Camelia Onu

Lector universitar doctor

  • Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi
  • Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
  • Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic

Contact

  • Str. Toma Cozma, nr. 3, Iaşi, 700554
  • sala D217a (Sediu DPPD, parter, aripa dreaptă)
  • 0232-20 1383 (sediu DPPD)
  • ocamelia@uaic.ro

Alte informaţii

Cărţi publicate

2020

Coaching mental

30 de tablete pentru o viaţă mai bună

Coaching mental. 30 de tablete pentru o viata mai buna de Camelia Onu este o carte care, prin intermediul instrumentarului simplu al dialogului socratic, ne ajuta sa ne descoperim, sa ne intelegem si sa devenim mai buni in domeniul in care activam. O carte care nu se incheie nicidecum odata cu ultima sa fila. Ba chiar se poate spune fara a exagera cu nimic ca de-abia dincolo de paginile sale incepe partea ei cea mai reala: odata cu momentul in care decidem sa aplicam ceea ce stim in teorie, adica sa traim, dar nu oricum, ci asa cum suntem noi cu adevarat si dupa cum ne este noua mai bine. Cu naturalete, simplitate si sinceritate. Fara sa ne mintim nici pe noi, dar nici pe ceilalti. Doar pentru importanta clipei care merita traita si inteleasa pentru rostul sau in viata noastra.

Oricat de sceptica ar fi o persoana in privinta domeniului actual al dezvoltarii personale, pentru nimeni nu mai este o noutate faptul ca antrenamentul in orice domeniu duce la performanta si ca, fara munca, orice talent se iroseste in timp. Daca am fi educati sa ne folosim mai mult de 10 % din capacitatile noastre cognitive cat o face, in medie, o persoana obisnuita, in mod cert, am ajunge sa fim mai fericiti, mai linistiti, mai echilibrati si am obtine rezultate mult mai bune pe toate planurile care alcatuiesc peisajul vietii noastre.

Sub aspect lingvistic, termenul de coaching provine din limba engleza, fiind imprumutat din sport, domeniu in care este folosit cu sensul specific de „antrenament”.

Conceptul de coaching are o istorie de aproape trei decenii, evolutia si impactul sau fiind puternic influentate de succesul pe care l-a inregistrat programarea neurolingvistica in America. In prezent, coaching-ul este recunoscut ca metoda de dezvoltare personala acreditata care se bucura de rezultate excelente, ba chiar uimitoare in ceea ce priveste dezvoltarea potentialului uman pe mai multe planuri: life coaching, educational coaching, business coaching, career coaching, executive coaching, cultural coaching, performance coaching, team coaching etc.

2017

Elemente de pedagogie universitară

Ediţia a II-a, revizuită şi adăugită

Cartea completează pregătirea inițială a cadrelor didactice universitare, centrându-se pe descrierea și adaptarea conținutului didacticii școlare la nivel universitar, trecând în revistă un istoric și evoluțiile educației universitare, problematica finalităților educației, a conținuturilor și metodologiei universitare, redimensionarea principiilor didactice, designul instrucțional în context universitar, evoluțiile în evaluarea academică, relația cadru didactic-student, dar și modalitățile prin care coaching-ul (ca domeniu care vizează dezvoltarea și optimizarea activității, atingerea obiectivelor etc.) poate sprijini mediul academic.

2012

Elemente de pedagogie universitară

 

„Respectand rigorile unei lucrari cu caracter academic, prezenta intreprindere faciliteaza intelegerea specificului educatiei universitare, valorificand, in acest scop, o bibliografie variata, dar si un camp problematic aflat in plina extensiune si experimentare. Abordarea se situeaza la interferenta mai multor topici specifice stiintelor educatiei, precum Pedagogia universitara, Didactica aplicata, Politica educatiei, Istoria pedagogiei, Psihologia educatiei, Filosofia educatiei etc.

Scrisa intr-o perspectiva moderna, lucrarea poate fiinta ca stimulent inovativ si complement strategic cu valente practice deosebit de importante pentru studentii in stiintele educatiei, dar si pentru tinerii profesori universitari, preocupati de propria dezvoltare profesionala, pentru diverse categorii de formatori ce se centreaza pe pregatirea continua, pentru factori de decizie, in vederea punerii la punct a unor principii actionale convenabile procesului formativ de nivel inalt.” Prof. univ. Dr. Constantin CUCOS

2004

Învăţământ deschis la distanţă. Ghid pentru tutori

 

Volumul elaborat de membrii Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic se adresează tutorilor IDD şi studenţilor de la masterat.