Cărţi publicate de Ovidiu Gavrilovici

Pagină personală

2022

Manual de psihologie clinică

Volumul II. Intervenţie, cercetare, interdisciplinaritate şi etică

Al doilea volum al Manualului de psihologie clinică reunește o multitudine de teme clasice (de pildă, etapele intervenției clinice) și moderne (cum ar fi psihologia clinică socială), oferind publicului o imagine de ansamblu a disciplinei. Sunt trasate coordonatele generale pe care practicianul trebuie să le urmeze în aria activităților sale, de la modalitatea în care se realizează o intervenție și metodele folosite în cadrul cercetării la principiile etice cărora le este subordonată profesia. Sunt aduse în discuție, de asemenea, relația psihologiei clinice cu alte domenii (consiliere genetică, spiritualitate, mindfulness) și conceptul de psihologie a stilului de viață, fiind explicați factorii care ne influențează, printre altele, alegerile și comportamentul alimentar.

„O lucrare cu anvergură academică și profesională de top, acoperind comprehensiv, prin tematici diverse, reunite în două volume, domeniul psihologiei clinice. Pot să spun că volumele sunt și vor rămâne de referință în domeniu în țară pentru mult timp, astfel că nu trebuie să lipsească din bibliografia studenților, cadrelor didactice, cercetătorilor și practicienilor în domeniu.” (Daniel David)


Autori capitole

• Ştefan BONCU • Simona BUTNARU • Octav Sorin CANDEL • Ciprian CEOBANU • Irina CRUMPEI-TANASĂ • Mihai CURELARU • Versavia CURELARU • Ion DAFINOIU • Cătălin DÎRŢU • Georgeta DIAC • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin DÎRŢU • Ovidiu GAVRILOVICI • Roxana GHIAŢĂU • Alois GHERGUŢ • Adina KARNER-HUŢULEAC • Cornelia MĂIREAN • Andrei-LUCIAN MARIAN • Daniela MUNTELE HENDREŞ • Bogdan Constantin NECULAU • Oara PRUNDEANU • Liliana STAN • Maria Nicoleta TURLIUC • Ana-Maria ŢEPORDEI • Daniela Victoria ZAHARIA • Alexandra Simona ZANCU

2021

Abordarea psihologică a adopţiei şi asistenţei maternale

 

Implicarea psihologilor în procesul complex al adopției este o activitate de dată recentă, dovadă fiind numărul relativ mic de cercetări privind dezvoltarea unor instrumente specifice necesare evaluării clinice corecte și screeningului persoanelor sau familiilor care au luat decizia să adopte. Volumul de față caută să răspundă acestei carențe, sintetizînd informațiile existente și aducînd în discuție cercetări publicate la nivel național și internațional în acest domeniu, oferind astfel o resursă necesară celor din aparatul de adopție și asistență maternală din România. Cele 48 de capitole, structurate tematic, acoperă o paletă largă de subiecte, de la aspecte care țin de potrivirea practică dintre părintele adoptiv/familia adoptivă și copilul adoptat – respectiv dintre asistentul maternal și copilul luat în plasament – sau înlesnirea adaptării copilului în noua familie în funcție de vîrstă pînă la contexte legislative sau programe de intervenție psihologică postadopție. Mai mult, autorii analizează erori frecvente de parenting și cum pot fi ele evitate, mituri despre copiii adoptați și părinții adoptivi ori diverse soluții practice pentru adaptarea copiilor cu nevoi speciale adoptați sau luați în plasament. Cartea este de un real folos nu doar pentru cei interesați să adopte și care au nevoie de răspunsuri și informații suplimentare, ci și pentru specialiștii implicați în procesul de evaluare și pregătire a părinților adoptivi sau a asistenților maternali.


Autori capitole

• Mihaela BOZA • Octav-Sorin CANDEL • Irina CRUMPEI-TANASĂ • Ion DAFINOIU • Cătălin DÎRŢU • Loredana DIACONU-GHERASIM • Violeta ENEA • Ovidiu GAVRILOVICI • Adina KARNER-HUŢULEAC • Cornelia MĂIREAN • Octavian ONICI • Emilia PASCAL • Camelia SOPONARU • Ana-Maria ŢEPORDEI • Alexandra ZANCU

2016

Educaţia timpurie

Probleme şi soluţii

Copilaria timpurie, intervalul de la nastere si pina la implinirea virstei de 6-7 ani, reprezinta cea mai importanta perioada din viata copiilor. Acum dezvoltarea lor este foarte rapida, iar deficientele de invatare si cele psihocomportamentale pot fi mai usor depistate si remediate. Plecind de la aceste premise, autorii prezinta principalele repere ale educatiei timpurii, mijloacele educative, provocarile actuale si posibile solutii, precum si aspecte legate de activitatea cadrelor didactice. Solutiile propuse au drept scop o dezvoltare intelectuala si sociala armonioasa a copiilor, obtinerea unor performante scolare superioare, scaderea ratei esecului scolar si a abandonului. Volumul pune la dispozitia studentilor de la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie sau asistenta sociala si practicienilor din aceste domenii rezultatele celor mai recente cercetari, precum si noi directii de analiza.


