Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic

secretariatdppd@uaic.ro


Anunţ privind programul DPPD

19.07.2019 Eliberare acte de finalizare cursuri de Nivel I şi Nivel II postuniversitar

Programe organizate în cadrul D.P.P.D.

MODUL POSTUNIVERSITAR: Cursuri de profesionalizare didactică generală (Nivel I şi Nivel II) pentru absolvenţii de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă, care nu au urmat aceste cursuri în timpul facultăţii

Modul postuniversitar

Nivelul 1

Nivelul 2

×

Nivelul 1 postuniversitar

Absolvenții cursurilor de Nivelul I postuniversitar, seria 2023-2024, își pot ridica adeverințele de finalizare a acestor cursuri începând cu data de 27 martie 2024.

Adeverințele se ridica personal pe baza actului de identitate sau pot fi ridicate de o altă persoană care are procură notarială.

Arhivă
29.02.2024 Restanța la Colocviul de practică pedagogică și evaluare finală
09.02.2024 PROGRAMAREA EXAMENELOR PENTRU MODULUL POSTUNIVERSITAR DE PREGĂTIRE PSIHOPEDAGOGICĂ GENERALĂ, NIVELUL I, SERIA 2023-2024
18.01.2024 Anunț taxă Nivelul 1 postuniversitar 2024
05.10.2023 Cursuri Postuniversitare de Nivelul I
31.07.2023 Anunţ privind programul DPPD
31.03.2023 Anunţ cu privire la ridicarea adeverințelor de finalizare a cursurilor
13.03.2023 Evaluare finală a modulului pedagogic
10.03.2023 Programarea examenelor – Practică pedagogică
27.02.2023 Colocviul de practică pedagogică și evaluare finală a Modulului psihopedagogic – Nivelul I seria 2022 -2023
17.02.2023 Tematică Didactica Specialității – Conf. dr. Nițucă Constantin
07.02.2023 Reprogramarea examenelor pentru modulul postuniversitar de pregătire psihopedagogică generală, Nivelul I, Seria 2022-2023
11.01.2023 Programarea examenelor pentru modulul postuniversitar de pregătire psihopedagogică generală, nivelul 1, seria 2022-2023
12.12.2022 Anunţ privind taxa de şcolarizare
06.10.2022 Orar, Nivelul I Postuniversitar
09.09.2022 Detalii privind taxele, Nivelul 1 postuniversitar
09.09.2022 Cursuri de profesionalizare didactică generală, Nivelul 1 postuniversitar
25.02.2022 Evaluarea finală a modului pedagogic
08.02.2022 PROGRAMAREA EXAMENELOR PENTRU MODULUL POSTUNIVERSITAR DE PREGĂTIRE PSIHOPEDAGOGICĂ GENERALĂ, NIVELUL I, SERIA 2021-2022
08.02.2022 Tematică Didactica Specialității – Conf. dr. Nituca Constantin
19.01.2022 Repartizarea la practica pedagogică
19.01.2022 Colocviul de practică pedagogică și evaluare finală a Modulului psihopedagogic
19.01.2022 Repartizarea la cursul de didactica specializării
19.01.2022 Orarul pentru programul de formare psihopedagogică – Nivelul I postuniversitar
12.01.2022 Programare examene Nivel I postuniversitar – ianuarie
25.11.2021 Anunţ cu privire la taxe
21.03.2021 Anunţ cu privire la ridicarea adeverințelor de finalizare a cursurilor
×

Nivelul 2 postuniversitar

Înscrieri la studiile de Nivelul II postuniversitare

Confirmarea înscrierii la studiile de Nivelul II postuniversitare
Activitate Perioadă

Persoanele care doresc factura trebuie să încheie contractul in ziua efectuării plăţii. Nu se pot face facturi la o data ulterioara.

Taxa se achită numai începând cu data de 18 martie 2024

Persoanele care au promovat o parte din discipline în timpul anilor de studii vor avea stabilită valoarea taxei de şcolarizare în funcţie de disciplinele parcurse anterior.

Achitarea taxei se poate face la oricare unitate BRD precizând că plata se face pentru Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi cod RO68BRDE240SV89534452400, zona: Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic cod 2210, forma de învăţământ: postuniversitar cod 06, taxa de şcolarizare cod 31

18 -20 martie 2024, între orele 13 – 15,

Vor fi aduse in format fizic la sala D 207 (secretariat DPPD, corp D). următoarele:

  • contractul şi fişa de înscriere completate olograf, în dublu exemplar,

  • dovada achitării taxei

Candidaţii sunt rugaţi să respecte cu stricteţe perioada de înscriere şi intervalul orar. Nu se pot face înscrieri in alte intervale.

