Raport sintetic privind evaluarea activității cadrelor didactice de către studenți în anul universitar 2018-2019

În semestrul al doilea al anului universitar 2018-2019 au fost evaluate 138 activităţi de tip curs, seminar sau laborator. Rezultatele chestionarelor completate de către studenți indică un punctaj mediu de 3.50 din 4.00. Studenții din anii mici de la programele de licență s-au implicat mai mult în completarea acestor chestionare decât colegii lor din anii mai mari și de la master.

 

Aprecieri pozitive au primit profesorii care au încurajat studenții să adreseze întrebări în timpul cursurilor/seminarelor/laboratoarelor, care au propus sarcini de învățare centrate pe dezvoltarea de competențe didactice și de cercetare și care au răspuns cu promptitudine solicitărilor venite din partea studenților pentru sprijin, explicații pentru anumite aspecte teoretice cu un grad de dificultate mai ridicat, surse bibliografice și feedback descriptiv pentru lucrările elaborate.

 

Răspunsurile studenţilor au inclus uneori și aspecte negative, referitoare la lipsa de punctualitate a unor profesori, gestiunea deficitară a timpului didactic, durata mare de așteptare a unor răspunsuri la solicitări trimise prin e-mail, severitate excesivă în acordarea notelor. În anumite situaţii, respondenții au semnalat diferența de dificultate între problemele abordate şi discutate la curs/seminar/laborator şi subiectele date la examen.

 

Datele furnizate de studenți prin completarea chestionarului relevă faptul că frecvența la cursuri / seminare / laboratoare este variabilă din diverse motive, în principal din cauza angajării studenților în perioada facultății. În această situație, ei au solicitat adoptarea unor modalități de evaluare care să includă metode alternative, precum proiectul, referatul, portofoliul (mai ales în cazul studenţilor din anul 3 şi de la master).

 

În general, feedbackul referitor la activitatea profesorilor a fost predominant pozitiv la disciplinele cu o rată mai mare a promovabilității și mixt în situația disciplinelor cu un procent mai redus de promovabilitate. Studenții cu o prezență mai bună la ore au acordat punctaje mai mari profesorilor pentru toate criteriile avute în vedere în evaluare, decât colegii lor care au frecventat mai puțin activitățile didactice.