1) conform Legii nr. 299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
2) armâni, armânji, aromâni, basarabeni, bucovineni, cuţovlahi, daco-români, fărşeroţi, herţeni, istro-români, latini dunăreni, macedoromâni, macedo-români, maramureşeni, megleniţi, megleno-români, moldoveni, moldovlahi, rrămâni, rumâni, valahi, vlahi, vlasi, volohi, macedo-armânji.
Pot fi înscrişi fără admitere la facultatea noastră laureaţi ai olimpiadelor şcolare şi ai concursurilor de nivel naţional şi internaţional conform Listei olimpiadelor şcolare şi a concursurilor de nivel naţional şi internaţional ai căror laureaţi, absolvenţi cu Diplomă de bacalaureat, au dreptul să fie admişi, pe locuri finanţate de la buget, fără susţinerea concursului de admitere.
Activitatea | Perioada | Interval orar | Locaţia |
---|---|---|---|
Preînscriere on-line | 4 apr.-10 iul. 2022 | - | Link |
Varianta I: Înscriere online La completarea fişei este necesar a se alege DA sau NU la opţiunea "Sunt de acord să-mi fie afișat numele și prenumele pe listele de admitere" |
11 iul.-16 iul. 2022 | Link | |
Varianta II: Înscriere fizică (la cerere, cu programare prealabillă, la adresa de e-mail: admitere.fpse@gmail.com,în intervalul orar 08:00-15:00. E-mail-urile trimiseîn afara intervalului orar nu vor fi luate in considerare. Programarea este valabilă doar la primirea unui e-mail de confirmare). | 11 iul.-16 iul. 2022 | - | Corp D, sala D 208 |
Calendarul de desfăşurare a probei de aptitudini Muzică şi dicţie se desfășoară la sediul Facultății și este adresată specializărilor următoare:
-Pedagogiaînvăţământului primar şi preşcolar- IF - Pedagogiaînvăţământului primar şi preşcolar- ID Proba de Muzică şi Dicţie constă în:
|
18 iul.-21.iul.2022 | Programările pe zile/ore/săli se vor afișa în curând. | |
Afişarea listelor provizorii | - | - | Site |
Afişarea rezultatelor (etapa I) | 23 iul. 2022 | - | Site |
Semnarea contractului de studii (confirmarea locului) pentru candidaţii declaraţi ADMIŞI la BUGET în etapa I | 25 iul.-29 iul. 2022 | - | Corp D, sala D 208 |
Semnarea contractului de studii online (confirmarea locului) pentru candidaţii declaraţi ADMIŞI la TAXĂ în etapa I (contractul de studii se completează, se semnează olograf si se scaneaza PDF) |
25 iul.-29 iul. 2022 | - | Site |
Afişarea rezultatelor (etapa II) | 30 iul. 2022 | - | Site |
Semnarea contractului de studii (confirmarea locului) pentru candidaţii declaraţi ADMIŞI la BUGET în etapa II | 01-2 aug. 2022 | Corp D, sala D 208 | |
Semnarea contractului de studii online (confirmarea locului) pentru candidaţii declaraţi ADMIŞI la TAXĂ în etapa II (contractul de studii se completează, se semnează olograf si se scaneaza PDF) |
01-2 aug. 2022 | - | Site |
Afişarea rezultatelor FINALE | 3 aug. 2022 | - | Site |
Locurile rămase NEOCUPATE se vor scoate la concursîn sesiunea Septembrie!
