Sari la conținut

Organizare

Conducerea Facultăţii

Decanat

Conf. univ. dr.
Ştefan BONCU

Decanul facultăţii

Prof. univ. dr.
Nicoleta POPA

Prodecan
pentru programe de cercetare ştiinţifică
şi relaţii internaţionale

Conf. univ. dr.
Simona BUTNARU

Prodecan
pentru programe de licenţă
şi
activităţi studenţeşti

Conf. univ. dr.
Camelia SOPONARU

Prodecan
pentru programe de masterat şi
parteneriate cu
mediul socio-economic

Consiliul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei

Consiliul Facultăţii

psih.consiliu[at]uaic.ro

Componenţa Consiliului

Departamentele facultăţii:

Departamentul de Psihologie

Departament Psihologie

Componenţă

Profesor universitar doctor
Andrei HOLMAN
Director Departament
Camera D-315
andrei.holman@uaic.ro

Cadre didactice titulare și Cercetători științifici

Asist. univ. dr. Laura ARHIRI

Prof. univ. dr. Ştefan BONCU

Conf. univ. dr. Mihaela BOZA

Lect. univ. dr. Octav CANDEL

Prof. univ. dr. Ticu CONSTANTIN

Conf. univ. dr. Irina CRUMPEI-TANASĂ

Conf. univ. dr. Mihai CURELARU

Prof. univ. dr. Ruxandra-Loredana DIACONU-GHERASIM

Conf. univ. dr. Cătălin DÎRŢU

Lector . univ. dr. Andrei DUMBRAVĂ

Conf. univ. dr. Violeta ENEA

Conf. univ. dr. Ovidiu GAVRILOVICI

Asist. univ. dr. Mihaela-Alexandra GHERMAN

CS II dr. Georgiana JURAVLE

Conf. univ. dr. Cornelia MĂIREAN

Conf. univ. dr. Daniela MUNTELE

Conf . univ. dr. Dorin NĂSTAS

Lect . univ. dr. Octavian ONICI

Asist. univ. dr. Emilia PASCAL

Lect. univ. dr. Simona POPUŞOI

Asist. univ. dr. Oara PRUNDEANU

Lect . univ. dr. Radu ROBOTĂ

Prof. univ. dr. Dorina SĂLĂVĂSTRU

Conf . univ. dr. Camelia SOPONARU

Conf. univ. dr. Ana Maria ŢEPORDEI

Prof . univ. dr. Maria Nicoleta TURLIUC

Lect . univ. dr. Daniela ZAHARIA

Asist. univ. dr. Alexandra Simona ZANCU

Cadre didactice – consultanţi şi/sau asociaţi

Prof. univ. emerit Ion DAFINOIU

Prof . univ. emerit Mihai Dinu GHEORGHIU

Prof . univ. emerit Corneliu Eugen HĂVÂRNEANU

Prof. univ. emerit Ana CONSTANTIN

Prof . univ. emerit Luminiţa Mihaela IACOB

Conf . univ. dr. Aurel STAN

Prezentare

Pedagogie

Continuatoare a unor valoroase tradiţii ştiinţifice şi didactice – legate de numele unor înaintaşi iluştri, M. Ralea, V. Pavelcu, şi de activitatea deosebită a dascălilor, recunoscuţi şi apreciaţi de zeci de generaţii de studenţi, Stela Teodorescu, Andrei Cosmovici, Tiberiu Prună, Adrian Neculau, Constantin Logofătu, Tiberiu Rudică, – actuala catedră de psihologie s-a impus prin adaptarea rapidă şi flexibilă la realitatea academică românească postdecembristă.

Obiective si directii de activitate
Principalul obiectiv didactic al membrilor catedrei îl constituie asigurarea pregătirii temeinice a studenţilor de la cele trei secţii ale Facultăţii în domeniul ştiinţelor psihologice, generale şi aplicative. Direcţiile acoperite sunt multiple:

  • psihologie generală,
  • psihologie socială,
  • psihodiagnostic,
  • psihologia dezvoltării,
  • psihologia personalităţii,
  • psihologie organizaţională,
  • psihologie educaţională,
  • psihologie diferenţială,
  • psihologia activităţilor economice şi industriale,
  • psihologia juridică,
  • psihologia artei,
  • psihologia comunicării,
  • metodologia cercetării ştiinţifice,
  • managementul resurselor umane,
  • istoria psihologiei etc.

O atenţie specială este acordata şi disciplinelor conexe – informatică şi statistică cu aplicaţii în psihologie – necesare unei pregătiri riguroase în domeniul cercetării psihologice, aplicative sau fundamentale. Un obiectiv la fel de important îl constituie cercetarea ştiinţifică şi editarea susţinută de lucrări destinate studenţilor, dar şi cercetărilor originale. De altfel, manualele universitare cât şi cele pentru liceu, elaborate în facultatea noastră, au deja statut şi recunoaştere naţională. Două colecţii, Psihologie şi Psihologie aplicată, publicate la editura Polirom, în care au apărut peste cincizeci de volume, asigură materiale didactice pentru majoritatea direcţiilor de studiu.

