Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic

secretariatdppd@uaic.ro


Anunţ privind programul DPPD

19.07.2019 Eliberare acte de finalizare cursuri de Nivel I şi Nivel II postuniversitar

Programe organizate în cadrul D.P.P.D.

MODUL POSTUNIVERSITAR: Cursuri de profesionalizare didactică generală (Nivel I şi Nivel II) pentru absolvenţii de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă, care nu au urmat aceste cursuri în timpul facultăţii

Modul postuniversitar

Nivelul 1

Nivelul 2

×

Nivelul 1 postuniversitar

Anunț Cursuri Postuniversitare de Nivelul I

Departamentul pentru pregătirea personalului didactic organizează, în anul universitar 2024 – 2025, în regim postuniversitar cursuri de profesionalizare didactică generală, organizate în conformitate cu O.M. 3850/2.05.2017 modificat prin OMEN 4129-16.07.2018, pentru absolvenţii de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă, care nu au urmat aceste cursuri în timpul facultăţii.

 

Dosarul de înscriere cuprinde:

  • cererea de înscriere, declaraţia de acord de prelucrare a datelor şi chestionarul completate
  • cartea de identitate în original și copie;
  • certificatul de naştere și de căsătorie (în cazul schimbării numelui) – în original și copie;
  • adeverinţă medicală care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori de alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie;
  • diploma de licenţă însoţită de supliment în original și copie sau adeverinţa de licență (pentru absolvenții promoției 2024) – în original și copie;
  • adeverință cu disciplinele corespunzătoare modulului pedagogic (în cazul în care o parte dintre acestea au fost parcurse în timpul anilor de licență) – în original;
  • dosar plic

 

Cetăţenii români, ai Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană cu diplomele de licenţă obţinute în străinătate vor aduce următoarele acte:

  • cererea de înscriere, declaraţia de acord de prelucrare a datelor;
  • cartea de identitate în original și copie;
  • certificatul de naştere în original și copie;
  • certificatul de căsătorie (în cazul schimbării numelui) – în original și copie;
  • atestatul de echivalare sau recunoaştere pentru diplomele de licenţă obţinute în străinătate de către cetăţenii români, ai Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană – în original și copie;
  • atestatul de echivalare sau recunoaştere pentru diplomele de master obţinute în străinătate de către cetăţenii români, ai Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană – în original și copie;
  • scrisoarea de acceptare la studii pentru cetăţenii statelor terţe;
  • certificatul de competenţă lingvistică de nivel C1, eliberat de instituţiile de învăţământ acreditate care organizează cursul pregătitor pentru învăţarea limbii române, în cazul candidaţilor care nu prezintă acte de studii eliberate de unităţi/instituţii de învăţământ din România sau din străinătate cu predare în limba română;
  • certificatul însoțit de foaia matricolă care atestă absolvirea cursurilor corespunzătoare Nivelului I în original și copie,
  • certificatul medical care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori de alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie;
  • dosar plic

 

Calendarul înscrierilor:

Activitatea Intervalul

Înscriere:

depunerea dosarului

cererea de înscriere şi acordul de prelucrare a datelor se găsesc la adresa: https://www.psih.uaic.ro/wp-content/uploads/formulare_admitere_niv_1.pdf

Candidaţii sunt rugaţi să respecte cu stricteţe perioada de înscriere şi intervalul orar.

Nu se pot face înscrieri in alte intervale.

16 septembrie – 27 septembrie 2024,

luni – vineri, între orele 13 – 15

sala D 208 (corp D parter)

Admiterea:

pe baza evaluării interviului / răspunsurilor la chestionar – nu este necesara prezenta candidaților

28-29 septembrie 2024

Finalizarea înscrierilor:

– completarea contractului,

– dovada achitării taxei de 1000 lei (parte din taxa de școlarizare).

Taxa se achită numai începând cu data de 1 octombrie 2024

Persoanele care doresc factură trebuie să încheie contractul în ziua efectuării plăţii. Nu se pot face facturi la o data ulterioară.

Persoanele care au promovat o parte din discipline în timpul anilor de studii vor avea stabilită valoarea taxei de şcolarizare în funcţie de disciplinele parcurse anterior.

