Cărţi publicate de Ruxandra-Loredana Diaconu-Gherasim

Pagină personală

2022

Metode cantitative de cercetare

 

Volumul de fata abordeaza toate aspectele cercetarii stiintifice in psihologie, de la alegerea problemei de cercetare si stabilirea ipotezelor la stabilirea designului, colectarea datelor, interpretarea acestora si explicarea in detaliu a modalitatii corecte prin care cercetatorii pot disemina rezultatele in comunitatea stiintifica si catre publicul larg.

Cele 32 de capitole, structurate in sapte parti, prezinta si analizeaza toate aceste etape, fiind un ghid complet pentru realizarea studiilor empirice cantitative. Cartea le este utila atat cercetatorilor, cat si studentilor din domeniile psihologie, stiintele educatiei, sociologie si asistenta sociala, masteranzilor, doctoranzilor sau profesorilor in proces de formare continua.


Autori capitole

Loredana R. Diaconu-Gherasim • Cornelia MĂIREAN • Mihai Curelaru

2016

Educaţia timpurie

Probleme şi soluţii

Copilaria timpurie, intervalul de la nastere si pina la implinirea virstei de 6-7 ani, reprezinta cea mai importanta perioada din viata copiilor. Acum dezvoltarea lor este foarte rapida, iar deficientele de invatare si cele psihocomportamentale pot fi mai usor depistate si remediate. Plecind de la aceste premise, autorii prezinta principalele repere ale educatiei timpurii, mijloacele educative, provocarile actuale si posibile solutii, precum si aspecte legate de activitatea cadrelor didactice. Solutiile propuse au drept scop o dezvoltare intelectuala si sociala armonioasa a copiilor, obtinerea unor performante scolare superioare, scaderea ratei esecului scolar si a abandonului. Volumul pune la dispozitia studentilor de la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie sau asistenta sociala si practicienilor din aceste domenii rezultatele celor mai recente cercetari, precum si noi directii de analiza.


Autori capitole

• Simona BUTNARU • Ciprian CEOBANU • Carmen - Mihaela CREŢU • Irina CRUMPEI • Constantin CUCOŞ • Versavia CURELARU • Georgeta DIAC • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin DÎRŢU • Violeta ENEA • Ovidiu GAVRILOVICI • Roxana GHIAŢĂU • Cornelia MĂIREAN • Andrei MARIAN • Gianina MASSARI • Mariana MOMANU • Daniela MUNTELE • Cristina NEAMŢU • Octavian ONICI • Constantin PETROVICI • Nicoleta POPA • Nicoleta ROGOZ • Dorina SĂLĂVĂSTRU • Elena SEGHEDIN • Camelia SOPONARU • Liliana STAN • Ana-Maria ŢEPORDEI • Nicoleta TURLIUC

2013

Performanţa şcolară

Determinanţi individuali şi contextuali în adolescenţă

Cum pot fi ajutati elevii sa-si optimizeze performantele scolare? Exista diferente culturale in ceea ce priveste practicile educationale aplicate in familie si efectele lor asupra invatarii? Cum pot fi evitate starile afective negative si cum pot fi stimulate starile pozitive asociate invatarii? Volumul raspunde la aceste intrebari, prezentind tendintele de evolutie a performantei scolare, abordarea ecologica a succesului scolar, precum si rolul suportului scolar si familial in determinarea performantelor scolare. Pe linga rezultatele cercetarilor contemporane privind rolul orientarii motivationale asupra performantei scolare, sint expuse cercetari originale recente realizate la nivelul populatiei scolare romanesti si strategii educationale ameliorative.

2009

Neajutorarea învăţată. Concepte şi aplicaţii

 

Ce se întâmplă atunci când un organism este supus unor rezultate incontrolabile? Va persevera în obţinerea controlului sau va renunţa? Vor avea aceste experienţe un impact asupra funcţionării organismului în sarcinile sau situaţiile ulterioare sau nu? În încercarea de a răspunde acestor întrebări, Seligman şi colaboratorii săi au expus animalele unor stimuli aversivi incontrolabili şi au constatat că acestea se supun pasiv şocurilor. Aceste comportamente, care reflectă efectul produs de rezultatele incontrolabile, au fost etichetate ca indicatori ai neajutorării învăţate. Pornind de la experimentul realizat de Seligman au fost scrise numeroase articole despre neajutorarea învăţată. Fenomenul a fost generalizat la specii diferite, folosind diferite sarcini, stimuli şi răspunsuri diferite. De asemenea, multe studii au explorat efectele neajutorării învăţate în încercarea de a explica problemele umane adaptative.

Pagină personală