Coordonator laborator: Prof. univ. dr. Liliana Stan
Descrierea laboratorului:
Membrii laboratorului Didactici şi educaţie timpurie sunt orientaţi predilect spre următoarele direcţii de investigaţie:
- caracterizarea dinamicii contextului socio-familial al vieţii copiilor de vârstă mică şi al procesului educativ formal în grădiniţă şi şcoala primară;
- investigarea mecanismelor pedagogice ale îmbunătăţirii calităţii vieţii şi ale creşterii randamentului învăţării în instituţiile de formare pentru copiii de vârstă mică: mediul fizic/ materialul didactic, mediul psiho-moral/ personalitatea adultului semnificativ pentru copiii mici/ satisfacţia profesională a cadrelor didactice, ambianţa mediului educativ, mediul comunicativ/ comunicarea nonverbală şi paraverbală în relaţia cu copiii mici, practica valorilor morale/ deontologia educaţiei timpurii, gestionarea emoţiilor la vârstele mici/ scăderea comportamentelor agresive în şcoală/ prevenire-reducere bullying, redimensionarea parteneriatului familie – instituţii de educaţie, educaţia şi consilierea părinţilor/ parenting; evaluarea formatoare ca resursă specifică pentru dezvoltarea copiilor mici; mecanismele evaluative şi specificul lor în educaţia preşcolarilor şi şcolarilor mici.
- determinarea direcţiilor prioritare de educaţie în primii ani de viaţă: educaţia socio-emoţională la copiii de vârstă mică (preşcolari şi elevi din învăţământul primar), dezvoltarea stimei de sine, educaţia motricităţii, educaţia pentru sănătate/ educaţia ecologică/ educaţia nutriţională, educarea sexualităţii etc.
Membri:
- Conf. univ. dr. Florin Frumos
- Conf. univ. dr. Angelica Hobjilă
- Conf. univ. dr. Adina Karner
- Conf. univ. dr. Gianina Masari
- Lect. univ. dr. Manuela Miron
- Conf. univ. dr. Cristina Neamţu
- Conf. univ. dr. Constantin Petrovici
- Prof. univ. dr. Liliana Stan