a. Domenii, specializări, forma de învăţământ şi durata studiilor
Domeniul de licenţă: PSIHOLOGIE
Specializarea | Forma de învăţământ* | Durata studiilor |
---|---|---|
Psihologie | IF | 3 ani |
Psihologie | ID | 3 ani |
Domeniul de licenţă: ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI
Specializarea | Forma de învăţământ* | Durata studiilor |
---|---|---|
Pedagogie | IF | 3 ani |
Psihopedagogie specială | IF | 3 ani |
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | IF | 3 ani |
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | ID | 3 ani |
* IF = învăţământ cu frecvenţă (zi), ID = învăţământ la distanţă
b. Număr de locuri
Cetăţeni româniAbsolvenţi de licee situate în mediul ruralCandidaţi de etnie rromăCandidaţi români de pretudindeni
Cetăţeni români
Domeniul de licenţă: PSIHOLOGIE
Specializarea | Forma | Nr. locuri bugetate 2019/2020 | Nr. locuri bugetate pt. domenii prioritare de dezvoltare ale României | Nr. locuri bugetate destinate formării cadrelor didactice | Total BUGET ROMÂNI/ UE/SEE | Taxă | Total români Buget+Taxă |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Psihologie | IF | 147 | 3 | 0 | 150 | 133 | 283 |
Psihologie | ID | 0 | 0 | 0 | 0 | 100 | 100 |
TOTAL | 147 | 3 | 0 | 150 | 233 | 383 |
Domeniul de licenţă: ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI
Specializarea | Forma | Nr. locuri bugetate 2019/2020 | Nr. locuri bugetate pt. domenii prioritare de dezvoltare ale României | Nr. locuri bugetate destinate formării cadrelor didactice | Total BUGET ROMÂNI/ UE/SEE | Taxă | Total români Buget+Taxă |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pedagogie | IF | 41 | 1 | 0 | 42 | 79 | 121 |
Psihopedagogie specială | IF | 56 | 1 | 0 | 57 | 8 | 65 |
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | IF | 33 | 1 | 69 | 103 | 14 | 117 |
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | ID | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | 60 |
TOTAL | 130 | 3 | 69 | 202 | 161 | 363 |
Absolvenţi de licee situate în mediul rural
Domeniul de licenţă: PSIHOLOGIE
Specializarea | Forma | Nr. locuri |
---|---|---|
Psihologie | IF | 3 |
TOTAL | 3 |
Domeniul de licenţă: ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI
Specializarea | Forma | Nr. locuri |
---|---|---|
Pedagogie | IF | 1 |
Psihopedagogie specială | IF | 2 |
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | IF | 2 |
TOTAL | 5 |
Candidaţi de etnie rromă
Domeniul de licenţă: PSIHOLOGIE
Specializarea | Forma | Nr. locuri |
---|---|---|
Psihologie | IF | 2 |
TOTAL | 2 |
Domeniul de licenţă: ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI
Specializarea | Forma | Nr. locuri |
---|---|---|
Pedagogie | IF | 1 |
Psihopedagogie specială | IF | 1 |
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | IF | 0 |
TOTAL | 2 |
Candidaţi români de pretudindeni*
Domeniul de licenţă: PSIHOLOGIE
Specializarea | Forma | Nr. locuri buget cu bursă |
Nr. locuri buget fără bursă |
Taxă | TOTAL |
---|---|---|---|---|---|
Psihologie | IF | 5 | 5 | 2 | 12 |
TOTAL | 5 | 5 | 2 | 12 |
Domeniul de licenţă: ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI
Specializarea | Forma | Nr. locuri buget cu bursă |
Nr. locuri buget fără bursă |
Nr. locuri taxă | TOTAL |
---|---|---|---|---|---|
Pedagogie | IF | 0 | 1 | 1 | 2 |
Psihopedagogie specială | IF | 0 | 1 | 1 | 2 |
Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | IF | 0 | 1 | 0 | 1 |
TOTAL | 0 | 3 | 2 | 5 |
* Detalii privind admiterea candidaţilor români de pretutindeni pot fi obţinute accesând următorul link.