În domeniul psihologiei sociale, rezultatele acestui efort se bucură nu doar de recunoaştere ştiinţifică naţională (acordarea de către CNCSIS a titlului de centru de excelenţă colectivului profesorilor ieşeni), ci şi europeană.

Derularea de proiecte naţionale şi internaţionale în domeniul construcţiei instituţionale şi intervenţiei în varii domenii (persoane defavorizate, violenţa în şcoli, consumul de droguri, medierea conflictelor, diagnosticul şi orientarea vocaţională, formarea funcţionarilor publici, etc.), identificarea direcţiilor de cercetare în psihologia românească contemporană şi problematica vastă a câmpului social (sărăcia, grupurile minoritare, puterea, devianţa etc.) s-au constituit în direcţii majore de implicare şi contribuţie a membrilor catedrei. Fondurile obţinute din aceste proiecte stau în bună parte la baza infrastructurii moderne a Facultăţii (laboratoare, reţea informatică, biblioteci de catedră).

În cadrul Facultăţii funcţionează o structură de cercetare unică în domeniul ştiinţelor socio-umane româneşti: baza comună pentru utilizatori multipli (B.C.U.M.). Catedra de Psihologie este, la iniţiativa profesorului Adrian Neculau, realizatoarea unui periodic de specialitate Psihologia socială (buletinul Laboratorului de psihologie socială) – şi susţinătoare a două masterate de profil: Relaţii umane şi comunicare şi Analiză şi intervenţie în grupuri şi organizaţii.

Posturi vacante

Anunţ privind posturile vacante pentru anul universitar 2023-2024

23_24_lista_posturi_didactice_psih

Link‐ul pentru interviu va fi anunţat ulterior, după centralizarea documentelor trimise de către candidaţii interesaţi.

Adrese Utile

Contact

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi

Str. Toma Cozma nr. 3, 700554 – IAŞI

E-mail:

  • deppsih@uaic.ro (doar pentru activităţi de cercetare);
  • secretariat.fpse@uaic.ro (pentru activităţi didactice/secretariat)

Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei

Departamentul Ştiinţele Educaţiei

Componenţă

Profesor universitar doctor
Alois GHERGUŢ
Director Departament
Camera D-302
0232-20 1296
alois@uaic.ro

Cadre didactice titulare

Lect. univ. dr. Monica ASSANTE

Conf. univ. dr. Simona BUTNARU

Conf. univ. dr. Oana DĂNILĂ

Asist. univ. dr. Tudoriţa GRĂDINARIU

Lect. univ. dr. Geanina HAVÂRNEANU

Conf. univ. dr. Angelica HOBJILĂ

Conf. univ. dr. Adina KARNER-HUŢULEAC

Lect. univ. dr. Alexandra MAFTEI

Conf. univ. dr. Gianina-Ana MASSARI

Lect. univ. dr. Florentina MIRON

Prof. univ. dr. Mariana MOMANU

Conf. univ. dr. Cristina NEAMŢU

Asist . univ. dr. Irina-Cristina PACHIȚA

Prof . univ. dr. Nicoleta POPA

Lect . univ. dr. Nicoleta ROGOZ

Lect. univ. dr. Magda SAMOILĂ

Lect . univ. dr. Elena SEGHEDIN

Prof. univ. dr. Liliana STAN

Lect. univ. dr. Ovidiu-Cristian TUDOREAN

Asist. univ. dr. Adina-Petronela VECHIU

Asist. univ. dr. Tina VRABIE

Cadre didactice – consultanţi şi/sau asociaţi

Prof. univ. emerit Liviu ANTONESEI

Prof. univ. emerit. Teodor COZMA

Prof . univ. dr. Constantin MOISE

Prof . univ. emerit Laurenţiu ŞOITU

Prof. univ. emerit Iolanda TOBOLCEA

Prof. univ. dr. Carmen-Mihaela CREŢU

Direcţii

Pedagogie

Scurt istoric

Una din catedrele de bază ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei precum şi a învăţământului superior de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” este Catedra de Pedagogie. Este o catedră cu o îndelungată experienţă academică, cu frumoase tradiţii ale creaţiei ştiinţifice şi formativ-pedagogice, activitatea ei fiind ilustrată de personalităţi remarcabile ca S. Bărnuţiu, C. C. Dumitrescu-Iaşi, Ion Găvănescul, Şt. Bârsănescu, C. Narly, S. Găină, G. Văideanu, S. Obreja-Cernichievici, I. Roman, ş.a…

Obiective şi direcţii de activitate

În prezent, activitatea învăţământului pedagogic la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” se desfăşoară pe două direcţii principale, unite între ele:

