Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic

secretariatdppd@uaic.ro

Componenţa Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (D.P.P.D.)

Programe organizate în cadrul D.P.P.D.

MODUL POSTUNIVERSITAR: Cursuri de profesionalizare didactică generală (Nivel I şi Nivel II) pentru absolvenţii de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă, care nu au urmat aceste cursuri în timpul facultăţii

Modul postuniversitar

Anul universitar 2019-2020

Departamentul pentru pregătirea personalului didactic organizează, în anul universitar 2019 – 2020, în regim postuniversitar cursuri de profesionalizare didactică generală, organizate în conformitate cu O.M. 3850/2.05.2017 modificat prin OMEN 4129-16.07.2018, pentru absolvenţii de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă, care nu au urmat aceste cursuri în timpul facultăţii.

Nivelul 1 postuniversitar

Tematica pentru disciplina Psihologia educaţiei
Conţinut dosar

Dosarul de înscriere cuprinde:

  • cartea de identitate / paşaport în original și copie;
  • cererea de înscriere , declaraţia de acord de prelucrare a datelor şi chestionarul completate ;
  • certificatul de naştere și de căsătorie (în cazul schimbării numelui) – în original și copie;
  • certificatul medical care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori de alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie;
  • diploma de licenţă sau adeverinţa de licență (pentru absolvenții promoției 2019) – în original și copie;
  • supliment la diplomă / foia matricolă în original și copie;
  • adeverință cu disciplinele corespunzătoare modulului pedagogic (în cazul în care o parte dintre acestea au fost parcurse în timpul anilor de licență) – în original;
  • dosar plic

Cetăţenii români, ai Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană cu diplomele de licenţă obţinute în străinătate vor aduce următoarele acte:

  • cererea de înscriere, declaraţia de acord de prelucrare a datelor;
  • cartea de identitate în original și copie;
  • certificatul de naştere în original și copie;
  • certificatul de căsătorie (în cazul schimbării numelui) – în original și copie;
  • atestatul de echivalare sau recunoaştere pentru diplomele de licenţă obţinute în străinătate de către cetăţenii români, ai Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană – în original și copie;
  • atestatul de echivalare sau recunoaştere pentru diplomele de master obţinute în străinătate de către cetăţenii români, ai Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană – în original și copie;
  • scrisoarea de acceptare la studii pentru cetăţenii statelor terţe;
  • certificatul de competenţă lingvistică de nivel C1, eliberat de instituţiile de învăţământ acreditate care organizează cursul pregătitor pentru învăţarea limbii române, în cazul candidaţilor care nu prezintă acte de studii eliberate de unităţi/instituţii de învăţământ din România sau din străinătate cu predare în limba română;
  • certificatul însoțit de foaia matricolă care atestă absolvirea cursurilor corespunzătoare Nivelului I în original și copie,
  • certificatul medical care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori de alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie;
  • dosar plic

Calendar

 Calendarul înscrierilor:

Activitatea Detalii Intervalul
Înscrierea: depunerea dosarului 11 septembrie – 27 septembrie 2019,  luni – vineri, între orele 8 30 – 12 30
Admiterea:

pe baza evaluării interviului / răspunsurilor la chestionar 
(nu este nevoie de prezenţa candidaţilor)

29 septembrie 2019
Finalizarea înscrierilor: – completarea contractului,
– dovada achitării taxei de 750 lei (parte din taxa de școlarizare)
Persoanele care au promovat o parte din discipline în timpul anilor de studii vor avea stabilită valoarea taxei de şcolarizare în funcţie de disciplinele parcurse anterior. Achitarea se poate face la oricare unitate BRD precizând că plata se face pentru Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, zona: Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic cod 2210, forma de învăţământ: postuniversitar cod 06, taxa de şcolarizare cod 31
30 septembrie, 1 – 4 octombrie 2019

 Candidaţii care nu transmit aceste documente în termenul precizat pierd locul obţinut.

