Manual de psihologie clinică
Volumul II. Intervenţie, cercetare, interdisciplinaritate şi etică
- Camelia SOPONARU (coord.)
- 2022
- Ed. Polirom
- 978-973-46-8993-4
Al doilea volum al Manualului de psihologie clinică reunește o multitudine de teme clasice (de pildă, etapele intervenției clinice) și moderne (cum ar fi psihologia clinică socială), oferind publicului o imagine de ansamblu a disciplinei. Sunt trasate coordonatele generale pe care practicianul trebuie să le urmeze în aria activităților sale, de la modalitatea în care se realizează o intervenție și metodele folosite în cadrul cercetării la principiile etice cărora le este subordonată profesia. Sunt aduse în discuție, de asemenea, relația psihologiei clinice cu alte domenii (consiliere genetică, spiritualitate, mindfulness) și conceptul de psihologie a stilului de viață, fiind explicați factorii care ne influențează, printre altele, alegerile și comportamentul alimentar.
„O lucrare cu anvergură academică și profesională de top, acoperind comprehensiv, prin tematici diverse, reunite în două volume, domeniul psihologiei clinice. Pot să spun că volumele sunt și vor rămâne de referință în domeniu în țară pentru mult timp, astfel că nu trebuie să lipsească din bibliografia studenților, cadrelor didactice, cercetătorilor și practicienilor în domeniu.” (Daniel David)
• Ştefan BONCU • Simona BUTNARU • Octav Sorin CANDEL • Ciprian CEOBANU • Irina CRUMPEI-TANASĂ • Mihai CURELARU • Versavia CURELARU • Ion DAFINOIU • Cătălin DÎRŢU • Georgeta DIAC • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin DÎRŢU • Ovidiu GAVRILOVICI • Roxana GHIAŢĂU • Alois GHERGUŢ • Adina KARNER-HUŢULEAC • Cornelia MĂIREAN • Andrei-LUCIAN MARIAN • Daniela MUNTELE HENDREŞ • Bogdan Constantin NECULAU • Oara PRUNDEANU • Liliana STAN • Maria Nicoleta TURLIUC • Ana-Maria ŢEPORDEI • Daniela Victoria ZAHARIA • Alexandra Simona ZANCU
Educaţia timpurie
Probleme şi soluţii
- Liliana STAN (coord.)
- 2016
- Polirom
- 978-973-46-5978-4
Copilaria timpurie, intervalul de la nastere si pina la implinirea virstei de 6-7 ani, reprezinta cea mai importanta perioada din viata copiilor. Acum dezvoltarea lor este foarte rapida, iar deficientele de invatare si cele psihocomportamentale pot fi mai usor depistate si remediate. Plecind de la aceste premise, autorii prezinta principalele repere ale educatiei timpurii, mijloacele educative, provocarile actuale si posibile solutii, precum si aspecte legate de activitatea cadrelor didactice. Solutiile propuse au drept scop o dezvoltare intelectuala si sociala armonioasa a copiilor, obtinerea unor performante scolare superioare, scaderea ratei esecului scolar si a abandonului. Volumul pune la dispozitia studentilor de la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie sau asistenta sociala si practicienilor din aceste domenii rezultatele celor mai recente cercetari, precum si noi directii de analiza.
• Simona BUTNARU • Ciprian CEOBANU • Carmen - Mihaela CREŢU • Irina CRUMPEI • Constantin CUCOŞ • Versavia CURELARU • Georgeta DIAC • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin DÎRŢU • Violeta ENEA • Ovidiu GAVRILOVICI • Roxana GHIAŢĂU • Cornelia MĂIREAN • Andrei MARIAN • Gianina MASSARI • Mariana MOMANU • Daniela MUNTELE • Cristina NEAMŢU • Octavian ONICI • Constantin PETROVICI • Nicoleta POPA • Nicoleta ROGOZ • Dorina SĂLĂVĂSTRU • Elena SEGHEDIN • Camelia SOPONARU • Liliana STAN • Ana-Maria ŢEPORDEI • Maria Nicoleta TURLIUC
Creativitatea
Perspective psiho-pedagogice, vol. II
- Marinela RUSU (coord.)