Achitarea taxei se poate face la oricare unitate BRD precizând că plata se face pentru Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi cod RO68BRDE240SV89534452400, zona: Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic cod 2210, forma de învăţământ: postuniversitar cod 06, taxa de şcolarizare cod 31

Vor fi aduse în intervalul 1-4 octombrie 2024, in format fizic (personal). între orele 13 – 15, la sala D 207 (secretariat DPPD), următoarele:

 

·          contractul în dublu exemplar,

·          dovada achitării taxei

 

Candidaţii care nu transmit aceste documente în termenul precizat pierd locul obţinut.

Taxa totală corespunzătoare cursului este de 1750 lei.

Repartizarea taxei pe fiecare disciplină a modulului, este următoarea:

  1. Pedagogie I : 250 lei
  2. Pedagogie II : 250 lei
  3. Psihologia educaţiei: 250 lei
  4. Instruire asistată de calculator: 100 lei
  5. Managementul clasei de elevi: 150 lei
  6. Didactica specializării: 250 lei
  7. Practica pedagogică în învățământul preuniversitar obligatoriu: 250 lei
  8. Evaluare finală nivelul 1: 250 lei
×

Nivelul 2 postuniversitar

Pentru verificarea situaţiei personale, accesaţi următorul link, introducând propriul CNP.

 

Absolvenții cursurilor de Nivelul II postuniversitar, seria 2023-2024, își pot ridica adeverințele de finalizare a acestor cursuri începând cu data de 3 iulie 2024.

Adeverințele se ridica personal pe baza actului de identitate sau pot fi ridicate de o altă persoană care are procură notarială.

PROGRAMAREA EXAMENELOR PENTRU MODULUL POSTUNIVERSITAR DE PREGĂTIRE PSIHOPEDAGOGICĂ GENERALĂ, NIVELUL II, SERIA 2023 – 2024

PROGRAMAREA EXAMENELOR PENTRU MODULUL POSTUNIVERSITAR DE PREGĂTIRE PSIHOPEDAGOGICĂ GENERALĂ, NIVELUL II, SERIA 2023 – 2024

PROGRAMAREA EXAMENELOR PENTRU MODULUL POSTUNIVERSITAR DE PREGĂTIRE PSIHOPEDAGOGICĂ GENERALĂ, NIVELUL II, SERIA 2023 – 2024

Didactica domeniului și dezvoltări în didactica specializării (învățământ liceal, postliceal)

Conf. dr. Florin Frumos

Predare portofolii pe datele de:

27 mai 2024 intre orele 16-19, sala D 217 (corp D)

28 mai 2024 intre orele 10-13, sala D 217 (corp D)

31 mai 2024 intre orele 10-12, sala D 217 (corp D)

  Portofoliile imprimate vor fi predate personal.

Educaţie interculturală

Lect. dr. Marian Andrei

Examenul se va desfășura sâmbătă, 8 iunie 2024, în amfiteatrul A14

Intrarea în sala se va face în ordine alfabetică. Astfel:

·         de la A-D (inclusiv) – ora 9.00

·         de la E-V – ora 10.00.

Consiliere si orientare

Conf. dr. Curelaru Versavia

8 iunie 2024, ora 14 în amfiteatrul II.4

Proiectarea și managementul proiectelor educaționale

 

Lect. dr. Bobu Roxana

Predare proiect pe data de 9 iunie 2024,  amfiteatrul A14

Intrarea în sala se va face în ordine alfabetică. Astfel:

·         de la A-D (inclusiv) – ora 9.00

·         de la E-V – ora 10.00.

Psihopedagogia adolescenţilor, tinerilor şi adulţilor

 

Conf. dr. Diac Georgeta

Examenul se va desfășura PE data de 2 iunie 2024, în două serii, în amfiteatrul A14:

  • Prima serie de examen (9-10,30) va cuprinde studenții al căror nume începe cu litera A până la F,
  • Seria a doua (11-12,30) va cuprinde studenții al căror nume începe cu litera G până la V.

Intrarea în sala de examen se va face pe baza unui act de identitate.

 

Evaluarea va consta într-un examen scris care presupune două probe:

1. răspunsul corect și complet la 20 de itemi de tip grilă cu câte una sau două variante de răspuns corectă/e,

2. elaborarea unui răspuns detaliat la unul dintre cei 20 de itemi de tip grilă.