Candidaţii care nu transmit aceste documente în termenul precizat pierd locul obţinut.

Vă rugăm să evitați efectuarea plăţii taxei de școlarizare prin transfer on-line, deoarece extrasele de la bănci ne sunt transmise după încheierea perioadei de înscriere, aceasta ducând la imposibilitatea validării dosarului.

Orar Nivelul II postuniversitar, seria 2023-2024

Varianta de descărcare

23_24_orar_niv_2_postuniv_sem_II

MODUL NIVEL II MASTER: Cursuri de Nivelul II (aprofundare) care se adresează absolvenţilor cu studii universitare de licenţă (3 ani) înscrişi la master

Modul nivel II Master

Anul 1

Anul 2

×

Modul nivel II Master, anul I

Modul nivel II Master, anul I

Orar


Important
Studentii din anul I master care nu au dosarele de înscriere complete pe portalul DPPD nu vor fi înscrişi şi nu vor putea participa la cursuri.

Contractul de studii

Descarcă PDF

×

Modul nivel II Master, anul II

Anunț pentru studenții din Anul II, Nivelul II, (Master), pentru disciplina Practică Pedagogică – seria 2023-2024

Pentru studenții din anul II master se organizează Atelierele de practică pedagogică. Repartizarea studenților este:
Facultatea Cadrul didactic Data
Biologie, Geografie şi geologie conf. dr. Costică Naela
costica_naela67@yahoo.com
Întâlnirea organizatorică joi, 14 martie, de la ora 18, sala B 460.
joi, interval, 18 – 20, sala B 460
Educaţie fizică şi sport, Drept, Istorie Conf. dr. Frumos Florin Vasile
frumos@uaic.ro
Întâlnirea organizatorică duminică, 17 martie, ora 9
https://uaic.webex.com/uaic/j.php?MTID=ma561062ce567429cf1dd2896e83c8bc6
Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei conf. dr. Ghiaţău Roxana – Maria
roxanag@uaic.ro
Întâlnirea organizatorică miercuri, 13 martie, ora 18,
https://uaic.webex.com/uaic/j.php?MTID=m63e57f78c1f7212c40b0724dc7c8851a
Chimie, Fizică, Matematică lect. dr. Anita Laura Iulia
lianita@uaic.ro

Întâlnirea organizatorică marți, 12 martie 2024, ora 20, sala L1 Fizică

Economie şi administrarea afacerilor, Filozofie şi Știinţe Social – Politice lect. dr. Apostolache Roxana
roxana.criu@uaic.ro

Întâlnirea organizatorică vineri, 15 martie, ora 18.30

https://uaic.webex.com/uaic/j.php?MTID=ma225e03af4fe552a5c32a1827c8837ed

Teologie Ortodoxă, Informatică Lect. dr. Grigore Ana – Nicoleta
ana.grigore@uaic.ro
Întâlnirea organizatorică vineri, 15 martie, ora 12 în sala Webex la adresa:

https://uaic.webex.com/meet/ana.grigore

Litere – Departamentul de romanistică drd. Negura Elena Luiza
luizanegura@yahoo.com
Intalnirea organizatorica marți, 12.03.2024, ora 12
linkul de Google Meet
https://meet.google.com/drf-nzpj-rse
Litere – Departamentul de limbi străine asist. dr. Mandici Madalina
madalina.mandici@uaic.ro

Întâlnirea organizatorică vineri, 15 martie, de la 12:00

Studenții sunt invitaţi să se alăture următoarei echipe pe Microsoft Teams:
Practica pedagogica, sem. 2, nivel II, 2024

Cod pentru aderare: 1m2cmxh

FORMARE CONTINUĂ: Program universitar de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar

Formare continuă

Program universitar de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar

E-UNIVERSITARIA

Documente utile pentru seria de formare 2015
Documente utile pentru seria de formare 2015

09.12.2013 | Comunicat – Formare continuă pentru învăţători şi educatori

Grade didactice

Gradul I

Grade didactice – gradul I

  Cerere pentru amânarea depunerii lucrării metodico-ştiinţifice
  Procedura de organizare a activităţilor de gradul I, revizuită
Seria 2024-2026Seria 2023-2025Seria 2022-2024Seria 2021-2023Seria 2020-2022Seria 2019-2021Seria 2018-2020Seria 2017-2019Seria 2016-2018Seria 2015-2017Seria 2014-2016Seria 2013-2015Seria 2012-2014

Organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2024 – 2026

Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor

Pentru a afla repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor care au fost admişi la colocviul de grad didactic I, în seria 2024-2026, vă rugăm să daţi clic la acest link.