c. Ultimele medii de admitere de anul trecut
Specializarea | Sesiunea | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
iulie 2018 | septembrie 2018 | |||||||||
Etapa1 | Etapa 2 | Rezultate finale | Etapa1 | Rezultate finale | ||||||
buget | taxă | buget | taxă | buget | taxă | buget | taxă | buget | taxă | |
Psihologie – IF | 9.15 | 8.43 | 8.85 | 7.75 | 8.85 | 7.71 | – | 7.95 | – | 7.95 |
Psihologie – ID | – | 8.43 | – | 8.37 | – | 8.37 | – | 9.80 | – | 9.80 |
Pedagogie – IF | 8.10 | 7.51 | 7.31 | 6.08 | 6.88 | 6.08 | – | 6.30 | – | 6.30 |
Pedagogie socială – IF | – | 6.06 | – | 6.06 | – | 6.06 | – | 6.35 | – | 6.48 |
Psihopedagogie specială – IF | 8.66 | 8.35 | 8.06 | 7.75 | 7.80 | 7.76 | – | 6.13 | – | 6.13 |
Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar – IF | 8.10 | 8.01 | 7.90 | 7.70 | 7.86 | 7.70 | – | 9.11 | – | 9.11 |
Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar – ID | – | 8.24 | – | 8.20 | – | 8.20 | – | – | – | – |
d. De ce să studiezi la noi
Printre punctele forte ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei de la Iaşi pot fi menţionate următoarele:
- Cadrele didactice au o vastă expertiză de cercetare ştiinţifică, expertiza probată de un număr mare de lucrări publicate şi de derularea constantă a unor proiecte naţionale şi internaţionale;
- Cadrele didactice au şi o consistentă experienţă practică asociată disciplinelor pe care le predau studenţilor;
- În cadrul facultăţii funcţionează două asociaţii studenţeşti care organizează o varietate de activităţi de dezvoltare academică, profesională şi personală;
- Se acordă burse pentru studenţii care vor să studieze (temporar) la universităţi din străinătate.
e. Ce discipline se studiază la noi
Specializarea PSIHOLOGIE
ANUL I | ANUL II | ANUL III |
---|---|---|
Introducere în psihologie Statistică Metode de cercetare în psihologie Istoria psihologiei Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale Analiza computerizată a datelor Psihologia educaţiei Practică de specialitate Limba străină Educaţia fizică |
Psihologie socială Psihologie experimentală Psihologia dezvoltării Psihologia personalităţii Introducere în consilierea psihologică Psihodiagnostic Psihologia vârstelor Psihologia sănătăţii Neuropsihologie Logopedie Introducere în psihanaliză Practică de specialitate Limba străină |
Psihodiagnostic Psihologia personalului Consiliere şi orientare în carieră Psihologia mediului Psihologie judiciară Psihologia publicităţii Psihologia cuplului şi a familiei Psihologia rezilienţei Psihologie organizaţională Introducere în psihoterapie Psihologia grupurilor sociale Psihopatologie Psihologie cognitivă Profile atipice de dezvoltare Psihopedagogia comportamentului deviant Psihologia rezolvării conflictelor |
Specializarea PEDAGOGIE
ANUL I | ANUL II | ANUL III |
---|---|---|
Fundamentele pedagogiei Fundamentele psihologiei Fundamentele psihopedagogiei speciale Psihologia educaţiei Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale Teoria şi metodologia curriculum-ului Istoria pedagogiei Psihologia vârstelor Psihologia personalităţii Practică de specialitate Limba străină Educaţia fizică |
Teoria şi metodologia instruirii Metodologia cercetării educaţionale Psihopedagogia creativităţii şi talentelor Paradigme şi teorii contemporane ale educaţiei Consiliere educaţională Pedagogia învăţământului preşcolar şi primar Teoria şi practica parteneriatului educaţional Teoria şi practica evaluării Pedagogia comunicării Pedagogie socială Educaţia pentru cetăţenie democratică Consiliere vocaţională Logopedie Limba străină |
Managementul proiectelor educaţionale Educaţia adulţilor Filosofia educaţiei Didactica ştiinţelor educaţiei Instruire asistată de calculator Practică pedagogică Educaţie interculturală Managementul clasei de elevi Antropologia educaţiei Strategii diferenţiate şi incluzive în educaţie Etică şi deontologie pedagogică Alternative educaţionale |