Nota finala va fi media aritmetică a notelor obținute la cele două probe (pentru ambele probe nota minimă trebuie să fie 5!).

Orar Nivelul II postuniversitar, seria 2023-2024

Orar Nivelul II postuniversitar, seria 2023-2024

Varianta de descărcare

23_24_orar_niv_2_postuniv_sem_II
Înscrieri la studiile de Nivelul II postuniversitare

Înscrieri la studiile de Nivelul II postuniversitare

Confirmarea înscrierii la studiile de Nivelul II postuniversitare
Activitate Perioadă

Persoanele care doresc factura trebuie să încheie contractul in ziua efectuării plăţii. Nu se pot face facturi la o data ulterioara.

Taxa se achită numai începând cu data de 18 martie 2024

Persoanele care au promovat o parte din discipline în timpul anilor de studii vor avea stabilită valoarea taxei de şcolarizare în funcţie de disciplinele parcurse anterior.

Achitarea taxei se poate face la oricare unitate BRD precizând că plata se face pentru Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi cod RO68BRDE240SV89534452400, zona: Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic cod 2210, forma de învăţământ: postuniversitar cod 06, taxa de şcolarizare cod 31

18 -20 martie 2024, între orele 13 – 15,

Vor fi aduse in format fizic la sala D 207 (secretariat DPPD, corp D). următoarele:

  • contractul şi fişa de înscriere completate olograf, în dublu exemplar,

  • dovada achitării taxei

Candidaţii sunt rugaţi să respecte cu stricteţe perioada de înscriere şi intervalul orar. Nu se pot face înscrieri in alte intervale.

Candidaţii care nu transmit aceste documente în termenul precizat pierd locul obţinut.

Vă rugăm să evitați efectuarea plăţii taxei de școlarizare prin transfer on-line, deoarece extrasele de la bănci ne sunt transmise după încheierea perioadei de înscriere, aceasta ducând la imposibilitatea validării dosarului.

MODUL NIVEL II MASTER: Cursuri de Nivelul II (aprofundare) care se adresează absolvenţilor cu studii universitare de licenţă (3 ani) înscrişi la master

Modul nivel II Master

Anul 1

Anul 2

×

Modul nivel II Master, anul I

Modul nivel II Master, anul I

SESIUNE SPECIALĂ DE EXAMENE pentru Studenţii beneficiari de mobilităţi Erasmus în anul universitar 2023-2024

PROFESOR

Data, ora, sala

Lect. dr. Marian Andrei Lucian (Educație interculturală)

03.09.2024 ora 9
sala D303 corp D

Lect. dr. Neculau Bogdan – Constantin

03.09.2024 ora 14
Amfiteatrul III.11 corpul A

Conf. dr. Curelaru Versavia (Consiliere si orientare)

02.09.2024 ora 9
sala D303 corp D

Lect. dr. Bobu Roxana (Proiectarea si managementul programelor educaţionale)

03.09.2024 ora 12
Sala D206 corpul D
×

Modul nivel II Master, anul II

SESIUNE SPECIALĂ DE EXAMENE pentru Studenţii beneficiari de mobilităţi Erasmus în anul universitar 2023-2024

PROFESOR

Data, ora, sala

Lect. dr. Marian Andrei Lucian (Educație interculturală)

03.09.2024 ora 9
sala D303 corp D

Lect. dr. Neculau Bogdan – Constantin

03.09.2024 ora 14
Amfiteatrul III.11 corpul A

Conf. dr. Curelaru Versavia (Consiliere si orientare)

02.09.2024 ora 9
sala D303 corp D

Lect. dr. Bobu Roxana (Proiectarea si managementul programelor educaţionale)

03.09.2024 ora 12
Sala D206 corpul D

FORMARE CONTINUĂ: Program universitar de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar

Formare continuă

Program universitar de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar

E-UNIVERSITARIA

Documente utile pentru seria de formare 2015
Documente utile pentru seria de formare 2015

09.12.2013 | Comunicat – Formare continuă pentru învăţători şi educatori

Grade didactice

Gradul I

Grade didactice – gradul I

  Cerere pentru amânarea depunerii lucrării metodico-ştiinţifice
  Procedura de organizare a activităţilor de gradul I, revizuită
Seria 2024-2026Seria 2023-2025Seria 2022-2024Seria 2021-2023Seria 2020-2022Seria 2019-2021Seria 2018-2020Seria 2017-2019Seria 2016-2018Seria 2015-2017Seria 2014-2016Seria 2013-2015Seria 2012-2014

Organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2024 – 2026

Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor

Pentru a afla repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor care au fost admişi la colocviul de grad didactic I, în seria 2024-2026, vă rugăm să daţi clic la acest link.