                Consiliul Facultăţii va supune spre aprobare  opţiunea scrisă a candidatului, în limita numărului maxim de coordonări aprobat pentru fiecare profesor coordonator, sau va desemna un alt cadrul didactic ce va coordona lucrarea metodico – ştiinţifică a candidatului admis la colocviu, având în vedere corespondenţa dintre domeniul tematic al lucrării metodico – ştiinţifice şi domeniul de competenţă al coordonatorului.

 

Anunţuri

Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor

Pentru a afla repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor care au fost admişi la colocviul de grad didactic I, în seria 2023-2025, vă rugăm să daţi clic la acest link.


 

Depunere de lucrări în august 2023, Gradul I, seria 2022-2024

Depunerea lucrărilor metodico-științifice, pentru seria 2022-2024, se face în perioada 2130 august 2023, de luni până vineri, în intervalul orar 830 – 15 30.
Lucrarea depusă va fi atât în formă scrisă, legată tip carte cât şi pe suport electronic, respectiv pe CD (ataşat în lucrare), format PDF.
Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate (modelul de mai jos), pe propria răspundere a candidatului.
Pentru depunerea lucrării este necesar avizul scris al conducătorului ştiinţific (dat pe prima pagină a lucrării).
Ca urmare a Hotărârii BECA cu nr. 38A/13.03.2013 la depunerea lucrării de gradul I se va achita o taxă de 150 lei la orice agenție BRD.
Plata taxelor de perfecționare gradul I se face la orice ghișeu, din țară, al băncii BRD – Groupe Société Générale, utilizând următoarele informații:

Numele și prenumele Numele și prenumele candidatului
Codul numeric personal CNP-ul cursantului
Banca BRD – Groupe Société Générale
Titular cont Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Cod IBAN RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400
Cod formă de învățământ 01
Cod facultate 1341
Denumire taxă Taxă depunere lucrare gradul I
Cod taxă 106
Valoare taxă 150 lei

 Candidatul va prezenta la secretariatul D.P.P.D., la depunerea lucrării:

  • copie după chitanța corespunzătoare achitării acestei taxe
  • o declaraţie de acord de prelucrare a datelor personale (formularul este postat mai jos)

Documente pentru completare şi încărcare:

Pentru mai multe detalii, daţi click.

În conformitate cu Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin O.M. 5.561/2011, modificat şi completat prin Ordinul nr. 3129 din 01 februarie 2013 precum și prin O.M.E.N. 5397 din 14.11.2013, depunerea lucrării metodico-ştiinţifice se face în formă scrisă, legată tip carte şi pe suport electronic, respectiv pe CD, format PDF. Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate, pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că:

  1. lucrarea a fost elaborată personal şi aparţine în întregime candidatului;
  2. nu au fost folosite alte surse decât cele menţionate în bibliografie;
  3. nu au fost preluate texte, date sau elemente de grafică din alte lucrări sau din alte surse fără a fi citate şi fără a fi precizată sursa preluării, inclusiv în cazul în care sursa o reprezintă alte lucrări ale candidatului;
  4. lucrarea nu a mai fost folosită în alte contexte de examen sau de concurs.

Pentru depunerea lucrării este necesar avizul scris al conducătorului ştiinţific.

