Cărţi publicate de Roxana Apostolache

Pagină personală

2022

Educaţia digitală

Ediţia a II-a revăzută şi adăugită

Îmbogățită cu șase noi capitole, cea de-a doua ediție a Educației digitale aduce în discuție evoluțiile în practica educațională generate de răspândirea tehnologiei în majoritatea domeniilor vieții, dar și suita de transformări prin care a trecut aceasta în contextul crizei provocate de pandemia de COVID-19.

Studiile reunite în cartea de față converg spre ideea că în societatea zilelor noastre învățarea trebuie să țină cont de provocările mediului digital și să adopte o nouă perspectivă asupra conținuturilor, urmărind flexibilizarea educației prin integrarea oportunităților date de noile tehnologii de informare și comunicare. Pornind de la propriile experiențe, de la repere teoretice, precum și de la rezultatele unor cercetări desfășurate la nivel național și în alte țări, autorii creionează posibile soluții privind formarea elevilor, studenților și cadrelor didactice cu ajutorul tehnologiilor digitale. Volumul oferă un plus de informație pentru identificarea unor modalități de adaptare la viitor și de abordare a provocărilor cu care se confruntă sistemele de învățământ.


Autori capitole

• Roxana APOSTOLACHE • Ciprian CEOBANU • Constantin CUCOŞ • Versavia CURELARU • Georgeta DIAC • Alois GHERGUŢ • Ana-Nicoleta GRIGORE • Andrei-Lucian MARIAN • Cornelia MĂIREAN • Mariana MOMANU • Dorina SĂLĂVĂSTRU

2022

Competența pedagogică digitală

 

Cuvânt înainte de Constantin Cucoş

Competențele digitale de primă instanță, la profesori și la elevi, nu mai sunt suficiente astăzi pentru o educație virtuală, ci sunt necesare contexte didactice gândite explicit în acest sens. Lucrarea Roxanei Apostolache încearcă să răspundă unor întrebări și dileme legate de competența pedagogică necesară în predarea online, dileme amplificate de contextul epidemiologic actual, și să contribuie la formarea unui set de abilități specifice acestui domeniu. Venind în ajutorul profesorilor care vor să știe cum să-și planifice și să-și organizeze eficient activitatea didactică online, volumul propune un model general de proiectare a acesteia, pe care apoi îl particularizează la o unitate de învățare, respectiv o lecție. Autoarea abordează și diferite situații de învățare în mediul virtual, modalitățile în care pot comunica elevii în astfel de medii și efectele acestui tip de educație asupra dezvoltării socio-emoționale. Pe lângă strategii de predare, le oferă profesorilor și soluții pentru măsurarea și aprecierea rezultatelor obținute de elevi în acest context formativ, prezentând câteva metode și instrumente de evaluare. Volumul se adresează tuturor actorilor educaționali integrați în sistemul de învățământ și nevoii lor de a gestiona cât mai eficient cerințele și exigențele predării digitalizate.

2013

Competenţă şi calitate: repere ale evaluării profesorului

 

Lucrarea îşi propune să abordeze problematica evaluării competenţei psihopedagogice a cadrelor didactice din prisma rolului acesteia asupra asigurării calităţii în învăţământul preuniversitar. Problematica supusă investigaţiilor este una complexă şi ramificată pe diverse elemente ale teoriei şi practicii educaţionale, având în vedere multitudinea şi diversitatea abordărilor legate de competenţa profesorilor.

 

2011

Introducere în managementul clasei de elevi

 

Lucrarea de faţă se doreşte a fi un real suport pentru cadrele didactice în devenire sau care sunt deja antrenate în programul diverselor tipuri de şcoli, pentru managerii instituţiilor şcolare şi ale altor structuri, sectoare sau organizaţii care sunt implicate în activităţi educaţionale. Autorii consideră că dezbaterea unor subiecte de actualitate din domeniul managementului clasei de elevi, în perspectiva modernizării şi racordării sistemului nostru de învăţământ la standardele şi orientările existente în alte ţări dezvoltate, constituie o provocare profesională faţă de care oamenii responsabili ai şcolii nu pot sta deoparte.

Pagină personală