  • Cea din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, cu două subdiviziuni: a) în cadrul secţiei de Pedagogie, având ca obiective centrale pregătirea specialiştilor în domeniul ştiinţelor educaţiei; b) în cadrul secţiilor de Psihologie şi de Psihopedagogie specială, asigurând formarea didactică şi pedagogică a viitorilor profesori din respectivele domenii.
  • Cea din cadrul celorlalte facultăţi şi secţii din universitate, satisfăcând cerinţele de pregătire pedagogică a viitorilor profesori din diversele domenii şi ramuri de specialitate ale învăţământului gimnazial, liceal, general şi profesional, etc. Pe de altă parte, pregătirea studenţilor în domeniul ştiinţelor educaţiei are în vedere şi iniţierea lor în eforturile de dezvoltare teoretică şi practică ale ştiinţelor educaţiei. În funcţie de rezultatele obţinute de ei în acest sens, aceştia vor avea posibilitatea să fie selecţionaţi în unităţile de cercetare pedagogică precum şi în alte unităţi ale creaţiei ştiinţifice. Şi structura disciplinelor de învăţământ din planurile facultăţilor este variată, consistentă iar cuprinderea lor pe ani de studii este ordonată după criteriile şi cerinţele unei pregătiri dintre cele mai moderne.
Pshihopedagogie specială

Premise

Specializarea Psihopedagogie specială este introdusă în oferta Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei începând cu anul 1990 (de menţionat că în perioada 1990-1997, alături de specializarile psihologie şi pedagogie, s-a aflat în oferta Facultăţii de Filozofie. După înfiinţarea Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, în anul 1997, specializarea Psihopedagogie specială a cunoscut o dezvoltare continuă, actualmente fiind una din cele mai reprezentative direcţii de studiu solicitate de studenţi.

Misiunea programului de studiu

Programul de studii Psihopedagogie specială din cadrul Facultaţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei îşi asumă misiunea de a pregăti profesionişti de înaltă ţinută pentru învaţamântul special şi învăţământul incluziv din ţara noastră sau pentru diverse categorii de servicii educativ-terapeutice şi recuperativ-compensatorii adresate persoanelor cu nevoi speciale, specialişti capabili să contribuie la ridicarea prestigiului profesiei şi la dezvoltarea cercetării în domeniul ştiinţelor educaţiei şi al educaţiei speciale, la nivelul celor mai prestigioase facultăţi de profil din ţară şi din străinătate.

Obiective şi direcţii de activitate

Psihopedagogia specială este o specializare care se adresează unui sector distinct al pieţei forţei de muncă, pregătind specialişti cu studii universitare şi statut de cadre didactice pentru instituţii şcolare specializate în activităţi cu copii/elevi care prezintă cerinţe speciale determinate de deficienţe/dizabilităţi psihice/intelectuale, senzoriale (vizuale sau auditive), neuro-psiho-locomotorii, tulburări de limbaj, dificultăţi de învăţare, tulburări de comportament, tulburări emoţionale, persoane aflate în dificultate datorită absenţei suportului familial, prezenţei unor tulburări/afecţiuni cronice (HIV/SIDA, procese degenerative, tulburări metabolice etc.) sau lipsei resurselor de subzistenţă care afectează în mod evident calitatea vieţii acestora.

De asemenea, absolvenţii acestei specializări pot desfăşura activităţi variate de diagnoză, terapie, recuperare şi integrare socială în cadrul diferitelor structuri publice/guvernamentale de asistenţă şi ocrotire a copiilor/persoanelor cu nevoi speciale (centre şi servicii specializate care privesc protecţia şi asistenţa socială a copiilor sau a adulţilor cu nevoi speciale) sau în cadrul organizaţiilor neguvernamentale (ONG-uri) care oferă variate servicii pentru copii cu deficienţe mintale, bolnavi cronici, tulburări din spectrul autist, sindromul Langdom-Down, SIDA/HIV, ADHD, boli metabolice etc.

Caracterul preponderent aplicativ al disciplinelor din programul de pregătire stimulează şi facilitează o bună colaborare cu instituţiile de specialitate de pe raza municipiului şi judeţului Iaşi, din zona Moldovei, din ţară şi din străinătate (parteneriate cu şcoli speciale, ONG-uri, instituţii locale, universităţi din spaţiul european etc.). Pentru aprofundarea domeniului şi parcurgerea unor etape superioare de profesionalizare, la finalul ciclului de licenţă, absolvenţii se pot înscrie la programul de masterat „Diagnoză şi intervenţie la persoane cu cerinţe speciale” (un program unic la nivel naţional şi primul de acest tip din ţară).

Posturi vacante

Anunţ privind posturile vacante pentru anul universitar 2023-2024

23_24_lista_posturi_didactice_sted

Link‐ul pentru interviu va fi anunţat ulterior, după centralizarea documentelor trimise de către candidaţii interesaţi.

Adrese utile

Contact

Contact

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi

Str. Toma Cozma nr. 3, 700554 – IAŞI

E-mail:

  • depsted@uaic.ro (doar pentru activităţi de cercetare);
  • secretariat.fpse@uaic.ro (pentru activităţi didactice/secretariat)
Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD)

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic

secretariatdppd@uaic.ro


Anunţ privind programul DPPD

19.07.2019 Eliberare acte de finalizare cursuri de Nivel I şi Nivel II postuniversitar

Programe organizate în cadrul D.P.P.D.