  • În cazul în care lucrarea nu este avizată pentru depunere, conducătorul ştiinţific are obligația de a preciza motivele respingerii. Candidaţii ale căror lucrări nu au fost avizate pot să depună contestaţie în termen de două zile de la data limită de depunere a lucrărilor. Contestaţiile se rezolvă în termen de trei zile de la data depunerii.
  • Proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice este evaluată printr-o notă de la 10 la 1, exprimată printr-un număr întreg sau cu zecimale. Nota este acordată de conducătorul ştiinţific şi este înscrisă la finalul referatului întocmit de acesta pentru fiecare lucrare condusă. Pentru a fi acceptată la susţinere, lucrarea trebuie să primească cel puţin nota 9 (nouă) conform Art. 7 din Ordinul nr. 3.129 din 01 februarie 2013. Candidaţii care nu au primit nota minimă se consideră respinşi la examenul pentru gradul didactic I şi nu pot susţine probele următoare, respectiv inspecţia specială şi susţinerea lucrării.
    În cazul candidaţilor respinşi la proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice, probele de susţinere a inspecţiei speciale şi a lucrării metodico-ştiinţifice se pot amâna, la cerere, cu un an şcolar. Ei vor putea susţine aceste probe în anul şcolar următor, cu condiţia de a obţine avizul pentru depunerea lucrării, respectiv, referatul de acceptare la susţinere a lucrării din partea conducătorului ştiinţific. Candidaţii care, după anul de amânare, nu întrunesc condiţia de avizare/acceptare la susţinere a lucrării metodico-ştiinţifice din partea conducătorului ştiinţific, se consideră respinşi la examenul pentru acordarea gradului didactic I şi se pot reînscrie pentru susţinerea examenului după trei ani şcolari, prin depunerea unui nou dosar de înscriere şi cu parcurgerea tuturor etapelor precizate în metodologie.
  • Candidaţii admişi la colocviul de admitere, care nu au putut elabora şi depune în termen lucrarea metodico-ştiinţifică, datorită unor motive obiective argumentate cu documente, se pot reînscrie pentru susţinerea acestei probe în anul şcolar următor, fără un nou colocviu de admitere, cu aprobarea inspectoratului şcolar. În aceste situaţii, inspectoratele şcolare vor informa universitatea cu privire la aprobarea/ neaprobarea amânării susţinerii acestei probe.

Alte anunţuri

11.07.2023 Procedura de organizare a activităţilor de gradul 1, revizuită
16.03.2022 Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor
03.02.2022 Repartizarea candidaților de la specializarea învățători/educatori la colocviul de gradul I
18.01.2022 Anunţ privind organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2022-2024
18.01.2022 Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul didactic I
    • <!–li>

10.07.2018 | Anunţ predare + recenzare lucrări

 
Gradul II

Grade didactice – gradul II

August 2023August 2022August 2021August 2020August 2019August 2018August 2017August 2016August 2015August 2014August 2013August 2012

Rezultate proba orală din data de 30 august 2023.

Rezultate proba scrisă din data de 25 august 2023.

22.06.2023 Program desfășurare cursuri pregătire Gradul II
22.06.2023 Programe gradul II, candidaţi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
22.06.2023 Programa de Pedagogie, gradul II, alte specialităţi decât cele ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei

Examen de acordare a  Gradului Didactic II, sesiunea august 2023

Specializările şi datele de desfăşurare a probelor:

  1. Profesori de Pedagogie, Psihologie şi Psihopedagogie specială:
    • Proba scrisă: Metodica predării specialităţii cu abordări interdisciplinare și de creativitate: 25.08.2023
    • Proba orală: Pedagogie: 30.08.2023
  2. Învăţători/ institutori/profesori pentru învăţământul primar:
    • Proba scrisă: Metodica predării limbii şi literaturii române, metodica predării matematicii: 25.08.2023
    • Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2023
  3. Educatoare/institutori/profesori pentru învăţământul preşcolar:
    • Proba scrisă: Metodica predării limbii române şi literaturii pentru copii, metodica predării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii: 25.08.2023
    • Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2023
  4. Învăţător / Educator în învăţământul special:
    • Proba scrisă: La alegere între: Metodica predării psihopedagogiei speciale sau Metodica predării limbii şi literaturii române şi metodica predării matematicii/ Metodica predării limbii române şi literaturii pentru copii, metodica predării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii: 25.08.2023
    • Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2023 

Taxa la examenul de acordare a gradului didactic II (HS nr. 13/30.05.2013)

Candidaţii  sunt rugaţi să încarce pana la data de 22 august 2023  următoarele documente în format scanat:

  • declaraţia de acord de prelucrare a datelor personale. Formularul poate fi descărcat:
    • pentru profesori de aici,
    • pentru învăţători/educatori de aici.
  • copie după chitanța corespunzătoare achitării taxei de 150 lei.

