Înscriere în programul MEDEP
Etapele procesului de selecție și proceduri specifice
Selecția și înscrierea în unul dintre cele două programe de formare înseamnă parcurgerea următoarelor etape:
-
Înscrierea candidaților. Constă în accesarea de către candidaţi a formularului online corespunzător grupului ţintă din care face parte, publicat pe siteul proiectului, pentru:
- completarea informaţiilor solicitate de formular;
- completarea chestionarului pentru identificarea nevoilor de formare specific grupului ţintă din care face parte;
- descărcarea, completarea, semnarea olograf şi încărcarea documentelor dosarului de candidatură.
Mențiuni:
-
pentru dificultăţi de ordin tehnic privind înscrierea candidaţii solicita sprijin la adresa de e-mail: it.medep@gmail.com;
-
Se va încărca în formular câte un document pe secțiune (.pdf sau imagine) cu denumirea:
- Nume-Prenume-Anexa (nr.anexa)
- Nume-Prenume-CI
- Nume-Prenume-Decizie
- Nume-Prenume-Adeverință
-
Candidaţii vor primi confirmarea realizării cu succes a înscrierii şi numărul de înregistrare al dosarului printr-un mesaj afişat pe pagina la finalizarea completării documentelor. Acest număr de înregistrare este unic pentru fiecare candidat și va trebui reținut, întrucât va fi utilizat pentru identificarea pe listele de candidați și pe parcursul desfășurării activităților de formare.
-
Verificarea, evaluarea și selecția candidaturilor. În această etapă se va realiza analiza dosarelor pentru stabilirea eligibilității și a ierarhizării candidaţilor conform criteriilor de mai jos, prin verificarea documentelor necesare înscrierii şi transmiterea de solicitări de completare a dosarelor (unde este cazul).
Mențiuni:
- Dacă se constată lipsa unor documente, acestea vor fi solicitate prin e-mail candidatului, urmând să fie transmise în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data solicitării. În cazul în care completarea dosarului nu s-a realizat în termenul menționat, candidatura va fi declarată neeligibilă.
- Un candidat poate fi declarat eligibil dacă:
- are depuse toate documentele solicitate la dosar și acestea sunt conforme
- se încadrează în categoria eligibilă de grup țintă
- Criterii de prioritate și departajare (dacă este cazul):
- Apartenența la un mediu dezavantajat (instituții cu medie IRSE mai mare de 3, conform https://teachforromania.org/wp-content/uploads/Ierarhie-%C8%99coli-dezavantajate-2021.pdf) – pentru beneficiarii directori, directori adjuncți, membri ai Consiliilor de Administrație (PF1);
- Amplasarea în mediu rural – pentru beneficiarii directori, directori adjuncți, membri ai Consiliilor de Administrație (PF1);
- Vechime mai mică în funcția de conducere – pentru toate categoriile de beneficiari (PF1 şi PF2);
- Număr mai mic cursurilor de formare urmate în domeniul managementului şi leadership – pentru toate categoriile de beneficiari (PF1 şi PF2).
- Mod de aplicare:
- Beneficiarii directori, directori adjuncți, membri ai Consiliilor de Administrație din primele 2 categorii de la pct. 3 de mai sus vor avea prioritate, indiferent de vechimea în funcție/funcţii de conducere sau de numărul programelor de formare în domeniul managementului parcurse.
- În cazul în care este necesară departajarea între beneficiari aflaţi în aceleași condiții, se va avea în vedere, în ordine:
- Vechimea mai mică în funcția de conducere;
- În cazul unei vechimi identice, numărul mai mic de programe de formare parcurse.
- În situația în care se constată egalitate perfectă între candidați la toate criteriile de mai sus, media IRSE a instituției va constitui criteriul final de departajare.
- Elaborarea și afișarea listei candidaților admiși, listei candidaților de rezervă și listei candidaților neeligibili. Rezultatele preliminare se afișează și se comunică candidaților, împreună cu un număr de înregistrare unic al dosarului de candidatură.
- Primirea și analiza contestațiilor – candidaţii vor trimite contestaţia pe e-mail la adresa contact.medep.uaic@gmail.com
- Soluționarea contestațiilor
- Afișarea listei finale a candidaților admiși, listei candidaților de rezervă și listei candidaților neeligibili. După finalizarea întregului proces de selecție, în cazul în care rămân locuri neocupate, se poate decide organizarea unui nou proces de selecție, în vederea completării grupului țintă al proiectului. În această situație vor avea prioritate candidații de pe lista de rezervă.
Documentele necesare înscrierii în grupul țintă
Dosarul de candidatură pentru înscrierea în grupul-țintă, constă în următoarele documente ce vor fi descărcate, completate şi semnate olograf iar apoi încărcate în formularul de înscriere publicat în acest scop pe site-ul proiectului:
- Fișa de înscriere (Anexa 1) (Anexa pentru Directori | Anexa pentru Inspectorii Școlari)
- Declarație disponibilitate de a participa la activitățile proiectului (Anexa 2); (Anexa pentru Directori | Anexa pentru Inspectorii Școlari)
- Acord de utilizare a datelor personale (Anexa 3); (Anexa pentru Directori | Anexa pentru Inspectorii Școlari)
- Declarație pe propria răspundere privind evitarea dublei finanțări (Anexa 4); (Anexa pentru Directori | Anexa pentru Inspectorii Școlari)
- Cartea de identitate
- Decizia de numire în funcția de director/director adjunct/altă categorie de personal cu funcții de conducere sau management (inclusiv membru în Consiliul de Administraţie).
- Adeverință eliberată de unitatea angajatoare care să specifice funcţia de conducere şi vechimea în funcţie/funcţii de conducere (semnată de altă persoană cu funcţie de conducere decât titularul).
Încărcarea documentelor
Înscrierea și documentele se realizeaza prin completarea urmatorului formular :