PN-III-P4-ID-PCE-2020-2963

Titlu: Tranziția la școala gimnazială: o abordare longitudinală care investighează factorii de risc și protectivi
Acest proiect este susţinut printr-un grant al Unităţii Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI): PN-III-P4-ID-PCE-2020-2963
Tip proiect: PN-III-P4-ID-PCE-2020-2963, 2021-2023

 

Abstract: Proiectul își propune să îmbunătățească înțelegerea implicațiilor tranziției școlare pe trei domenii importante de dezvoltare ale copiilor: emoție, motivație și performanță școlară. Proiectul abordează dinamica tranzacțională a școlii și a factorilor sociali și funcționarea elevilor pe aceste trei domenii pe parcursul perioadei de tranziție la școala gimnazială. În plus, tranziția școlară este o perioadă adecvată pentru prevenirea și implementarea intervențiilor legate de reducerea problemelor emoționale și creșterea bunăstării emoționale, precum și îmbunătățirea motivației și a performanței. Astfel, obiectivele principale sunt:
1) să examineze căile longitudinale dintre problemele emoționale, credințele motivaționale (cum ar fi scopurile de învățare) și rezultatele academice începând cu școala elementară (din clasa a 4-a) la tranziția la școala gimnazială (clasa a 5-a și a clasa a 6-a) pe un eșantion mare de elevi români;
2) să exploreze dacă schimbările în relațiile cu părinții și colegii sunt legate longitudinal de schimbările în funcționarea elevilor în plan emoțional și academic;
3) să implementeze intervenții de psihologie pozitivă multi-țintă pentru a crește bunăstarea subiectivă a elevilor și pentru a reduce problemele emoționale ale acestora. În cele din urmă, proiectul va oferi un ghid de bune practici privind factorii de risc și de protecție pentru tranziția educațională a elevilor.

 

Team members:

 

Rezultate obținute

    • Articole publicate
      1. Măirean,C., Zancu, A.Z. & Diaconu-Gherasim, L. R. (2022). Children’s anxiety, academic self-efficacy, and intergenerational transmission of worries regarding the transition to middle school, British Journal of Educational Psychology. Advanced online. https://doi.org/10.1111/bjep.12530
    • Articole în curs de revizuire, trimise la jurnale indexate Web of Science
      1. Diaconu-Gherasim, L.R., Maftei, A., Zancu, A., Măirean, C., Brumariu., L., Țepordei A.-M., Crumpei-Tănasă, I., & Nicuță, G., Parental psychological control and children’s academic achievement during the pandemic: The moderating role of perceived COVID-19 threat, Educational Psihology (retrimis spre evaluare)
      2. Diaconu-Gherasim, LR, Nicuta G., Crumpei-Tanase I. & Opariuc, C.D. Perception of Friendship Quality and Mental Health: School Goal Structures as Moderators, School Mental Health (in evaluare).
      3. Diaconu-Gherasim, L.R, Brumariu., E.L., & Ettengoff, C., Romanian Early Adolescents’ Perceptions of Parental Migration and the Associated Relational Impact: A Qualitative Analysis, Journal of Ethnic And Migration Studies (în pregătire manuscris pentru resubmit).
      4. Țepordei A.-M., Zancu, A., & Diaconu-Gherasim, L.R. Still Worried? Pre-transition Parental Control and Academic Competence as Antecedents of Middle School Students’ Post-Transition Worries, Journal of Research on Adolescence (în evaluare).
      5. Maftei, A. & Diaconu-Gherasim, L.R., The Road to Addiction (Might Be) Paved with Good Intentions: Social Media Use Motives and Psychological Distress among Early Adolescents (în evaluare).
  • Participări la Conferințe internaționale (prezentari orale)
    1. Diaconu-Gherasim, L.R., Nicuță, G. & Crumpei-Tănasă, I. Friendship quality and children’ well-being: Are classroom goal structures moderators? 10th European Conference on Positive Psychology, Iulie 2022, Reykjavik, Iceland
    2. Diaconu-Gherasim, L.R., Maftei, A., Zancu, A., Măirean, C., Brumariu., L., Crumpei-Tănasă, I., Țepordei A.-M., & Nicuță, G., Parental psychological control and children’s academic achievement during the pandemic: The moderating role of perceived COVID-19 threat, 18th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence, 23-28 august 2022, Dublin, Ireland.
    3. Mairean, C., Zancu A., & Diaconu-Gherasim, LR., Children’s anxiety, academic self-efficacy, and intergenerational transmission of worries regarding the transition to middle school, The 36th Annual Conference of the European Health Psychology, 23-27 august 2022, Bratislava, Slovacia.