Activitatea | Perioada | Interval orar | Locaţia |
---|---|---|---|
Afişare locuri rămase disponibile, după sesiunea Iulie 2022 | 24 aug. 2022 | - | Site |
Înscrierea la sesiunea de admitere din septembrie 2022 | 5-7 sep. 2022 | - | Site |
Selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor | 8-9 sep. 2022 | - | Site |
Domeniul de licenţă | Specializarea | Forma de învăţământ* | Durata studiilor |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIE | Psihologie | IF | 3 ani |
PSIHOLOGIE | Psihologie | ID | 3 ani |
ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI | Pedagogie | IF | 3 ani |
ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI | Psihopedagogie specială | IF | 3 ani |
ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI | Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | IF | 3 ani |
ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI | Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | ID | 3 ani |
* IF = învăţământ cu frecvenţă (zi), ID = învăţământ la distanţă
Specializarea | Forma | Locuri buget repartizate statistic 2022/2023 | Locuri buget pt. domenii prioritare de dezvoltare ale României | Cadre didactice | Candidați proveniți din sistemul de protecție socială | Candidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități | Absolvenți de licee situate în mediul RURAL | Etnici ROMI | Total BUGET ROMÂNI/ UE/SEE | Taxă | Total români Buget+Taxă |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Psihologie | IF | 113 | 3 | 1 | |||||||
Psihologie | ID | ||||||||||
TOTAL - DOMENIUL PSIHOLOGIE | 113 | 3 | 1 |
Specializarea | Forma | Locuri buget repartizate statistic 2022/2023 | Locuri buget pt. domenii prioritare de dezvoltare ale României | Cadre didactice | Candidați proveniți din sistemul de protecție socială | Candidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități | Absolvenți de licee situate în mediul RURAL | Etnici ROMI | Total BUGET ROMÂNI/ UE/SEE | Taxă | Total români Buget+Taxă |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pedagogie | IF | 1 | 0 | ||||||||
Psihopedagogie specială | IF | 1 | 0 | ||||||||
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | IF | 1 | 1 | ||||||||
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | ID | 0 | 0 | ||||||||
TOTAL - DOMENIUL ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI | 3 | 1 |
Specializarea | Forma | Buget, cu bursă | Buget, fără bursă | Taxă | Total locuri |
---|---|---|---|---|---|
Psihologie | IF | 10 | 2 | ||
Psihologie | ID | 0 | 0 | ||
TOTAL - DOMENIUL PSIHOLOGIE | 10 | 2 | 12 |
Specializarea | Forma | Buget, cu bursă | Buget, fără bursă | Taxă | Total locuri |
---|---|---|---|---|---|
Pedagogie | IF | 3 | 1 | ||
Psihopedagogie specială | IF | 2 | 1 | ||
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | IF | 2 | 0 | ||
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | ID | 0 | 0 | ||
TOTAL - DOMENIUL ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI | 7 | 2 |
Printre punctele forte ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei de la Iaşi pot fi menţionate următoarele:
ANUL I | ANUL II | ANUL III |
---|---|---|
Introducere în psihologie Statistică Metode de cercetare în psihologie Istoria psihologiei Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale Analiza computerizată a datelor Psihologia educaţiei Practică de specialitate Limba străină Educaţia fizică |
Psihologie socială Psihologie experimentală Psihologia dezvoltării Psihologia personalităţii Introducere în consilierea psihologică Psihodiagnostic Psihologia vârstelor Psihologia sănătăţii Neuropsihologie Logopedie Introducere în psihanaliză Practică de specialitate Limba străină |
Psihodiagnostic Psihologia personalului Consiliere şi orientare în carieră Psihologia mediului Psihologie judiciară Psihologia publicităţii Psihologia cuplului şi a familiei Psihologia rezilienţei Psihologie organizaţională Introducere în psihoterapie Psihologia grupurilor sociale Psihopatologie Psihologie cognitivă Profile atipice de dezvoltare Psihopedagogia comportamentului deviant Psihologia rezolvării conflictelor |