Specializarea PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ
ANUL I | ANUL II | ANUL III |
---|---|---|
Fundamentele pedagogiei Fundamentele psihologiei Fundamentele psihopedagogiei speciale Psihologia educaţiei Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale Teoria şi metodologia curriculum-ului Anatomie, fiziologie şi genetică umană Psihologia vârstelor Psihologia personalităţii Practică de specialitate Limba străină Educaţia fizică |
Teoria şi metodologia instruirii Teoria şi metodologia evaluării Metodologia cercetării psihopedagogice Psihodiagnostic Psihopedagogia deficienţelor de auz Psihopedagogia deficienţelor de intelect Psihopedagogia deficienţelor neuro-psiho-motorii Strategii diferenţiate şi incluzive în educaţie Psihopedagogia deficienţelor de vedere Psihopedagogia persoanelor cu tulburări asociate Limba străină |
Logopedie Didactica activităţilor din învăţământul special şi integrat Instruire asistată de calculator Psihopedagogia comportamentului deviant Asistenţa psihopedagogică a cuplului şi a familiei Psihologia sănătăţii Dificultăţi de învăţare Introducere în psihoterapie Consiliere psihopedagogică Managementul clasei de elevi Practică pedagogică Evaluare şi intervenţie psiho-educaţională la persoanele cu CES Orientarea şcolară şi profesională a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale |
Specializarea PEDAGOGIA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PRIMAR ŞI PREŞCOLAR
ANUL I | ANUL II | ANUL III |
---|---|---|
Fundamentele pedagogiei Fundamentele psihologiei Fundamentele psihopedagogiei speciale Psihologia educaţiei Tehnologii informaţionale şi comunicaţionale Teoria şi metodologia curriculum-ului Istoria pedagogiei Psihologia vârstelor Psihologia personalităţii Practică de specialitate Limba străină Educaţia fizică |
Teoria şi metodologia instruirii Metodologia cercetării educaţionale Limba română Matematică Didactica activităţilor matematice pentru învăţământul preşcolar şi primar Teoria şi practica evaluării Pedagogia învăţământului preşcolar şi primar Literatura pentru copii Pedagogie socială Practică pedagogică în învăţământul preşcolar Limba străină |
Didactica activităţilor de educare a limbajului Didactica limbii şi literaturii române pentru învăţământul primar Didactica istoriei, a geografiei şi a educaţiei civice Cunoaşterea mediului şi didactica ştiinţelor Instruire asistată de calculator Practică pedagogică în învăţământul primar Educaţie plastică şi educaţie muzicală. Elemente de didactică Didactica educaţiei fizice Didactica abilităţilor practice Managementul clasei de elevi Puericultură şi igiena copilului Psihopedagogia copiilor cu abilităţi înalte Logopedie |
f. Facilităţi oferite de facultate studenţilor
Pentru a afla ce facilităţi oferă facultatea (burse, cazare, mobilităţi de studiu şi / practică, tabere etc.), puteţi accesa link-ul.
g. Ce poţi deveni după absolvire?
Specializarea PSIHOLOGIE
- psiholog în domeniile: psihologie clinică şi psihoterapie, psihologia muncii, consiliere şcolară şi vocaţională;
- profesor de sprijin în cadrul unor programe individualizate de învăţare;
- logoped;
- referent resurse umane;
- profesor în învăţământul gimnazial.
Specializarea PEDAGOGIE
- profesor în învăţământul gimnazial;
- profesor de sprijin în cadrul unor programe individualizate de învăţare;
- asistent de cercetare în pedagogie;
- logoped;
- animator în grupuri şi organizaţii.
Specializarea PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ
- profesor de psihopedagogie specială (oferă servicii educaţionale elevilor cu cerinţe speciale) sau profesori de educaţie specială;
- profesor itinerant / de sprijin (în reţeaua şcolilor incluzive);
- profesor logoped;
- educator specializat în instituţiile / serviciile de sprijin şi ocrotire a persoanelor cu nevoi speciale.
Specializarea PEDAGOGIA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PRIMAR ŞI PREŞCOLAR
- profesor pentru învăţământul preşcolar şi primar.