Taxe

Taxa totală corespunzătoare cursului este de 1750 lei.

Repartizarea taxei pe fiecare disciplină a modulului, este următoarea:

  1. Pedagogie I : 250 lei
  2. Pedagogie II : 250 lei
  3. Psihologia educaţiei: 250 lei
  4. Instruire asistată de calculator: 100 lei
  5. Managementul clasei de elevi: 150 lei
  6. Didactica specializării: 250 lei
  7. Practica pedagogică în învățământul preuniversitar obligatoriu: 250 lei
  8. Evaluare finală nivelul 1: 250 lei

 
MODUL NIVEL II MASTER: Cursuri de Nivelul II (aprofundare) care se adresează absolvenţilor cu studii universitare de licenţă (3 ani) înscrişi la master

Modul nivel II Master

MODUL NIVEL II MASTER 2019-2020

Informaţii utile

Departamentul pentru pregătirea personalului didactic organizează, în anul universitar 2019 – 2020,

cursuri de Nivelul II (aprofundare), care se adresează absolvenţilor cu studii universitare de licenţă (3 ani) înscrişi la studii de masterat (în domeniul de licență) în cadrul Universității „Al. I. Cuza” din Iași.

Nivelul II acordă dreptul de predare în învăţământul liceal, postliceal şi universitar, în condiţiile:

  • acumulării unui minim de 60 de credite în programul de studii psihopedagogice,
  • absolvirii unui master.

Înscrierile, pentru studenții din anul I de studiu, se vor desfășura în intervalul 1-18 octombrie 2019. Pentru înscriere aceștia trebuie să depună un dosar care să cuprindă :

  • copie după diploma de licență sau după adeverință de licență (pentru absolvenții promoției 2019). Pe aceasta se va menționa că actul în original se găsește în dosarul de master și se va aplica ștampila facultății,
  • copie după suplimentul la diplomă, pe aceasta se va face mențiunea ca actul în original se găsește în dosarul de master și se va aplica ștampila facultății,
  • certificatul și foaia matricolă corespunzătoare cursurilor modulului pedagogic de Nivelul I (absolvenții cu licență în sesiunea 2019 vor aduce adeverința) – original și copie,
  • adeverinţă de student care atestă înscrierea în anul I de master,
  • certificat naştere, certificat căsătorie (în cazul schimbării numelui) – original și copie,
  • certificatul medical care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori de alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie
  • carte/buletin de identitate – original și copie. 

Studenţii din anul I trebuie să completeze, pentru înscriere, următoarele documente:

Studenții din anul II, care au finalizat anul I de studii din cadrul Nivelului II,  în anul universitar 2018-2019, trebuie să completeze, în intervalul 1 – 18 octombrie 2019, doar fișa de înscriere anuală .

Arhive

Adeverințe de finalizare a cursurilor de Nivel II master

Absolvenţii cursurilor de Nivel II master, seria 2017-2019, care au promovat examenul de Disertaţie, îşi pot ridica personal adeverințele de finalizare a Nivelului II, pe baza actului de identitate.

Anunţuri anul I de studii

Anunţuri anul II de studii

MODUL NIVEL II MASTER 2017-2018

Departamentul pentru pregătirea personalului didactic organizează, în anul universitar 2017 – 2018,
cursuri de Nivelul II (aprofundare), care se adresează absolvenţilor cu studii universitare de licenţă (3 ani) înscrişi la studii de masterat (în domeniul de licenţă) în cadrul Universităţii „Al. I. Cuza” din Iaşi.

Nivelul II acordă dreptul de predare în învăţământul liceal, postliceal şi universitar, în condiţiile:

  • acumulării unui minim de 60 de credite în programul de studii psihopedagogice,
  • absolvirii unui masterat în domeniul de licenţă.

