- Prezentare
- Despre Facultate
- Organizarea Facultăţii
- ALUMNI
Portret de absolvent
Știr Sorina-Iuliana
Viața mea de studentă la UAIC a fost una extraordinară! Am spus această frază tuturor celor care m-au întrebat cum a fost experiența mea la Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași…
Continuare...- In memoriam
- Studenţi
- Admitere
- Internaţional
- Cercetare
- Şcoala Doctorală
- D.P.P.D.
- I.D.
Georgeta Diac Lector universitar doctor
Cărţi publicate ![]() 2022
Educaţia digitalăEdiţia a II-a revăzută şi adăugită
Îmbogățită cu șase noi capitole, cea de-a doua ediție a Educației digitale aduce în discuție evoluțiile în practica educațională generate de răspândirea tehnologiei în majoritatea domeniilor vieții, dar și suita de transformări prin care a trecut aceasta în contextul crizei provocate de pandemia de COVID-19. Autori capitole • Roxana APOSTOLACHE • Ciprian CEOBANU • Constantin CUCOŞ • Versavia CURELARU • Georgeta DIAC • Alois GHERGUŢ • Ana-Nicoleta GRIGORE • Andrei-Lucian MARIAN • Cornelia MĂIREAN • Mariana MOMANU • Dorina SĂLĂVĂSTRU ![]() 2016
Educaţia timpurieProbleme şi soluţii
Copilaria timpurie, intervalul de la nastere si pina la implinirea virstei de 6-7 ani, reprezinta cea mai importanta perioada din viata copiilor. Acum dezvoltarea lor este foarte rapida, iar deficientele de invatare si cele psihocomportamentale pot fi mai usor depistate si remediate. Plecind de la aceste premise, autorii prezinta principalele repere ale educatiei timpurii, mijloacele educative, provocarile actuale si posibile solutii, precum si aspecte legate de activitatea cadrelor didactice. Solutiile propuse au drept scop o dezvoltare intelectuala si sociala armonioasa a copiilor, obtinerea unor performante scolare superioare, scaderea ratei esecului scolar si a abandonului. Volumul pune la dispozitia studentilor de la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie sau asistenta sociala si practicienilor din aceste domenii rezultatele celor mai recente cercetari, precum si noi directii de analiza. Autori capitole • Simona BUTNARU • Ciprian CEOBANU • Carmen - Mihaela CREŢU • Irina CRUMPEI • Constantin CUCOŞ • Versavia CURELARU • Georgeta DIAC • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin DÎRŢU • Violeta ENEA • Ovidiu GAVRILOVICI • Roxana GHIAŢĂU • Cornelia MĂIREAN • Andrei MARIAN • Gianina MASSARI • Mariana MOMANU • Daniela MUNTELE • Cristina NEAMŢU • Octavian ONICI • Constantin PETROVICI • Nicoleta POPA • Nicoleta ROGOZ • Dorina SĂLĂVĂSTRU • Elena SEGHEDIN • Camelia SOPONARU • Liliana STAN • Ana-Maria ŢEPORDEI • Maria Nicoleta TURLIUC ![]() 2011
Introducere în managementul clasei de elevi
Lucrarea de faţă se doreşte a fi un real suport pentru cadrele didactice în devenire sau care sunt deja antrenate în programul diverselor tipuri de şcoli, pentru managerii instituţiilor şcolare şi ale altor structuri, sectoare sau organizaţii care sunt implicate în activităţi educaţionale. Autorii consideră că dezbaterea unor subiecte de actualitate din domeniul managementului clasei de elevi, în perspectiva modernizării şi racordării sistemului nostru de învăţământ la standardele şi orientările existente în alte ţări dezvoltate, constituie o provocare profesională faţă de care oamenii responsabili ai şcolii nu pot sta deoparte. ![]() 2009
Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didacticeEdiţia a III-a
Actualizata in conformitate cu noua tematica pentru perfectionarea cadrelor didactice, editia a treia a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si sapte de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitate culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in elaborarea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate. ![]() 2009
Formarea continuă a cadrelor didactice în sistem e‑learningAnalize, principii, modele
Volumul de faţă constituie rezultatul unuor activităţi de cercetarea şi documentare efectutate timp de doi ani (2007-2008) de un grup de pedagogi şi psihologi de la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”din Iaşi şi de câţiva colaboratori externi, doctoranzi de la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, dedicaţi studiului unora dintre subiectele analizate. Temele propuse în prezentul volumul reprezintă rezultatul unor activităţi incluse în proiectul de cercetare „Modele curriculare ale perfecţionării psihopedagogice a personalului didactic din învăţământul preuniversitar în sitem e-learning”, proiect finanţat de CNCSIS. ![]() 2009
Formarea continuă a cadrelor didactice între tradiţional şi modern
Volumul prezent reuneşte studii şi articole pe tema formării continue, dezvoltată în cadrul unui Workshop Naţional, acţiune a proiectului de cercetare CNCSIS Modele curriculare ale perfecţionării psihopedagogice a personalului didactic din învăţământul preuniversitar în sistem e-learning. Destinată analizei modalităţilor de ameliorare a ofertei de perfecţionare a cadrelor didactice din învăţământul românesc, această acţiune a avut ca scop o abordare, din unghiuri variate, a noilor realităţi din domeniu. Volumul a fost conceput în două secţiuni: una care să ofere o perspectivă mai largă asupra formării continue, având în vedere atât noile schimbări din sistemul educaţional, cât şi principiile formării tradiţionale şi o a doua, care să conducă spre obiectivul de prim interes al proiectului – tehnologiile informaţionale în educaţie şi formare. ![]() 2008
Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didacticeEdiţia a II-a revăzută şi adăugită
Actualizată în conformitate cu noua tematică pentru perfecţionarea cadrelor didactice, editia a doua a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si cinci de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitatea culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in pregatirea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate. ![]() 2004
Învăţământ deschis la distanţă. Ghid pentru tutori
Volumul elaborat de membrii Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic se adresează tutorilor IDD şi studenţilor de la masterat. |