MODUL POSTUNIVERSITAR: Cursuri de profesionalizare didactică generală (Nivel I şi Nivel II) pentru absolvenţii de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă, care nu au urmat aceste cursuri în timpul facultăţii

Modul postuniversitar

Nivelul 1

Nivelul 2

×

Nivelul 1 postuniversitar

ANUNȚ TAXĂ

Cursanţii înscrişi la cursurile de Nivelul I postuniversitar trebuie să achite integral taxa de şcolarizare până pe data de 18.01.2024.

Dovada achitării taxei trebuie trimisa în format scanat la adresa: secretariatdppd@uaic.ro

Achitarea taxei de școlarizare se poate face la oricare unitate BRD precizând următoarele:

  • plata se face pentru Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi cod RO68BRDE240SV89534452400,
  • zona: Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic cod 2210,
  • forma de învăţământ: postuniversitar cod 06,
  • taxa de şcolarizare cod 31.

Persoanele care doresc factură trebuie să trimită chitanța în ziua efectuării plăţii si să solicite eliberarea facturii.

Persoanele care au solicitat factura pot ridica factura de la Secretariatul DPPD.

Cursuri Postuniversitare de Nivelul I

Cursuri Postuniversitare de Nivelul I

Departamentul pentru pregătirea personalului didactic organizează, în anul universitar 2023 – 2024, în regim postuniversitar cursuri de profesionalizare didactică generală, organizate în conformitate cu O.M. 3850/2.05.2017 modificat prin OMEN 4129-16.07.2018, pentru absolvenţii de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă, care nu au urmat aceste cursuri în timpul facultăţii.

Taxa totală corespunzătoare cursului este de 1750 lei.

Repartizarea taxei pe fiecare disciplină a modulului, este următoarea:

  1. Pedagogie I : 250 lei
  2. Pedagogie II : 250 lei
  3. Psihologia educaţiei: 250 lei
  4. Instruire asistată de calculator: 100 lei
  5. Managementul clasei de elevi: 150 lei
  6. Didactica specializării: 250 lei
  7. Practica pedagogică în învățământul preuniversitar obligatoriu: 250 lei
  8. Evaluare finală nivelul 1: 250 lei
×

Nivelul 2 postuniversitar

Înscrieri la studiile de Nivelul II postuniversitare

Confirmarea înscrierii la studiile de Nivelul II postuniversitare
Activitate Perioadă

Persoanele care doresc factura trebuie să încheie contractul in ziua efectuării plăţii. Nu se pot face facturi la o data ulterioara.

Taxa se achită numai începând cu data de 18 martie 2024

Persoanele care au promovat o parte din discipline în timpul anilor de studii vor avea stabilită valoarea taxei de şcolarizare în funcţie de disciplinele parcurse anterior.

Achitarea taxei se poate face la oricare unitate BRD precizând că plata se face pentru Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi cod RO68BRDE240SV89534452400, zona: Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic cod 2210, forma de învăţământ: postuniversitar cod 06, taxa de şcolarizare cod 31

18 -20 martie 2024, între orele 13 – 15,

Vor fi aduse in format fizic la sala D 207 (secretariat DPPD, corp D). următoarele:

  • contractul şi fişa de înscriere completate olograf, în dublu exemplar,

  • dovada achitării taxei

Candidaţii sunt rugaţi să respecte cu stricteţe perioada de înscriere şi intervalul orar. Nu se pot face înscrieri in alte intervale.

Candidaţii care nu transmit aceste documente în termenul precizat pierd locul obţinut.

Vă rugăm să evitați efectuarea plăţii taxei de școlarizare prin transfer on-line, deoarece extrasele de la bănci ne sunt transmise după încheierea perioadei de înscriere, aceasta ducând la imposibilitatea validării dosarului.

Orar Nivelul II postuniversitar, seria 2023-2024

Varianta de descărcare

23_24_orar_niv_2_postuniv_sem_II

MODUL NIVEL II MASTER: Cursuri de Nivelul II (aprofundare) care se adresează absolvenţilor cu studii universitare de licenţă (3 ani) înscrişi la master

Modul nivel II Master

Anul 1

Anul 2

×

Modul nivel II Master, anul I

Modul nivel II Master, anul I

Orar


Important
Studentii din anul I master care nu au dosarele de înscriere complete pe portalul DPPD nu vor fi înscrişi şi nu vor putea participa la cursuri.

