Beneficii Master
De ce să studiezi la noi
Printre punctele forte ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei de la Iaşi pot fi menţionate următoarele:
- Cadrele didactice au o vastă expertiză de cercetare ştiinţifică, expertiza probată de un număr mare de lucrări publicate şi de derularea constantă a unor proiecte naţionale şi internaţionale;
- În cadrul facultăţii funcţionează două asociaţii studenţeşti care organizează o varietate de activităţi de dezvoltare academică, profesională şi personală;
- Cadrele didactice au şi o consistentă experienţă practică asociată disciplinelor pe care le predau studenţilor;
- Se acordă burse pentru studenţii care vor să studieze (temporar) la universităţi din străinătate.
Ce vei studia
- Psihologie , Programe de studii:
- Științe ale Educației , Programe de studii:
Cui se adresează?
Evaluarea, formarea și consilierea psihologică a personalului
Preponderent licenţiaţilor în psihologie, ştiinţe economice, sociologie şi asistenţă socială care doresc să lucreze în posturi asociate problematicii gestionării resurselor umane şi să îşi dezvolte competenţele profesionale asociate acestui domeniu de activitate.
Evaluarea clinică, consiliere și psihoterapie de cuplu și familie
Absolvenților cu licență în psihologie, psihopedagogie, medicină, asistență socială, dar și absolvenților altor specializări care doresc să-și dezvolte cunoștințele și deprinderile necesare intervenției terapeutice sistemice în cuplu și familie.
Evaluarea clinică, consiliere și psihoterapie de cuplu și familie (Focșani)
Absolvenţi cu licenţă în psihologie, psihopedagogie, medicină, asistenţă socială, folosofie, dar şi absolvenţi ale altor specializări care doresc să-şi dezvolte cunoştinţele şi deprinderile necesare intervenţiei terapeutice sistemice în cuplu şi familie.
Psihologie educațională și consiliere
Se pot înscrie licenţiaţi în:
- psihologie
- pedagogie
- psihopedagogie specială
- alte specializări din domeniul ştiinţelor socio-umane.
Absolvind acest master poţi obţine atestatul de liberă practică, în calitate de psiholog şcolar, de la Colegiul Psihologilor din România, cu condiţia să ai diploma de licenţă în Psihologie.
Diagnoză și intervenție la persoanele cu cerințe speciale
Absolvenților cu licență în psihologie, psihopedagogie specială, medicină, asistență socială, dar și absolvenților altor specializări care doresc să-și dezvolte cunoștințele și deprinderile necesare diagnozei şi intervenţiei la copilul cu cerinţe educative speciale.
Didactici aplicate pentru învățământul primar
- Absolvenţilor cu licenţă (pe sistemul Bologna) în specializarea Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar
- Absolvenţilor cu licenţă în domeniul Ştiinţe ale Educaţiei pe sistemul Bologna (3 ani) sau anterior sistemului Bologna
Educație timpurie
- Absolvenţilor cu licenţă (pe sistemul Bologna) în specializarea Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar
- Absolvenţilor cu licenţă în domeniul Ştiinţe ale Educaţiei pe sistemul Bologna (3 ani) sau anterior sistemului Bologna
Politici și management în educație
- Personalului de conducere pentru instituţiile educaţionale preuniversitare şi universitare;
- Profesorilor de la toate specialităţile;
- Experţilor evaluatori;
- Consilierilor pe probleme de educaţie;
- Consilierilor şi experţilor din organizaţii naţionale/internaţionale;
- Jurnaliştilor cu expertiză în câmpul educaţional;
- Coordonatorilor de proiecte/programe cu finanţare naţională şi internaţională.
Masterat didactic
Absolvenţii cu diplomă de licenţă se pot înscrie la masterul didactic din acelaşi domeniu fundamental, corespunzător specializării dobândite prin studiile de licenţă.
- Biologie
- Educaţie Fizică şi Sport
- Fizică
- Geografie
- Teologie Ortodoxă
Competenţe profesionale ale programelor de studii
Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP)
- Analiza nevoilor clientului şi definirea scopului intervenţiei;
- Evaluarea/diagnoza situaţiei clientului;
- Proiectarea intervenţiei şi dezvoltarea instrumentelor necesare;
- Realizarea intervenţiei psihologice planificate;
- Evaluarea procesului şi a rezultatelor obţinute;
- Comunicarea rezultatelor (competenţă în comunicare orală şi în redactarea de rapoarte);
- Respectarea standardelor deontologice ale profesiei de psiholog.
Evaluare clinică, consiliere şi psihoterapie de cuplu şi familie (ECCPCF)
- Realizarea relației terapeutice la nivel individual, de cuplu și familial.
- Evaluare, diagnoză și utilizarea instrumentelor psihometrice.
- Elaborarea planului terapeutic și realizarea intervenţiei: explorarea situațiilor problemă, a soluţiilor potenţiale, optimizarea proceselor intrapersonale și interpersonale.
- Evaluarea procesului și a rezultatelor terapeutice.
- Comunicarea orală a rezultatelor și redactarea rapoartelor scrise.
- Elaborarea de studii și rapoarte de cercetare.
- Respectarea eticii și a standardelor deontologice ale profesiei de psiholog.
Evaluare clinică, consiliere şi psihoterapie de cuplu şi familie (ECCPCF) - FOCŞANI
- Realizarea relației terapeutice la nivel individual, de cuplu și familial.
- Evaluare, diagnoză și utilizarea instrumentelor psihometrice.
- Elaborarea planului terapeutic și realizarea intervenţiei: explorarea situațiilor problemă, a soluţiilor potenţiale, optimizarea proceselor intrapersonale și interpersonale.
