650 lei/semestru).
- Candidaţii admişi la învăţământ la distanţă care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere ( după 06 sept 2025), dar înainte de începerea anului universitar li se va reţine 20% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.650 lei/semestru).
- Candidaților admiși la învățământ la distanţă, care se retrag după începerea anului universitar, li se aplică prevederile contractului de studii.