Contractul de studii

Descarcă PDF

×

Modul nivel II Master, anul II

Anunț pentru studenții din Anul II, Nivelul II, (Master), pentru disciplina Practică Pedagogică – seria 2023-2024

Pentru studenții din anul II master se organizează Atelierele de practică pedagogică. Repartizarea studenților este:
Facultatea Cadrul didactic Data
Biologie, Geografie şi geologie conf. dr. Costică Naela
costica_naela67@yahoo.com
Întâlnirea organizatorică joi, 14 martie, de la ora 18, sala B 460.
joi, interval, 18 – 20, sala B 460
Educaţie fizică şi sport, Drept, Istorie Conf. dr. Frumos Florin Vasile
frumos@uaic.ro
Întâlnirea organizatorică duminică, 17 martie, ora 9
https://uaic.webex.com/uaic/j.php?MTID=ma561062ce567429cf1dd2896e83c8bc6
Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei conf. dr. Ghiaţău Roxana – Maria
roxanag@uaic.ro
Întâlnirea organizatorică miercuri, 13 martie, ora 18,
https://uaic.webex.com/uaic/j.php?MTID=m63e57f78c1f7212c40b0724dc7c8851a
Chimie, Fizică, Matematică lect. dr. Anita Laura Iulia
lianita@uaic.ro

Întâlnirea organizatorică marți, 12 martie 2024, ora 20, sala L1 Fizică

Economie şi administrarea afacerilor, Filozofie şi Știinţe Social – Politice lect. dr. Apostolache Roxana
roxana.criu@uaic.ro

Întâlnirea organizatorică vineri, 15 martie, ora 18.30

https://uaic.webex.com/uaic/j.php?MTID=ma225e03af4fe552a5c32a1827c8837ed

Teologie Ortodoxă, Informatică Lect. dr. Grigore Ana – Nicoleta
ana.grigore@uaic.ro
Întâlnirea organizatorică vineri, 15 martie, ora 12 în sala Webex la adresa:

https://uaic.webex.com/meet/ana.grigore

Litere – Departamentul de romanistică drd. Negura Elena Luiza
luizanegura@yahoo.com
Intalnirea organizatorica marți, 12.03.2024, ora 12
linkul de Google Meet
https://meet.google.com/drf-nzpj-rse
Litere – Departamentul de limbi străine asist. dr. Mandici Madalina
madalina.mandici@uaic.ro

Întâlnirea organizatorică vineri, 15 martie, de la 12:00

Studenții sunt invitaţi să se alăture următoarei echipe pe Microsoft Teams:
Practica pedagogica, sem. 2, nivel II, 2024

Cod pentru aderare: 1m2cmxh

FORMARE CONTINUĂ: Program universitar de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar

Formare continuă

Program universitar de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar

E-UNIVERSITARIA

Documente utile pentru seria de formare 2015
Documente utile pentru seria de formare 2015

09.12.2013 | Comunicat – Formare continuă pentru învăţători şi educatori

Grade didactice

Gradul I

Grade didactice – gradul I

  Cerere pentru amânarea depunerii lucrării metodico-ştiinţifice
  Procedura de organizare a activităţilor de gradul I, revizuită
Seria 2024-2026Seria 2023-2025Seria 2022-2024Seria 2021-2023Seria 2020-2022Seria 2019-2021Seria 2018-2020Seria 2017-2019Seria 2016-2018Seria 2015-2017Seria 2014-2016Seria 2013-2015Seria 2012-2014

Organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2024 – 2026

Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor

Pentru a afla repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor care au fost admişi la colocviul de grad didactic I, în seria 2024-2026, vă rugăm să daţi clic la acest link.

                Consiliul Facultăţii va supune spre aprobare  opţiunea scrisă a candidatului, în limita numărului maxim de coordonări aprobat pentru fiecare profesor coordonator, sau va desemna un alt cadrul didactic ce va coordona lucrarea metodico – ştiinţifică a candidatului admis la colocviu, având în vedere corespondenţa dintre domeniul tematic al lucrării metodico – ştiinţifice şi domeniul de competenţă al coordonatorului.

 

Anunţuri

Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor

Pentru a afla repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor care au fost admişi la colocviul de grad didactic I, în seria 2023-2025, vă rugăm să daţi clic la acest link.


 

Depunere de lucrări în august 2023, Gradul I, seria 2022-2024

Depunerea lucrărilor metodico-științifice, pentru seria 2022-2024, se face în perioada 2130 august 2023, de luni până vineri, în intervalul orar 830 – 15 30.
Lucrarea depusă va fi atât în formă scrisă, legată tip carte cât şi pe suport electronic, respectiv pe CD (ataşat în lucrare), format PDF.
Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate (modelul de mai jos), pe propria răspundere a candidatului.
Pentru depunerea lucrării este necesar avizul scris al conducătorului ştiinţific (dat pe prima pagină a lucrării).
Ca urmare a Hotărârii BECA cu nr. 38A/13.03.2013 la depunerea lucrării de gradul I se va achita o taxă de 150 lei la orice agenție BRD.
Plata taxelor de perfecționare gradul I se face la orice ghișeu, din țară, al băncii BRD – Groupe Société Générale, utilizând următoarele informații:

Numele și prenumele Numele și prenumele candidatului
Codul numeric personal CNP-ul cursantului
Banca BRD – Groupe Société Générale
Titular cont Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Cod IBAN RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400
Cod formă de învățământ 01
Cod facultate 1341
Denumire taxă Taxă depunere lucrare gradul I
Cod taxă 106
Valoare taxă 150 lei

 Candidatul va prezenta la secretariatul D.P.P.D., la depunerea lucrării:

  • copie după chitanța corespunzătoare achitării acestei taxe
  • o declaraţie de acord de prelucrare a datelor personale (formularul este postat mai jos)

Documente pentru completare şi încărcare:

Pentru mai multe detalii, daţi click.

