
2019
Ghid de orientări pedagogice în educaţia pentru sănătate. Zoonozele
- 2019
- Ed. Universităţii "Al. I. Cuza" din Iaşi
- 978-606-714-539-7
Pentru a îmbunătăți sănătatea și starea de bine prin prevenirea riscurilor și atenuarea efectelor crizelor, care își au originea la interfața dintre oameni, animale și diferitele medii ale acestora, la nivel global a luat naștere conceptul One Health, o strategie mondială care a devenit o abordare și apoi o mișcare de extindere a colaborărilor interdisciplinare și a comunicărilor în toate aspectele legate de îngrijirea sănătății oamenilor, animalelor și mediului, dar și de schimbare a perspectivelor în gestionarea riscurilor.
Lucrarea se constituie într-un demers de investigare teoretică și practică a strategiilor de instruire din perspectiva educației pentru sănătate.
Scopul acestei lucrări vizează furnizarea unor instrumente teoretico-practice utile specialiştilor în educație timpurie și învățământ primar prin dezvoltarea componentei practic-aplicative, ca suport pentru desfăşurarea de activităţi educaționale și de cercetare în vederea adaptării permanente a demersului instructiv la specificul și exigenţele societăţii contemporane.
Datorită schimbărilor multiple la nivel curricular, autorii dezvoltă paradigme ale formării viitoarelor cadre didactice și introduc necesitatea activităţii de proiectare, implementare și evaluare a activităţilor de instruire privind învățarea despre boli transmisibile de la animale la om, în cadrul educației pentru sănătate, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea strategiilor didactice interactive.

2018
A Handbook on Experiential Education. Pedagogical guidelines for teachers and parents
Lucrarea, editată în limba engleză, se constituie într-un demers de investigare teoretică și practică a strategiilor de instruire din perspectiva educației experiențiale. Scopul acestei lucrări vizează furnizarea unor instrumente teoretico-practice utile specialiştilor în educație timpurie și învățământ primar prin dezvoltarea componentei practic-aplicative, ca suport pentru desfăşurarea de activităţi educaționale și de cercetare în vederea adaptării permanente a demersului instructiv la specificul și exigenţele societăţii contemporane. Având în vedere schimbările multiple la nivel curricular, autorii dezvoltă paradigme ale formării viitoarelor cadre didactice și introduc necesitatea activităţii de proiectare, implementare și evaluare a activităţilor de instruire prin învățare experiențială, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea strategiilor didactice interactive.

2013
Calitate, inovare, comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior. Ghiduri de bune practici
- 2013
- MatrixRom
- 978-606-25-0034-4
Calitate, inovare, comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior. Ghiduri de bune practici

2009
Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice
Ediţia a III-a
- Constantin CUCOŞ (coord.)
- Ștefan BONCU
- Simona BUTNARU
- Ciprian CEOBANU
- Teodor COZMA
- Carmen CREŢU
- Ion DAFINOIU
- Georgeta DIAC
- Florin FRUMOS
- Ovidiu GAVRILOVICI
- Alois GHERGUŢ
- Luminiţa IACOB
- Adrian LABĂR
- Gianina MASSARI
- Constantin MOISE
- Mariana MOMANU
- Nicoleta POPA
- Dorina SĂLĂVĂSTRU
- Elena SEGHEDIN
- Liliana STAN
- s.a.
- 2009
- Polirom
- 978-973-46-1403-5
Actualizata in conformitate cu noua tematica pentru perfectionarea cadrelor didactice, editia a treia a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si sapte de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitate culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in elaborarea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.