- 2016
- Ars Longa
- 978-973-148-232-3
Volumul este realizat prin contribuţia unor autori, printre care şi prof. univ. dr. Liliana STAN (capitolul „Amenajarea spaţiilor educative pentru copiii mici – provocare pentru creativitatea profesorului„), conf. univ. dr. Angelica HOBJILĂ (capitolul „Relaţia creativitate – sincretismul artelor în procesul educativ”), lect. univ. dr. Nicoleta ROGOZ (capitolul „Practici curriculare pentru dezvoltarea creativității la preșcolari și la școlarii din învățământul primar„),
• Angelica HOBJILĂ • Nicoleta ROGOZ • Liliana STAN • Carmen - Mihaela CREŢU
Pedagogia preşcolarităţii şi şcolarităţii mici
- 2014
- Polirom
- 978-973-46-4434-6
Pedagogia prescolaritatii si scolaritatii mici constituie un instrument de lucru util cadrelor didactice care desfasoara activitati cu copiii de virsta mica, studentilor aflati in curs de profesionalizare in domeniu, profesorilor din universitati implicati in formarea viitorilor specialisti din gradinite si scoli primare, precum si decidentilor din domeniul politicilor educationale. Volumul analizeaza actualul context socioeducational de modelare a personalitatii copiilor, prezinta principiile activitatii pedagogice desfasurate cu copiii de virsta mica si evidentiaza specificul componentelor curriculumului invatamintului prescolar si primar (finalitatile si continuturile formarii, metodologia didactica, cu accent pe metodele de comunicare, evaluarea didactica). Materialul include si valoroase instrumente practice: fise de observatie a copilului si a grupului de copii, proiecte didactice.
Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice
Ediţia a III-a
- Constantin CUCOŞ (coord.)
- Simona BUTNARU
- Ciprian CEOBANU
- Teodor COZMA
- Carmen CREŢU
- Ion DAFINOIU
- Georgeta DIAC
- Florin FRUMOS
- Ovidiu GAVRILOVICI
- Alois GHERGUŢ
- Luminiţa IACOB
- Adrian LABĂR
- Gianina MASSARI
- Constantin MOISE
- Mariana MOMANU
- Nicoleta POPA
- Dorina SĂLĂVĂSTRU
- Elena SEGHEDIN
- Liliana STAN
- s.a.
- 2009
- Polirom
- 978-973-46-1403-5
Actualizata in conformitate cu noua tematica pentru perfectionarea cadrelor didactice, editia a treia a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si sapte de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitate culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in elaborarea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.
Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice
Ediţia a II-a revăzută şi adăugită
- Constantin CUCOŞ (coord.)
- Simona BUTNARU
- Ciprian CEOBANU
- Teodor COZMA
- Carmen CREŢU
- Ion DAFINOIU
- Georgeta DIAC
- Florin FRUMOS
- Ovidiu GAVRILOVICI
- Alois GHERGUŢ
- Luminiţa IACOB
- Adrian LABĂR
- Gianina MASSARI
- Constantin MOISE
- Mariana MOMANU
- Nicoleta POPA
- Dorina SĂLĂVĂSTRU
- Elena SEGHEDIN
- Liliana STAN
- 2008
- Polirom
- 978-973-46-1089-1
Actualizată în conformitate cu noua tematică pentru perfecţionarea cadrelor didactice, editia a doua a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si cinci de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitatea culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in pregatirea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.
Titlu: Fundamente ale succesului educaţional Autor: Liliana Stan Editura: Fundaţiei AXIS Anul apariţiei: 2004 Descriere: |
|
Titlu: Elemente de didactica geografiei Autori: Liliana Stan (coordonator), …. Editura: Polirom Anul apariţiei: 2003 Descriere: |
|
Titlu: Problema idealului. Perspective moral-pedagogice Autor: Liliana Stan Editura: Universităţii „Al. I. Cuza” Iaşi Anul apariţiei: 2003 Descriere: |
|
Titlu: Educaţie şi valori. Valori educaţionale româneşti în context european Autor: Liliana Stan (coordonator) Editura: Spiru Haret Anul apariţiei: 1997 Descriere: |
|
Titlu: Ghidul tânărului profesor Descriere: Concepută ca ghid al tânărului profesor, cartea inventariază răspunsurile esenţiale ce se pot formula pe marginea problemelor cel mai des întâlnite în activitatea curentă şcolară şi extraşcolară a cadrului didactic. Evidenţierea unor instrumente de utilitate practică reprezintă pretextul provocării reflecţiei educatorilor cu puţină experienţă în legătură cu noile contexte ale formării copiilor şi tinerilor. Cartea îi sugerează tânărului profesor să mediteze asupra faptului că şcoala este a elevilor şi menirea actuală a acesteia implică formarea pentru autoformare. În condiţiile instituirii unui învăţământ pentru toţi, şcoala trebuie să se adreseze fiecăruia şi, mai cu seamă, trebuie să-şi fundamenteze oferta curriculară din punct de vedere pedagogic, sociologic, psihologic şi moral-deontologic. |