                Consiliul Facultăţii va supune spre aprobare  opţiunea scrisă a candidatului, în limita numărului maxim de coordonări aprobat pentru fiecare profesor coordonator, sau va desemna un alt cadrul didactic ce va coordona lucrarea metodico – ştiinţifică a candidatului admis la colocviu, având în vedere corespondenţa dintre domeniul tematic al lucrării metodico – ştiinţifice şi domeniul de competenţă al coordonatorului.

 

Anunţuri

Depunere de lucrări în august 2024, Gradul I, seria 2023-2025

Depunerea lucrărilor metodico-științifice, pentru seria 2023-2025, se face în perioada 2130 august 2024, de luni până vineri, în intervalul orar 830 – 15 30.
Lucrarea depusă va fi atât în formă scrisă, legată tip carte cât şi pe suport electronic, respectiv pe CD (ataşat în lucrare), format PDF.
Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate (modelul de mai jos), pe propria răspundere a candidatului.
Pentru depunerea lucrării este necesar avizul scris al conducătorului ştiinţific (dat pe prima pagină a lucrării).
Ca urmare a Hotărârii BECA cu nr. 38A/13.03.2013 la depunerea lucrării de gradul I se va achita o taxă de 300 lei la orice agenție BRD.
Plata taxelor de perfecționare gradul I se face la orice ghișeu, din țară, al băncii BRD – Groupe Société Générale, utilizând următoarele informații:

Numele și prenumele Numele și prenumele candidatului
Codul numeric personal CNP-ul cursantului
Banca BRD – Groupe Société Générale
Titular cont Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Cod IBAN RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400
Cod formă de învățământ 01
Cod facultate 1341
Denumire taxă Taxă depunere lucrare gradul I
Cod taxă 106
Valoare taxă 300 lei

 Candidatul va prezenta la secretariatul D.P.P.D., la depunerea lucrării:

  • copie după chitanța corespunzătoare achitării acestei taxe
  • o declaraţie de acord de prelucrare a datelor personale (formularul este postat mai jos)

Documente pentru completare şi încărcare:

În conformitate cu Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin O.M. 5.561/2011, modificat şi completat prin Ordinul nr. 3129 din 01 februarie 2013 precum și prin O.M.E.N. 5397 din 14.11.2013, depunerea lucrării metodico-ştiinţifice se face în formă scrisă, legată tip carte şi pe suport electronic, respectiv pe CD, format PDF. Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate, pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că:

  1. lucrarea a fost elaborată personal şi aparţine în întregime candidatului;
  2. nu au fost folosite alte surse decât cele menţionate în bibliografie;
  3. nu au fost preluate texte, date sau elemente de grafică din alte lucrări sau din alte surse fără a fi citate şi fără a fi precizată sursa preluării, inclusiv în cazul în care sursa o reprezintă alte lucrări ale candidatului;
  4. lucrarea nu a mai fost folosită în alte contexte de examen sau de concurs.
  • În cazul în care lucrarea nu este avizată pentru depunere, conducătorul ştiinţific are obligația de a preciza motivele respingerii. Candidaţii ale căror lucrări nu au fost avizate pot să depună contestaţie în termen de două zile de la data limită de depunere a lucrărilor. Contestaţiile se rezolvă în termen de trei zile de la data depunerii.
  • Proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice este evaluată printr-o notă de la 10 la 1, exprimată printr-un număr întreg sau cu zecimale. Nota este acordată de conducătorul ştiinţific şi este înscrisă la finalul referatului întocmit de acesta pentru fiecare lucrare condusă. Pentru a fi acceptată la susţinere, lucrarea trebuie să primească cel puţin nota 9 (nouă) conform Art. 7 din Ordinul nr. 3.129 din 01 februarie 2013. Candidaţii care nu au primit nota minimă se consideră respinşi la examenul pentru gradul didactic I şi nu pot susţine probele următoare, respectiv inspecţia specială şi susţinerea lucrării.
    În cazul candidaţilor respinşi la proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice, probele de susţinere a inspecţiei speciale şi a lucrării metodico-ştiinţifice se pot amâna, la cerere, cu un an şcolar. Ei vor putea susţine aceste probe în anul şcolar următor, cu condiţia de a obţine avizul pentru depunerea lucrării, respectiv, referatul de acceptare la susţinere a lucrării din partea conducătorului ştiinţific. Candidaţii care, după anul de amânare, nu întrunesc condiţia de avizare/acceptare la susţinere a lucrării metodico-ştiinţifice din partea conducătorului ştiinţific, se consideră respinşi la examenul pentru acordarea gradului didactic I şi se pot reînscrie pentru susţinerea examenului după trei ani şcolari, prin depunerea unui nou dosar de înscriere şi cu parcurgerea tuturor etapelor precizate în metodologie.
  • Candidaţii admişi la colocviul de admitere, care nu au putut elabora şi depune în termen lucrarea metodico-ştiinţifică, datorită unor motive obiective argumentate cu documente, se pot reînscrie pentru susţinerea acestei probe în anul şcolar următor, fără un nou colocviu de admitere, cu aprobarea inspectoratului şcolar. În aceste situaţii, inspectoratele şcolare vor informa universitatea cu privire la aprobarea/ neaprobarea amânării susţinerii acestei probe.

 

Depunere de lucrări în august 2023, Gradul I, seria 2022-2024

Depunerea lucrărilor metodico-științifice, pentru seria 2022-2024, se face în perioada 2130 august 2023, de luni până vineri, în intervalul orar 830 – 15 30.
Lucrarea depusă va fi atât în formă scrisă, legată tip carte cât şi pe suport electronic, respectiv pe CD (ataşat în lucrare), format PDF.
Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate (modelul de mai jos), pe propria răspundere a candidatului.
Pentru depunerea lucrării este necesar avizul scris al conducătorului ştiinţific (dat pe prima pagină a lucrării).
Ca urmare a Hotărârii BECA cu nr. 38A/13.03.2013 la depunerea lucrării de gradul I se va achita o taxă de 150 lei la orice agenție BRD.
Plata taxelor de perfecționare gradul I se face la orice ghișeu, din țară, al băncii BRD – Groupe Société Générale, utilizând următoarele informații:

Numele și prenumele Numele și prenumele candidatului
Codul numeric personal CNP-ul cursantului
Banca BRD – Groupe Société Générale
Titular cont Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Cod IBAN RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400
Cod formă de învățământ 01
Cod facultate 1341
Denumire taxă Taxă depunere lucrare gradul I
Cod taxă 106
Valoare taxă 150 lei

 Candidatul va prezenta la secretariatul D.P.P.D., la depunerea lucrării:

  • copie după chitanța corespunzătoare achitării acestei taxe
  • o declaraţie de acord de prelucrare a datelor personale (formularul este postat mai jos)

Documente pentru completare şi încărcare:

Pentru mai multe detalii, daţi click.

În conformitate cu Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin O.M. 5.561/2011, modificat şi completat prin Ordinul nr. 3129 din 01 februarie 2013 precum și prin O.M.E.N. 5397 din 14.11.2013, depunerea lucrării metodico-ştiinţifice se face în formă scrisă, legată tip carte şi pe suport electronic, respectiv pe CD, format PDF. Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate, pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că:

  1. lucrarea a fost elaborată personal şi aparţine în întregime candidatului;
  2. nu au fost folosite alte surse decât cele menţionate în bibliografie;
  3. nu au fost preluate texte, date sau elemente de grafică din alte lucrări sau din alte surse fără a fi citate şi fără a fi precizată sursa preluării, inclusiv în cazul în care sursa o reprezintă alte lucrări ale candidatului;
  4. lucrarea nu a mai fost folosită în alte contexte de examen sau de concurs.

