Cărţi publicate de Cornelia Măirean

Pagină personală

2022

Metode cantitative de cercetare

 

Volumul de fata abordeaza toate aspectele cercetarii stiintifice in psihologie, de la alegerea problemei de cercetare si stabilirea ipotezelor la stabilirea designului, colectarea datelor, interpretarea acestora si explicarea in detaliu a modalitatii corecte prin care cercetatorii pot disemina rezultatele in comunitatea stiintifica si catre publicul larg.

Cele 32 de capitole, structurate in sapte parti, prezinta si analizeaza toate aceste etape, fiind un ghid complet pentru realizarea studiilor empirice cantitative. Cartea le este utila atat cercetatorilor, cat si studentilor din domeniile psihologie, stiintele educatiei, sociologie si asistenta sociala, masteranzilor, doctoranzilor sau profesorilor in proces de formare continua.


Autori capitole

Loredana R. Diaconu-Gherasim • Cornelia MĂIREAN • Mihai Curelaru

2022

Educaţia digitală

Ediţia a II-a revăzută şi adăugită

Îmbogățită cu șase noi capitole, cea de-a doua ediție a Educației digitale aduce în discuție evoluțiile în practica educațională generate de răspândirea tehnologiei în majoritatea domeniilor vieții, dar și suita de transformări prin care a trecut aceasta în contextul crizei provocate de pandemia de COVID-19.

Studiile reunite în cartea de față converg spre ideea că în societatea zilelor noastre învățarea trebuie să țină cont de provocările mediului digital și să adopte o nouă perspectivă asupra conținuturilor, urmărind flexibilizarea educației prin integrarea oportunităților date de noile tehnologii de informare și comunicare. Pornind de la propriile experiențe, de la repere teoretice, precum și de la rezultatele unor cercetări desfășurate la nivel național și în alte țări, autorii creionează posibile soluții privind formarea elevilor, studenților și cadrelor didactice cu ajutorul tehnologiilor digitale. Volumul oferă un plus de informație pentru identificarea unor modalități de adaptare la viitor și de abordare a provocărilor cu care se confruntă sistemele de învățământ.


Autori capitole

• Roxana APOSTOLACHE • Ciprian CEOBANU • Constantin CUCOŞ • Versavia CURELARU • Georgeta DIAC • Alois GHERGUŢ • Ana-Nicoleta GRIGORE • Andrei-Lucian MARIAN • Cornelia MĂIREAN • Mariana MOMANU • Dorina SĂLĂVĂSTRU

2017

Stres posttraumatic și dezvoltare personală posttraumatică

 

Trauma reprezinta un eveniment de viata care implica moartea, amenintarea cu moartea si/sau injurii serioase la adresa integritatii fizice sau psihice. Atunci cand o persoana traieste un eveniment traumatic, ea se confrunta cu o realitate care contrazice perspectiva prin care lumea este privita ca un loc sigur. Trauma produce schimbari ale identitatii de sine, ale spiritualitatii, ale perspectivei asupra lumii, ca rezultat al modificarilor schemelor cognitive asociate cu increderea, intimitatea, siguranta, puterea si controlul. Consecinta cea mai severa, din punct de vedere psihologic, a expunerii la traume consta in aparitia tulburarii de stres posttraumatic, caracterizata prin manifestari intruzive, simptome de evitare, hiperactivism, perturbari ale schemelor cognitive si ale dispozitiei. De asemenea, studiile documenteaza existenta fenomenului de dezvoltare personala posttraumatica, caracterizat prin faptul ca persoanele expuse traumelor pot raporta anumite beneficii sau schimbari pozitive, ca urmare a experientei lor. Lucrarea prezenta isi propune sa prezinte implicatiile traumelor, atat cele nefaste (stresul posttraumatic), cat si cele de natura pozitiva (dezvoltare personala posttraumatica), rezumand date teoretice si empirice recente si relevante pentru domeniul traumatologiei.

2016

Educaţia timpurie

Probleme şi soluţii

Copilaria timpurie, intervalul de la nastere si pina la implinirea virstei de 6-7 ani, reprezinta cea mai importanta perioada din viata copiilor. Acum dezvoltarea lor este foarte rapida, iar deficientele de invatare si cele psihocomportamentale pot fi mai usor depistate si remediate. Plecind de la aceste premise, autorii prezinta principalele repere ale educatiei timpurii, mijloacele educative, provocarile actuale si posibile solutii, precum si aspecte legate de activitatea cadrelor didactice. Solutiile propuse au drept scop o dezvoltare intelectuala si sociala armonioasa a copiilor, obtinerea unor performante scolare superioare, scaderea ratei esecului scolar si a abandonului. Volumul pune la dispozitia studentilor de la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie sau asistenta sociala si practicienilor din aceste domenii rezultatele celor mai recente cercetari, precum si noi directii de analiza.


Autori capitole

• Simona BUTNARU • Ciprian CEOBANU • Carmen - Mihaela CREŢU • Irina CRUMPEI • Constantin CUCOŞ • Versavia CURELARU • Georgeta DIAC • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin DÎRŢU • Violeta ENEA • Ovidiu GAVRILOVICI • Roxana GHIAŢĂU • Cornelia MĂIREAN • Andrei MARIAN • Gianina MASSARI • Mariana MOMANU • Daniela MUNTELE • Cristina NEAMŢU • Octavian ONICI • Constantin PETROVICI • Nicoleta POPA • Nicoleta ROGOZ • Dorina SĂLĂVĂSTRU • Elena SEGHEDIN • Camelia SOPONARU • Liliana STAN • Ana-Maria ŢEPORDEI • Nicoleta TURLIUC

2016

Bulimia nervoasă: teorie, evaluare şi tratament

 

Tulburare de alimentatie declansata pe fond psihic, bulimia nervoasa afecteaza in prezent citeva zeci de milioane de persoane din toata lumea. Volumul analizeaza diversii factori declansatori ai bolii, de la cei genetici pina la cei psihologici sau socioculturali, modalitatile de diagnosticare si tipurile cele mai adecvate de tratament, selectate pe baza experientei psihoterapeutice a autorilor si a rezultatelor obtinute. Lucrarea se adreseaza atit psihologilor clinicieni, psihoterapeutilor si studentilor de la facultatile de psihologie si medicina, cit si persoanelor care sufera de bulimie.

2014

Psihologia traumei

 

Stresul si trauma psihica influenteaza perceptia, gandirea si memoria, avind adesea consecinte grave asupra modului in care persoana afectata se percepe pe sine sau lumea inconjuratoare. Sinteza a celor mai noi informatii din domeniu, Psihologia traumei analizeaza tulburarile psihotraumatice, factorii de risc si factorii protectivi si prezinta strategii de coping, modalitati de prevenire a stresului posttraumatic, precum si cele mai eficiente terapii utilizate la nivel international. Autoarele propun o dubla viziune asupra expunerii la stres si evenimentele traumatizante, ce include atit aspectele negative ale acestora, cit si posibilele implicatii pozitive, cum ar fi dezvoltarea personala si rezilienta. In completarea informatiilor teoretice, volumul ofera instrumente practice de lucru, fiind un ghid util pentru studentii si profesorii facultatilor de psihologie, dar si pentru specialistii din domeniu.

Pagină personală