Didactici şi educaţie timpurie

Coordonator laborator: Prof. univ. dr. Liliana Stan

Descrierea laboratorului:

Membrii laboratorului Didactici şi educaţie timpurie sunt orientaţi predilect spre următoarele direcţii de investigaţie:

  • caracterizarea dinamicii contextului socio-familial al vieţii copiilor de vârstă mică şi al procesului educativ formal în grădiniţă şi şcoala primară;
  • investigarea mecanismelor pedagogice ale îmbunătăţirii calităţii vieţii şi ale creşterii randamentului învăţării în instituţiile de formare pentru copiii de vârstă mică: mediul fizic/ materialul didactic, mediul psiho-moral/ personalitatea adultului semnificativ pentru copiii mici/ satisfacţia profesională a cadrelor didactice, ambianţa mediului educativ, mediul comunicativ/ comunicarea nonverbală şi paraverbală în relaţia cu copiii mici, practica valorilor morale/ deontologia educaţiei timpurii, gestionarea emoţiilor la vârstele mici/ scăderea comportamentelor agresive în şcoală/ prevenire-reducere bullying, redimensionarea parteneriatului familie – instituţii de educaţie, educaţia şi consilierea părinţilor/ parenting; evaluarea formatoare ca resursă specifică pentru dezvoltarea copiilor mici; mecanismele evaluative şi specificul lor în educaţia preşcolarilor şi şcolarilor mici.
  • determinarea direcţiilor prioritare de educaţie în primii ani de viaţă: educaţia socio-emoţională la copiii de vârstă mică (preşcolari şi elevi din învăţământul primar), dezvoltarea stimei de sine, educaţia motricităţii, educaţia pentru sănătate/ educaţia ecologică/ educaţia nutriţională, educarea sexualităţii etc.

Membri:

  • Conf. univ. dr. Florin Frumos
  • Conf. univ. dr. Angelica Hobjilă
  • Conf. univ. dr. Adina Karner
  • Conf. univ. dr. Gianina Masari
  • Lect. univ. dr. Manuela Miron
  • Conf. univ. dr. Cristina Neamţu
  • Conf. univ. dr. Constantin Petrovici
  • Prof. univ. dr. Liliana Stan
Sari la conținut