Carmen-Mihaela Creţu

Profesor universitar doctor

Doctor Honoris Causa al Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău

  • Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi
  • Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
  • Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei

Proiecte

Contact

  • Str. Toma Cozma, nr. 3, Iaşi, 700554
  • sala DME (cabinet, etaj I, aripa stângă, mansardă est)
  • 0232-20 1303 (cabinet mansardă DME)
  • carmen.cretu@uaic.ro

Alte informaţii

Cărţi publicate

2016

Educaţia timpurie

Probleme şi soluţii

Copilaria timpurie, intervalul de la nastere si pina la implinirea virstei de 6-7 ani, reprezinta cea mai importanta perioada din viata copiilor. Acum dezvoltarea lor este foarte rapida, iar deficientele de invatare si cele psihocomportamentale pot fi mai usor depistate si remediate. Plecind de la aceste premise, autorii prezinta principalele repere ale educatiei timpurii, mijloacele educative, provocarile actuale si posibile solutii, precum si aspecte legate de activitatea cadrelor didactice. Solutiile propuse au drept scop o dezvoltare intelectuala si sociala armonioasa a copiilor, obtinerea unor performante scolare superioare, scaderea ratei esecului scolar si a abandonului. Volumul pune la dispozitia studentilor de la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie sau asistenta sociala si practicienilor din aceste domenii rezultatele celor mai recente cercetari, precum si noi directii de analiza.


Autori capitole

• Simona BUTNARU • Ciprian CEOBANU • Carmen CREŢU • Irina CRUMPEI • Constantin CUCOŞ • Versavia CURELARU • Georgeta DIAC • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin DÎRŢU • Violeta ENEA • Ovidiu GAVRILOVICI • Roxana GHIAŢĂU • Cornelia MĂIREAN • Andrei MARIAN • Gianina MASSARI • Mariana MOMANU • Daniela MUNTELE • Cristina NEAMŢU • Octavian ONICI • Constantin PETROVICI • Nicoleta POPA • Nicoleta ROGOZ • Dorina SĂLĂVĂSTRU • Elena SEGHEDIN • Camelia SOPONARU • Liliana STAN • Ana-Maria ŢEPORDEI • Nicoleta TURLIUC

2009

Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice

Ediţia a III-a

Actualizata in conformitate cu noua tematica pentru perfectionarea cadrelor didactice, editia a treia a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si sapte de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitate culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in elaborarea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.

2008

Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice

Ediţia a II-a revăzută şi adăugită

Actualizată în conformitate cu noua tematică pentru perfecţionarea cadrelor didactice, editia a doua a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si cinci de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitatea culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in pregatirea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.

1999

Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice

 

Realizată în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, cu colaborarea unui grup de cadre didactice de la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Al.I. Cuza” Iaşi, lucrarea cuprinde un pachet de zece unităţi de curs, delimitate în consens cu programele de pregătire în vederea examenelor de definitivare şi grade didactice.

1999

Teoria curriculum-ului şi conţinuturile educaţiei

 

Desigur că termenul de curriculum nu reprezenta, la începutul anilor ’90, cel mai popular concept, nici pentru personalul didactic „format iniţial şi perfecţionat continuu” după vechile programe pedagogice puternic ideologizate şi chiar, nici pentru cercetătorii şi universitarii români, adesea limitaţi, din motive obiective dar şi subiective, la consultarea literaturii traduse în limba română, la contacte sporadice şi nesemnificative în cadrul comunităţii ştiinţifice internaţionale, sau la consultarea unui număr extrem de redus de reviste de specialitate din străinătate, lectură posibilă în special în Bucureşti, apoi, într-o mică măsură, în celelalte oraşe universitare din ţară şi foarte puţin în restul ţării.

1999

Curriculum diferenţiat şi personalizat

(vol. I)

Autoarea include numeroase trimiteri la teoria curriculum-ului diferentiat si personalizat si ofera un cadru metodologic de referinta in demersurile practice ale educatorilor, fie in cadrul proceselor de conceptualizare a programelor educationale diferentiate, fie in cadrul celor de proiectare a strategiilor de identificare, diagnosticare si cultivare a aptitudinilor.

1997

Psihopedagogia succesului

 

Lucrarea descrie viziunea proprie a autoarei asupra fenomenului excelentei aptitudinale si aduce o noua contributie teoretica, modelul succesului global.

1995

Politica promovării talentelor

Dreptul la o educaţie diferenţiată

Educatorul copilului „dăruit” va căuta şi explora perpetuu şi ceea ce nu există încă.

Va cultiva valori şi va crea valori, propunându-le comunităţii şi îmbogăţind-o cu noi forme şi nivele de evoluţie. Integrarea în Europa trece prin manifestarea conştiinţei şi voinţei de apartenenţă la capitalul continental de excelenţă. Apartenenţa est legitimă prin rădăcinile culturale comune din care valorile îşi extrag esenţa şi poate deveni reală prin filosofia politică şi sistemul educaţional din spaţiul românesc, ca deschideri către valorile lumii.