În conformitate cu Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin O.M. 5.561/2011, modificat şi completat prin Ordinul nr. 3129 din 01 februarie 2013 precum și prin O.M.E.N. 5397 din 14.11.2013, depunerea lucrării metodico-ştiinţifice se face în formă scrisă, legată tip carte şi pe suport electronic, respectiv pe CD, format PDF. Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate, pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că:

  1. lucrarea a fost elaborată personal şi aparţine în întregime candidatului;
  2. nu au fost folosite alte surse decât cele menţionate în bibliografie;
  3. nu au fost preluate texte, date sau elemente de grafică din alte lucrări sau din alte surse fără a fi citate şi fără a fi precizată sursa preluării, inclusiv în cazul în care sursa o reprezintă alte lucrări ale candidatului;
  4. lucrarea nu a mai fost folosită în alte contexte de examen sau de concurs.

Pentru depunerea lucrării este necesar avizul scris al conducătorului ştiinţific.

  • În cazul în care lucrarea nu este avizată pentru depunere, conducătorul ştiinţific are obligația de a preciza motivele respingerii. Candidaţii ale căror lucrări nu au fost avizate pot să depună contestaţie în termen de două zile de la data limită de depunere a lucrărilor. Contestaţiile se rezolvă în termen de trei zile de la data depunerii.
  • Proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice este evaluată printr-o notă de la 10 la 1, exprimată printr-un număr întreg sau cu zecimale. Nota este acordată de conducătorul ştiinţific şi este înscrisă la finalul referatului întocmit de acesta pentru fiecare lucrare condusă. Pentru a fi acceptată la susţinere, lucrarea trebuie să primească cel puţin nota 9 (nouă) conform Art. 7 din Ordinul nr. 3.129 din 01 februarie 2013. Candidaţii care nu au primit nota minimă se consideră respinşi la examenul pentru gradul didactic I şi nu pot susţine probele următoare, respectiv inspecţia specială şi susţinerea lucrării.
    În cazul candidaţilor respinşi la proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice, probele de susţinere a inspecţiei speciale şi a lucrării metodico-ştiinţifice se pot amâna, la cerere, cu un an şcolar. Ei vor putea susţine aceste probe în anul şcolar următor, cu condiţia de a obţine avizul pentru depunerea lucrării, respectiv, referatul de acceptare la susţinere a lucrării din partea conducătorului ştiinţific. Candidaţii care, după anul de amânare, nu întrunesc condiţia de avizare/acceptare la susţinere a lucrării metodico-ştiinţifice din partea conducătorului ştiinţific, se consideră respinşi la examenul pentru acordarea gradului didactic I şi se pot reînscrie pentru susţinerea examenului după trei ani şcolari, prin depunerea unui nou dosar de înscriere şi cu parcurgerea tuturor etapelor precizate în metodologie.
  • Candidaţii admişi la colocviul de admitere, care nu au putut elabora şi depune în termen lucrarea metodico-ştiinţifică, datorită unor motive obiective argumentate cu documente, se pot reînscrie pentru susţinerea acestei probe în anul şcolar următor, fără un nou colocviu de admitere, cu aprobarea inspectoratului şcolar. În aceste situaţii, inspectoratele şcolare vor informa universitatea cu privire la aprobarea/ neaprobarea amânării susţinerii acestei probe.

Alte anunţuri

11.07.2023 Procedura de organizare a activităţilor de gradul 1, revizuită
16.03.2022 Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor
03.02.2022 Repartizarea candidaților de la specializarea învățători/educatori la colocviul de gradul I
18.01.2022 Anunţ privind organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2022-2024
18.01.2022 Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul didactic I
    • <!–li>

10.07.2018 | Anunţ predare + recenzare lucrări

 
Gradul II

Grade didactice – gradul II

August 2023August 2022August 2021August 2020August 2019August 2018August 2017August 2016August 2015August 2014August 2013August 2012

Rezultate proba orală din data de 30 august 2023.

Rezultate proba scrisă din data de 25 august 2023.

