Cărţi publicate de Florin Vasile Frumos

Pagină personală

Titlu: Deficientele senzoriale, fizice si psihocomportamentale
Autor: Florin Frumos
Editura: STEF Iasi,
Colectia Stef Academic
Anul apariţiei: 2009
ISBN: 978-973-1809-46-5

Descriere:
Lucrarea ofera o introducere sistematica in problemele copiilor cu CES, avand in vedere patru deficiente: de auz, de vaz, de motricitate/psihomotricitate si de comportament. Deficientele amintite sunt abordate descriptiv, din perspectiva fiziologica si psihologica, dar si normativ, din perspectiva pedagogica, a interventiilor educative. In elaborarea cartii autorul a valorificat formarea academica initiala (este absolvent al specializarii Psihopedagogie Speciala din cadrul Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi) si de experienta practica directa acumulata in primii ani de activitate profesionala.
Cartea se doreste a fi un manual, un ghid care sa vina in sprijinul:
– studentilor de la sectiile de psihopedagogie speciala din universitati;
– parintilor care au copii cu deficientele prezentate;
– cadrelor didactice care lucreaza cu copii cu deficiente;
– profesorilor de alte specializari care lucreaza in scolile speciale care educa copii cu astfel de deficiente.

   
Titlu: Didactica. Fundamente si dezvoltari cognitiviste
Autor: Florin Frumos
Editura: Polirom
Anul apariţiei: 2008
ISBN: 978-973-46-1242-0

Prefata de Constantin Cucos

Descriere:
Cercetarile recente din domeniul stiintelor cognitive, in special din psihologia cognitiva, creeaza premisele unor restructurari semnificative ale conceptiilor pedagogice privind modul in care se produce invatarea. Lucrarea ofera o analiza din perspectiva cognitivista a didacticii generale, abordind teoriile invatarii vehiculate de literatura psihologica si pedagogica. Prezentarea acestora in maniera istorica si comparativa, sintetizarea paradigmelor educative pe care le genereaza contribuie la conturarea cadrului de dezvoltare teoretica a noii didactici de factura cognitivista. Profesorii vor gasi in volum indrumari atit de ordin stiintific, vizind cu precadere teoriile invatarii, cit si de ordin metodic.

   

Pagină personală