ANUL I | ANUL II | ANUL III |
---|---|---|
Fundamentele pedagogiei Fundamentele psihologiei Fundamentele psihopedagogiei speciale Psihologia educaţiei Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale Teoria şi metodologia curriculum-ului Istoria pedagogiei Psihologia vârstelor Psihologia personalităţii Practică de specialitate Limba străină Educaţia fizică |
Teoria şi metodologia instruirii Metodologia cercetării educaţionale Psihopedagogia creativităţii şi talentelor Paradigme şi teorii contemporane ale educaţiei Consiliere educaţională Pedagogia învăţământului preşcolar şi primar Teoria şi practica parteneriatului educaţional Teoria şi practica evaluării Pedagogia comunicării Pedagogie socială Educaţia pentru cetăţenie democratică Consiliere vocaţională Logopedie Limba străină |
Managementul proiectelor educaţionale Educaţia adulţilor Filosofia educaţiei Didactica ştiinţelor educaţiei Instruire asistată de calculator Practică pedagogică Educaţie interculturală Managementul clasei de elevi Antropologia educaţiei Strategii diferenţiate şi incluzive în educaţie Etică şi deontologie pedagogică Alternative educaţionale |
ANUL I | ANUL II | ANUL III |
---|---|---|
Fundamentele pedagogiei Fundamentele psihologiei Fundamentele psihopedagogiei speciale Psihologia educaţiei Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale Teoria şi metodologia curriculum-ului Anatomie, fiziologie şi genetică umană Psihologia vârstelor Psihologia personalităţii Practică de specialitate Limba străină Educaţia fizică |
Teoria şi metodologia instruirii Teoria şi metodologia evaluării Metodologia cercetării psihopedagogice Psihodiagnostic Psihopedagogia deficienţelor de auz Psihopedagogia deficienţelor de intelect Psihopedagogia deficienţelor neuro-psiho-motorii Strategii diferenţiate şi incluzive în educaţie Psihopedagogia deficienţelor de vedere Psihopedagogia persoanelor cu tulburări asociate Limba străină |
Logopedie Didactica activităţilor din învăţământul special şi integrat Instruire asistată de calculator Psihopedagogia comportamentului deviant Asistenţa psihopedagogică a cuplului şi a familiei Psihologia sănătăţii Dificultăţi de învăţare Introducere în psihoterapie Consiliere psihopedagogică Managementul clasei de elevi Practică pedagogică Evaluare şi intervenţie psiho-educaţională la persoanele cu CES Orientarea şcolară şi profesională a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale |
ANUL I | ANUL II | ANUL III |
---|---|---|
Fundamentele pedagogiei Fundamentele psihologiei Fundamentele psihopedagogiei speciale Psihologia educaţiei Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale Teoria şi metodologia curriculum-ului Istoria pedagogiei Psihologia vârstelor Psihologia personalităţii Practică de specialitate Limba străină Educaţia fizică |
Teoria şi metodologia instruirii Metodologia cercetării educaţionale Limba română Matematică Didactica activităţilor matematice pentru învăţământul preşcolar şi primar Teoria şi practica evaluării Pedagogia învăţământului preşcolar şi primar Literatura pentru copii Pedagogie socială Practică pedagogică în învăţământul preşcolar Limba străină |
Didactica activităţilor de educare a limbajului Didactica limbii şi literaturii române pentru învăţământul primar Didactica istoriei, a geografiei şi a educaţiei civice Cunoaşterea mediului şi didactica ştiinţelor Instruire asistată de calculator Practică pedagogică în învăţământul primar Educaţie plastică şi educaţie muzicală. Elemente de didactică Didactica educaţiei fizice Didactica abilităţilor practice Managementul clasei de elevi Puericultură şi igiena copilului Psihopedagogia copiilor cu abilităţi înalte Logopedie |
Pentru a afla ce facilităţi oferă facultatea (burse, cazare, mobilităţi de studiu şi / practică, tabere etc.), puteţi accesa link-ul.
