Un nou test măsoară nivelul inteligenţei emoţionale în contextul locului de muncă

Inteligenţa emoţională poate fi un important determinant al performanţei în muncă, iar studii recente arată că ea poate să conteze chiar mai mult decât personalitatea sau experienţa anterioară. Inteligenţa emoţională în contextul locului de muncă poate să fie definită ca fiind capacitatea de a înţelege, regla şi recunoaşte emoţiile în contextul specific al mediului de muncă. Iar cercetătorii de la Universitatea din Geneva au creat un nou instrument pentru a măsura inteligenţa emoţională (Geneva Emotional Competence Test – GECO).

Creatorii instrumentului afirmă că inteligenţa emoţională se poate manifesta diferit in contexte diferite, aşa că un astfel de test oferă marele avantaj de a verifica nivelul la care se află o persoană în interacţiunile care contează cel mai mult pentru un angajator. Testul evaluează patru factori ai inteligenţei emoţionale:

  • inţelegerea emoţiilor,
  • recunoaşterea emoţiilor,
  • reglarea propriilor emoţii şi
  • reglarea emoţiilor celorlalţi.

Aceste dimensiuni sunt verificate prin utilizarea unor situaţii stimul care implică emoţii negative precum frica, tristeţea sau furia.

Testul a fost validat pe un lot de 1000 de persoane şi rezultatele au fost unele excelente. Rezultatele au arătat că scorurile se imbunătaţesc odată cu vârsta şi că femeile obţin scoruri mai mari. În condiţiile în care inteligenţa emoţională corelează cu primirea unui salariu mai mare, dar şi cu mai bune abilităţi de leadership, utilizarea acest nou instrument poate aduce beneficii atât la nivel organizaţional, prin alegerea oamenilor celor mai potriviți, dar şi la nivel personal, viitorii angajaţi aflând din prima dacă sunt, sau nu, potriviţi pentru jobul respectiv.

Informații preluate de la
Studiul poate fi citit dând clic pe următoarea adresă.