Cărţi publicate de Ruxandra-Loredana Diaconu-Gherasim

Pagină personală

Titlu: Performanţa şcolară. Determinanţi individuali şi contextuali în adolescenţă
Autori: Loredana Ruxandra Gherasim, Simona Butnaru
Editura: Polirom
Anul apariţiei: 2013
ISBN: 978973-46-3136-0

Descriere:
Cum pot fi ajutati elevii sa-si optimizeze performantele scolare? Exista diferente culturale in ceea ce priveste practicile educationale aplicate in familie si efectele lor asupra invatarii? Cum pot fi evitate starile afective negative si cum pot fi stimulate starile pozitive asociate invatarii? Volumul raspunde la aceste intrebari, prezentind tendintele de evolutie a performantei scolare, abordarea ecologica a succesului scolar, precum si rolul suportului scolar si familial in determinarea performantelor scolare. Pe linga rezultatele cercetarilor contemporane privind rolul orientarii motivationale asupra performantei scolare, sint expuse cercetari originale recente realizate la nivelul populatiei scolare romanesti si strategii educationale ameliorative.

   

Titlu: Neajutorarea învăţată. Concepte şi aplicaţii
Autor: Ruxandra Loredana Gherasim
Editura: Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi
Anul apariţiei: 2009
ISBN: 978-973-703-417-5

Descriere:
Ce se întâmplă atunci când un organism este supus unor rezultate incontrolabile? Va persevera în obţinerea controlului sau va renunţa? Vor avea aceste experienţe un impact asupra funcţionării organismului în sarcinile sau situaţiile ulterioare sau nu? În încercarea de a răspunde acestor întrebări, Seligman şi colaboratorii săi au expus animalele unor stimuli aversivi incontrolabili şi au constatat că acestea se supun pasiv şocurilor. Aceste comportamente, care reflectă efectul produs de rezultatele incontrolabile, au fost etichetate ca indicatori ai neajutorării învăţate. Pornind de la experimentul realizat de Seligman au fost scrise numeroase articole despre neajutorarea învăţată. Fenomenul a fost generalizat la specii diferite, folosind diferite sarcini, stimuli şi răspunsuri diferite. De asemenea, multe studii au explorat efectele neajutorării învăţate în încercarea de a explica problemele umane adaptative.

   

Pagină personală