Cărţi publicate de Teodor Cozma

Pagină personală

Titlu: O nouă provocare pentru educaţie: interculturalitatea
Editura: Polirom
Anul apariţiei: 2001

Descriere:
Educatia interculturala reprezinta o topica importanta a discursului educational si a practicilor educative in contemporaneitate. Contextele geopolitice, economice, culturale proprii Europei de astazi si din viitor prefigureaza o intensificare a schimburilor si transformarilor pe toate planurile. Europa contemporana nu mai poate fi inteleasa si tratata static, intr-o viziune inchisa, ci, in primul rind, prin prisma schimbarilor politice, sociale, culturale, economice, tehnologice, ce par a fi singura constanta a lumii in care traim. In aceste conditii, autorii considera utila prezentarea atit a unor constructe teoretice care explica fenomenele in cauza, cit si a unor modele actionale ce ne ajuta sa producem re-orientarea perceptiei, gindirii, simtirii si actiunii in sensul interculturalului.

Titlu: Şcoala şi „Educaţiile paralele”
Editura: Universităţii „Al. I. Cuza” Iaşi
Anul apariţiei: 1998

Descriere:
Problematica educaţiei este abordată astăzi în strânsă legătură cu problematica lumii-contemporane, lume caracterizată prin importante şi rapide transformări, prin cerinţe şi aspiraţii specifice, prin schimbări în toate domeniile antrenate de progresele ştiinţei şi tehnicii, de proliferarea informaţiei, de dezvoltarea comunicaţiilor, de evoluţia trebuinţelor spirituale şi materiale ale oamenilor etc.

Titlu: Educaţie interculturală. Ghid pentru formatori
Editura: Erota
Anul apariţiei: 2001

Descriere:
Prezentul ghid este concretizarea unei inţiative de formare continuă a cadrelor didactice în domeniul educaţiei interculturale. Începând din anul 1998, în cadrul catedrei de Pedagogie, a Universităţii „Al.I.Cuza” – Iaşi, a început derularea unui proiect pentru Educaţie interculturală, finanţat de Banca Mondială şi Guvernul României.

Titlu: Introducere în problematica educaţiei integrate
Editura: Spiru Haret
Anul aparitiei: 2000

Descriere:
Ideea educaţiei integrate a apărut ca o reacţie firească a societăţii la obligaţia acesteia de a asigura cadrul necesar şi condiţiile impuse de specificul educaţiei persoanelor cu cerinţe educative.

Titlu: Ora de dirigenţie. Între rutină şi profesionalism
Editura: Gama
Anul apariţiei: 1995

Descriere:
Fără să aibă pretenţia de a se implica şi, cu atât mai puţin de a rezolva numeroasele probleme ridicate de activitatea profesorului diriginte în şcoală, lucrarea de faţă urmăreşte să propună o suită de teme care, în cadrul problematic general admis, să constituie surse de inspiraţie sau modele pentru optimizarea desfăşurării acestei activităţi „de suflet” şi de îndrumare, care este ora de dirigenţie.

Pagină personală