Domeniul | Specializarea | Condiţii de admitere* (concurs de dosare) |
---|---|---|
Psihologie | Psihologie | 100 % media examenului de bacalaureat |
Ştiinţe ale Educaţiei |
Pedagogie Psihopedagogie specială |
100 % media examenului de bacalaureat |
Ştiinţe ale Educaţiei | Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar (IF/ID) |
100 % media examenului de bacalaureat Probă de aptitudini: Muzică şi dicţie (18 iul.-21.iul.2022), conform programărilor ce vor fi afişate pe Site Proba de Muzică şi Dicţie constă în:
|
* Criteriile de departajare pentru candidaţii cu aceeaşi medie, aflaţi pe ultimele locuri:
Cod taxă: 28
Ciclul de studii | Prima specializare | A doua specializare |
---|---|---|
Licență | 300 lei | 150 lei |
Sunt scutiți de la plata taxei de admitere la studii universitare de licență:
Se reduce cu 50% cuantumul taxei de înscriere la admitere pentru candidaţii care sunt salariaţi ai Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi şi ai Bibliotecii Centrale Universitare „Mihai Eminescu” din Iaşi.
Scutirea sau reducerea taxei de înscriere se face numai pe baza actelor doveditoare prezentate de candidați comisiei de admitere pe facultate
Plata taxei de admitere se face la orice ghișeu, din țară, al băncii BRD – Groupe Société Générale, utilizând următoarele informații:
Numele și prenumele | Numele și prenumele candidatului | |
Codul numeric personal | CNP-ul candidatului | |
Banca | BRD – Groupe Société Générale | |
Titular cont | Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași | |
Cod IBAN | RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400 | |
Cod taxă (taxă de admitere) | 28 | |
Forma de învățământ | Licență ZI | Licență ID |
Cod formă de învățământ | 01 | 02 |
Cod facultate | 1341 | 2203 |
Plata taxei se poate face și on-line, utilizând aceleași informații, accesând pagina: https://plati-taxe.uaic.ro/
Informaţii utile privind taxa de înscriere a candidaţilor care se înscriu on-line pot fi obţinute accesând acest link .
Taxă de şcolarizare pentru anul I, an universitar 2022-2023:
Taxa de şcolarizare se achită în patru rate astfel:
Ocuparea locurilor la buget şi la taxă se face semestrial, în funcţie de:
Pentru a consulta programul aferent, accesaţi link-ul.
* Originalul documentului este necesar doar în cazurile speciale de înscriere fizică; se restituie candidatului după certificarea documentului în copie de către membrii comisiei.
Dacă se doreşte retragerea dosarului, acesta se restituie titularului sau altei persoane doar cuîmputernicire prin notariat.
Vor fi declaraţi RESPINŞI candidaţii care:
Plata taxei deînmatriculare / taxei de şcolarizare
Paşi de urmat de către cei care,în urma redistribuirilor, trec de la taxă la buget
Candidaţii care au fost admişi iniţial la Taxă şi care au trecut la Buget trebuie să achite taxa deînmatriculare la buget ( 50 lei ) şi să se prezinte la sediul facultăţii noastre din corpul D, la sala D 208 în perioada 01-02 aug. 2022, cu următoarele documente:
Candidații care iniţial au fost pe listele de aşteptare, iar ulterior au fost admişi la Taxă vor semna Contractul de studii, vor achita prima rată din taxa de şcolarizare ( 900 lei )în perioada 01-02 aug. 2022 şiîşi vor confirma locul pe site-ul facultăţii.
Candidații care iniţial au fost pe listele de aşteptare şi au fost ulterior admişi la Buget vor semna Contractul de studii, vor achita taxa deînmatriculare la buget ( 50 lei ) şi se vor prezenta la sediul facultăţii noastre din corpul D, la sala D 208 în perioada 01-02 aug. 2022, cu următoarele documente:
Candidaţii care nu semnează Contractul de studii (nu confirmă locul) vor fi declaraţi RESPINŞI.
Lista finală a candidaţilor admişi se va afişa pe data de 03.08.2022.
Locurile eliberate vor fi scoase la concursîn sesiunea SEPTEMBRIE 2022.
8.4. Candidaţii admişi cu taxă, care renunţă la şcolarizare dupăîncheierea Contractului de studii
Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la şcolarizare dupăîncheierea Contractului de studii în termen de:
Candidaţii care NU şi-au indeplinit obligaţiile vor fi declaraţi RESPINŞI.