Pentru depunerea lucrării este necesar avizul scris al conducătorului ştiinţific.

  • În cazul în care lucrarea nu este avizată pentru depunere, conducătorul ştiinţific are obligația de a preciza motivele respingerii. Candidaţii ale căror lucrări nu au fost avizate pot să depună contestaţie în termen de două zile de la data limită de depunere a lucrărilor. Contestaţiile se rezolvă în termen de trei zile de la data depunerii.
  • Proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice este evaluată printr-o notă de la 10 la 1, exprimată printr-un număr întreg sau cu zecimale. Nota este acordată de conducătorul ştiinţific şi este înscrisă la finalul referatului întocmit de acesta pentru fiecare lucrare condusă. Pentru a fi acceptată la susţinere, lucrarea trebuie să primească cel puţin nota 9 (nouă) conform Art. 7 din Ordinul nr. 3.129 din 01 februarie 2013. Candidaţii care nu au primit nota minimă se consideră respinşi la examenul pentru gradul didactic I şi nu pot susţine probele următoare, respectiv inspecţia specială şi susţinerea lucrării.
    În cazul candidaţilor respinşi la proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice, probele de susţinere a inspecţiei speciale şi a lucrării metodico-ştiinţifice se pot amâna, la cerere, cu un an şcolar. Ei vor putea susţine aceste probe în anul şcolar următor, cu condiţia de a obţine avizul pentru depunerea lucrării, respectiv, referatul de acceptare la susţinere a lucrării din partea conducătorului ştiinţific. Candidaţii care, după anul de amânare, nu întrunesc condiţia de avizare/acceptare la susţinere a lucrării metodico-ştiinţifice din partea conducătorului ştiinţific, se consideră respinşi la examenul pentru acordarea gradului didactic I şi se pot reînscrie pentru susţinerea examenului după trei ani şcolari, prin depunerea unui nou dosar de înscriere şi cu parcurgerea tuturor etapelor precizate în metodologie.
  • Candidaţii admişi la colocviul de admitere, care nu au putut elabora şi depune în termen lucrarea metodico-ştiinţifică, datorită unor motive obiective argumentate cu documente, se pot reînscrie pentru susţinerea acestei probe în anul şcolar următor, fără un nou colocviu de admitere, cu aprobarea inspectoratului şcolar. În aceste situaţii, inspectoratele şcolare vor informa universitatea cu privire la aprobarea/ neaprobarea amânării susţinerii acestei probe.

Alte anunţuri

11.07.2023 Procedura de organizare a activităţilor de gradul 1, revizuită
16.03.2022 Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor
03.02.2022 Repartizarea candidaților de la specializarea învățători/educatori la colocviul de gradul I
18.01.2022 Anunţ privind organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2022-2024
18.01.2022 Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul didactic I
    • <!–li>

10.07.2018 | Anunţ predare + recenzare lucrări

 
Gradul II

Grade didactice – gradul II

August 2024August 2023August 2022August 2021August 2020August 2019August 2018August 2017August 2016August 2015August 2014August 2013August 2012
26.08.2024 Desfășurarea probei scrise din cadrul examenului de obţinere a gradului II, sesiunea august 2024
18.06.2024 Examen de acordare a  Gradului Didactic II, sesiunea august 2024
18.06.2024 Program desfășurare cursuri pregătire Gradul II
18.06.2024 Programe gradul II, candidaţi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
18.06.2024 Programa de Pedagogie, gradul II, alte specialităţi decât cele ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei

Desfășurarea probei orale din cadrul examenului de obţinere a gradului II, sesiunea august 2024

Desfășurarea probei orale din cadrul examenului de obţinere a gradului II, sesiunea august 2024

EXAMENUL DE OBŢINERE A GRADULUI II, SESIUNEA AUGUST 2024,

PROBA DIN DATA DE 30.AUGUST.2024

Sala – ora

Specializare candidați

Sala D 206 – ora 8

– profesori de psihologie,

Sala D 206 – ora 9 30

– profesori de pedagogie,

Sala D 206 – ora 10 30

educatori învățământul special,

Sala D 206 – ora 11

– profesori de psihopedagogie specială,

Sala D 316 – ora 8

– învăţători/învăţătoare/institutori/profesori pentru învățământul primar

Sala D IV – ora 8

– învăţători/învăţătoare/institutori/profesori pentru învățământul primar

Sala D 208 – ora 8

– educatori/educatoare/institutori/profesori pentru învățământul preșcolar

(candidații care au susţinut proba scrisa în sala II.4)