Înscrierile, pentru studenţii din anul I de studiu, se vor desfăşura în intervalul 2 – 20 octombrie 2017. Pentru înscriere aceştia trebuie să depună un dosar care să cuprindă:

  • copie după diploma de licenţă sau după adeverinţă de licenţă (pentru absolvenţii promoţiei 2017). Pe aceasta se va menţiona că actul în original se găseşte în dosarul de master şi se va aplica ştampila facultăţii,
  • copie după foaia matricolă / situaţia şcolară, pe aceasta se va face menţiunea ca actul în original se găseşte în dosarul de master şi se va aplica ştampila facultăţii,
  • certificatul şi foaia matricolă corespunzătoare cursurilor modulului pedagogic de Nivelul I (absolvenţii cu licenţă în sesiunea august 2017 vor aduce adeverinţa) – original şi copie,
  • adeverinţă de student care atestă înscrierea în anul I de master,
  • certificat naştere, certificat căsătorie (în cazul schimbării numelui) – original şi copie,
  • carte/buletin de identitate – original şi copie.

Studenţii din anul II, care au finalizat anul I de studii din cadrul Nivelului II,  în anul universitar 2016-2017, trebuie să completeze, în intervalul 2 – 20 octombrie 2017, doar fişa de înscriere anuală.
Taxa corespunzătoare cursurilor, pentru  anul II de studii, este de 600 lei. Studenţii trebuie să achite prima rată din taxă (300 lei) la completarea fişei de înscriere.


ANUNŢURI

05.06.2018 Restanţă la disciplina Psihopedagogia adolescenţilor şi adulţilor

– Anul I de studii

18.06.2018 Reprogramarea examenelor pentru studenţii înscrişi în anul I, la Master, în anul universitar 2017-2018
05.06.2018 Programarea examenelor pentru studenţii înscrişi la Master în anul I de studii, semestrul II anul universitar 2017-2018
23.04.2018
Anunţ pentru studenţii de la Nivelul II (Master), anul I, care au ales optionalul Consiliere si orientare!

Puteti descarca toate materialele necesare pregatirii pentru disciplina Consiliere si orientare de la acest link.

Veti gasi o arhiva cu mai multe documente:

  • Suport seminar_Consiliere si orientare – material care prezinta sub forma PPT temele pe care le discutam la seminar.
  • Materiale prezentare seminar – aici găsiti scanate capitolele pe care le aveti de prezentat la seminar
  • Fise_autocunoastere – pot fi folosite la dirigentie, dar puteti sa le utilizati si la prezentarea seminarului denumit Planificarea carierei (cei care aveti de prezentat acest seminar)
  • Curs consiliere si orientare suport PDF
  • Tema individuala – va fi realizată doar de studentii care nu prezinta o tema la seminar
  • Programare seminar_Consiliere_Seria2
  • Programare seminar_Consiliere_Seria1
  • Fisa disciplinei_Consiliere Orientare (aici sunt descrise, la sfarsit, modalitatile de evaluare)

Examenul scris va fi organizat pe data de 27.05.2018, ora 9.00, in sala C2.

22.03.2018 Orarul pentru anul I sem. 2 din cadrul Nivelului II – pentru studenţii înscrişi la Master în anul I de studii, anul universitar 2017-2018

– Anul II de studii

29.08.2018 Reexaminare la Colocviul de evaluare finală a Modulului psihopedagogic – Nivelul II master
06.07.2018 Ridicare adeverinţe absolvenţi cursuri Nivel II master, seria 2016-2018
12.06.2018 Restanţa la disciplina Didactica Domeniului: Portofoliile se predau în
data de 15 iunie 2018, ora 10, la sala D 217 A (corpul D al
Universităţii).
05.06.2018 Reexaminare la Colocviul de evaluare finală a Modulului psihopedagogic
16.05.2018 Colocviul de evaluare finală a Modulului psihopedagogic
02.05.2018 Anunţ atelier de practică pedagogică, anul II, master, zi     21.03.2018 Fişă de evaluare a lecţiei     21.03.2018 Model proiect didactic

02.02.2018
Anul  II,  Nivel II Master,

Examenul restanţă la disciplina Educaţie interculturală se va desfăşura pe data de 7 februarie 2018, la ora 10, în sala D 303 din corpul D al Universităţii.

