Proiecte de cercetare:
- Diaconu-Gherasim, LR. (2021-2023). Tranziția la școala gimnazială: O abordare longitudinală care investighează factorii de risc și protectivi.” , PN-III-P4-ID-PCE-2020-2963. PIs. Elliot A. (University of Rochester) & Laura Brumariu (Adelphi University, USA)
- Diaconu-Gherasim, L.R., Tepordei A.M., Mairean, C, Labăr, A., Vîrga D. & Gavreliuc A. (Univirsitatea de Vest, RO), Elliot A. (University of Rochester). Factori motivaționali și emoționali ai adaptării academice”Studiu Longitudinal (2019-2023).
- Diaconu-Gherasim, L.R., Mairean C, Zancu AS. & Brumariu L. Factori psihologici si implicatii psiho-sociale in contextul pandemiei COVID-19. Studiu longitudinal
- Mairean C. (2018-2020): Stresul posttraumatic la victime ale accidentelor rutiere: analiză și modalități de intervenție” , PN-III-P1- 1.1-PD2016-0902
- Diaconu-Gherasim, L.R & Petru C (UBB ) Optimism si retele sociale. (2019-2022)
- Diaconu-Gherasim, L.R & Laura Brumariu (Adelphi University, USA) Separarea parentală şi dezvoltarea socială şi emoţională a copiilor (2014-2015)
- Diaconu-Gherasim, L.R & Laura Brumariu (Adelphi University, USA) & Katherine Kerns (Kent University, USA) (2015-2016), Caracteristicile familiei si dezvoltarea şcolară şi emoţională a copiilor
- Mairean C. (2014–2015). Director de proiect Amintiri false. Implicații pentru domeniul clinic. Proiect câștigat în cadrul competiției pentru granturi interne de cercetare, organizate de Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iași, România.
- Mairean C. (2014 –2015). Bursier postdoctoral în cadrul proiectului de cercetare Modalităţi de promovare a rezilienţei prin controlul emoţiilor şi gândurilor intruzive în contextul expunerii vicariante la stres, Academia Română, Filiala Iași.
- Gherasim L. Atribuire şi reatribuire în determinarea performanţelor şi dispoziţiei afective la copii: perspectivă ecologică, PN II idei PCE, cod 2026, finanţat CNCSIS (2008-2011).