Cărţi publicate de Roxana Maria Ghiaţău

Pagină personală

2022

Manual de psihologie clinică

Volumul II. Intervenţie, cercetare, interdisciplinaritate şi etică

Al doilea volum al Manualului de psihologie clinică reunește o multitudine de teme clasice (de pildă, etapele intervenției clinice) și moderne (cum ar fi psihologia clinică socială), oferind publicului o imagine de ansamblu a disciplinei. Sunt trasate coordonatele generale pe care practicianul trebuie să le urmeze în aria activităților sale, de la modalitatea în care se realizează o intervenție și metodele folosite în cadrul cercetării la principiile etice cărora le este subordonată profesia. Sunt aduse în discuție, de asemenea, relația psihologiei clinice cu alte domenii (consiliere genetică, spiritualitate, mindfulness) și conceptul de psihologie a stilului de viață, fiind explicați factorii care ne influențează, printre altele, alegerile și comportamentul alimentar.

„O lucrare cu anvergură academică și profesională de top, acoperind comprehensiv, prin tematici diverse, reunite în două volume, domeniul psihologiei clinice. Pot să spun că volumele sunt și vor rămâne de referință în domeniu în țară pentru mult timp, astfel că nu trebuie să lipsească din bibliografia studenților, cadrelor didactice, cercetătorilor și practicienilor în domeniu.” (Daniel David)


Autori capitole

• Ştefan BONCU • Simona BUTNARU • Octav Sorin CANDEL • Ciprian CEOBANU • Irina CRUMPEI-TANASĂ • Mihai CURELARU • Versavia CURELARU • Ion DAFINOIU • Cătălin DÎRŢU • Georgeta DIAC • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin DÎRŢU • Ovidiu GAVRILOVICI • Roxana GHIAŢĂU • Alois GHERGUŢ • Adina KARNER-HUŢULEAC • Cornelia MĂIREAN • Andrei-LUCIAN MARIAN • Daniela MUNTELE HENDREŞ • Bogdan Constantin NECULAU • Oara PRUNDEANU • Liliana STAN • Maria Nicoleta TURLIUC • Ana-Maria ŢEPORDEI • Daniela Victoria ZAHARIA • Alexandra Simona ZANCU

2017

Evaluarea profesorilor

Evoluţii şi provocări

Evaluarea profesorilor este un subiect actual si controversat al politicilor de reforma in educatie peste tot in lume. Lucrarea prezinta cititorilor o sinteza asupra principalelor idei vehiculate in spatiul european si nord-american cu privire la evaluarea profesorilor. Cateva obiective punctuale sunt: realizarea unor clarificari teoretice cu privire la conceptele din domeniul aprecierii performantelor profesorilor, analiza formelor traditionale si mai recente de realizare a evaluarii, descrierea principalelor metode de evaluare a muncii educatorilor, surprinderea unor tendinte referitoare la recompensarea financiara a profesorilor. Orice schimbare sau inovare a practicilor de evaluare din tara noastra ar trebui sa se fundamenteze pe acumularile teoretice si pe experientele intreprinse pe plan international. Prin ideile prezentate in fiecare capitol si prin concluziile inaintate, lucrarea propune o serie de subiecte de reflectie si argumente pentru inovarea politicilor educationale romanesti. Beneficiarii potentiali sunt profesorii, decidentii, cercetatorii, studentii si orice alta categorie interesata de subiect.

2016

Educaţia timpurie

Probleme şi soluţii

Copilaria timpurie, intervalul de la nastere si pina la implinirea virstei de 6-7 ani, reprezinta cea mai importanta perioada din viata copiilor. Acum dezvoltarea lor este foarte rapida, iar deficientele de invatare si cele psihocomportamentale pot fi mai usor depistate si remediate. Plecind de la aceste premise, autorii prezinta principalele repere ale educatiei timpurii, mijloacele educative, provocarile actuale si posibile solutii, precum si aspecte legate de activitatea cadrelor didactice. Solutiile propuse au drept scop o dezvoltare intelectuala si sociala armonioasa a copiilor, obtinerea unor performante scolare superioare, scaderea ratei esecului scolar si a abandonului. Volumul pune la dispozitia studentilor de la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie sau asistenta sociala si practicienilor din aceste domenii rezultatele celor mai recente cercetari, precum si noi directii de analiza.


Autori capitole

• Simona BUTNARU • Ciprian CEOBANU • Carmen - Mihaela CREŢU • Irina CRUMPEI • Constantin CUCOŞ • Versavia CURELARU • Georgeta DIAC • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin DÎRŢU • Violeta ENEA • Ovidiu GAVRILOVICI • Roxana GHIAŢĂU • Cornelia MĂIREAN • Andrei MARIAN • Gianina MASSARI • Mariana MOMANU • Daniela MUNTELE • Cristina NEAMŢU • Octavian ONICI • Constantin PETROVICI • Nicoleta POPA • Nicoleta ROGOZ • Dorina SĂLĂVĂSTRU • Elena SEGHEDIN • Camelia SOPONARU • Liliana STAN • Ana-Maria ŢEPORDEI • Maria Nicoleta TURLIUC

2004

Învăţământ deschis la distanţă. Ghid pentru tutori

 

Volumul elaborat de membrii Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic se adresează tutorilor IDD şi studenţilor de la masterat.

Titlu: Etica profesiei didactice
Autor: Roxana Ghiaţău
Editura: Universităţii „Al. I. Cuza”
Anul apariţiei: 2013

Descriere: Lucrarea de faţă prezintă un referenţial de obicei minimalizat sau ocultat al fenomenului educativ, respectiv dimensiunea sa etică. Tema eticii muncii educative este pe cât de generoasă, pe atât de dificil de investigat. A avea o conduită etică în clasă înseamnă a lua în calcul cu toată seriozitatea responsabilităţile pe care le avem faţă de elevi. Profesorii oferă un serviciu public şi lucrează cu personalităţi în formare, deci fundamentarea etică a practicilor pedagogice devine o necesitate. Scrisă dintr-o perspectivă modernă, lucrarea poate funcţiona ca stimulent inovativ autoresponsabilizator şi complement strategic cu valenţe practice, deosebit de important pentru învăţători, profesori, consilieri, factori de decizie, politicieni.

   

Titlu: Codul deontologic al profesiei didactice
Autor: Roxana Ghiaţău
Editura: Sedcom libris
Anul apariţiei: 2011

Descriere: Lucrarea vizează dimensiunea deontologică a uneia dintre ocupa­ţiile fundamentale, cea de educator, ocupaţie perenă, existentă dintotdeauna într-o formă mai mult sau mai puţin formalizată şi oficială. Educaţia este o activitate majoră pentru condiţia umană, iar profesia didactică joacă un rol determinant în vie­ţile oamenilor.Chintesenţă a eticii şi deontologiei profesionale, codul etic este expresia aderenţei la idealuri şi principii morale, dar şi a statuării unui anume mod de comportament în funcţie de nişte standarde.

   

Pagină personală