Catre continut

După afișarea rezultatelor la Master

PAŞII DE PARCURS LA CONFIRMARE-MASTER 2025

  1. Achitaţi taxa aferentă formei de finanţare la care aţi fost admis (chitanța se va încărca pe aplicația de admitere):
  • taxa de înmatriculare (100 lei) - BUGET;
  • taxa de școlarizare (900 lei) - TAXĂ

Taxele se pot achita la orice agenţie BRD din ţară sau on-line (pe platforma admiterii).

  1. Candidaţii ADMIŞI la BUGET / TAXĂ se vor prezenta, la sediul facultăţii, Corp D, personal sau printr-o terţă persoană împuternicită prin procură notarială în acest sens, conform calendarului de confirmari din sesiunea iulie 2025.

  2. Completaţi şi semnaţi Contractul de studii - la sediul facultăţii, Corp D

    • Original si fotocopie Diploma de bacalaureat, obţinută în România, sau Atestat de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.

    • Original si fotocopie Diploma de licenţă obţinută în România şi Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă sau Atestat de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.

    • Original si fotocopie Adeverinţa de finalizare a studiilor eliberată de facultate pentru candidaţii care au promovat examenul de licenţă în sesiunea iunie-iulie 2025, putând-o prezenta la înscriere, în locul Diplomei de licenţă.

    • fotocopie dupa un act legislativ Dovada acreditării specializării absolvite de către candidaţii absolvenţi de studii universitare de licenţă de la Universităţile particulare.

    • dacă sunteţi admis şi la o altă specializare (licenţă/admitere/master/doctorat) Adeverinţa din care să rezulte ocuparea acelui loc.

    • în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor de la o altă specializare de masterat Adeverința de la specializarea de master, din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget / taxă şi numărul de semestre în care a beneficiat de bursă.

    • Scrisoarea de intenţie.

    • Curriculum Vitae.

    • Original si fotocopie Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) sau Paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).

    • Original si fotocopie Certificatul de naştere.

    • Original si fotocopie Certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul).

    • Adeverinţa medicală tip (eliberată în ultimele 6 luni care să menţioneze starea de sănătate a candidatului).

    • o fotografie format 2/2,5.

    • Chitanţa de achitare a taxei de înscriere sau dovada scutirii. (documentul se va încărca pe aplicația de admitere)

    • Dosar plic.

    • În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.


* Originalul documentului se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.

Candidaţii care nu semnează Contractul de studii (NU confirmă locul) vor fi declaraţi RESPINŞI.

Lista finală a candidaţilor admişi se va afişa pe data de 14 septembrie 2025.

Dacă se doreşte retragerea dosarului, acesta se restituie titularului sau altei persoane doar cu împuternicire prin notariat.

Vor fi declaraţi RESPINŞI candidaţii care nu au depus la dosar actele de studii în original, conform Metodologiei de admitere la studii universitare de master 2025-2026.

Neprezentarea actelor de studii în original, din vina exclusivă a candidatului admis, în termenul stabilit de către Facultate, duce la pierderea locului şi la neînmatriculare la Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.

Precizări privind echivalarea diplomei de licență obţinute în străinătate de către cetăţenii români

Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale în străinătate, vor depune la facultăţi la comisiile de admitere, sau online pe site-ul de admitere, în perioada confirmărilor, dosarele pentru echivalarea diplomei de licență obţinute în străinătate, în vederea obţinerii atestatului de echivalare a studiilor emis de către C.N.R.E.D.

Înscriere online: În momentul înscrierii online candidatul va realiza un fişier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în secțiunea Documente necesare/Dosar pentru obținerea documentului de recunoaștere a studiilor efectuate in străinătate. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obţinut prin admitere, la sediul facultăţii.

Înscriere la sediul facultăţii: Candidatul va depune două dosare din care unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea studiilor efectuate în străinătate (conform programului de înscriere al facultății).

Dosarul pentru echivalarea diplomei de licență obţinută în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED.

Dosarele pentru recunoaşterea studiilor vor fi transmise către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.

Atestatele de recunoaștere primite de la CNRED de către Universitate vor fi transmise facultăților pentru a completa dosarul personal al candidaților.

Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.

CANDIDAŢII ADMIŞI CU TAXĂ, CARE RENUNŢĂ LA ŞCOLARIZARE DUPĂ ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE STUDII

Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la şcolarizare după semnarea Contractului de studii:

  • în termen de 5 (cinci) zile de la semnarea Contractului de Studii, li se va reţine 10% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.800 lei/semestru), an universitar 2025-2026.
  • după depăşirea termenului de 5 (cinci) zile de la semnarea Contractului de Studii, dar înainte de începerea celei de-a doua sesiuni de admitere (06 septembrie 2025), li se va reţine 15% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.800 lei/semestru).