Sala S 7 – ora 8

– educatori/educatoare/institutori/profesori pentru învățământul preșcolar

(candidații care au susţinut proba scrisa în sala I.3)

Desfășurarea probei scrise din cadrul examenului de obţinere a gradului II, sesiunea august 2024

Desfășurarea probei scrise din cadrul examenului de obţinere a gradului II, sesiunea august 2024

Susținerea probei scrise din cadrul examenului de obţinere a gradului II, sesiunea august 2024, se desfășoară in următoarele săli:

Sala

Specializare candidaților

Sala D3 bis

– profesori de pedagogie, psihologie, educatori învățământul  special (corp D Universitate)

Sala D 208

– profesori de psihopedagogie specială (corp D Universitate)

Sala D 316

– învăţători/învăţătoare/institutori/profesori pentru învățământul primar (corp D Universitate)

Amfiteatrul DIV

– învăţători/învăţătoare/institutori/profesori pentru învățământul primar (corp D Universitate)

Amfiteatrul II 4

– educatori/educatoare/institutori/profesori pentru învățământul preșcolar (corp A Universitate)

Amfiteatrul  I 3

– educatori/educatoare/institutori/profesori pentru învățământul preșcolar (corp A Universitate)

  • Intrarea în sala de examen se face pe baza cărţii de identitate (în original)precum și a dovezii de schimbare a numelui, dacă este cazul.
  • Accesul candidaţilor în sala de examen este permis  începând cu ora 9.

Examen de acordare a Gradului Didactic II, sesiunea august 2024

Examen de acordare a  Gradului Didactic II, sesiunea august 2024

Specializările şi datele de desfăşurare a probelor:

  1. Profesori de Pedagogie, Psihologie şi Psihopedagogie specială:
    • Proba scrisă: Metodica predării specialităţii cu abordări interdisciplinare și de creativitate: 27.08.2024
    • Proba orală: Pedagogie: 30.08.2024
  2. Învăţători/ institutori/profesori pentru învăţământul primar:
    • Proba scrisă: Metodica predării limbii şi literaturii române, metodica predării matematicii: 27.08.2024
    • Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2024
  3. Educatoare/institutori/profesori pentru învăţământul preşcolar:
    • Proba scrisă: Metodica predării limbii române şi literaturii pentru copii, metodica predării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii: 27.08.2024
    • Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2024
  4. Învăţător / Educator în învăţământul special:
    • Proba scrisă: La alegere între: Metodica predării psihopedagogiei speciale sau Metodica predării limbii şi literaturii române şi metodica predării matematicii/ Metodica predării limbii române şi literaturii pentru copii, metodica predării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii: 27.08.2024
    • Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2024 

Taxa la examenul de acordare a gradului didactic II (HS nr. 6/24.11.2022)

Candidaţii  sunt rugaţi să încarce în intervalul 19 – 25 august 2024  următoarele documente în format scanat, accesând următorul link: https://www.psih.uaic.ro/aplic/dppd/grd2/

  • declaraţia de acord de prelucrare a datelor personale(formularul va fi încărcat pe site)
    • pentru profesori de aici,
    • pentru învăţători/educatori de aici.
  • copie după chitanța corespunzătoare achitării taxei de 300 lei.

Plata taxei de gradul II se face la orice ghișeu, din țară, al băncii BRD – Groupe Société Générale, utilizând următoarele informații:

Numele și prenumele Numele și prenumele candidatului
Codul numeric personal CNP-ul candidatului
Banca BRD – Groupe Société Générale
Titular cont Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Cod IBAN RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400
Cod formă de învățământ 01
Cod facultate 1341
Denumire taxă Taxă procesare dosar gradul II
Cod taxă 107
Valoare taxă 300 lei

În cazul în care, din diverse considerente, cadrul didactic înscris la examenul de acordare a gradului didactic II nu s-a prezentat sau nu a promovat probele acestui examen, cuantumul taxei de procesare dosar şi plata comisiilor de evaluare și contestații la examenul de acordare a gradului didactic II  nu se restituie.