22.06.2023 Program desfășurare cursuri pregătire Gradul II
22.06.2023 Programe gradul II, candidaţi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
22.06.2023 Programa de Pedagogie, gradul II, alte specialităţi decât cele ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei

Examen de acordare a  Gradului Didactic II, sesiunea august 2023

Specializările şi datele de desfăşurare a probelor:

  1. Profesori de Pedagogie, Psihologie şi Psihopedagogie specială:
    • Proba scrisă: Metodica predării specialităţii cu abordări interdisciplinare și de creativitate: 25.08.2023
    • Proba orală: Pedagogie: 30.08.2023
  2. Învăţători/ institutori/profesori pentru învăţământul primar:
    • Proba scrisă: Metodica predării limbii şi literaturii române, metodica predării matematicii: 25.08.2023
    • Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2023
  3. Educatoare/institutori/profesori pentru învăţământul preşcolar:
    • Proba scrisă: Metodica predării limbii române şi literaturii pentru copii, metodica predării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii: 25.08.2023
    • Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2023
  4. Învăţător / Educator în învăţământul special:
    • Proba scrisă: La alegere între: Metodica predării psihopedagogiei speciale sau Metodica predării limbii şi literaturii române şi metodica predării matematicii/ Metodica predării limbii române şi literaturii pentru copii, metodica predării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii: 25.08.2023
    • Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2023 

Taxa la examenul de acordare a gradului didactic II (HS nr. 13/30.05.2013)

Candidaţii  sunt rugaţi să încarce pana la data de 22 august 2023  următoarele documente în format scanat:

  • declaraţia de acord de prelucrare a datelor personale. Formularul poate fi descărcat:
    • pentru profesori de aici,
    • pentru învăţători/educatori de aici.
  • copie după chitanța corespunzătoare achitării taxei de 150 lei.

Plata taxei de gradul II se face la orice ghișeu, din țară, al băncii BRD – Groupe Société Générale, utilizând următoarele informații:

Numele și prenumele Numele și prenumele candidatului
Codul numeric personal CNP-ul candidatului
Banca BRD – Groupe Société Générale
Titular cont Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Cod IBAN RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400
Cod formă de învățământ 01
Cod facultate 1341
Denumire taxă Taxă procesare dosar gradul II
Cod taxă 107
Valoare taxă 150 lei

În cazul în care, din diverse considerente, cadrul didactic înscris la examenul de acordare a gradului didactic II nu s-a prezentat sau nu a promovat probele acestui examen, cuantumul taxei de procesare dosar şi plata comisiilor de evaluare și contestații la examenul de acordare a gradului didactic II  nu se restituie.

Desfăşurarea examenului:

  • Intrarea în sala de examen se face pe baza cărţii de identitate (în original) precum și a dovezii de schimbare a numelui, dacă este cazul.
  • Accesul candidaţilor în sala de examen este permis cu maximum o oră înainte de începerea probei.
  • Timpul de lucru pentru elaborarea lucrării scrise este de 3 (trei) ore din momentul primirii subiectelor.
  • Pentru scrierea lucrării, candidaţii vor folosi stilou cu cerneală de culoare albastră sau pix cu pastă de culoare albastră. Pentru elementele de grafică se va folosi creionul acromatic.
  • Ciornele se fac numai pe coli de hârtie care poartă ştampilaP.P.D. puse la dispoziţie la solicitarea candidaţilor. Acestea nu se semnează şi sunt preluate de responsabilul de sală separat de colile de examen. Ciornele nu sunt luate în considerare în evaluarea lucrării şi la eventualele contestaţii.
  • Candidaţii care au obținut la proba scrisă cel puțin nota minimă 8 (opt) se pot prezenta la proba orală. Nota minimă de promovare a fiecărei probe la examenul de gradul didactic II este 8,00 (opt).
  • Candidaţii care consideră că au fost subevaluaţi pot să depună contestaţii. Acestea se adresează, în scris, preşedintelui comisiei de examinare, în termen de cel mult 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatelor. În contestație, se vor face referiri explicite la baremul de evaluare, menționându-se subiectele și punctele la care candidatul consideră că a fost subevaluat.
  • Calculul mediei de promovare a examenului de acordare a gradului didactic II rezultă din media aritmetică a următoarelor probe:
    nota la proba scrisă + nota la proba orală
    .
  • INFORMAŢII legate de cazarea candidaţilor în campusul Universităţii se pot obţine de la Direcţia Servicii Sociale Studenţeşti, la numărul de telefon 0232 20.15.78.

Programarea la examenul de obţinere a gradului II

Proba din data de 29 august 2019

Nr. crt. Specializarea Sala
1 Pedagogie   ora 8 sala D 3 bis
2 Psihologie ora 9 sala D 3 bis
3 Psihopedagogie specială  ora 12 sala D 3 bis

 

Nr. crt. Specializarea Sala
1 învăţători / institutori/ profesori pentru învățământul primar ora 8 sala D 301
2 educatori/ institutori/ profesori pentru învățământul preșcolar ora 8 amf. D IV

Candidaţii care au participat la cursurile de perfecţionare pentru gradul II, desfăşurate în luna iulie, îşi pot ridica adeverinţele de participare la curs de la secretariatul DPPD. Adeverinţele se eliberează personal în baza actului de identitate.

