Raport sintetic privind evaluarea activității cadrelor didactice de către studenți în anul universitar 2020-2021

În contextul defășurării integral online a activităților didactice pentru programele studii de licență și masterat, numărul de discipline evaluate la sfârşitul anului universitar 2020-2021 a scăzut semnificativ (13).

 

Punctajele medii obținute pe baza administrării chestionarelor de evaluare a activităților didactice de către studenți indică un punctaj global de 3.72 din 4.00. S-a conservat tendința din anii anteriori ca studenții înmatriculați în anul I la studii de licență să completeze cel mai mare număr de chestionare de evaluare. Sugestiile formulate de către studenți au vizat îndeosebi calibrarea mai atentă, în sensul accesibilizării, a conținuturilor de specialitate și a volumului de sarcini asociate fiecărui curs, seminar sau laborator. De asemenea, utilizarea unitară unui singur sistem de management al învățării se regăsește între sugestiile studenților de îmbunătățire a interacțiunilor didactice asincrone în mediul online.

 

Aprecierile pozitive ale studenţilor au vizat punctualitate și respectarea orarului, în contextul utilizării unei singure platforme de live streaming pentru activitățile didactice sincrone și varietatea exemplificărilor puse la dispoziție în sprijinul în special flexibilitatea cadrelor didactice în abordarea conținuturilor și în reorganizarea evaluării continue și finale, precum și disponibilitatea de utilizare a unor modalități de comunicare diverse.

 

În ceea ce privește aspectele negative, răspunsurile studenţilor au pus în lumină întârzieri în comunicarea mediată de tehnologie, exigențe ridicate în ceea privește evaluarea continuă și finală, precum și discrepanțe între dificultatea aplicațiilor din timpul semestrului în raport cu cele care au constituit subiecte de examen.