Autori capitole

• Simona BUTNARU • Ciprian CEOBANU • Carmen - Mihaela CREŢU • Irina CRUMPEI • Constantin CUCOŞ • Versavia CURELARU • Georgeta DIAC • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin DÎRŢU • Violeta ENEA • Ovidiu GAVRILOVICI • Roxana GHIAŢĂU • Cornelia MĂIREAN • Andrei MARIAN • Gianina MASSARI • Mariana MOMANU • Daniela MUNTELE • Cristina NEAMŢU • Octavian ONICI • Constantin PETROVICI • Nicoleta POPA • Nicoleta ROGOZ • Dorina SĂLĂVĂSTRU • Elena SEGHEDIN • Camelia SOPONARU • Liliana STAN • Ana-Maria ŢEPORDEI • Maria Nicoleta TURLIUC

2009

Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice

Ediţia a III-a

Actualizata in conformitate cu noua tematica pentru perfectionarea cadrelor didactice, editia a treia a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si sapte de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitate culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in elaborarea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.

2008

Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice

Ediţia a II-a revăzută şi adăugită

Actualizată în conformitate cu noua tematică pentru perfecţionarea cadrelor didactice, editia a doua a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si cinci de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitatea culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in pregatirea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.

Titlu: European Perspectives on Chronically Ill People
Editura: Publishing Group Peter Lang
Anul apariţiei: 2004

Descriere:
Acest volum este unul din cele opt module de curs opţionale din cadrul Programului de Master European „Perspective Europene asupra Incluziunii Sociale” pentru o diplomă de absolvent în Master European de Studii ale Dezvoltării în Ştiinţe Sociale şi Educaţionale. Acest modul este creat în vederea sprijinirii studenţilor să descopere şi să înţeleagă determinantele şi suferinţele cronice ale excluziunii sociale şi să conştientizeze inovaţiile actuale şi potenţiale care conduc la incluziune.

Titlu: Management Educaţional, Vol. I
Editura: –
Anul apariţiei: 2004

Descriere:
Debutul serie de publicaţii în managment educaţional, reprezentat de volumul I: „Management educaţional” şi volumul al-II-lea: „Management educaţional” este rezultatul activităţii coordonate a peste 20 de participanţi – cadre didactice universitare, directori de şcoli şi inspectori şcolari, fiind astfel o adaptare a celor mai moderne teme de management educaţional.
Volumul I prezintă următoarele teme, sub coordonarea autorilor: I. Management educaţional, Rodica Mariana Niculescu II. Managementul curriculum-ului, Rodica Mariana Niculescu III. Cultura organizaţională, Marian Năstase, Şerban Iosifescu IV. Comunicarea în organizaţia şcolară , Ovidiu Gavrilovici, Mariana Dietrich V. Managementul conflictelor Mariana Dietrich, Ovidiu Gavrilovici.

Titlu: Management Educaţional, Vol. II
Editura: –
Anul apariţiei: 2004

Descriere:
Debutul serie de publicaţii în managment educaţional, reprezentat de volumul I: „Management educaţional” şi volumul al-II-lea: „Management educaţional” este rezultatul activităţii coordonate a peste 20 de participanţi – cadre didactice universitare, directori de şcoli şi inspectori şcolari, fiind astfel o adaptare a celor mai moderne teme de management educaţional.
Al doilea volum al colecţiei cuprinde elemente de maximă noutate pentru domeniul de management educaţional, oferind perspective şi instrumente de lucru cu care managerul şcolar trebuie să se familiarizeze. Capitolele acestei cărţi sunt: I. Management strategic, Amedeo Istocescu, Marian Năstase II. Leadership, Paloma Petrescu, Viorica Pop III. Managementul resurselor umane Monica Calotă, Elisabeta Mitroi IV. Marketing Educaţional, Tamara Proca, Adriana Prodan V. Management financiar, Şerban Iosifescu, Dumitru Troancă.

Pagină personală