Dimensiuni psihosociale ale reprezentării bogăţiei la români
Alexandra Ioniţă, Mihai Curelaru
Fiecare dintre noi are o imagine asupra a ceea ce este omul bogat, în raport cu ceea ce înseamnă pentru noi această realitate. Dar cât de mult variază această imagine? Cât de mult este influenţată ea de context? Cele două studii realizate (N=243) prezintă diverse aspecte a ceea ce poate să însemne o reprezentare socială a omului bogat, evidenţiind elementele constitutive ale câmpului semantic al reprezentării sociale, nucleul central şi elementele periferice. Am elaborat un plan de cercetare care să evidenţieze posibilele diferenţe percepţionale ale reprezentării bogatului şi a bogăţiei, în funcţie de vârstă şi de mediul de rezidenţă al subiecţilor.
reprezentare socială, asociere liberă, nucleu central, elemente periferice, bogăţie, om bogat
Alexandra Ioniţă – Al. I. Cuza University, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Iaşi, Romania
Mihai Curelaru – Al. I. Cuza University, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Iaşi, Romania, E-mail: mihai.curelaru@uaic.ro.