Candidaţilor admişi care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere (06 septembrie 2025), dar înainte de începerea anului universitar li se va reţine 20% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (1.800 lei/semestru).

Candidaţilor admişi care se retrag după începerea anului universitar nu li se mai restituie taxa de şcolarizare.

PAŞI DE URMAT DE CĂTRE CEI CARE, ÎN URMA REDISTRIBUIRILOR, TREC DE LA TAXĂ LA BUGET

  • Candidaţii care au fost admişi iniţial la Taxă şi care au trecut la Buget trebuie:

    • să achite taxa de înmatriculare la buget (100 lei) – chitanța se va încărca pe aplicația de admitere. Taxa se poate achita la orice agenţie BRD din ţară sau on-line (pe platforma admiterii).
    • să depună actele de studii, în original, în cazul în care nu au fost depuse în etapa I.
    • să trimită electroniic, cererea de restituire a taxei de şcolarizare (900 lei), la adresa (restituiritaxe.fpse@uaic.ro), ataşând documentele solicitate în cerere:
      • Cartea de identitate;
      • Dovada achitării taxei de şcolarizare (900 lei)
      • Extrasul de cont al candidatului (exceptând Revolut, CEC Bank, Unicredit).

PAŞI DE URMAT DE CĂTRE CEI CARE iniţial au fost pe Listele de aşteptare, iar ulterior au fost admişi la Buget / Taxă

Candidații care iniţial, în etapa 1, au fost pe Listele de aşteptare, iar în etapa 2 sunt admişi la Buget / Taxă trebuie să îşi confirme locul în perioada 31 iulie - 01 august 2025, astfel:

  1. să achite taxa de înmatriculare (100 lei) pentru cei admişi pe locurile la Buget sau taxa de şcolarizare (900 lei) pentru cei admişi pe locurile cu Taxă. Chitanța se va încărca pe aplicația de admitere. Taxele se pot achita la orice agenţie BRD din ţară sau on-line (pe euPlătesc.ro).

  2. să se prezinte personal, sau reprezentată printr-o terţă persoană împuternicită prin procură notarială în acest sens, să completeze şi semneze Contractul de studii (la sediul facultăţii, Corp D),

  3. să depună dosarul cu următoarele documente:

  • Original Diploma de bacalaureat, obţinută în România, sau Atestat de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.

  • Original si fotocopie Diploma de licenţă obţinută în România şi Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă sau Atestat de echivalare, emis de C.N.R.E.D., pentru studiile efectuate în afara României.

  • Original si fotocopie Adeverinţa eliberată de facultate pentru candidaţii care au promovat examenul de licenţă în sesiunea iunie-iulie 2025, putând-o prezenta la înscriere, în locul Diplomei de licenţă.

  • Dacă sunteţi admis şi la o altă specializare (licenţă/admitere/master/doctorat), trebuie să aduceţi:

    • fotocopii legalizate ale actelor de studii,
    • adeverinţa din care să rezulte ocuparea acelui loc.
  • fotocopie dupa un act legislativ Dovada acreditării specializării absolvite de către candidaţii absolvenţi de studii universitare de licenţă de la Universităţile particulare.

  • în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor de la o altă specializare de masterat Adeverința de la specializarea de master, din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget / taxă şi numărul de semestre în care a beneficiat de bursă.

  • Scrisoarea de intenţie.

  • Curriculum Vitae.

  • Original si fotocopie Cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) sau Paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia).

  • Original si fotocopie Certificatul de naştere.

  • Original si fotocopie Certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul).

  • Original si fotocopie Adeverinţa medicală tip (eliberată în ultimele 6 luni care să menţioneze starea de sănătate a candidatului).

  • o fotografie format 2/2,5.

  • Chitanţa de achitare a taxei de înscriere sau dovada scutirii.

  • Chitanţa de achitare a taxei înmatriculare (100 lei) / şcolarizare (900 lei) (chitanța se va încărca pe aplicația de admitere).

  • Extrasul de cont bancar al candidatului (exceptând Revolut, CEC Bank, Unicredit).

  • Dosar plic.


* Originalul documentului se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.

Candidaţii care nu semnează Contractul de studii (NU confirmă locul) vor fi declaraţi RESPINŞI.

Lista finală a candidaţilor admişi se va afişa pe data de 02 august 2025.

Precizări privind confimarea locului pentru români de pretutindeni