Plata taxei de gradul II se face la orice ghișeu, din țară, al băncii BRD – Groupe Société Générale, utilizând următoarele informații:

Numele și prenumele Numele și prenumele candidatului
Codul numeric personal CNP-ul candidatului
Banca BRD – Groupe Société Générale
Titular cont Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Cod IBAN RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400
Cod formă de învățământ 01
Cod facultate 1341
Denumire taxă Taxă procesare dosar gradul II
Cod taxă 107
Valoare taxă 150 lei

În cazul în care, din diverse considerente, cadrul didactic înscris la examenul de acordare a gradului didactic II nu s-a prezentat sau nu a promovat probele acestui examen, cuantumul taxei de procesare dosar şi plata comisiilor de evaluare și contestații la examenul de acordare a gradului didactic II  nu se restituie.

Desfăşurarea examenului:

  • Intrarea în sala de examen se face pe baza cărţii de identitate (în original) precum și a dovezii de schimbare a numelui, dacă este cazul.
  • Accesul candidaţilor în sala de examen este permis cu maximum o oră înainte de începerea probei.
  • Timpul de lucru pentru elaborarea lucrării scrise este de 3 (trei) ore din momentul primirii subiectelor.
  • Pentru scrierea lucrării, candidaţii vor folosi stilou cu cerneală de culoare albastră sau pix cu pastă de culoare albastră. Pentru elementele de grafică se va folosi creionul acromatic.
  • Ciornele se fac numai pe coli de hârtie care poartă ştampilaP.P.D. puse la dispoziţie la solicitarea candidaţilor. Acestea nu se semnează şi sunt preluate de responsabilul de sală separat de colile de examen. Ciornele nu sunt luate în considerare în evaluarea lucrării şi la eventualele contestaţii.
  • Candidaţii care au obținut la proba scrisă cel puțin nota minimă 8 (opt) se pot prezenta la proba orală. Nota minimă de promovare a fiecărei probe la examenul de gradul didactic II este 8,00 (opt).
  • Candidaţii care consideră că au fost subevaluaţi pot să depună contestaţii. Acestea se adresează, în scris, preşedintelui comisiei de examinare, în termen de cel mult 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatelor. În contestație, se vor face referiri explicite la baremul de evaluare, menționându-se subiectele și punctele la care candidatul consideră că a fost subevaluat.
  • Calculul mediei de promovare a examenului de acordare a gradului didactic II rezultă din media aritmetică a următoarelor probe:
    nota la proba scrisă + nota la proba orală
    .
  • INFORMAŢII legate de cazarea candidaţilor în campusul Universităţii se pot obţine de la Direcţia Servicii Sociale Studenţeşti, la numărul de telefon 0232 20.15.78.

Programarea la examenul de obţinere a gradului II

Proba din data de 29 august 2019

Nr. crt. Specializarea Sala
1 Pedagogie   ora 8 sala D 3 bis
2 Psihologie ora 9 sala D 3 bis
3 Psihopedagogie specială  ora 12 sala D 3 bis

 

Nr. crt. Specializarea Sala
1 învăţători / institutori/ profesori pentru învățământul primar ora 8 sala D 301
2 educatori/ institutori/ profesori pentru învățământul preșcolar ora 8 amf. D IV

Candidaţii care au participat la cursurile de perfecţionare pentru gradul II, desfăşurate în luna iulie, îşi pot ridica adeverinţele de participare la curs de la secretariatul DPPD. Adeverinţele se eliberează personal în baza actului de identitate.

28.08.2019 Programarea la examenul de obţinere a gradului II
04.07.2019 Anunţ referitor la examenul de gradul II
04.07.2019 Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea examenului de acordare a gradului didactic ii sesiunea august 2019
04.07.2019 Calendar cursuri perfecţionare gradul II
28.05.2019 Cursuri de pregătire pentru examenul de acordare a gradului didactic II în învățământ
Echivalări

Echivalări

Echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată conform O.M. 5553 şi O.M. 4111

04.10.2013 Liste cu adeverinţele de echivalare a studiilor
18.09.2013 Rezultatele la cererile de reevaluare
03.09.2013 Rezultatele echivalărilor

Proiecte

Contact

Universitatea „Al. I. Cuza” Iaşi,
Corp D, Camera D207 | Str. Toma Cozma nr. 3, Iaşi, cod 700554
+40-232-201290; | +40-232-216324
secretariatdppd@uaic.ro