Beneficii Licență
De ce sa studiezi la noi?
Printre punctele forte ale Facultăţii de Psihologie și Științe ale Educației de la Iaşi pot fi menţionate următoarele:
- Cadrele didactice au o vastă expertiză de cercetare ştiinţifică, expertiza probată de un număr mare de lucrări publicate şi de derularea constantă a unor proiecte naţionale şi internaţionale;
- Cadrele didactice au şi o consistentă experienţă practică asociată disciplinelor pe care le predau studenţilor;
- În cadrul facultăţii funcţionează funcţionează două asociaţii studenţeşti care organizează o varietate de activităţi de dezvoltare academică, profesională şi personală.
Asociaţia Studenţilor Psihologi şi Pedagogi ; E-TEAM
Ce vei studia?
Specializarea PSIHOLOGIE:
Anul 1
- Introducere în psihologie
- Statistică
- Metode de cercetare în psihologie
- Istoria psihologiei
- Psihologia mediului
- Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale
- Analiza computerizată a datelor
- Psihologia personalităţii
- Psihologia educaţiei
- Practică de specialitate: lucrări practice
- Limbă străină (engleză, franceză, germană)
- Educație fizică**
Anul 2
- Psihologie socială
- Psihologie experimentală
- Bazele teoretice ale psihodiagnosticului
- Psihologia dezvoltării
- Genetica comportamentului uman
- Introducere în consilierea psihologică
- Psihodiagnosticul aptitudinilor
- Psihologia vârstelor
- Practică de specialitate: lucrări practice
- Psihologia sănătății
- Limbă străină (engleză, franceză, germană)
- Educație fizică**
- Psihologia religiei*
- Logopedie*
- Psihologie evoluționistă*
- Psihologia interacțiunii om-animal și intervenții asistate de animale*
- Introducere în psihanaliză*
- Psihopedagogia creativității și talentelor*
- Cunoașterea și gestionarea emoțiilor**
Anul 3
- Psihodiagnosticul personalității
- Psihologia muncii
- Consiliere și orientare în carieră
- Neuroștiințe
- Psihologia cuplului și a familiei
- Psihologie judiciară
- Psihologie organizațională
- Introducere în psihoterapie
- Psihologia grupurilor sociale
- Profile de comportament dezadaptiv
- Psihologie cognitivă
- Practică pentru elaborarea lucrării de licență
- Psihologia publicității*
- Psihopatologie*
- Profile atipice de dezvoltare*
- Psihopedagogia comportamentului deviant*
- Psihologia rezilientei*
- Etică și integritate academică*
- Neuroștiințe cognitive și clinice**
- *Discipline opționale
- **Discipline facultative
Specializarea PEDAGOGIE:
Anul 1
- Fundamentele pedagogiei
- Fundamentele psihologiei
- Fundamentele psihopedagogiei speciale
- Sociologia educaţiei
- Psihologia educaţiei
- Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale
- Teoria şi metodologia curriculum-ului
- Istoria pedagogiei
- Psihologia dezvoltării și vârstelor
- Teorii, metode și tehnici de învățare
- Practică de specialitate
- Limba străină
- Educaţia fizică**
Anul 2
- Teoria şi metodologia instruirii
- Metodologia cercetării educaţionale
- Psihopedagogia creativităţii şi talentelor
- Paradigme şi teorii contemporane ale educaţiei
- Consiliere și orientare școlară
- Teoria și metodologia evaluării
- Educație timpurie
- Teoria şi practica educației civice
- Teoria şi practica parteneriatului educațional
- Pedagogie socială
- Psihopedagogia jocului*
- Tulburări emoționale și inadaptare școlară la copiii cu cerințe speciale*
- Educația incluzivă a copiilor cu cerințe educaționale speciale*
- Logopedie*
- Educaţia fizică**
- Analiza computerizată a datelor**
Anul 3
- Managementul instituțiilor școlare
- Educaţia adulţilor
- Filosofia educaţiei
- Didactica ştiinţelor educaţiei
- Instruire asistată de calculator
- Practică pedagogică
- Educaţie interculturală
- Managementul clasei de elevi
- Politici educaționale și sociale
- Practică pedagogică
- Pedagogie comparată
- Practică pentru elaborarea lucrării de licență
- Etică şi integritate academică*
- Alternative educaţionale*
Specializarea PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ:
Anul 1
- Fundamentele pedagogiei
- Fundamentele psihologiei
- Fundamentele psihopedagogiei speciale
- Psihologia educaţiei
- Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale
- Anatomie, fiziologie şi genetică umană
- Teoria şi metodologia curriculum-ului
- Istoria pedagogiei
- Psihologia personalității
- Psihopedagogia dificultăților de învățare
- Psihologia dezvoltării și a vârstelor
- Asistența socială a persoanelor cu nevoi speciale
- Practică observată în instituții de specialitate
- Limba străină
- Educaţia fizică**
Anul 2
- Teoria şi metodologia instruirii
- Metodologia cercetării psihopedagogice
- Psihopedagogia dizabilităților intelectuale
- Psihopedagogia dizabilităților neuro-psiho-motorii
- Diagnosticul clinic la persoanele cu cerințe speciale
- Introducere în logopedie
- Teoria și metodologia evaluării
- Psihodiagnostic pentru persoanele cu dizabilități
- Terapia tulburărilor de limbaj
- Educație incluzivă
- Psihopedagogia deficiențelor de auz