31.01.2018
Anul  II,  Nivel II Master,

Restanţa la disciplina Didactica Domeniului: portofoliile se predau, personal sau prin colegi, în data de 7 februarie 2018, în intervalul 10
– 12, la sala D 217 A (corpul D al Universităţii).

30.01.2018
Anul  II,  Nivel II Master,

Examenul  restanţă la disciplina Managementul organizaţiei şcolare se va desfăşura pe data de 8 februarie 2018, la ora 16, în amfiteatrul D IV din corpul D al Universităţii.

Anul  I,  Nivel II Master, promoţia 2017-2018

Examenul restanţă la disciplina Psihopedagogia adolescenţilor şi adulţilor se va desfăşura pe data de 9 februarie 2018, ora 16, în amfiteatrul D IV din corpul D al Universităţii.


22.01.2018

Portofoliile la disciplina Didactica Domeniului se predau, personal sau prin colegi, în data de 25 ianuarie 2018, în intervalul 14-18, la sala D 217 A (corpul D al Universităţii).

În cazul studenţilor plecaţi cu burse Erasmus portofoliile vor fi trimise prim email, în aceeaşi zi, la adresa frumos@uaic.ro.


Anunţ examen PPAD

Documente utile
FORMARE CONTINUĂ: Program universitar de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar

Formare continuă

Program universitar de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar

E-UNIVERSITARIA

Documente utile pentru seria de formare 2015
Documente utile pentru seria de formare 2015

Grade didactice

Gradul I

Grade didactice – gradul I

09.10.2018 | Cerere pentru amânarea depunerii lucrării metodico-ştiinţifice

Seria 2019-2021Seria 2018-2020Seria 2017-2019Seria 2016-2018Seria 2015-2017Seria 2014-2016Seria 2013-2015Seria 2012-2014

Gradul II

Grade didactice – gradul II

August 2019August 2018August 2017August 2016August 2015August 2014August 2013August 2012

Programarea la examenul de obţinere a gradului II

Proba din data de 29 august 2019

Nr. crt. Specializarea Sala
1 Pedagogie   ora 8 sala D 3 bis
2 Psihologie ora 9 sala D 3 bis
3 Psihopedagogie specială  ora 12 sala D 3 bis

 

Nr. crt. Specializarea Sala
1 învăţători / institutori/ profesori pentru învățământul primar ora 8 sala D 301
2 educatori/ institutori/ profesori pentru învățământul preșcolar ora 8 amf. D IV

Candidaţii care au participat la cursurile de perfecţionare pentru gradul II, desfăşurate în luna iulie, îşi pot ridica adeverinţele de participare la curs de la secretariatul DPPD. Adeverinţele se eliberează personal în baza actului de identitate.

Definitivat

Grade didactice – Definitivat

Echivalări

Echivalări

Echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată conform O.M. 5553 şi O.M. 4111

Rezultatele echivalărilor:
Rezultatele la cererile de reevaluare
Anunţ
(data 4.10.2013)

Listele afişate mai jos cuprind cadrele didactice care pot ridica adeverinţa de echivalare a studiilor.
Adeverinţele se eliberează personal pe baza cărţii de identitate.
Taxa stabilită de către conducerea universităţii pentru procedura de echivalare şi eliberarea actelor aferente este de 200 lei. Taxa se poate achita la casieria Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei. Programul casieriei este de luni până vineri de la 9-12.

Menţionăm că persoanele marcate cu roşu pot ridica adeverinţele numai în condiţiile în care aduc actele cerute, pentru completarea dosarelor.

Proiecte

Contact

Universitatea “Al. I. Cuza” Iaşi,
Corp D, Camera D207 | Str. Toma Cozma nr. 3, Iaşi, cod 700554
+40-232-201290; | +40-232-216324
secretariatdppd@uaic.ro