Raport sintetic privind evaluarea activității cadrelor didactice de către studenți în anul universitar 2017-2018

La sfârşitul anului universitar 2017-2018, au fost evaluate 126 activităţi de tip curs, seminar sau laborator. Rezultatele chestionarelor completate de către studenți indică un punctaj global de 3.45 din 4.00. Cel mai mare număr de răspunsuri au fost obținute de la studenţii din anul I licenţă, în comparaţie cu anii II si III şi cu studenții de la master.

 

Studenţii au oferit aprecieri pozitive profesorilor care au prezentat informații bazate pe bibliografii actualizate în predarea cursurilor și seminariilor și care au comunicat rezultatele unor studii realizate de către ei înșiși. De asemenea, au apreciat aplicațiile variate și accesibile propuse în activitățile de curs/seminar/laborator pentru noţiunile teoretice predate. Totodată, studenții au evidențiat suportul primit de la profesori în cadrul activităților de consultații și tutoriat – explicaţiile suplimentare pentru anumite aspecte teoretice cu un grad de dificultate mai ridicat, indicațiile pentru efectuarea unor sarcini de studiu individual, feedback pe parcursul semestrului.

 

Răspunsurile studenților au indicat și aspecte negative care sunt luate în considerare pentru îmbunățățirea calității procesului didactic. Acestea se referă la disponibilitatea scăzută a unor profesori de a comunica cu studenții în timpul activităților didactice și în orele de consultații, lipsa de punctualitate a unor profesori, în special la activitățile care incep de la ora 8:00, atitudinea distantă a unor profesori față de studenți în justificarea notelor oferite, insuficienta explicitare a modului de calcul al notelor finale la unele discipline. În anumite situaţii, studenții au semnalat diferențe între sarcinile de învățare propuse la curs/seminar/evaluare şi subiectele date la examen.

 

Frecvența studenților este variabilă. Studenţii cu o frecvență mai redusă la cursuri / seminare / laboratoare din cauza serviciului au solicitat flexibilizarea modului de evaluare astfel încât să includă și metode precum proiectul (mai ales în cazul studenţilor din anul 3 şi de la master).

 

Referitor la disciplinele cu un procentaj mai mic de promovabilitate, părerile şi comentariile au fost împărţite: studenții care au avut o rată de participare mai mare la curs şi seminar au apreciat pozitiv de cele mai multe ori activitatea profesorului, ceilalţi criticând de multe ori nejustificat activitatea acestuia.