- Psihopedagogia deficiențelor de vedere
- Psihopedagogia creativității și a talentelor
- Pericultură și igiena copilului*
- Consilierea psihopedagogică a familiilor copiilor cu deizabilități*
- Psihologia sănătății*
- Educaţia fizică**
- Analiza computerizată a datelor**
Anul 3
- Psihopedagogia persoanelor cu tulburări asociate
- Managementul instituțiilor de educație și recuperare pentru copiii cu cerințe speciale
- Didactica activităților din învățământul special și incluziv
- Instruire asistată de calculator
- Psihoterapie pentru persoane cu cerințe speciale
- Tulburări emoționale și inadaptare școlară la copii cu cerințe speciale
- Sisteme de comunicare alternativă la persoane cu cerințe speciale*
- Orientarea școlară și profesională a copiilor cu cerințe educaționale speciale*
- Politici educaționale și sociale
- Terapii educaționale și recuperatorii la persoane cu cerințe speciale
- Tulburări și profile atipice de dezvoltare psihică
- Consiliere psihopedagogică
- Managementul clasei de elevi
- Practică pedagogică
- Practică de cercetare în relație cu licența
- Tehnologii asistive și de acces la persoane cu cerințe speciale*
- Etică și integritate acadmică*
- Psihoterapii individuale și de grup la persoane cu nevoi speciale*
Specializarea PEDAGOGIA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PRIMAR ŞI PREŞCOLAR:
Anul 1
- Fundamentele pedagogiei
- Fundamentele psihologiei
- Fundamentele psihopedagogiei speciale
- Psihologia educaţiei
- Matematică
- Practică pedagogică în învăţământul preşcolar
- Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale
- Limba străină
- Teoria şi metodologia curriculum-ului
- Istoria pedagogiei
- Psihologia dezvoltării și a vârstelor
- Psihologia învățământului primar și preșcolar
- Limba română
- Practică de specialitate
- Educaţia fizică**
Anul 2
- Teoria şi metodologia instruirii
- Metodologia cercetării educaţionale
- Didactica activităţilor matematice pentru învăţământul preşcolar şi primar
- Psihopedagogia jocului
- Literatura română
- Practică pedagogică în învăţământul preșcolar
- Educația adulților*
- Managementul instituțiilor școlare*
- Metode aritmetice de rezolvare a problemelor de matematică*
- Teoria şi metodologia evaluării
- Educație timpurie
- Educația incluzivă a copiilor cu cerințe educaționale speciale
- Didactica matematicii în învățământul primar
- Literatura pentru copii
- Didactica domeniului Limbă și comunicare (învățământul preșcolar)
- Pedagogie socială
- Limba străină
- Educaţia fizică**
- Analiza computerizată a datelor**
Anul 3
- Didactica limbii şi literaturii române pentru învăţământul primar
- Didactica domeniului Om și societate (învățământ preșcolar și primar)
- Istorie și didactica predării istoriei
- Geografie și didactica predării geografiei
- Cunoașterea mediului și didactica științelor
- Instruire asistată de calculator
- Practică pedagogică în învăţământul primar
- Politici educaționale și sociale
- Educație muzicală și didactica educației muzicale (învățământ preșcolar și primar)
- Didactica educației fizice și psihomotorii (învățământ preșcolar și primar)
- Educație plastică și didactica educației plastice
- Didactica educației tehnologice
- Managementul clasei de elevi
- Practică pentru elaborarea lcrării de licență
- Logopedie*
- Etică și integritate academică*
- Educație interculturală*
- Psihopedagogia copiilor cu abilităţi înalte*
- Puericultură şi igiena copilului*
Ce poți deveni după absolvire?
Diploma emisă de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” este recunoscută automat de cele peste 500 de universităţi din străinătate care au încheiate parteneriate cu instituţia noastră. În România, diploma UAIC nu este doar recunoscută, ci şi preţuită – fiind garanţia absolvirii studiilor într-una dintre cele mai prestigioase universităţi din ţară.
Specializarea PSIHOLOGIE:
- psiholog în domeniile: psihologie clinică şi psihoterapie, - psihologia muncii, consiliere şcolară şi vocaţională; profesor de sprijin în cadrul unor programe individualizate de învăţare;
- logoped;
- referent resurse umane;
- profesor în învăţământul gimnazial.
Specializarea PEDAGOGIE:
- profesor în învăţământul gimnazial;
- profesor de sprijin în cadrul unor programe individualizate de învăţare;
- asistent de cercetare în pedagogie;
- logoped;
- animator în grupuri şi organizaţii.
Specializarea PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ:
- profesor de psihopedagogie specială (oferă servicii educaţionale elevilor cu cerinţe speciale) sau profesori de educaţie specială;
- profesor itinerant / de sprijin (în reţeaua şcolilor incluzive);
- asistent de cercetare în pedagogie;
- profesor logoped;
- educator specializat în instituţiile / serviciile de sprijin şi ocrotire a persoanelor cu nevoi speciale.
Specializarea PEDAGOGIA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PRIMAR ŞI PREŞCOLAR:
- profesor pentru învăţământul preşcolar şi primar.