Cărţi publicate de Andrei Lucian Marian

Pagină personală

Titlu: Dialoguri interculturale. Strategii formative de schimbare a perceptiei reciproce
Autor: Andrei Marian
Editura: Sedcom Libris
Anul apariţiei: 2011
ISBN: 978-973-670-430-7

Descriere:
Lucrarea Dialoguri interculturale. Strategii formative de schimbare a perceptiei reciproce isi propune sa familiarizeze cititorii cu o serie de teorii si paradigme fundamentale in demersul constientizarii, intelegerii, acceptarii si valorizarii diversitatii culturale. Prin implicatiile ei directe, dimensiunea interculturala a comunicarii este considerata sursa majora a schimbarii perceptiilor reciproce, iar studierea trainingului intercultural dezvaluie mecanismele pertinente care stau la baza dezvoltarii abilitatilor interculturale.
Volumul de fata surprinde necesitatea unei abordari integrative a diversitatii, punctand dimensiunile variabilitatii culturale, modelul invatarii interculturale si capacitatea de a negocia semnificatiile culturale si de a savarsi, in mod adecvat, comportamente de comunicare eficiente. Cartea aduce in discutie tematici interculturale care reliefeaza schimbarea atitudinala. Este vorba de fenomenul aculturatiei, adaptarea la o noua cultura si transformarile interculturale implicite. Mai mult, este explicat modul in care expectantele, stereotipurile si prejudecatile modereaza relatiile cu persoanele a caror referinta culturala este diferita. Pe fondul unui interes crescut pentru programele de formare interculturala, lucrarea se doreste a fi un real suport pentru formatorii interculturali care, aflati in fata numeroaselor provocari, trebuie sa dezvolte variate traininguri interculturale, ca strategii utile in gestionarea diferentelor culturale.

   

Titlu: Introducere în managementul clasei de elevi
Autori: Alois Gherguţ, Ciprian Ceobanu, Georgeta Diac, Versavia Curelaru, Andrei Marian, Roxana Criu
Editura: Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi
Anul apariţiei: 2011
ISBN: 978-973-703-591-2

Descriere:
Lucrarea de faţă se doreşte a fi un real suport pentru cadrele didactice în devenire sau care sunt deja antrenate în programul diverselor tipuri de şcoli, pentru managerii instituţiilor şcolare şi ale altor structuri, sectoare sau organizaţii care sunt implicate în activităţi educaţionale. Autorii consideră că dezbaterea unor subiecte de actualitate din domeniul managementului clasei de elevi, în perspectiva modernizării şi racordării sistemului nostru de învăţământ la standardele şi orientările existente în alte ţări dezvoltate, constituie o provocare profesională faţă de care oamenii responsabili ai şcolii nu pot sta deoparte.

   

Pagină personală