Raport sintetic privind evaluarea activității cadrelor didactice de către studenți în anul universitar 2015-2016

La sfârşitul anului universitar 2015-2016 au fost evaluate 54 activităţi de tip curs, seminar sau laborator. Rezultatele chestionarelor completate de către studenți indică un punctaj global de 3.30 din 4.00. Cel mai mare număr de răspunsuri au fost obținute de la studenţii din anul I licenţă, în comparaţie cu anii II si III şi cu studenții de la master. De asemenea, au mai fost multe comentarii la disciplinele de învățământ unde promovabilitatea a fost relativ scăzută sau la care au fost acordate în general note mai mici.

 

Studenţii au apreciat cadrele didactice care s-au implicat în comunicarea eficientă a conținuturilor specifice disiciplinei, care i-au sprijinit cu explicaţii suplimentare pentru anumite aspecte teoretice cu un grad de dificultate perceput ca fiind mai ridicat. De asemenea, au apreciat exemplificările accesibile de la curs/seminar/laborator pentru noţiunile teoretice introduse în timpul activităților didactice.

 

În ceea ce privește aspectele negative semnalate, răspunsurile studenţilor au evidențiat lipsa de punctualitate a unor profesori în special la activitățile didactice care încep la ora 8:00, atitudinea detașată a unor profesori în raport cu studenții, precum și exigențele ridicate în acordarea notelor. În anumite situaţii au fost semnalate diferențe de dificultate între aplicațiile abordate şi discutate în timpul activităților didactice şi subiectele formulate pentru examen.

 

Studenţii admit că în anumite situaţii nu au reuşit să ajungă la cursuri / seminare / laboratoare din cauza locului de muncă şi au solicitat ajustarea metodelor de evaluare în perspectivă, indicând ca preferință proiectul sau portofoliul (mai ales în cazul studenţilor din anul 3 şi de la master).
În cazul disciplinelor de învățământ cu un procentaj mic de promovabilitate, opiniile şi comentariile sunt uneori contrastante: cei care au participat la curs şi seminar au apreciat pozitiv activitatea profesorului, în timp ce ceilalţi au criticat unoeri nejustificat activitatea acestuia.