Program desfășurare cursuri pregătire Gradul II

Program desfășurare cursuri pregătire Gradul II

Tutoriatele pentru examenul de acordare a gradului didactic II, sesiunea august 2024, vor fi ţinute în mediul online, pe o platformă dedicata şi se vor desfăşura după următorul calendar:

Specializare grad didactic II Profesor Specializare tutoriat Data desfășurării tutoriatului Link conectare
Educatori prof. Driscu Eugenia Romana Educatori 08.iulie.2024, orele 8-11 Click aici
prof. Botezatu Vasilica Leana Metodică Educatori 11.iulie.2024, orele 9-12 Click aici
lect. dr. Rogoz Nicoleta Pedagogie Educatori 9.iulie.2024, orele 12-15 Click aici
lect. dr. Rogoz Nicoleta Pedagogie Educatori 10.iulie.2024, orele 12-15 Click aici
Învățători conf. dr. Ilie Ema Romana Învățători 12.iulie.2024, orele 7.45-10.45 Click aici
lect. dr. Hăvârneanu Geanina Matematica Învățători 9.iulie.2024, orele 13-16 Click aici
conf. dr. Florin Frumos Pedagogie Învățători 9.iulie.2024, orele 16-19 Click aici
conf. dr. Florin Frumos Pedagogie Învățători 10.iulie.2024, orele 10-13 Click aici
Profesori Pedagogie lect. dr. Samoilă Magda Elena Pedagogie specialitate 10.iulie.2024, orele 16-19 Click aici
lect. dr. Samoilă Magda Elena Pedagogie specialitate 11.iulie.2024, orele 16-19 Click aici
Profesori PPS prof. univ. dr. Gherguţ Alois PPS specialitate 11.iulie.2024, orele 10-16 Click aici
conf. dr. Ghiațău Roxana Pedagogie Facultăți 08.iulie.2024, orele 8-11 Click aici
lect. dr. Onu Dida Camelia Pedagogie Facultăți 08.iulie.2024, orele 12-15 Click aici
Profesori Psihologie lect. dr. Marian Andrei Lucian Psihologie specialitate 11.iulie.2024, orele 9-15 Click aici
conf. dr. Ghiațău Roxana Pedagogie Facultăți 08.iulie.2024, orele 8-11 Click aici
lect. dr. Onu Dida Camelia Pedagogie Facultăți 08.iulie.2024, orele 12-15 Click aici

Programarea la examenul de obţinere a gradului II

Proba din data de 29 august 2019

Nr. crt. Specializarea Sala
1 Pedagogie   ora 8 sala D 3 bis
2 Psihologie ora 9 sala D 3 bis
3 Psihopedagogie specială  ora 12 sala D 3 bis

 

Nr. crt. Specializarea Sala
1 învăţători / institutori/ profesori pentru învățământul primar ora 8 sala D 301
2 educatori/ institutori/ profesori pentru învățământul preșcolar ora 8 amf. D IV

Candidaţii care au participat la cursurile de perfecţionare pentru gradul II, desfăşurate în luna iulie, îşi pot ridica adeverinţele de participare la curs de la secretariatul DPPD. Adeverinţele se eliberează personal în baza actului de identitate.

28.08.2019 Programarea la examenul de obţinere a gradului II
04.07.2019 Anunţ referitor la examenul de gradul II
04.07.2019 Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea examenului de acordare a gradului didactic ii sesiunea august 2019
04.07.2019 Calendar cursuri perfecţionare gradul II
28.05.2019 Cursuri de pregătire pentru examenul de acordare a gradului didactic II în învățământ
Echivalări

Echivalări

Echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată conform O.M. 5553 şi O.M. 4111

04.10.2013 Liste cu adeverinţele de echivalare a studiilor
18.09.2013 Rezultatele la cererile de reevaluare
03.09.2013 Rezultatele echivalărilor

Proiecte

Contact

Universitatea „Al. I. Cuza” Iaşi,
Corp D, Camera D207 | Str. Toma Cozma nr. 3, Iaşi, cod 700554
+40-232-201290; | +40-232-216324
secretariatdppd@uaic.ro