O serie de studii realizată în cadrul Michigan State University prezintă un program online prin care părinţii şi fraţii copiilor cu deficienţe de vorbire sunt învăţaţi să comunice mai uşor cu aceştia. Studiile au fost realizate pe mai multe perechi de tipul părinte–copil sau frate/soră fără deficienţe – frate/soră cu deficienţe, evaluate înainte de începerea programului, imediat după acesta şi la o distanţă de maxim 10 săptămâni de la finalizare. Programul necesită parcurgerea a şase module online cu o durată totală de aproximativ 75 de minute. În cadrul acestora, rudele învaţă să fie atente la modul în care copilul comunică şi să îi ofere acestuia cât mai multe ocazii pentru a comunica. De asemenea, ele sunt încurajate să descrie cât mai amănunţit situaţiile de comunicare şi să nu apeleze doar la simple întrebări. În final, părinţii şi fraţii/surorile trebuie să aştepte răspunsul copilului şi să îi răspundă acestuia la rândul lor, folosind cuvinte adaptate nivelului de dezvoltare al acestuia.
Rezultatele au fost unele pozitive. Atât părinţii cât şi fraţii/surorile au raportat o comunicare mai eficientă cu copilul. De asemenea, acesta s-a angajat mai des în activităţi de comunicare ca urmare a implicării rudelor.
Mai multe informaţii puteţi accesând articolele: