a. Domenii, specializări, forma de învăţământ şi durata studiilor
Domeniul PSIHOLOGIE
Programul de master | Forma de învăţământ* | Durata studiilor |
---|---|---|
Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP) | IF | 2 ani |
Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP) | IF | 2 ani |
Psihologie educaţională şi consiliere (PEC) | IF | 2 ani |
Domeniul ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI
Programul de master | Forma de învăţământ* | Durata studiilor |
---|---|---|
Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS) | IF | 2 ani |
Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP) | IF | 2 ani |
Educaţie timpurie (ET) | IF | 2 ani |
Politici şi management în educaţie (PME) | IF | 2 ani |
* IF = învăţământ cu frecvenţă (zi)
b. Număr de locuri
Obs: Numărul de locuri sub rezerva aprobării Ministerului Educaţiei Naţionale
Cetăţeni români
Domeniul: PSIHOLOGIE
Programul de master | Forma | Nr. locuri bugetate 2019/2020 | Nr. locuri bugetate pt. domenii prioritare de dezvoltare ale României | Total BUGET ROMÂNI/ UE/SEE | Taxă* | Total români Buget+Taxă |
---|---|---|---|---|---|---|
Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP) | IF | 36 | 2 | 38 | 26 | 64 |
Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP) | IF | 57 | 2 | 59 | 15 | 74 |
Psihologie educaţională şi consiliere (PEC) | IF | 25 | 2 | 27 | 8 | 35 |
TOTAL | 118 | 6 | 124 | 49 | 173 |
Domeniul: ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI
Programul de master | Forma | Nr. locuri bugetate 2019/2020 | Nr. locuri bugetatept. domenii prioritare de dezvoltare ale României | Total BUGET ROMÂNI/ UE/SEE | Taxă* | Total români Buget+Taxă |
---|---|---|---|---|---|---|
Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS) | IF | 30 | 1 | 31 | 13 | 44 |
Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP) | IF | 30 | 1 | 31 | 3 | 34 |
Educaţie timpurie (ET) | IF | 30 | 1 | 31 | 1 | 32 |
Politici şi management în educaţie (PME) | IF | 29 | 2 | 31 | 39 | 70 |
TOTAL | 119 | 5 | 124 | 56 | 180 |
* În acord cu Decizia BECA din 22.07.2019
Candidaţi de etnie rromă
Domeniul: PSIHOLOGIE
Programul de master | Forma | Nr locuri |
---|---|---|
Psihologie educaţională şi consiliere (PEC) | IF | 1 |
TOTAL | 1 |
Candidaţi români de pretuntideni
Domeniul: PSIHOLOGIE
Programul de master | Forma | Nr locuri buget cu bursă |
Nr locuri buget fără bursă |
Nr locuri Taxă |
TOTAL |
---|---|---|---|---|---|
Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP) | IF | 1 | 2 | 1 | 4 |
Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP) | IF | 0 | 2 | 0 | 2 |
Psihologie educaţională şi consiliere (PEC) | IF | 0 | 2 | 1 | 3 |
TOTAL | 1 | 6 | 2 | 9 |
Domeniul: ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI
Programul de master | Forma | Nr locuri buget cu bursă |
Nr locuri buget fără bursă |
Nr locuri Taxă |
TOTAL |
---|---|---|---|---|---|
Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS) | IF | 0 | 2 | 0 | 2 |
Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP) | IF | 0 | 0 | 1 | 1 |
Educaţie timpurie (ET) | IF | 0 | 1 | 0 | 1 |
Politici şi management în educaţie (PME) | IF | 0 | 1 | 1 | 2 |
TOTAL | 0 | 4 | 2 | 6 |
Detalii privind admiterea candidaţilor români de pretutindeni pot fi obţinute accesând următorul link.
c. Ultimele medii de admitere de anul trecut
Programul de master | Sesiunea | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
iulie 2018 | septembrie 2018 | |||||||||
Etapa1 | Etapa 2 | Rezultate finale | Etapa1 | Rezultate finale | ||||||
buget | taxă | buget | taxă | buget | taxă | buget | taxă | buget | taxă | |
Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP) | 8.77 | 7.55 | 8.70 | 7.55 | 8.70 | 7.55 | – | – | – | – |
Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP) | 9.03 | 8.95 | 8.95 | 8.90 | 8.95 | 8.90 | – | – | – | – |
Psihologie educaţională şi consiliere (PEC) | 7.43 | – | 7.43 | – | 7.43 | 8.72 | 8.10 | 8.72 | 8.10 | |
Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS) | 8.37 | 7.60 | 8.10 | 7.60 | 8.10 | 7.60 | – | 8.00 | – | 8.00 |
Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP) | 7.90 | – | 7.90 | – | 7.90 | – | 8.69 | – | 8.69 | – |
Educaţie timpurie (ET) | 7.67 | – | 7.67 | – | 7.67 | – | 8.07 | – | 8.07 | – |
Politici şi management în educaţie (PME) | 8.60 | 7.13 | 8.46 | 7.13 | 8.46 | 7.13 | – | 7.67 | – | 7.67 |
IMPORTANT!
- Un program de masterat se va organiza numai în condiţiile în care numărul de candidaţi admişi şi înmatriculaţi va fi de minim 25.
- Lista finală a programelor de masterat care se vor organiza în anul universitar 2019-2020 va fi publicată pe 12 septembrie 2019, după a II-a sesiune de admitere (9-11 septembrie 2019).
- Candidaţii admişi pe locuri de la buget, în sesiunea din iulie, care semnează Contractul de studii îşi păstrează forma de finanţare, în condiţiile în care programul de master întruneşte numărul minim de candidaţi.
- Candidaţii admişi la un program de masterat, care nu se va organiza în anul universitar 2019-2020, vor putea opta pentru un alt program de masterat unde au rămas locuri disponibile. Candidaţii nu îşi vor păstra forma de finanţare de la programul de masterat la care s-au înscris iniţial. Pentru redistribuire candidaţii trebuie să depună la secretariatul facultăţii o cerere scrisă, cu semnătură, în data de 13 septembrie 2019, în care vor solicita redistribuirea la unul din programele de masterat ce va fi organizat în anul universitar 2019-2020. CEI CARE NU VOR DEPUNE ACEASTĂ CERERE NU VOR FI LUAŢI ÎN CALCUL LA REDISTRIBUIREA DIN SEPTEMBRIE 2019.
- Locurile bugetate de la programele de masterat ce nu se vor organiza, se vor redistribui celorlalte programe care vor funcţiona în anul universitar 2019-2020.
- În condiţiile suplimentării numărului de locuri bugetate, candidaţii admişi în regim cu taxă (inclusiv cei redistribuiţi), pot ocupa un loc bugetat în funcţie de ierarhizarea după mediile de admitere.
Candidaţii care au fost exmatriculaţi de la studii universitare de masterat au dreptul să se înscrie la un nou concurs de admitere numai pe locuri cu taxă, indiferent de forma de învăţământ, conform HG nr. 404/2006 (art. 25) şi Regulamentului studiilor universitare de masterat.
d. De ce să studiezi la noi
Printre punctele forte ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei de la Iaşi pot fi menţionate următoarele:
- Cadrele didactice au o vastă expertiză de cercetare ştiinţifică, expertiza probată de un număr mare de lucrări publicate şi de derularea constantă a unor proiecte naţionale şi internaţionale;
- Cadrele didactice au şi o consistentă experienţă practică asociată disciplinelor pe care le predau studenţilor;
- În cadrul facultăţii funcţionează două asociaţii studenţeşti care organizează o varietate de activităţi de dezvoltare academică, profesională şi personală;
- Se acordă burse pentru studenţii care vor să studieze (temporar) la universităţi din străinătate.
e. Cui se adresează
EFCP | PCP | PEC |
---|---|---|
Preponderent licenţiaţilor în psihologie, ştiinţe economice, sociologie şi asistenţă socială care doresc să lucreze în posturi asociate problematicii gestionării resurselor umane şi să îşi dezvolte competenţele profesionale asociate acestui domeniu de activitate. | Absolvenţi ai secţiilor de psihologie şi psihopedagogie specială precum şi absolvenţilor altor specializări şi permite abordarea unei cazuistici variate de populaţii clinice de la copii la vârstnici. |
Se pot înscrie licenţiaţi în: – psihologie – pedagogie; – psihopedagogie specială; – pedagogia învăţământului primar şi preşcolar; – alte specializări din domeniul ştiinţelor socio-umane. Absolvind acest master poţi obţine atestatul de liberă practică, în calitate de psiholog şcolar, de la Colegiul Psihologilor din România, cu condiţia să ai diploma de licenţă în Psihologie. |
DAIP | PME |
---|---|
– Absolvenţilor cu licenţă (pe sistemul Bologna) în specializarea Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar; – Absolvenţilor cu licenţă în domeniul Ştiinţe ale Educaţiei pe sistemul Bologna (3 ani) sau anterior sistemului Bologna. |
– personal de conducere pentru instituţiile educaţionale preuniversitare şi universitare; – profesori de la toate specialităţile; – experţi evaluatori; – consilieri pe probleme de educaţie; – consilieri şi experţi din organizaţii naţionale/internaţionale; – jurnalişti cu expertiză în câmpul educaţional; – coordonatori de proiecte/programe cu finanţare naţională şi internaţională. |
f. Discipline studiate
EFCP | PCP | PEC |
---|---|---|
Analiza postului şi a muncii Metode de cunoaştere a persoanei Diagnosticul şi negocierea conflictelor Formarea şi dezvoltarea personalului Evaluarea psihologică a personalului Psihologia aplicată în transporturi Tehnica construirii şi validării instrumentelor psihologice Metode avansate de cercetare Analiza climatului organizaţional şi managementul schimbării Evaluarea şi stimularea performanţei profesionale Consilierea psihologică Coaching organizaţional Analiza socio-instituţională Psihologie pozitivă aplicată în organizaţii Competenţe şi proceduri specifice inspectorului de resurse umane Relaţii publice şi promovarea firmei Practică de specialitate |
Psihoterapie. Orientări şi tendinţe actuale Introducere în psihotraumatologie Psihopatologia copilului şi adultului Analize cantitative complexe în cercetarea psihopedagogică Consiliere psihologică Psihoterapie ericksoniană şi hipnoză clinică Metodologia cercetării ştiinţifice Evaluare psihologică: metode psihometrice Sexualitate normală şi patologică Terapia tulburărilor de limbaj Evaluarea psihologică a personalităţii prin tehnici proiective Evaluare şi intervenţie psihoeducaţională la persoanele cu nevoi speciale Psihologia şi terapia cuplului şi a familiei Evaluare psihologică şi psihodiagnostic clinic Terapie sistemică Modele de predicţie şi intervenţie în psihologia sănătăţii Stagiu clinic |
Metodologia cercetării ştiinţifice Metode calitative în ştiinţele socio-umane Psihologia transculturală a dezvoltării Teorii moderne ale dezvoltării copilului şi adolescentului Fundamentele cunoaşterii psihologice a preşcolarului şi şcolarului Evaluare şi intervenţie psihoeducaţională la persoanele cu nevoi speciale Psihologia comunicării în educaţie Tulburări de dezvoltare a copilului şi adolescentului Psihodiagnosticul preşcolarului şi şcolarului Psihologia învăţării Competenţe sociale şi emoţionale Consiliere educaţională Terapii cognitiv-comportamentale Orientare vocaţională Consiliere psihologică Psihosociologia comunităţii şi a familiei Stagiu de practică |
DIPCS | DAIP | ET | PME |
---|---|---|---|
Psihoterapie. Orientări şi tendinţe actuale Metod în ştiinţele educaţiei Terapii ocupaţionale, complementare şi corectiv compensatori Metode şi tehnici de diagnostic şi intervenţie pentru persoanele cu deficienţe intelectuale Metode calitative în evaluarea şi diagnoza persoanelor cu cerinţe speciale Prevenţie şi intervenţie timpurie Tehnici speciale de terapia limbajului Tulburări de dezvoltare a copilului şi adolescentului Dificultăţi de învăţare – metode şi tehnici de intervenţie Metode şi tehnici de diagnostic şi intervenţie pentru copilul victimizat Metode şi tehnici de diagnostic şi intervenţie pentru persoanele cu deficienţe senzoriale şi motrice Elaborarea şi aplicarea programelor de incluziune/integrare şcolară a copiilor cu cerinţe speciale Modele de predicţie şi intervenţie în psihologia sănătăţii Consiliere psihologică Managementul şi design-ul serviciilor de asistenţă şi intervenţie psihopedagogică Comunicare alternativă şi augmentativă la persoane cu nevoi speciale Terapii de grup la persoanele cu nevoi speciale Stagiu clinic |
Metode avansate de cercetare în ştiinţele educaţiei; aplicaţii pentru învăţământul primar Consiliere curriculară pentru învăţământul primar Tehnici discursive şi teatrale utilizate în învăţământul primar Strategii didactice interactive Dezvoltări ale domeniului didactica limbii şi comunicării în învăţământul primar Dezvoltări ale domeniului didactica matematicii în învăţământul primar Fundamente epistemologice ale noilor educaţii Managementul proiectelor educaţionale Sisteme educaţionale alternative pentru învăţământul primar Strategii de dezvoltare a creativităţii şcolarului mic Cerinţe educaţionale speciale şi programe de incluziune şcolară Educaţie pentru sănătate şi igienă Utilizarea multimedia şi TIC în predarea matematicii şi ştiinţelor Fundamente etico-deontologice ale educaţiei Educaţie pentru protecţia mediului şi ecologie aplicată în învăţământul primar Activităţi integrate în predarea muzicii şi a educaţiei fizice Strategii şi tehnici de educaţie estetică în învăţământul primar Socializare şi parentalitate Laborator de didactici aplicate şi practică pedagogică |
Metode avansate de cercetare în ştiinţele educaţiei Curriculum pentru educaţie timpurie Limbaj şi comunicare expresivă Strategii didactice de formare a reprezentărilor matematice elementare Etică şi responsabilitate socială Consiliere educaţională în învăţământul preşcolar Educaţia părinţilor Managementul proiectelor educaţionale Dezvoltarea socio-emoţională a preşcolarilor Educaţie pentru sănătate şi igienă Cerinţe educaţionale speciale şi programe de incluziune şcolară Tehnici creative de formare a abilităţilor practice Cunoaşterea lumii şi educaţia ecologică Manifestare ludică şi succes educaţional Muzică şi mişcare în educaţia timpurie Strategii şi tehnici de educaţie estetică în educaţia timpurie Socializare şi parentalitate Paradigme şi teorii contemporane ale educaţiei timpurii Orientări moderne în psihologia învăţării Practică pedagogică în învăţământul preşcolar (4 semestre) |
Fundamente teoretice şi metodologice ale politicii educaţiei Management educaţional Metode avansate de cercetare în ştiinţele educaţiei Analize computerizate de date în domeniul politicilor şi managementului educaţional Politici educaţionale de promovare a talentelor şi creativităţii Politici şi management de dezvoltare profesională Management financiar şi administrativ în institu iile educaţionale Sisteme de management educaţional în spaţiul internaţional Medierea conflictelor în educaţie Leadership şi managementul instituţional Managementul calităţii în educaţie Dezvoltarea mediilor virtuale în educaţie (collaborative learning, elearning, blended learning, MOOCs etc.) Paradigme contemporane ale educaţiei Sisteme de etică şi deontologie în educaţie Politica şi managementul curriculum-ului Politici şi strategii de educaţie interculturală Comunicare interinstitu ională Managementul resurselor umane i marketing educa ional Practica în domeniul managementului educaţional Practica de cercetare |
g. COMPETENŢE PROFESIONALE ale programelor de studii universitare de MASTER
Evaluarea, formarea şi consilierea psihologică a personalului (EFCP)
- Analiza nevoilor clientului şi definirea scopului intervenţiei;
- Evaluarea/diagnoza situaţiei clientului;
- Proiectarea intervenţiei şi dezvoltarea instrumentelor necesare;
- Realizarea intervenţiei psihologice planificate;
- Evaluarea procesului şi a rezultatelor obţinute;
- Comunicarea rezultatelor (competenţă în comunicare orală şi în redactarea de rapoarte);
- Respectarea standardelor deontologice ale profesiei de psiholog.
Psihologie clinică şi psihoterapie (PCP)
- Evaluarea psihologică a deteriorării în funcţionarea emoţională, cognitivă sau socială a unui copil, adult şi a unei familii;
- Familiarizarea cu principiile de etică şi deontologie profesională;
- Stabilirea psihodiagnosticului clinic potrivit clasificării nosologice;
- Redactarea rapoartelor de evaluare psihologică;
- Psihoterapie individuală şi de grup a familiei, copiilor şi adulţilor.
Psihologie educaţională şi consiliere (PEC)
- Utilizarea instrumentelor de psihodiagnoză pentru surprinderea dezvoltării cognitive, afective şi psiho-sociale a copiilor şi tinerilor;
- Elaborarea strategiilor de consiliere şi intervenţie psihologică;
- Aplicarea metodelor şi tehnicilor de identificare a aptitudinilor, valorilor şi intereselor profesionale;
- Identificarea dificultăţilor de învăţare ale elevilor;
- Conceperea de strategii individualizate de depăşire a dificultăţilor de învăţare ale elevilor;
- Elaborarea strategiilor de consiliere educaţională şi vocaţională;
- Conceperea strategiilor de consiliere şi intervenţie educaţională în instituţii, organizaţii şi comunitate;
- Participarea la elaborarea de studii şi rapoarte de cercetare.
Diagnoză şi intervenţie la persoanele cu cerinţe speciale (DIPCS)
- Evaluarea sistematică şi diagnoza copiilor cu diferite tipuri de dizabilităţi, tulburări ale limbajului, tulburări comportamentale şi dificultăţi de învăţare;
- Interpretarea şi utilizarea rezultatelor evaluărilor complexe în activităţile de intervenţie psihopedagogică, terapie şi recuperare a persoanelor cu cerinţe speciale;
- Elaborarea şi aplicarea de programe educaţionale adecvate nivelului de dezvoltare al fiecărui copil/elev, nivelului de vârstă şi cultural al acestuia;
- Elaborarea, aplicarea, monitorizarea şi evaluarea unor programe de servicii personalizate şi/sau a unor proiecte de intervenţie personalizate pentru copiii/elevii cu diferite dizabilităţi;
- Consiliere psihopedagogică a persoanelor cu dizabilităţi, a familiilor, a personalului din instituţiile incluzive.
Didactici aplicate pentru învăţământul primar (DAIP)
- Conceperea de programe educaţionale specifice învăţământului primar (IP);
- Realizarea activităţilor de formare cu elevii prin utilizarea unor strategii didactice eficiente, adaptate diverselor situaţii educaţionale din IP;
- Evaluarea prin metode şi instrumente diverse a proceselor de învăţare, a rezultatelor şi a progresului înregistrat de şcolarii mici;
- Utilizarea principiilor şi strategiilor managementului educaţional în desfăşurarea activităţilor de formare din IP;
- Autoevaluarea şi dezvoltarea continuă a practicilor profesionale în domeniul IP.
Educaţie timpurie (ET)
- Conceperea de programe educaţionale specifice domeniului ET;
- Realizarea activităţilor de formare prin utilizarea unor strategii didactice eficiente, adaptate diverselor situaţii educaţionale din învăţământul preşcolar;
- Evaluarea prin metode şi instrumente diverse a proceselor de învăţare, a rezultatelor şi a progresului înregistrat de preşcolari;
- Utilizarea principiilor şi strategiilor managementului educaţional în desfăşurarea activităţilor de formare din învăţământul preşcolar;
- Elaborarea şi desfăşurarea de proiecte de cercetare ştiinţifică adecvate domeniului ET;
- Autoevaluarea şi dezvoltarea continuă a practicilor profesionale în domeniul ET.
Politici şi management în educaţie (PME)
- Analiza multicriterială a sistemelor de învăţământ naţionale şi a reformelor educaţionale;
- Evaluarea impactului schimbărilor de politici educaţionale şi de management, utilizând metode cantitative şi calitative, tehnici şi instrumente specifice analizei de impact;
- Analiza comparată a politicilor educaţionale sectoriale la nivelele instituţional, naţional şi internaţional;
- Proiectarea planificării, organizării, finanţării şi a monitorizării funcţionării instituţiei educaţionale;
- Dezvoltarea de resurse şi talente pentru management, leadership şi guvernanţă în educaţie;
- Elaborarea de proiecte de cercetare, rapoarte în domeniul politicilor şi managementului în educaţie.