2008
Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice
Ediţia a II-a revăzută şi adăugită
- Constantin CUCOŞ (coord.)
- Ștefan BONCU
- Simona BUTNARU
- Ciprian CEOBANU
- Teodor COZMA
- Carmen CREŢU
- Ion DAFINOIU
- Georgeta DIAC
- Florin FRUMOS
- Ovidiu GAVRILOVICI
- Alois GHERGUŢ
- Luminiţa IACOB
- Adrian LABĂR
- Gianina MASSARI
- Constantin MOISE
- Mariana MOMANU
- Nicoleta POPA
- Dorina SĂLĂVĂSTRU
- Elena SEGHEDIN
- Liliana STAN
- 2008
- Polirom
- 978-973-46-1089-1
Actualizată în conformitate cu noua tematică pentru perfecţionarea cadrelor didactice, editia a doua a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si cinci de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitatea culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in pregatirea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.
![]() |
KNOWLEDGE BASED SOCIETY: TEACHING PROFESSION CHALLENGES Eds.: Elena Seghedin, Gianina-Ana Masari Editura Institutul European, Iaşi. Publicată în parteneriat cu Academia Română (filiala Iaşi). Anul apariţiei: 2013ISBN: 978-973-611-970-5 |
![]() |
SALVAŢI COPIII DE ABANDON ŞI NEINTEGRARE – Ghid de bune practici Coord. Laurenţiu Şoitu capitolul Vademecum în consiliere Autoare: Ana Maria Hojbotă, Gianina Masari, Carmen Rusu, Magda Samoilă Anul apariţiei: 2013, pp. 157 – 184 Editura Institutul European, Iaşi.ISBN: 978-973-611-973-6, pag. 232 |
![]() |
CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE PENTRU TOŢI – Ghid de bune practici Coord. Laurenţiu Şoitu Capitolul: Vademecum în consilierea elevilor cu CES Autoare: Ana Maria Hojbotă, Gianina Masari, Carmen Rusu, Magda Samoilă Anul apariţiei: 2013, pp. 127 – 150 Editura Institutul European, Iaşi.ISBN: 978-973-611-974-3, pag. 186 |
![]() |
4D ÎN EDUCAŢIE Coord. Laurenţiu Şoitu Capitolul: Exemple de bune practici Autoare: Gianina Masari Anul apariţiei: 2013, pp.357 – 362 Editura Institutul European, Iaşi.ISBN:978-973-611-972-9, pag. 383 |
![]() |
TEORIA ŞI PRACTICA INSTRUIRII ŞI A EVALUĂRII Autoare: Gianina-Ana Masari, Elena Seghedin Editura Performantica Anul apariţiei: 2012 ISBN : 978-973-702-737-5 Descriere: Lucrarea se adresează tuturor celor care urmează programe didactice de formare iniţială şi continuă propunând elemente de fundamentare teoretică pentru demersurile de (auto)instruire şi evaluare în demersurile didactice întreprinse de practicieni. |
![]() |
Titlu: Ghid de practică pedagogică în învăţământul primar (autor) Editura: Performantica, Iaşi Anul apariţiei: 2009 ISBN 978-973-730-678-4Descriere Lucrarea cuprinde precizări privind cadrul legal de desfăşurare a practicii pedagogice, dorind familiarizarea viitoarelor cadre didactice cu documentele normative, etapele de organizare a practicii pedagogice, modele de fişe de asistenţă, analiză şi evaluare, câteva jaloane structurale necesare conceperii unor planificări calendaristice, proiectări de unităţi de învăţare şi proiecte de lecţie şi elemente generale de desfăşurare a activităţilor extracurriculare. |
![]() |
GHIDUL MANAGERULUI DE PROIECT Autori: Gianina Masari, Viorel Boboc Editura: Star Tipp, Slobozia. Colecţia Didactica, Ialomiţa. Anul apariţiei: 2007 ISBN: 978-973-8134-53-9 |
![]() |
CALITATEA CONTEXTULUI SOCIAL ŞI DEZVOLTAREA APTITUDINALĂ A ADOLESCENŢILOR SUBREALIZAŢI ŞCOLAR Descriere: |
|
INTRODUCERE ÎN CONSILIERE ŞCOLARĂ Descriere: |
![]() |
REPERE MANAGERIALE ALE STRATEGIEI DE PROIECT Autori: Gianina Masari, Viorel Boboc Editura: Speranţa, Iaşi Anul apariţiei: 2005 ISBN: 973-8425-06-9 |
![]() |
Traducere COPIII SUPRADOTAŢI. EDUCAŢIE, DEZVOLTARE EMOŢIONALĂ ŞI ADAPTARE SOCIALĂ Autor: Yolanda Benito Mate Traducere: Mihaela Sirotta, Gianina Massari, Mihaela Grigore, Laura Dumbraveanu. Prefaţa de Carmen Creţu. Editura: Polirom, Iaşi Anul apariţiei: 2003 ISBN: 973-683-661-4Descriere: În România, identificarea şi stimularea talentelor se fac încă după vechile metode moştenite din perioada comunistă, de antrenare a talentelor cu prioritate în vederea competiţiilor şcolare aici şi acum, gen olimpiadă. Modelul de îmbogăţire psihopedagogică şi socială, propus în această carte de prestigioasa cercetătoare spaniolă Yolanda Benito, mizează pe sensibilizarea părinţilor şi educatorilor în stimularea copiilor supradotaţi, adresându-se direct celor implicaţi, avertizând chiar publicul larg cu privire la riscurile diverselor demersuri de politică educaţională coordonate inadecvat. Cercetările recente invocate, studiile de caz şi mărturiile, renunţarea la detaliile metodologice şi la limbajul ultraspecializat sunt elemente ce fac lectura deosebit de accesibilă, atractivă, fiecare cititor regăsindu-se pe sine, fie în ipostaza de virtual subiect, fie de părinte, educator, prieten sau coleg. Cuprins: Definirea si delimitarea conceptelor • Modele de inteligenta si supradotare • Dezvoltarea cognitiva si aspectele calitative ale inteligentei • Personalitatea • Identificarea copilului supradotat • Transformarile emotionale si problematica adaptarii la elevii supradotaţi • Interventii educative generale • Pregatirea profesorilor pentru educarea copiilor supradotaţi |
|
CONSILIERE ŞI ORIENTARE ŞCOLARĂ Descriere: |
|
|