Formarea pentru cariera didactică

Demersuri teoretice şi empirice

Lucrarea abordează următoarele teme: perspective psihologice ale formării profesorilor, dezvoltarea personală și dezvoltarea profesională a profesorilor; metodologia instruirii; aspecte etice ale profesiei didactice; personalitatea studentului viitor profesor; atitudini, emoții, sentimente în profesia didactică.

«Problematica formării corpului profesoral este intrinsec legată de avansul și reformarea educației, la nivel de proiecție instituțională și de derulare procesuală. Nu putem să vorbim despre calitate în educație dacă nu-i punem în discuție pe cei care o realizează, o produc, o dirijează.
În acest sens, volumul de față are drept obiectiv descifrarea câtorva dimensiuni și piste, prezente sau dezirabile, ale formării pentru cariera didactică. Realizată de către membri ai departamentelor de pregătire a profesorilor, cu experiență relevantă și recunoscută în acest domeniu, lucrarea oferă o panoplie de direcții polimorfe ca perspective teoretice, empirice, strategice, previzionale, dar unite prin „obiectul” de interogație: formarea inițială și continuă a profesorului.
Prezentul volum reprezintă o radiografiere de etapă a statutului profesoral, cu speranța de a prefigura unul mai bun, mai înalt, mai profesionist, pe care ni-l dorim cu toții în educația românească.»

Constantin Cucoș


Autori capitole (din cadrul Facultăţii)

• Carmen CREŢU