28.08.2019 Programarea la examenul de obţinere a gradului II
04.07.2019 Anunţ referitor la examenul de gradul II
04.07.2019 Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea examenului de acordare a gradului didactic ii sesiunea august 2019
04.07.2019 Calendar cursuri perfecţionare gradul II
28.05.2019 Cursuri de pregătire pentru examenul de acordare a gradului didactic II în învățământ
Echivalări

Echivalări

Echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată conform O.M. 5553 şi O.M. 4111

04.10.2013 Liste cu adeverinţele de echivalare a studiilor
18.09.2013 Rezultatele la cererile de reevaluare
03.09.2013 Rezultatele echivalărilor

Proiecte

Contact

Universitatea „Al. I. Cuza” Iaşi,
Corp D, Camera D207 | Str. Toma Cozma nr. 3, Iaşi, cod 700554
+40-232-201290; | +40-232-216324
secretariatdppd@uaic.ro

Departamentul Şcolii Doctorale

Şcoala Doctorală

Conducerea Şcolii Doctorale

Școala doctorală de Psihologie și Științe ale Educației este organizată ca Departament distinct al Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, cu regulamente și structuri proprii de conducere și este condusă de Consiliul Școlii Doctorale din care fac parte:

 

Directorul Școlii Doctorale (DSD)

 

Membrii Consiliul Școlii Doctorale (CSD)

 

Decizii ale Consiliului Școlii Doctorale

Domenii de studii

Școala doctorală de Psihologie și Științe ale Educației organizează studii universitare de doctorat în două domenii – PSIHOLOGIE și ȘTIINȚE ALE EDUCAȚIEI – în cadrul școlii activând un număr de 20 conducători de doctorat, aparținând celor două domenii de studii.

Departamentul pentru Învăţământ la Distanţă
Institutul de Educaţie Continuă
Secretariat

Secretariat

Program de lucru cu publicul

LUNI-MIERCURI şi VINERI:
10:00 – 12:00

JOI
13:30 – 15:30

PAUZA DE MASĂ:
12:30 – 13:00

 
0232-201028
secretariat.fpse@uaic.ro

Pentru a fi bine informaţi despre ceea ce vă interesează, trebuie să luaţi în considerare următoarele precizări:
  • Respectaţi la secretariat programul de lucru cu publicul;
  • Citiţi regulat afişierele facultăţii (inclusiv site-ul);
  • Solicitările dumneavoastră trebuie sa fie în conformitate cu regulamentele în vigoare;
  • Pentru consultarea situaţiei şcolare folosiţi eSIMS;
  • Anunţaţi în termen de 7 zile lucrătoare orice modificare a adresei, a datelor personale sau retragerea de la studii!

Georgiana Ionela SIMINICEANU
Secretar-şef

Responsabil:

  • Doctorat
  • Coordonează activitatea Secretariatului

 

0232-201028   |   georgiana.siminiceanu@uaic.ro

Liliana JIANU
Secretară

Responsabil:

  • Gestiunea şcolarităţii pentru studenţii de la specializările:
    • Psihologie – IF (zi)

0232-201128   |   jlily@uaic.ro

Cristina Ioana HURA
Secretară

Responsabil:

  • Gestiunea şcolarităţii pentru studenţii de la Master
  • Tehnoredactare manuale, broşuri, reviste

0232-201128   |   cristina.hura@uaic.ro

Otilia DULGHERU
Secretară

Responsabil:

  • Gestiunea şcolarităţii pentru studenţii de la Învăţământ la Distanţă, specializările:
    • Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar (ID)
    • Psihologie (ID)
  • Evidenţă taxe

0232-201128   |   otilia.dulgheru@uaic.ro

Laura Nicoleta BORHAN
Secretară

Responsabil:

  • Gestiunea şcolarităţii pentru studenţii de la specializările:
    • Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar (IF)
    • Psihopedagogie specială
  • Situaţii şcolare
  • Programe analitice

0232-201028   |   laura.borhan@uaic.ro

Diana-Lavinia BUMBARU
Secretară

Responsabil:

  • Gestiunea şcolarităţii pentru studenţii de la specializările:
    • Pedagogie
  • Adeverinţe

 

0232-201028   |   diana.bumbaru@uaic.ro

Secretariat

Administrativ

Jane

Liliana-Graţiela TIENHOVEN
Administrator şef facultate
Camera D-217b
0232-20 1300
gratiela@uaic.ro
asf.psihologie@uaic.ro
Jane

Cristina CANTIA
Administrator financiar
Camera D-212
0232-201028
cristina.cantia@uaic.ro
Jane

ing. Adrian ISTRIMSCHI
Inginer de sistem
Data Room
0232-20 1102 int. 2581
it.fpse@uaic.ro
adrian.istrimschi@uaic.ro
Jane

Adrian PLEŞESCU
Analist-programator
Camera D-207 (DPPD)
0232-20 1102 int. 2298
it.fpse@uaic.ro
adrian.plesescu@uaic.ro

 

Organigrame
Vor fi actualizate în curând…
Posturi didactice
In Memoriam

In memoriam


George Vaideanu

George Văideanu
(1924-2014)


Andrei Cosmovici

Andrei Cosmovici
(1927-2013)


Adrian Neculau

Adrian Neculau
(1938-2012)


Constantin Logofatu

Constantin Logofătu
(1938-2010)


Stela Teodorescu

Stela Teodorescu
(1926-2008)


Tiberiu Pruna

Tiberiu Prună
(1936-2003)

Sari la conținut