MEDEP
EU Logo

Obiectivele Proiectului

Obiectiv General

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de dezvoltarea competențelor manageriale ale directori, directorilor adjuncți, altor categorii de personal cu funcții de management instituțional și, respectiv, inspectorilor școlari, în vederea profesionalizării managementului educațional. Competențele necesare administrării sistemului de educație într-un mediu descentralizat vor fi dezvoltate prin implementarea a două programe acreditate de formare pentru directori, și, respectiv, pentru inspectori școlari cu funcții de conducere și management.


Obiective Specifice

  1. Dezvoltarea și consolidarea competențelor manageriale a 1100 de directori, directori adjuncți și alte categorii de personal cu funcții de management instituțional (inclusiv membri CA) și inspectori școlari cu funcții de conducere, în vederea profesionalizării managementului școlar, prin implementarea unor programe de formare adaptate și aplicarea practică a competențelor dobândite în activitățile educaționale.
  2. Monitorizarea și evaluarea eficienței implementării programelor de formare și a măsurilor de sprijin pentru aplicarea competențelor manageriale, în vederea asigurării impactului pozitiv asupra managementului educațional și a creșterii performanței instituțiilor de învățământ.

Modulele programului de formare

Programul PF1 – Manageri școlari

Programul de formare destinat managerilor școlari vizează dezvoltarea de competențe prin următoarele module:

  • Leadership situațional și adaptarea stilului de conducere
  • Management instituțional: planificare, organizare și coordonare a activităților
  • Management financiar, gestionare a bugetului, atragere de fonduri externe/europene și realizare de achiziții publice
  • Gestionarea eficientă a resurselor umane la nivel de instituție școlară
  • Monitorizare și evaluare activități implementate la nivel de școală
  • Implementarea strategiilor pedagogice inovatoare, monitorizarea progresului elevilor și implicarea comunității locale în educație

Programul PF2 – Inspectori școlari

Beneficiarii își vor dezvolta capacitățile de rezolvare de probleme la nivel de școli și rețea școlară prin modulele:

  • Planificarea strategică și operațională a activităților
  • Organizarea și coordonarea activităților
  • Leadership, comunicare și gestionarea echipelor
  • Gestionarea eficientă a resurselor umane
  • Monitorizare și evaluare activități implementate, pentru asigurarea calității în învățământul preuniversitar
  • Capacitate de acordare sprijin UIP

Timpul de formare și dimensiunea grupelor

  • Componenta A: 6 module de formare a competențelor – 60 de ore de activități teoretice, practice și de evaluare
  • Componenta B: activități practice de consolidare a competențelor – 24 de ore de mentorat și coaching

Programele se desfășoară în regim blended learning, cu:

  • 51 ore față în față
  • 33 ore online (sincron și asincron)

Număr maxim de cursanți: 30 persoane / grupă.


Avantaje si Beneficii

Avantajele participării la programele de formare din proiectul MEdEP

  • Programele de formare acreditate în domeniul managementului în educație sunt special gândite pentru necesitățile de formare ale managerilor și inspectorilor școlari;
  • Temele propuse participanților sunt de actualitate și relevante, rezultând dintr-o riguroasă analiză a nevoilor și intereselor beneficiarilor;
  • Autorii programelor de formare și formatorii provin din mediul universitar și preuniversitar, fiind specialiști reputați în management educațional, mentoratul și coaching-ul liderilor școlari din învățământul preuniversitar.
  • Întreaga formare este gratuită, oferindu-se serviciile-suport necesare pentru participarea la formare, respectiv transportul la centrele de formare, cazarea și masa.

Beneficiari – grup țintă eligibil

Pe baza metodologiei proiectului, vor fi selectați directori, directori adjuncți, membri ai Consiliilor de Administrație și inspectori școlari.

Număr total beneficiari: 1100

  • 1000 de directori, adjuncți, membri CA, cadre didactice (PF1)
  • 100 de inspectori, directori CCD, CJRAE, cluburi școlare etc. (PF2)