- Evaluarea procesului și a rezultatelor terapeutice.
- Comunicarea orală a rezultatelor și redactarea rapoartelor scrise.
- Elaborarea de studii și rapoarte de cercetare.
- Respectarea eticii și a standardelor deontologice ale profesiei de psiholog.
Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP)
- Evaluarea psihologică a deteriorării în funcţionarea emoţională, cognitivă sau socială a unui copil, adult şi a unei familii;
- Familiarizarea cu principiile de etică şi deontologie profesională;
- Stabilirea psihodiagnosticului clinic potrivit clasificării nosologice;
- Redactarea rapoartelor de evaluare psihologică;
- Psihoterapie individuală şi de grup a familiei, copiilor şi adulţilor.
Psihologie educaţională şi consiliere (PEC)
- Utilizarea instrumentelor de psihodiagnoză pentru surprinderea dezvoltării cognitive, afective şi psiho-sociale a copiilor şi tinerilor;
- Elaborarea strategiilor de consiliere şi intervenţie psihologică;
- Aplicarea metodelor şi tehnicilor de identificare a aptitudinilor, valorilor şi intereselor profesionale;
- Identificarea dificultăţilor de învăţare ale elevilor;
- Conceperea de strategii individualizate de depăşire a dificultăţilor de învăţare ale elevilor;
- Elaborarea strategiilor de consiliere educaţională şi vocaţională;
- Conceperea strategiilor de consiliere şi intervenţie educaţională în instituţii, organizaţii şi comunitate;
- Participarea la elaborarea de studii şi rapoarte de cercetare.
Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS)
- Evaluarea sistematică şi diagnoza copiilor cu diferite tipuri de dizabilităţi, tulburări ale limbajului, tulburări comportamentale şi dificultăţi de învăţare;
- Interpretarea şi utilizarea rezultatelor evaluărilor complexe în activităţile de intervenţie psihopedagogică, terapie şi recuperare a persoanelor cu cerinţe speciale;
- Elaborarea şi aplicarea de programe educaţionale adecvate nivelului de dezvoltare al fiecărui copil/elev, nivelului de vârstă şi cultural al acestuia;
- Elaborarea, aplicarea, monitorizarea şi evaluarea unor programe de servicii personalizate şi/sau a unor proiecte de intervenţie personalizate pentru copiii/elevii cu diferite dizabilităţi;
- Consiliere psihopedagogică a persoanelor cu dizabilităţi, a familiilor, a personalului din instituţiile incluzive.
Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP)
- Conceperea de programe educaţionale specifice învăţământului primar (IP);
- Realizarea activităţilor de formare cu elevii prin utilizarea unor strategii didactice eficiente, adaptate diverselor situaţii educaţionale din IP;
- Evaluarea prin metode şi instrumente diverse a proceselor de învăţare, a rezultatelor şi a progresului înregistrat de şcolarii mici;
- Utilizarea principiilor şi strategiilor managementului educaţional în desfăşurarea activităţilor de formare din IP;
- Autoevaluarea şi dezvoltarea continuă a practicilor profesionale în domeniul IP.
Educaţie timpurie (ET)
- Conceperea de programe educaţionale specifice domeniului ET;
- Realizarea activităţilor de formare prin utilizarea unor strategii didactice eficiente, adaptate diverselor situaţii educaţionale din învăţământul preşcolar;
- Evaluarea prin metode şi instrumente diverse a proceselor de învăţare, a rezultatelor şi a progresului înregistrat de preşcolari;
- Utilizarea principiilor şi strategiilor managementului educaţional în desfăşurarea activităţilor de formare din învăţământul preşcolar;
- Elaborarea şi desfăşurarea de proiecte de cercetare ştiinţifică adecvate domeniului ET;
- Autoevaluarea şi dezvoltarea continuă a practicilor profesionale în domeniul ET.
Politici şi management în educaţie (PME)
- Analiza multicriterială a sistemelor de învăţământ naţionale şi a reformelor educaţionale;
- Evaluarea impactului schimbărilor de politici educaţionale şi de management, utilizând metode cantitative şi calitative, tehnici şi instrumente specifice analizei de impact;
- Analiza comparată a politicilor educaţionale sectoriale la nivelele instituţional, naţional şi internaţional;
- Proiectarea planificării, organizării, finanţării şi a monitorizării funcţionării instituţiei educaţionale;
- Dezvoltarea de resurse şi talente pentru management, leadership şi guvernanţă în educaţie;
- Elaborarea de proiecte de cercetare, rapoarte în domeniul politicilor şi managementului în educaţie.
Masterat didactic
- Proiectarea şi realizarea diferenţiată a programelor şi a activităţilor educaţionale, adaptabile în context pedagogic şi social deschis.
- Organizarea, conducerea şi monitorizarea activităţilor educaţionale.
- Aprofundarea unor cunoştinţe de specialitate din domeniul Biologiei / Educaţiei fizice / Fizicii/ Geografiei / Teologiei, într-o perspectivă integrativă, interdisciplinară, în acord cu noile evoluţii ale societăţii cunoaşterii.
- Evaluarea proceselor de învăţare, a rezultatelor şcolare şi a progresului şcolar.
- Conducerea managerială a grupurilor în contexte educaţionale formale şi nonformale.
- Orientarea şcolară şi profesională şi consilierea în carieră a elevilor, în concordanţă cu profilurile individuale şi de vârstă.
- Dezvoltarea parteneriatelor educaţionale, prin comunicare eficientă cu familia, comunitatea locală, alţi factori educativi.